Ik loop inmiddels een half jaar bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis bij de Keta poli.
Na een aantal afkickpogingen bij Jellinek en Brijder ben ik op dit moment 36 dagen clean van Ketamine.
Ik gebruikte meer dan 2 jaar lang 3 tot 6gr (uitschieters van 8 )per dag. De laatste maanden puur om de pijn tegen te gaan.
De eerste 2 weken nuchter zijn is een hel waar je doorheen moet met pijn, mijn Urloog heeft 4x per dag 50mg Tramadol voorgeschreven en Diclofenac. Dit werkt wel het beste om deze pijn te doorstaan, eventueel kan er ook nog amitriptyline voorgeschreven worden.
Deze periodes gingen samen met veel weefsel uitplassen, bloedstolsels, elke 10min naar de wc kleine beetjes plassen, maar 1 tot 2uur kunnen slapen per nacht.
De nuchtere periode tot nu toe is met goede en slechte dagen, omdat ik als zzp'er werk en mijn vaste lasten moet betalen was ik verplicht weer te moeten werken met pijn en het vaak moeten plassen. Waar ik blij mee ben zijn de Tena Men luier broekjes die ik nu elke dag en nacht draag, hierdoor kan ik weer normaal zelfverzekerd over straat, weer autorijden en niemand ziet ze, en ja ik plas ze soms nog wel vol helaas als ik in een file belandt.
Tegen de pijn gebruik ik nu 200mg Tramadol Retard (Vertraagde afgifte) en ga volgende week afbouwen naar 100mg Tramadol per dag omdat ik niet cold turkey mag stoppen van de Uroloog. (Helaas heeft Tramadol ook een nare bijwerking, Urine retentie, maar dit heb ik voor lief en beter dan de pijn)
Ik plas tot vandaag nog steeds beetjes bloedstolsels, dit was niet erg zei de uroloog en hoort bij het herstel. Snachts plas ik nog 4x per nacht. Wat mij opvalt is dat als ik maar een enige vorm van Caffeine of Alcohol drink direct een steek na 10min in mijn blaas krijg, nauwelijks meer kan opstaan of lopen en als ik de wc red elke 10min weer naar de WC moet. Mijn blaas reageert heel heftig nu op caffeine en krampt zich helemaal vast.
Dus GEEN Caffeine en GEEN alcohol.
Ik ben nu met pompoenpitolie capsules begonnen om mijn plasstraal weer normaal te krijgen.
Dit verhaal wou ik even van mij afschrijven en mijn ervaring delen, vraag gerust, ik ben ook nog lerende.
PS. Dinsdag 7 mei heb ik weer een afspraak in het JBZ met mijn uroloog en een nieuwe Cystoscopie.