Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
@Albedo gebruik je nicotine als medicatie?
Dit is niet waar.Wiet puur draaien als een blunt is sowieso beter dan met tabak.
De ziektelast bij mensen die alleen tabak roken is vaak veel zwaarder. Dit komt onder andere omdat er veel meer momenten per dag zijn dat een roker een sigaret opsteekt ten opzichte van mensen die blowen. Hierdoor krijgen tabaksrokers uiteindelijk veel meer kankerverwekkende stoffen binnen. Daarnaast speelt ook nicotine een belangrijk rol in het gebruik van tabak. Dit zit niet in cannabis. Vandaar dat we adviseren om joints bij voorkeur zonder tabak te roken.
Ja waarheid, had het verkeerd gelezen. Vapen is nog beter!@Ganggang💯
Dat is wel waar hoor.
Als ik mijn 0,3 gram wiet op een dikke laag tabak leg en daar een joint mee draai dan is het resultaat daarvan toch echt ongezonder dan als wanneer ik met 0,3 gram wiet zon dunne pure sticky draai.
edit;
Je plaatst zelfs een link die adviseert om pure joints te draaien lol!
Zulk soort vergelijkingen vind ik toch een beetje onverantwoord. Als je hard zoekt kun je zulk soort voorbeelden tegen komen maar in de praktijk is dit niet erg realistisch. Meer realistisch is toch echt opa die blijft roken als een ketter ondanks geopereerd te zijn geweest aan zijn longen.Mijn opa had vanaf zijn 14e gerookt en is nooit gestopt en toch bijna 90 geworden zonder kanker. Daar aan tegen is de beste vriendin van mijn vriendin op der 36e overleden aan longkanker terwijl ze nooit gerookt had.
Waarom denk je dat wiet meer troep bevat dan tabak?Beide is slecht. Van wiet is wel bekent dat het meer troep bevat dan de meeste tabak. Je moet aanleg hebben om zo een ziekte te krijgen. Ja roken, wat voor rookwaar ook, vergroot de kans maar het is nooit zeker.
Wiet is ook zwaardere rook dan tabak. Tabak is vrij licht, al denk ik dat er wel flink wat extra kankerverwekkende stoffen in zitten.Zulk soort vergelijkingen vind ik toch een beetje onverantwoord. Als je hard zoekt kun je zulk soort voorbeelden tegen komen maar in de praktijk is dit niet erg realistisch. Meer realistisch is toch echt opa die blijft roken als een ketter ondanks geopereerd te zijn geweest aan zijn longen.
Waarom denk je dat wiet meer troep bevat dan tabak?
Het is wetenschappelijk vrij overtuigend aangetoond dat het inademen van verbrand plantproduct het grootste risico factor is voor gezondheid. Waar nicotine geen (significant) gezondheidsrisico vormt maar het gebruik van wel aanzienlijk meer verslavend maakt. Het formaat van een joint ten opzichte van een sigaret kan het zogenaamde gezondheidsrisico verschil bij sprake van waarschijnlijk al verklaren.