is dit een verslaving???help!

kimz19

Experimenterende gebruiker
hallo,
ik ben kim en ben 19 jaar ik heb vanaf mijn 15e vol opgebruikt(speed,xtc,wiet,hasj,kristallen) en ben nu aan het stoppen.
ik heb nu een relatie (een half jaar)
nou vroeg ik mij af of er ook mensen zijn met het zelfde probleem als mij.

ik probeer te stoppen met drugs alleen op de 1 of andere manier wil dat nog niet lukken.
ik verveel mij snel en mijn lichaam is erg moe.
ook vergeet ik van alles en ben ik erg in mij zelf bezig.
en heb ik vaak het gevoel dat ik achterna word gezeten.

ook heb ik een tijdje bij tactus gelopen maar daar ben ik op een gegeven moment niet meer naartoe gegaan omdat ik vond dat het niet goed hielp.

het uitgaan vind ik niet meer leuk, eigenlijk geniet ik nergens meer van.

weet iemand of hier iets aan te doen valt? mijn relatie lijd er onder en ik word gek van deze gevoelens.
ik heb al van alles geprobeerd zoals sporten, proberen ergens anders aan te denken,tactus,andere vrienden maar dat helpt niet.

kim. :wave:

Arizona

Bewuste gebruiker
Hey Kim, Gelukkig heeft niet iedereen dit, dan was het slecht gesteld met de mensheid. Jij hebt het en ik ook en nog een hoop andere mensen. Ja het heet verslaving en ja er is hulp.

je kan teruggaan naar Cactus, maar als je daar slechte ervaringen mee hebt zijn er genoeg andere verslavingsklinieken in Nederland en omgeving. Ga googlen op verslavingsklinieken en je komt ze tegen.

Je kan ook naar een zelfhulpgroep gaan, als je daarvoor open staat helpt het echt. Zelf ben ik heel erg geholpen met de NA. Hier vast een link van de zelfhulpgroepen in Nederland
http://www.zelfhulpverslaving.nl/

Je kan een verslaving de baas worden, mits je erkend dat je verslaafd bent en wilt werken aan een oplossing. je kan nu vast beginnen met stoppen. Neem je voor om vandaag niet te gebruiken. Dit voornemen kan je zovaak toepassen als je wilt, desnoods elke dag opnieuw.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wackie zei:
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up.

ik probeer te stoppen met drugs alleen op de 1 of andere manier wil dat nog niet lukken.
Wíl je wel stoppen?

ik verveel mij snel
Hoe komt dat? Er zijn zó veel leuke dingen te doen.

en mijn lichaam is erg moe.
Leef je wel gezond verder? Gebruik je dagelijks? Hoeveel? Wat?

ook vergeet ik van alles
Vrij normaal, niet iedereen heeft een fotografisch geheugen.

en ben ik erg in mij zelf bezig.
Wat niet per se slecht is. Toch?

het uitgaan vind ik niet meer leuk,
Ik ook niet. Heeft voor mij niks met drugs te maken, het is gewoon geen hobby van mij. Kan toch?

eigenlijk geniet ik nergens meer van.
Doe je wel leuke dingen dan? Want als je je alleen maar steeds verveelt kan ik me voorstellen dat je daar niet van geniet.

kimz19

ik wil stoppen, ik zat altijd bij vrienden ontmoette mensen het was gezellig we lachde deden gek en gebruikten samen. ik gebruikte dagelijks speed,4 gram in de week ongeveer daarbij blowde ik nog en gebruikte ik pillen en dronk wat bier. ik doe wel dingen maar ik zie overral drugs in ik weet dat het mischien raar klinkt maar toch is het zo. ik leef verder wel gezond eet gezond maar niet extreem veel.
Exceptional Insight zei:
Wackie zei:
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up.

Wíl je wel stoppen?

ik verveel mij snel
Hoe komt dat? Er zijn zó veel leuke dingen te doen.

en mijn lichaam is erg moe.
Leef je wel gezond verder? Gebruik je dagelijks? Hoeveel? Wat?

ook vergeet ik van alles
Vrij normaal, niet iedereen heeft een fotografisch geheugen.

en ben ik erg in mij zelf bezig.
Wat niet per se slecht is. Toch?

het uitgaan vind ik niet meer leuk,
Ik ook niet. Heeft voor mij niks met drugs te maken, het is gewoon geen hobby van mij. Kan toch?

eigenlijk geniet ik nergens meer van.
Doe je wel leuke dingen dan? Want als je je alleen maar steeds verveelt kan ik me voorstellen dat je daar niet van geniet.

kimz19

ah oke, dan moet ik geduld hebben nog.. er valt dus helemaal niks verder aan te doen dan alleen stoppen..
Exceptional Insight zei:
Alles associëren met drugs gaat wel weg naarmate je langer gestopt bent. Tijd heelt alle wonden :)

Arizona

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up
Hmm vreemd ik heb een ruggegraat, maar ben wel verslaafd, hoe verklaar je dat?

oh ik zie het nu je hebt het over een ruggengraat..Wat is dat eigenlijk?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Arizona zei:
Exceptional Insight zei:
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up
Hmm vreemd ik heb een ruggegraat, maar ben wel verslaafd, hoe verklaar je dat?

oh ik zie het nu je hebt het over een ruggengraat..Wat is dat eigenlijk?
De nieuwe spelling is mislukt

Dit artikel is eerder verschenen in Monditaal van januari 2000 en is gebaseerd op de spellingherziening van 1995. Het is echter onverkort van toepassing op de spellingherziening van 2005.

De nieuwe spelling van het Nederlands is mislukt. Met name het gebruik van e(n) in samengestelde woorden is gebonden aan veel te ingewikkelde regels.

Vroeger schreven we niet ruggengraat, maar ruggegraat. Dat had te maken met het feit dat we beschikken over slechts één rug. Om de nieuwe spelling goed te kunnen begrijpen zouden we bij samenstellingen echter het hele idee van enkelvoud en meervoud moeten laten vallen. De nieuwe basisregel is, dat je in principe altijd -en- gebruikt, ongeacht of het nu om het enkelvoud- of meervoud gaat. Vandaar ruggengraat, smartengeld, pannenkoek enz.

Whatever. You get the point.

Arizona

Bewuste gebruiker
I don't get the point, als we het over dezelfde ruggegraat hebben, waarom zeg jij dat verslaafden er geen 1 hebben, echt ik begrijp je opmerking niet, waarom een verslaafde geen ruggegraat zou hebben?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Arizona zei:
I don't get the point, als we het over dezelfde ruggegraat hebben, waarom zeg jij dat verslaafden er geen 1 hebben, echt ik begrijp je opmerking niet, waarom een verslaafde geen ruggegraat zou hebben?
Laten we, just for fun, even de letterlijke betekenis van het woord verslaafd erbij halen. Ver-slaaf-d. Tot slaaf gemaakt. Zou je met beetje rugge(n)graat de slaaf worden van een stof?

Een stof.

Stof.

Arizona

Bewuste gebruiker
ja waarom niet, wat heeft ruggegraat daarmee te maken? Ben je op de hoogte dat verslaving een (chronische) ziekte is, over het algemeen genetisch bepaald?
Tot slaaf gemaakt
De afrikaanse bevolking is destijds tot slaaf gemaakt door de Nieuwe amerikanen, wil je beweren dat zij ook geen ruggegraat hadden?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Arizona zei:
ja waarom niet, wat heeft ruggegraat daarmee te maken? Ben je op de hoogte dat verslaving een (chronische) ziekte is, over het algemeen genetisch bepaald?
Oh boo-hoo. I'm sick, Stan, get me another beer!

Dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen in van die zwartekousengemeenten die hun kinderen niet vaccineren. Jezelf vertellen dat je niks kunt doen aan verslaving, omdat het een ziekte is, is net zo belachelijk als niet naar de dokter gaan omdat God wil dat je ziek bent (je houdt van slechte vergelijkingen zie ik, dus bij deze).

De afrikaanse bevolking is destijds tot slaaf gemaakt door de Nieuwe amerikanen, wil je beweren dat zij ook geen ruggegraat hadden?
Haha, ja dat is inderdaad precies wat ik zei. Helemaal niet uit context getrokken ook. Kudos.

Arizona

Bewuste gebruiker
oke je hebt dus geen duidelijk verhaal waarom verslaafden geen ruggegraat hebben volgens jou. Jammer ik had graag steekhoudende argumenten gehoord, wat je stelling interessant had kunnen maken. Dan gaan we wat mij betreft weer On Topic.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Arizona zei:
oke je hebt dus geen duidelijk verhaal waarom verslaafden geen ruggegraat hebben volgens jou. Jammer ik had graag steekhoudende argumenten gehoord, wat je stelling interessant had kunnen maken.
Helaas, ik moet je teleurstellen. Verder dan dat ik het van weinig karakter (ruggengraat) vind getuigen als iemand zich tot slaaf laat maken van een pilletje of poedertje ga ik niet komen. Sorry.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Arizona zei:
Oh boo-hoo. I'm sick, Stan, get me another beer!

Dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen in van die zwartekousengemeenten die hun kinderen niet vaccineren. Jezelf vertellen dat je niks kunt doen aan verslaving, omdat het een ziekte is, is net zo belachelijk als niet naar de dokter gaan omdat God wil dat je ziek bent (je houdt van slechte vergelijkingen zie ik, dus bij deze).

Haha, ja dat is inderdaad precies wat ik zei. Helemaal niet uit context getrokken ook. Kudos.

Geniaal xD :grin:

Beanhead

Badass junkie
Ik wou daarstraks nog in het "zeg wat je denkt topic" zetten. Exceptional je bent epic.

Want die post is als het ware... Echt wel epic.

Meer erkenning :grin:

kimz19

vrijdag avond. ik ben naar wat vrienden gegaan. beetje hangen en chillen vandaag naar almere naar een feest, zonder wat te gebruiken dus ik hoop dat het lukt :grin:
Exceptional Insight zei:
weyoun22 zei:
Erkenning! Dankjewel! <3

En, Kim, vrijdagavond.. wat ben je aan het doen?

kimz19

opzich is het wel gelukt, ik ben er alleen naar 2 uur wel weg gegaan kreeg het toen wel moeilijk en wauw niet in de verleiding komen.wel heb ik thuis een jointje gerookt maar dat vind ik wel oke.. het is beter dan speed in ieder geval..
overalennergens zei:
En? Is het gelukt om niets te gebruiken?

cropp

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Arizona zei:
Laten we, just for fun, even de letterlijke betekenis van het woord verslaafd erbij halen. Ver-slaaf-d. Tot slaaf gemaakt. Zou je met beetje rugge(n)graat de slaaf worden van een stof?

Een stof.

Stof.
Het verschil tussen wanting en liking. Als je wilt kappen met drugs zul je even door moeten bijten, als je stopt met drugs en je ``verveeld je`` ben je gewoon een beetje dom als dat een rede is om aan de dope te gaan, of heb je geen wilskracht, en dus geen figuurlijke ruggengraat...

Ik snap wel waar Kim tegen aan loopt, ``choose life``, het leven met drugs is gewoon spannender dan op de bank een filmpje kijken met een kop thee, ik verveel me dan ook, en dan wil ik meestal ook wel gaan zuipen of gaan blowen, enz...

Niemand zei dat het makkelijk was, en als het een eitje was was het ook geen prestatie...

kimz19

dat klopt, nouja, mischien raar vroeger werd ik veel gepest en toen kreeg ik vrienden die gebruikten dus ik had eindelijk het idee ergens bij te horen maargoed toen ik niet gebruikde werd ik meer afgestoten en ik kon nergens over mee praten om die vrienden te houden en om "stoer" te doen ben ik ook gaan gebruiken en zo werd het erger dus ja eigen schuld zeggen ze dan... :confused:

Bovenaan