Kater xtc

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Hallo mensen..,

Ik heb een vraag :P wat is eigenlijk precies de kater van xtc.... en hebben jullie er last van??

Bij mij is het juist dat ik me de volgende dag niet echt down voel... maar dat ik me nog altijd wat happyer dan normaal voel maar dat is de kater volgens mij niet he :tongueout:

pretender

Belezen gebruiker
hallo, dat komt omdat je nog erg jong bent, en er goed tegen kan..

later zal dat minder worden en zal je zeker een kater hebben...

gegroet freakpyromaniacs :mrgreen:

geox

Bewuste gebruiker
Nja een kater kan ik niet noemen, het is niet zoals bij alcohol het deksel op de neus krijgt op de zondag maar het word zo een beetje over de hele week gespreid.
Het word ook minder naarmate je frequenter begint te gebruiken.
Wel zo ervaar ik het toch.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
een xtc :xtc: kater is gewoon je serotine gehalte die gedaalt is.even naar de zoekfunctie gaan en al je vragen zullen een antwoord krijgen. :sunglasses: geen dank :grin:

Lauu

Badass junkie
je hebt een beetje een down gevoel omdat je serontonine op is en wat sommige mensenn hebben is pijn in hun kaken...maar dat ligt aan het persoon...dat is het eigenlijk

Debris

Bewuste gebruiker
Alleen last van pijn in de kaken, en klemmen van de kaken.
Ben wel de eerste 5 uren na mijn stuik/trip zo moe dat ik niks zeg en maar wat op een stoeltje voor me uitkijk (nageniet), en daarna in slaap val. Goede nacht slaap en daarna terug lekker fris.

dzN

Belezen gebruiker
men kake zijn naar de kloten, ik kan niet eten en niet slapen maar ben wel moe, voel me superrot,...

Maar jointje helpt :grin:
:stoned:

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
dzN zei:
men kake zijn naar de kloten, ik kan niet eten en niet slapen maar ben wel moe, voel me superrot,...

Heb het zelfde,,, maar voel me niet altijd superrot, soms is de dag erna nog steeds heel chill als iedereen gewoon bij elkaar blijft en je samen een brak dagje hebt en niks hoeft te doen

dzN

Belezen gebruiker
Santa Maria zei:
dzN zei:

Heb het zelfde,,, maar voel me niet altijd superrot, soms is de dag erna nog steeds heel chill als iedereen gewoon bij elkaar blijft en je samen een brak dagje hebt en niks hoeft te doen

pff momenteel neem ik alleen pillen, niemand van onze groep is er nog voor te vinden! behalve 1 dan , die slikt elke week :grin:

maar heeft geen afkick :tongueout: snap dat niet !

Soma

Bewuste gebruiker
't Is niet omdat je geen afkick hebt dat je ook geen hersenschade oploopt..

Maar ik heb vroeger altijd wel een vuile comedown gehad. Alleen de laatste keer bleef ik de dag erna nog redelijk vrolijk. Misschien omdat ik toen wat speed heb gesnoven toen de MD begon uit te werken :)

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Mijn kater:

-Down gevoel
-Afwezig
-Schokjes door mijn hoofd
-Emotioneel worden

Maar dat had ik pas na meerdere pillen, als je het rustig aandoet zal je de volgende dag meestal wel lekker happy zijn.

joozt

Newbie
Kater voorkomen kan je doen door voor het slapen gaan wat After E te nemen (te kopen bij de smartshop) wil niet zeggen dat je totaal geen kater hebt, maar het helpt wel aardig.

Al is after E niet meer dan wat vitaminen

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Ok vandaag had ik volgens mij de echte kater zo van dat alles langs je af gaat :tongueout:

Maar het voelt nog chill maar je krigjt niks mee xD

Provenzano

Bij grote hoeveelheden (>300 mg) ben ik vaak de volgende dag een beetje duizelig en voel me brakkig. Dag daarna ben ik weer helemaal fit, net als nu :wink:

caatje

Badass junkie
Bij "verstandig" gebruik (eens in het half jaar ofzo) heb ik geen kater. Bij "onverstandig" gebruik (meerdere weken achtereen) heb ik last van; down, buikpijn, spierpijn, slaap te kort.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Het ergste van XTC katers vind ik nog dat ze niet metteen de dag daarna zijn. En de kater bouwt zich steeds meer op inplaats van bijvoorbeeld een alcohol kater, die steeds minder wordt.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
caatje zei:
Bij "verstandig" gebruik (eens in het half jaar ofzo) heb ik geen kater. Bij "onverstandig" gebruik (meerdere weken achtereen) heb ik last van; down, buikpijn, spierpijn, slaap te kort.

Ik heb precies hetzelfde. Als ik er een wat langere tijd tussen houd en een mindere hoeveelheid MDMA, heb ik er de dag erna nog een happy gevoel, en de dagen erna geen kater. En als ik het wat vaken en meer gebruik heb ik het brakke gevoel van alcohol, een down gevoel een aantal dagen, en schokjes in mijn hoofd. :(

Dit laaste vind ik echt iritant, want hierdoor kan ik me ook niet echt goed meer concentreren en gaat alles wat meer langs me heen. Niet fijn met tentamens!

Angramar Temenos

Badass junkie
Lijkt een beetje op een lichte depressie, aleen weet je dat je niet echt depressief bent maar dat stofjes in je hersens met je zitten te kutten :grin:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Lijkt een beetje op een lichte depressie, aleen weet je dat je niet echt depressief bent maar dat stofjes in je hersens met je zitten te kutten :grin:
Bij mij kan je het geen lichte depressie meer noemen. Mijn gedachten zijn zwaar geneigd om dan alles van de negatieve kant te bekijken, krijg verder ook vaak ideeën over hoe mensen waarvan ik houd op een gruwlijke manier dood gaan :confused: Tja de een is er wat gevoeliger voor dan de andere :P

gummyfrog

hoe vaker en frequenter je gebruikt hoe heftiger de kater dat is mijn ervaring.
Ik begon met 1 x in de 2 maand en later soms zelfs 2x in het weekend. Welgeteld 2 keer.
Mijn ervaring na zo'n heftig weekend; een week lang afwisselend misselijk en veel duizelingen. Het gevoel dat de wereld instort alsof er continu een wolk boven je hangt. Je weet dat t overgaat, maar t is ellendig om mee te maken. Bovendien is bij mij, gelukkig, het besef gekomen dat het regelmatige gebruik de drugs steeds minder aangenaam maakt. Tevens het depressieve gevoel de day after de nacht niet leuk maakt. Je geniet niet meer van het roze wolkjes gevoel, maar bent zwaar actief vooral lichamelijk. Armen en benen zwiepen heen en weer, kan als aangenaam worden ervaren maar dat verveelt ook. Heb nu bijna 3 maanden niets gehad en bewaar het nu het totdat ik er echt in positieve zin zin in krijg samen met wat vrienden en daar mag van mij best een half jaar tussen zitten. Ook een bepaalde herbalshit heeft dezelfde uitwerking... tijdens is lollig maar al tijdens het uitwerken ontstaan donkeren wolken en een soort van waanzin die alleen met nachtrust, l tryptofaan en tijd tussen gebruik kunnen geheeld worden. Dus... ik zeg hoe minder hoe beter zo blijft t tenminste leuk en geestelijk niet afbrekend!!

sannetjuh

Belezen gebruiker
hmm kater komt bij mij pas op de dinsdag ofzo..als ik za. hele dag heb gebruikt..kweet ook niet waarom dan pas..voel me dan mega kut..ga zomaar om niks janken.. en zondag en maandag alleen maar vloeibare dingen eten door me kaken!

caatje

Badass junkie
Er is een periode geweest dat ik heel veel en vaak gebruikte. Het was op een moment zo beroerd dat als ik in bed overeind kwam ik beroerd werd en dat als ik opstond ik alles zoals een fotonegatief zag. Dan wilde ik wel door mijn benen zakken van ellende. Het was zo beroerd dat ik me ziek melde op mijn werk. Dieptepunt uit/in mijn slik"carrière".

partyspacer

Je bent na een XTC tripje gewoon wat gevoeliger, positieve zaken worden positiever en als je bij negatieve dingen gaat stilstaan wordt je dus negatiever. Gewoon aan het leuke feestje terug denken dus...

De twee of drie dagen daarna leef je wat meer op de automatische piloot, niks aan de hand. Maar als je nieuwe of moeilijke dingen moet doen of je moet andere prestaties leveren kan je het even niet meer plaatsen omdat je je niet kunt concentreren of je snapt het gewoon totaal niet meer.

Gewoon goed eten en slapen en je vooral niet te druk maken dan kan zo'n kater best chill zijn.

Alleen die kaken, ja daar is niets positiefs van de maken.....

gamezz

Bewuste gebruiker
gisteren een nachtje xtc gedaan en een vriendin van me had last van een erge kater en ik was nog heel erg vrolijk en last van echt afkick heb ik niet ,serotonine teveel?? :tongueout:

evil_kermit

Bewuste gebruiker
als je wil flippen moet je de kater er gewoon bijnemen,ik kan soms wel afzien als het lang geleden is of zo maar je moet je er gewoon bij neerleggen,of je neemt er nog eentje natuurlijk. :grin:

Windhoos

Lauu zei:
je hebt een beetje een down gevoel omdat je serontonine op is en wat sommige mensenn hebben is pijn in hun kaken...maar dat ligt aan het persoon...dat is het eigenlijk

Dat ahd ik vroeger vaker dan dan ik op was. Arme kaakjes hahahaha. Maar sta na 2 jaar weer op het punt een poging te wagen, es ff kijken hoe ik het er nou vanaf ga bringen :wink:

Windhoos

evil_kermit zei:
als je wil flippen moet je de kater er gewoon bijnemen,ik kan soms wel afzien als het lang geleden is of zo maar je moet je er gewoon bij neerleggen,of je neemt er nog eentje natuurlijk. :grin:

Ook welleens gedaan, ooit eens 4 (of ware het er toch 5) redelijk goeie pillen op één avond ingenomen op één avond toe. Maar na de derde kan ik me nog maar een paar dingen voor de geest halen. Niet echt een aanrader dus (2 goeie per avond is voor mij echt wel genoeg)

steelpad

een vriend van me heeft geen last van de kater, het nadeel hiervan is dat hij het veel meer doet dan de andere personen in onze vriendengroep.

Hollywood

Ik hou het tegenwoordig bij 2 pillen op een avond.
Heb een poosje terug wel gekker gedaan. Maar las je last krijgt van Brainzaps enz is de lol er al snel af.

plus ik neem nu de 3 dagen daarna altijd een capsule 5-htp voor dat ik ga slapen. Heb nu nergens geen last meer van :)

Windhoos

Hollywood zei:
plus ik neem nu de 3 dagen daarna altijd een capsule 5-htp voor dat ik ga slapen. Heb nu nergens geen last meer van :)

Veel positieve dingen gehoord over dat spul, nog nooit last gehad van die door jouw zogenoemde brainzaps, maar wil het liever ook niet hebben. Een lekker gevoel gaat duidelijk niet boven alles :wink:

Snoepautomaat

Ik heb ook niet echt last van een kater. Alleen dat ik wat moe ben. Vind het heerlijk om dan een jointje te doen. :grin:

X_mellOw

Newbie
ja. k heb et meestal niet de dag daarna.. ma daarna.
Dan benk somber,down. nergens sin in, saggo, onwijs irritant is het.
Maa.. met genoeg chocola. ^^. komt ehet wel weer oke.
Alleen ja mn kaken. die doen eg seer. kan haast nie eten.
Dat vink altijd wel klote na dat ik X heb gedaan. is wel beetje jammertt. =]

evil_kermit

Bewuste gebruiker
X_mellOw zei:

yep de zogezegde DinsdagDip :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
evil_kermit zei:
X_mellOw zei:

yep de zogezegde DinsdagDyslectici

Bovenaan