Nee, datura en aanverwanten zijn zeker niet aan te bevelen. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die de zaden hebben gegeten en permanent gek geworden zijn.
Maar het blijft ,zoals je zegt een heel intrigerende plant. Ben je bekent met de belevenissen die Carlos Castanada had met deze plant , onder supervisie van de sjamaan Don Juan? Al zijn boeken zijn zeker de moeite waard als je geïnteresseerd bent in natuurlijke empathogenen.
Ook de ervatingen van Carlos Castaneda met Mescalito de God van de Peyote zij ongelofelijk boeiend.
Het is vooral de magische kant van deze planten die mij interesseert. Toen ik nog in Engeland woonde kon ik het kaalkopje overal vinden. Regent Park in het midden van Londen stond er vol mee.
Deze was veel beter dan de paddo,s die we hier een aantal jaren geleden in de Smartshops konden kopen. Ik heb heel veel bijzondere belevenissen gehad met het Kaalkopje. Magische gebeurtenissen! Ik kan hier wel een boek over schrijven.
Paddo,s maken de weg naar bovennatuurlijke gebeurtenissen mogelijk. Bij mij is de nadruk gaan liggen op interactie met de natuurgeesten. Om zulke planten alleen maar als genotsmiddel te zien is de volledige potentie van zulke planten missen, of is het ONZE potentie?
Wat je zegt over muiziek ben ik volkomen met je eens. Onmisbaar, vooral als je binnen bent.
Wat vindt je trouwens van mijn brief aan de koningin?
viewtopic.php?f=11&t=38910