innameverschil truffels

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Stel ik wil truffels nemen en ik heb een portie van 15g. Maakt dit dan een verschil in effect als ik eerst 15 neem of eerst 10 en een uurtje later nog 5?

transformated

Badass junkie
Ik heb niet zoveel ervaring met truffels maar ik denk dat het beter is dat je 15g in 1 keer eet voor het effect.
Je kan 10g doen en dan 5g eten als je dat liever wil maar het effect zal waarschijnlijk wat minder sterk zijn. Weet niet of dit zo is maar toen ik het deed verlengde het de trip alleen maar.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het is gewoon omdat ik graag een stevige trip wil hebben op atlantis maar ook niet te heftig. Ik denk dat 10 te weinig is en 15 teveel...

Bobsacamano

Badass junkie
theholyganja zei:
Het is gewoon omdat ik graag een stevige trip wil hebben op atlantis maar ook niet te heftig. Ik denk dat 10 te weinig is en 15 teveel...

Wat versta je onder een stevige trip. Ik heb niet mega veel truffel ervaring maar. Toen ik laatst Atlantis nam nam ik 9 gram ik ben 195 en weeg 84 kilo. Het was best licht qua effect na anderhalf uur nam ik nog is vijf in en dat deed echt niks extra's voor me.

Ik las gister ook dat de gewenning van de stof heel snel kan optreden dus beste is toch in één keer.

Fool

Badass junkie
Als je er tijd tussen zal laten zal het gigantisch afdoen in sterkte en waarschijnlijk íets langer duren. Als 10 te weinig is en 15 teveel neem je toch gewoon 12.5? :P

Bobsacamano

Badass junkie
De keer daarna had ik een andere truffel heel iets sterker maar volgens mij niet veel. Toen nam ik 12 en was alles veel sterker visueel. Was een leuke dosis. Opzich moet dat bij jou ook wel kunnen.

Dus zou lekker tussen de 10 en de 15 in gaan zitten zoals Fool al melde.

theholyganja zei:
nou ik ben 175m en ongeveer 67 kg

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Over het algemeen is de consensus op internet dat bij doseren voor psychedelica het effect niet zal versterken maar alleen zal verlengen. Zelf heb ik geen ervaring met bijdoseren aangezien ik altijd in een keer de gewenste dosering pak. De ene trip is hierdoor wat sterker dan de andere.

Verder zijn doseringen erg persoonlijk. Door zelf hiermee te experimenteren zul je jouw eigen gewenste dosis moeten vinden. Mocht je enigszins onzeker zijn kun je dus beginnen met 10gr en valt dit tegen ga je de volgende keer naar 15gr bijvoorbeeld. Uiteindelijk zul je ergens wel een dosering tegen komen die de gewenste heftigheid bevat. Heb je iets meer lef en ben je zeker dat je sterk in je schoenen staat, dan kun je 15gr wel aan. Als je twijfelt, kun je er ook tussen gaan zitten zoals hierboven voorgesteld.

Persoonlijk heb ik truffels nooit als heel heftig ervaren, zelfs niet in doseringen ver boven wat jij noemt. Echter is het wel zo dat ik best veel ervaring heb met psychedelica en dan met name ook in hoge doseringen, dus ik weet niet of mijn persoonlijke ervaringen een goed referentie punt zijn.

Ik kan me een mooi report van jou herinneren op uit me hoofd 120mics lsd, hoe heftig heb je die ervaren? Dat geeft enigszins een indicatie op wat jij wellicht als heftig zou ervaren voor truffels.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik ervaarde LSD vooral heftig in de zin dat het zolang duurt en dat het lijkt alsof je lichaam lijkt op te lossen. Dat gevoel dat je hoofd helemaal lijkt open te gaan is ook wel wat raar maar ik had hier geen problemen mee. Truffels hebben vooral die onophoudelijke gedachtestroom en die bodyhigh...Die gedachtestroom kan soms vervelend zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
theholyganja zei:
ik ervaarde LSD vooral heftig in de zin dat het zolang duurt en dat het lijkt alsof je lichaam lijkt op te lossen. Dat gevoel dat je hoofd helemaal lijkt open te gaan is ook wel wat raar maar ik had hier geen problemen mee. Truffels hebben vooral die onophoudelijke gedachtestroom en die bodyhigh...Die gedachtestroom kan soms vervelend zijn.
Truffels hebben wel iets meer mindfuck dan LSD inderdaad, maar voordeel aan truffels is wel weer dat het redelijk snel is afgelopen. Heb je al ervaring met truffels en zo ja wat voor doseringen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
theholyganja zei:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=52581

Dit was mijn eerste keer truffels maar die was niet zo goed voorbereid, maar dat zal het nu wel zijn.
Als ik je eerdere tripreport lees komt het bad gaan of het moeilijk hebben meer door de set en setting die niet ideaal waren dan de dosis. Hoewel in de natuur trippen echt heel bijzonder en mooi is kun je wel paranoia worden van andere mensen die je tegen komt. Mijn ervaring is dat binnen trippen een stuk veiliger voelt en naar buiten gaan beter vermeden kan worden door niet ervaren trippers of pas nadat de piek is uitgewerkt. Ik start eigenlijk altijd binnen met trippen en zodra ik op die piek zit merk ik dan of ik naar buiten kan of dat ik beter nog even wacht tot het weer wat begint af te nemen. Verder is het wel beter om dan niet te ver van je huis af te zijn, zodat je altijd weer terug kan lopen mocht het buiten minder fijn worden.

Verder maak ik uit jou verhaal ook op dat jij een beetje bent meegetrokken in de negatieve vibe van die vriend van je. Dat blijft natuurlijk iets wat je niet helemaal kunt tegen gaan door voorbereiding. Het enige wat je daar tegen kan doen is tijdens het trippen tegen jezelf te blijven zeggen dat jij het gewoon naar je zin hebt en dat je probeert om die ander het ook weer naar zijn zin te laten krijgen.

Verder horen af en toe negatieve vibes ook bij het trippen. Dat maakt het naar mijn idee ook zo bijzonder. Ik doe het niet alleen voor de leuke momenten, want de moeilijke momenten leer je vaak het meest van. Wil je het risico op moeilijke momenten toch liever achterwege laten, dan kun je beter wat minder nemen de volgende keer. Maar dan zul je ook minder bijzondere en diepgaande ervaring hebben.

Probeer dus een beetje met set en setting en dosis te experimenteren op uitvinden wat voor jou persoonlijk het beste werkt.

Bovenaan