Ketamine Blaasprobleme.

De Zandman

DF-koning
Wat een zooi is het toch, die ketamine .
Ik was wel wat nieuwsgierig, maar ik blijf er toch vanaf.
Als je ooit een keer een stevige blaasontsteking hebt gehad, met alle hevige pijn en misere van dien, dan ga ik niet solliciteren naar blaas en nierenellende.
Nee dank u beleefd. Deze ronde sla ik over.

Ik loop inmiddels een half jaar bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis bij de Keta poli.
Na een aantal afkickpogingen bij Jellinek en Brijder ben ik op dit moment 36 dagen clean van Ketamine.

Ik gebruikte meer dan 2 jaar lang 3 tot 6gr (uitschieters van 8 )per dag. De laatste maanden puur om de pijn tegen te gaan.

De eerste 2 weken nuchter zijn is een hel waar je doorheen moet met pijn, mijn Urloog heeft 4x per dag 50mg Tramadol voorgeschreven en Diclofenac. Dit werkt wel het beste om deze pijn te doorstaan, eventueel kan er ook nog amitriptyline voorgeschreven worden.

Deze periodes gingen samen met veel weefsel uitplassen, bloedstolsels, elke 10min naar de wc kleine beetjes plassen, maar 1 tot 2uur kunnen slapen per nacht.

De nuchtere periode tot nu toe is met goede en slechte dagen, omdat ik als zzp'er werk en mijn vaste lasten moet betalen was ik verplicht weer te moeten werken met pijn en het vaak moeten plassen. Waar ik blij mee ben zijn de Tena Men luier broekjes die ik nu elke dag en nacht draag, hierdoor kan ik weer normaal zelfverzekerd over straat, weer autorijden en niemand ziet ze, en ja ik plas ze soms nog wel vol helaas als ik in een file belandt.

Tegen de pijn gebruik ik nu 200mg Tramadol Retard (Vertraagde afgifte) en ga volgende week afbouwen naar 100mg Tramadol per dag omdat ik niet cold turkey mag stoppen van de Uroloog. (Helaas heeft Tramadol ook een nare bijwerking, Urine retentie, maar dit heb ik voor lief en beter dan de pijn)

Ik plas tot vandaag nog steeds beetjes bloedstolsels, dit was niet erg zei de uroloog en hoort bij het herstel. Snachts plas ik nog 4x per nacht. Wat mij opvalt is dat als ik maar een enige vorm van Caffeine of Alcohol drink direct een steek na 10min in mijn blaas krijg, nauwelijks meer kan opstaan of lopen en als ik de wc red elke 10min weer naar de WC moet. Mijn blaas reageert heel heftig nu op caffeine en krampt zich helemaal vast.

Dus GEEN Caffeine en GEEN alcohol.

Ik ben nu met pompoenpitolie capsules begonnen om mijn plasstraal weer normaal te krijgen.

Dit verhaal wou ik even van mij afschrijven en mijn ervaring delen, vraag gerust, ik ben ook nog lerende.

PS. Dinsdag 7 mei heb ik weer een afspraak in het JBZ met mijn uroloog en een nieuwe Cystoscopie.
Hi Berder, wat een proces zeg. Wat is voor jou het eerste moment/verschijnselen geweest waardoor jij dacht dit ziet niet goed? Hoe ben jij erachter gekomen dat je weefsel uitplaste? Ik heb zelf twee jaar gebruikt, zo een 2 gram gemiddeld per week. Sinds twee weken helemaal gestopt maar begin nu pas dingen te merken mbt mijn blaas. Dankjewel alvast voor jouw reactie en succes met je herstel

Damius

Bewuste gebruiker
Hi Berder, wat een proces zeg. Wat is voor jou het eerste moment/verschijnselen geweest waardoor jij dacht dit ziet niet goed? Hoe ben jij erachter gekomen dat je weefsel uitplaste? Ik heb zelf twee jaar gebruikt, zo een 2 gram gemiddeld per week. Sinds twee weken helemaal gestopt maar begin nu pas dingen te merken mbt mijn blaas. Dankjewel alvast voor jouw reactie en succes met je herstel
Goed dat je gestopt bent. Als ik zo vrij mag zijn: 2gram per week gemiddeld, over een periode van 2 jaar, komt op mij al over als structureel (te) fors gebruik. Ik zou je aanraden om sowieso eens met je huisarts te gaan praten. Niet alleen om je fysieke klachten m.b.t. je blaas (waar heb je last van?) maar ook om eens te polsen of ambulante verslavingszorg een optie is. Ik begrijp dat je hier totaal niet om hebt gevraagd met jouw post. Hoe dan ook geef ik je dit gewoon mee. Omdat ik uit ervaring spreek dat het je helpt om een richting met je leven te kiezen die gezonder en duurzamer is. Schaam je vooral niet.

Anoniem25

Newbie
Zo ben ik ook verslaafd aan ketamine nu 2 jaar. Wat ik soms voel is een soort van druk op mijn blaas tijdens het plassen, en dat als ik moet plassen, echt meteen moet en het niet langer kan volhouden. Ik heb 1 keer hele heftige steken gehad, ik weet nou niet of ik dit K-Cramps kan noemen maar ik heb nooit eerder zoveel pijn gehad in mijn buik. Heb erg veel gebruikt in een enorme stress week, merkte al dat ik dagen met buikpijn rondliep en dacht dat het door de stress kwam totdat ik dus de steken in mijn buik voelde, echt huilend en schreeuwend op de grond heb ik de meeste heftigste pijn gehad, duurde ongeveer een halfuur dacht dat ik naar het ziekenhuis moest , ben toen onder de douche gaan staan en paracetamol en diclofenac ingenomen , zo heb ik later op de avond na het plassen weer zo een aanval gehad met steken. Ik weet nou niet of dit mijn blaas was of mijn nieren. Het blijft moeilijk om helemaal te stoppen met de ketamine. Heb gelukkig daarna geen last meer gehad

_shikantaza

Badass junkie
Zo ben ik ook verslaafd aan ketamine nu 2 jaar. Wat ik soms voel is een soort van druk op mijn blaas tijdens het plassen, en dat als ik moet plassen, echt meteen moet en het niet langer kan volhouden. Ik heb 1 keer hele heftige steken gehad, ik weet nou niet of ik dit K-Cramps kan noemen maar ik heb nooit eerder zoveel pijn gehad in mijn buik. Heb erg veel gebruikt in een enorme stress week, merkte al dat ik dagen met buikpijn rondliep en dacht dat het door de stress kwam totdat ik dus de steken in mijn buik voelde, echt huilend en schreeuwend op de grond heb ik de meeste heftigste pijn gehad, duurde ongeveer een halfuur dacht dat ik naar het ziekenhuis moest , ben toen onder de douche gaan staan en paracetamol en diclofenac ingenomen , zo heb ik later op de avond na het plassen weer zo een aanval gehad met steken. Ik weet nou niet of dit mijn blaas was of mijn nieren. Het blijft moeilijk om helemaal te stoppen met de ketamine. Heb gelukkig daarna geen last meer gehad
Zoek hulp voor je verslaving voordat je je blaas onherstelbaar beschadigt. Er is een uitweg. Ga eens langs bij je huisarts om te praten.

Ulixes

Wijs gebruiker
Ik wil niet vervelend zijn maar als je deze klachten ervaart en je gaat door, dan is het het begin van het einde. Het gaat alleen maar meer pijn doen. Met op zn ergst een kunstblaas.

jereeke

Experimenterende gebruiker
Klopt volledig..
Ik heb het 1 maand 1g per dag gebruikt & ik had het zitten..
3 maand echt hevige pijn..
Nu na 9 maanden al een pak minder, maar werken enz gaat nog niet... vooral last aan nieren e.d

Goed dat je gestopt bent. Als ik zo vrij mag zijn: 2gram per week gemiddeld, over een periode van 2 jaar, komt op mij al over als structureel (te) fors gebruik. Ik zou je aanraden om sowieso eens met je huisarts te gaan praten. Niet alleen om je fysieke klachten m.b.t. je blaas (waar heb je last van?) maar ook om eens te polsen of ambulante verslavingszorg een optie is. Ik begrijp dat je hier totaal niet om hebt gevraagd met jouw post. Hoe dan ook geef ik je dit gewoon mee. Omdat ik uit ervaring spreek dat het je helpt om een richting met je leven te kiezen die gezonder en duurzamer is. Schaam je vooral niet.
Dankjewel voor jouw reactie. Die richting is er al. Ivm een leegte kwa werk en andere aspecten te veel tijd en behoefte hieraan. Nu af en toe gebruiken en d.m.v werk en dergelijke niet meer de mogelijkheid. Echt klachten kan ik het niet noemen. Vaker plassen, druk op de blaas en gewoon anders als dat het was. Vroeg mij meer af of het weg zal zakken oid

Bovenaan