Ik ben eind april begonnen met mijn eerste paddo growkit, hiervan staan berichten op mijn profiel. Mijn tweede kit ben ik 13 juli mee begonnen en heb ik vandaag, 31 juli, voor het eerst geoogst. Alleen vond ik het heel erg tegen vallen.

het betreft de B+ Paddo growkit, besteld op 24High. Op het etiket stond dat je er 1000g van kon verwachten, maar heb hier al eerder gelezen dat je met geluk kan uitgaan van de helft. Maar na alle paddo’s te hebben geplukt en gewogen, kwam ik uit op een diep trieste oogst: 56.63 gram, wat maar net 1:10 is van de oogst die ik verwachte…

ik heb alles goed gedaan, de zak dicht gelaten tot de eerste pre-pins uit de grond kwamen en daarna elke dag met een plantenspuit de binnenkant van de zak bevochtigen. Telkens ben ik hygiënisch te werk gegaan met mondkapje, latex handschoentjes en zelfs de plantenspuit ontsmetten. Het mycelium was goed over het substraat verspreid dus ik ging uit van een goede oogst, maar dat was het dus totaal niet.

ik heb nu de growkit vol laten lopen met water en ga hem 12 uur in de koelkast laten staan in de hoop dat de volgende flush wat beter word, wat de vorige keer wel het geval was.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb kunnen doen of dat ik misschien aan het overdrijven ben?

Martinus

Wijs gebruiker
Je kan zo een kit vaak maanden lang blijven oogsten. Als je hem zo nu en dan water geeft en het niet laat besmetten.

Ik heb precies de zelfde ervaring met een van de kits van 24 high.
2 boxen een kleine oogst niet op gang en 2 doen het perfect.

ik ben benieuwd naar jouw 2e flush

Acoustic

Belezen gebruiker
Ik heb al regelmatig gekweekt met de kant en klare kits, de zak gebruik ik eigenlijk nooit meer, enkel nog een kleine kweekkast, werkt veel beter naar mijn gevoel.
Meestal kon ik 3-4 keer oogsten.
Ik heb eens een ´aanbieding´ gekocht 4 kits voor een goedkope prijs, en alle 4 die kits hadden ook zeer weinig opbrengst waardoor ik het vermoeden heb, dat het al oudere kits waren.

Bovenaan