hoeveel doosjes

dronecast

Experimenterende gebruiker
Hoeveel x ( doosjes ) schrijft jullie doktor jullie zo ongeveer voor ? hoeveel mag een doktor zo ongeveer voorschrijven per keer ?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dacht 1 maand, uitgezonderd herhaling recepten die je een maand later ophalen.
Correct me if I'wrong'

Greets

12Dexter

Newbie
Mijn Carbamazepine + Fenobarbital krijg ik voor 3 maanden, Fluni's en de temazepam voor 1 maand en een herhaalrecept voor 1 doosje bij de apotheek

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
12Dexter zei:
Mijn Carbamazepine + Fenobarbital krijg ik voor 3 maanden, Fluni's en de temazepam voor 1 maand en een herhaalrecept voor 1 doosje bij de apotheek

Ik denk dat je op een zogenaamde onderhoudsdosis zit, ofwel langdurig gebruik dan zijn ze er (helaas soms) een stuk lakser mee.

Zelf kreeg ik jaren een recept voor 1 maand mee, + herhaal of even bellen ervoor en het was er dezelfde dag nog bij de apotheek.

Zal vermoedelijk alleen met benzo's gelden de 1 maand maximaal recept(en) (correct me if I'm wrong!)

12Dexter

Newbie
Ik denk dat je op een zogenaamde onderhoudsdosis zit, ofwel langdurig gebruik dan zijn ze er (helaas soms) een stuk lakser mee.

Klopt wel 25tolife, maar ik vind dat helemaal niet erg... :smoke:

Is pas vervelend als je bij de plaatsvervangende arts van de plaatsvervangende arts moet zijn, omdat je HA op vakantie is...( plaatsvervanger ook op vakantie :rolleyes: ) Dan wordt het allemaal een stuk moeilijker. Meestal krijg ik slechts voor een paar dagen...

OT. waarom komen mijn berichten steeds op voorhand in een beoordelingsruimte? Blijft dit zo?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
12Dexter zei:

Klopt wel 25tolife, maar ik vind dat helemaal niet erg... :smoke:

Is pas vervelend als je bij de plaatsvervangende arts van de plaatsvervangende arts moet zijn, omdat je HA op vakantie is...( plaatsvervanger ook op vakantie :rolleyes: ) Dan wordt het allemaal een stuk moeilijker. Meestal krijg ik slechts voor een paar dagen...

OT. waarom komen mijn berichten steeds op voorhand in een beoordelingsruimte? Blijft dit zo?

De eerste paar (5) berichten zijn dat. Op deze manier hebben we geen spam meer :)

OT

Op onderhoudsdosis is vaak wel prima , zolang men maar medicatietrouw is natuurlijk .
Apart zeg dat je voor maar dagen krijgt, anders zeg dat je op vakantie gaat, of vraag waarom zo kort.
Ik zei gewoon heb geen tijd om onnodig vaak ernaar tie te gaan :wink:

Medicatietrouw is wel belangrijk bij langdurig gebruik natuurlijk.

Bovenaan