Neo-Shulginist
Badass junkie
Ik ben niet de persoon die een diep geladen antwoord kan geven sinds mijn romantische relaties/bedpartners op één duim te tellen zijn, maar hypotetisch gezien zou ik bij vreemdgaan de knoop gelijk doorhakken. Noem me ouderwets maar ik vind dat je in een monogame relatie, als je dat zo hebt afgesproken, je niet vreemd màg gaan. Vreemd gaan is voor mij gelijk rode kaart. Ik zou me zo bedrogen voelen dat ik niet meer iets met die persoon zou willen hebben. Als het vertrouwen eenmaal zo geschaad is zou dat voor mij te pijnlijk zijn om nog verder te kunnen.
Maar goed. Ik ben Dirkjan, niet Mister Playboy.
Persoonlijk kan het mij niet eens zoveel schelen als mijn hypothetische vriendin andere mensen aantrekkelijk zou vinden. Ik heb echt niet zo'n groot ego dat ik eis dat iemand mij alleen aantrekkelijk vindt en niemand anders, en dat ik verder ook volledig bevredigend ben voor diegenens seksuele behoeftes.
Het gaat mij meer om respect. Zowel respect voor jezelf, als respect voor de ander. Vreemdgaan laat als geen andere activiteit een enorm gebrek aan respect zien. Dat hangt dan weer samen met vertrouwen. Daarom denk ik dat je het bij een vreemdgaande partner beter gewoon uit kunt maken. Zeker als er naast het vreemdgaan ook sprake is van liegen of verzwijgen.
Terwijl ik er dus persoonlijk niet echt wakker van zou liggen van het feit dat mijn partner seks zou hebben met iemand anders.
Sterker nog: misschien vind ik het wel heel opwindend als ze eerst met iemand anders probeert en dan tijdens de zoiets heeft van: "veel minder lekker dan @Neo-Shulginist !" 🤭