!!!Let op met Truffels!!!

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Hallo Luitjes,
Gisteren een rotavond gehad,en meteen een schrijven de deur uit gedaan.
Wanneer je overweegt de psilocybine mexicana te gaan nuttigen lees dan onderstaande even...P.s. ik wil niemand in diskrediet brengen dus heb namen weg gelaten.

Geachte heer/mevrouw,

Zaterdag 18 februari kocht ik bij uw filiaal in ........ de psilocybine mexicana truffel. Ik heb ruim 6 jaar ervaring met deze truffel variant.

De truffels zoals jullie die aanbieden zijn meestal grote brokken,deze zijn van zeer goede kwaliteit. Gevoel en werking van deze grote brokken komen overeen zoals vermeld op jullie site en heb dit in de 6 jaar altijd zo ervaren.

Het komt echter nog eens voor zoals ik gisteren weer heb ondervonden dat deze in wat kleinere brokjes wordt aangeboden.Ik adviseer u om deze niet meer aan te bieden.

Van deze laatste worden mensen namelijk ziek.
*Stokkende ademhaling
*Stekende pijntjes
*Duizeligheid
*Misselijkheid
*Druk op het hoofd/oorsuizen
*Minder visueel effect

Kortom toxine verschijnselen..

Ik ben geen kweekexpert maar kan mij een rede bedenken waarom deze verschijnselen optreden.Mijn gevoel zegt dat deze truffels nog niet genoeg zijn gerijpt en er nog teveel toxine alkoiden
in aanwezig zijn die pas in een later stadium afnemen terwijl de psilocybine in dit eind stadium juist toeneemt.

De reden van mijn schrijven is dat ik het zonde zou vinden als iemand hiermee in aanraking komt en hierdoor dus nooit meer van ze leven zoiets moois als de psilocybine mexicana tot zich zou nemen.
Terwijl ik juist deze truffels propageer en hiermee ...........

Tot slot..
Ik hoop dat jullie wat doen met mijn advies,en dit niet afdoen met
*ze kunnen verkeerd vallen*
Ik heb meer dan tien jaar ervaring met paddo's kaalkopjes/mckennai/cubensis/hawaainse/tamptenis truffels en de mexicana truffels.En heb dit dus meerdere keren meegemaakt en telkens met deze ogenschijnlijk niet afgerijpte truffels en zo'n 5 personen met mij in alle gevallen.

Uiteraard veneem ik graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Psychonaut1976

Bal0n

Badass junkie
Erhm.. er zitten geen gifstoffen in psilocybe soorten. Het zijn gewoon effecten die elke paddo soort kunnen veroorzaken.. Je had gewoon een slechte ervaring.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Erhm.. er zitten geen gifstoffen in psilocybe soorten. Het zijn gewoon effecten die elke paddo soort kunnen veroorzaken.. Je had gewoon een slechte ervaring.

Er zitten wel degelijk lichte toxine stoffen in truffels,en er zit verschil
tussen de truffels die mij werden aangeboden.Als je goed gelezen hebt.

Ik wil je niet dissen ofzo,maar jij weet helemaal niet zoveel van truffels af
zoals mij al was opgevallen. :grin: want dan had je wel geweten dat er nog
andere alkoiden in truffels zitten die een toxine achtige werking hebben.
dus waar je verrot van wordt.

Met deze variant van truffels die mij werd aangeboden krijg je gewoon lichaams gefok en dat wijst op andere stoffen,dus licht toxine stoffen die
erin zitten.Slechte ervaring was het zeker maar dit door de stoffen in deze truffel en niet door andere oorzaken.

Het kan simpel weg geen toeval zijn dat 5 man allemaal ziek worden door een specifieke soort en allemaal heerlijk genieten van de andere.
En dit dan telkens bij de kleine brokken variant,hoogswaarschijnlijk nog niet helemaal gerijpt.

Bal0n

Badass junkie
Ohja, en welke stoffen zouden dat dan moeten zijn?

EDIT: En dan zal ik je maar even wat vertellen over schimmels. Zodra deze alle cellen ontwikkelt hebben (kap, stam, of mycelium, etc etc), groeien deze alleen nog maar uit. Er verandert verder niets aan de samenstelling. Paddo's rijpen dus sowieso niet, en een kleine jonge bevat dezelfde stoffen als een grotere oude.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Ohja, en welke stoffen zouden dat dan moeten zijn?

EDIT: En dan zal ik je maar even wat vertellen over schimmels. Zodra deze alle cellen ontwikkelt hebben (kap, stam, of mycelium, etc etc), groeien deze alleen nog maar uit. Er verandert verder niets aan de samenstelling. Paddo's rijpen dus sowieso niet, en een kleine jonge bevat dezelfde stoffen als een grotere oude.

Ja kijk dat bedoel ik...je hebt het steeds over paddos,de truffel is technisch gezien geen paddo.Dat er in psilocybine-paddos weinig tot geen toxine stoffen aanwezig zijn weet ik ook wel.

Van de de psilocybe mexicana wordt verondersteld dat er een hoop andere volgens mij onbekende alkoilden inzitten waarvan je naar kan worden.

Feit is wel dat mensen ziek worden van de truffels die wij gisteren hadden
het is geen opzichzelf staand voorval.
Ze smaakten ook anders dan normaal,alsof ze nog niet rijp waren.

De Psilocybe mexicana truffel is technisch gezien geen paddo, omdat deze nog niet heeft gefruit als een paddo.

Psilocybe mexicana lijkt in de verste verte niet op een paddo.
De truffel lijkt meer op muesli of graanontbijt. Psilocybe mexicana is ook bekend onder de naam truffel of philosophers’ stone.

Deze paddo’s zijn sterker als de Psilocybe tampanensis. Dit hallucinogeen zorgt voor een stoned, psychedelische, filosofische, vrolijke en visuele trip. Psilocybe mexicana zijn zeer geschikte paddo’s voor personen die voor de eerste keer paddo’s gaan gebruiken, vanwege het goede gevoel en omdat de Psilocybe truffels zorgen voor een gemakkelijk te controleren trip, in vergelijking tot andere psychedelica.

Meestal zal je na inname van deze paddo’s veel lachen. De psychedelische effecten van de Psilocybe mexicana paddo’s kunnen tot 6 uur lang aanhouden.

De sterke psychedelische en euforische effecten zullen ongeveer 3 uur duren, waarna deze effecten plaats maken voor een stoned effect, dat nog eens 3 uur zal aanhouden. De truffels verschillen veel van de andere paddo’s en smaken nog beter ook! De beste manier om de Psilocybe truffels te gebruiken, is door een kop thee te zetten zonder suiker of honing.

Deze Psilocybe mexicana truffels, geven een euforisch gevoel, behoren tot de psychedelica en bevatten de hallucinogene stoffen psilocybine en psilocine.

Vanwege het verschillende effect van deze truffel, in vergelijking tot andere Psilocybe paddo’s, wordt verwacht dat er in de truffel ook andere psychoactieve alkaloïden aanwezig zijn.

Bal0n

Badass junkie
Zucht :)

In geen enkele psilocybe schimmel zitten stoffen waar je lichamelijk onwel van kan worden. Als je dat niet wilt aannemen is dat jouw gebrek aan begrip en kennis, niet het mijne.

Daarnaast zijn truffels net zo goed schimmels, net als paddenstoelen.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Zucht :)

In geen enkele psilocybe schimmel zitten stoffen waar je lichamelijk onwel van kan worden. Als je dat niet wilt aannemen is dat jouw gebrek aan begrip en kennis, niet het mijne.

Daarnaast zijn truffels net zo goed schimmels, net als paddenstoelen.

Gaap,,hoe vaak had jij ook alweer truffeltjes gehad?
2x ofzo? :wave:

Bal0n

Badass junkie
Wat doet dat er nou weer toe?

Sowieso zeggen de ervaringen van 1 persoon niets over een drugs, aangezien mensen nogal anders reageren erop. En met psychedelica is dat alleen nog maar meer dan bij andere drugs.

Je hoeft echt niet zo denigrerend te doen omwege het feit dat jij meer ervaring hebt hoor, je kan ook gewoon lezen en even overdenken wat ik heb neergezet.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Wat doet dat er nou weer toe?

Sowieso zeggen de ervaringen van 1 persoon niets over een drugs, aangezien mensen nogal anders reageren erop. En met psychedelica is dat alleen nog maar meer dan bij andere drugs.

Je hoeft echt niet zo denigrerend te doen omwege het feit dat jij meer ervaring hebt hoor, je kan ook gewoon lezen en even overdenken wat ik heb neergezet.

Daarom juist...
1. Zijn 6 personen 1 persoon?
2. Ik heb het over 2 verschillende vormen van dezelfe truffels die worden aangeboden en waarschuw alleen dat je van die ene variant goed ziek kan worden en dat dit juist niet licht aan de gevoeligheid van een persoon
dat ze verkeerd vallen ofzo,maar door hoogswaarchijnlijk het kweekprocudee.

Ik zou het namelijk erg kut vinden als iemand die truffels haalt en er ziek van wordt terwijl ze normaal,de grote brokken,zou heerlijk zijn.

Als jij dit dan onderuit haalt met ..*ze zijn gewoon verkeerd gevallen*
zonder enige ervaring met deze soort te hebben vind ik dat een beetje dom.En ja dan mag je dat denigrerend opvatten.

Bal0n

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:

Ik vond dit anders redelijk denigrerend.

Maar goed, het is al goed, de ongerepen variant van de truffel Psilocybe mexicana zitten gifstoffen in!

Kijk nou wat je zegt man :)

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Psychonaut1976 zei:

Ik vond dit anders redelijk denigrerend.

Maar goed, het is al goed, de ongerepen variant van de truffel Psilocybe mexicana zitten gifstoffen in!

Kijk nou wat je zegt man :)

Psychoactieve alkaloïden kunnen een toxine werking hebben en aangezien
er in deze truffels schijnbaar onbekende inzitten zou dit inderdaad zo kunen zijn ja. :grin:

Ik zou bijna een bakkie voor je gaan halen en opsturen,samen met die andere goeie,dan praten we nog eens :grin:

J0rrit

Badass junkie
balon eet ze ook n keer miss wordt je er ziek van dan klopt zijn theorie, ,miss ook niet en da klopt ie van jou :)

Bal0n

Badass junkie
Nee ik kap er ook mee, ik vind het wel best. Ik snap soms oko niet waarom ik het uberhaupt nog probeer, sommige mensen kan je gewoon niets bij brengen..

Bal0n

Badass junkie
Met het verschil dat mijn standpunt wetenschappelijk te onderbouwen is, en die van hem niet.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Nee ik kap er ook mee, ik vind het wel best. Ik snap soms oko niet waarom ik het uberhaupt nog probeer, sommige mensen kan je gewoon niets bij brengen..

Je kan toch niet iets aan iemand bijbrengen die jaren ervaring heeft met een goed terwijl je zelf alleen de dingen uit de boekjes verneemt...
En niet eens het verschil wist tussen tamptenis truffels en mexicana's
Wat wil je nou?

Zo werkt dat niet he...

Deze truffels zijn wetenschappelijk nog niet echt onderzocht by the way.

:grin: :grin:

Peace

Mac...

Badass junkie
ok en dit was echt het laatste berichtje, zo kun je nog hele vellen doorschrijven. Al het volgende wordt gewist.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Maar wel interessant!

Psychonaut, goed dat je die brief hebt gestuurd, hoop dat ze het serieus nemen. Het zou echt zonde zijn als die dingen in veel shops komen te liggen.

JJJ

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Met het verschil dat mijn standpunt wetenschappelijk te onderbouwen is, en die van hem niet.
Maar zolang je geen bronnen geeft, is geen van beide standpunten onderbouwd. Misschien is dat dus een idee :)

Xplore

Newbie
Als ik het zo lees, lijkt het me goed mogelijk dat de paddestoelen (truffels) tijdens de kweek ervan besmet zijn geraakt met een andere schimmel.

Mensen die wel eens paddestoelen kweken weten dat een kweek vrij makkelijk besmet kan worden met een andere schimmel, bijvoorbeeld als de sterilisatie van het kweeksubstraat niet zorgvuldig is uitgevoerd.
Sommige van deze schimmels kunnen zeer schadelijk zijn, zoals bepaalde soorten van de aspergillus familie, andere zijn wat minder schadelijk, maar je kunt er aardig ziek van worden.

Het grootste gevaar ligt bij de kweker, maar als bedrijven niet zorgvuldig met hun koopwaar omgaan zou het kunnen dat besmette paddestoelen in de winkel terechtkomen.

Het lijkt er sterk op dat er inderdaad iets mis was met die paddestoelen, en niet zoals sommige personen hier suggereren met de 'mexicana' soort of met 'verkeerd vallen'. Je kunt er overigens alleen met zekerheid achterkomen door een monster naar een lab te sturen.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Xplore zei:
Als ik het zo lees, lijkt het me goed mogelijk dat de paddestoelen (truffels) tijdens de kweek ervan besmet zijn geraakt met een andere schimmel.

Mensen die wel eens paddestoelen kweken weten dat een kweek vrij makkelijk besmet kan worden met een andere schimmel, bijvoorbeeld als de sterilisatie van het kweeksubstraat niet zorgvuldig is uitgevoerd.
Sommige van deze schimmels kunnen zeer schadelijk zijn, zoals bepaalde soorten van de aspergillus familie, andere zijn wat minder schadelijk, maar je kunt er aardig ziek van worden.

Het grootste gevaar ligt bij de kweker, maar als bedrijven niet zorgvuldig met hun koopwaar omgaan zou het kunnen dat besmette paddestoelen in de winkel terechtkomen.

Het lijkt er sterk op dat er inderdaad iets mis was met die paddestoelen, en niet zoals sommige personen hier suggereren met de 'mexicana' soort of met 'verkeerd vallen'. Je kunt er overigens alleen met zekerheid achterkomen door een monster naar een lab te sturen.

Dat zou iid ook nog het geval kunnen zijn,al moet ik zeggen dat ze er vrij schoon uitzagen,dus geen zichtbare schimmels....wel smaakte ze echt anders dan de normale mexicana's..beetje te vers..

Kortom toxine verschijnselen..

Ik ben geen kweekexpert maar kan mij een rede bedenken waarom deze verschijnselen optreden.Mijn gevoel zegt dat deze truffels nog niet genoeg zijn gerijpt en er nog teveel toxine alkoiden

Volgens mij zijn alle psychedelics een vorm van itoxinatie maar dan positief natuurlijk.[/quote]

Ongeveer een jaar geleden had voor het eerst truffels (15gr) samen met 60gr mexicaanse en 60gr colombiaanse(deze laatse heb ik al vaker genomen). Eerst hadden wij ieders (met 2) 15gr van elks (behalve de truffels) binnengewerkt(hard getript) en na de trip nog eens de rest v.d. mexicaanse en colombiaanse. (nog harder getript zelfs even scheef gegaan). Heel de nacht getript om dan de volgende morgen nadat mijn maat vertrokken was de truffels op te eten.
Het waren 8 of 9 mooie grote truffels.(inderdaad nootjessmaak maar gewone paddosmaak vond ik toch beter) Noch voor ik ze had verteerd heb ik ze eruitgebraakt. Ik heb mij zo'n 2 uur misselijk gevoeld en nix getript zelfs geen beetje. (Ik denk dat mijn mijn maag oververmoeid was van de nacht ervoor)
Maar nu donderdag 16 maart had ik weer truffels gekocht Psilocybine Mexicana A. (deze keer waren het veel kleintjes en 1 grote) Het was ook ineens de eerste keer dat ik paddo combineer met een MAO-remmer dus heb ik het rustig aan genomen. (3gr peganum harmala en 7 gr truffels)
Het geheel is zeer snel opgekomen (lege maag) , na zo'n 20 min zat er al midden in . In het begin leek het een zeer visuele trip te worden maar door het fylosofisch gezever van mijn kompaan kon ik mij niet echt op de trip focussen dus was het meer een lachtrip geworden. Mijn kompaan heeft maar 5gr genomen daarmee dat hij zijn bek niet kon houden . (had ik maar wat meer gegeven )
mijn conclusie
van smaak zijn de gewone paddestoelen beter , de trip is constanter met gewone paddestoelen 2 keer dacht ik is het nu al over en ineens kwamen ze heel hard terug (maar daar kan de mao-remmer ook iets mee te maken hebben). De visuals waren standaard (de rondlopende wiet op tafel , ademende muren en gordijnen , veranderende gezichten , ...) maar deze werden snel minder. Ik was ook vrolijker (slechte gedachten gingen gemakkelijker weg ) . Dus ik denk dat de truffels lichter zijn dan normale paddestoelen , maar als je een dubbelle portie (20-25g) neemt dat je even hard kunt gaan als op normale paddestoelen.(denk ik , nog to do)

Aquilta

Experimenterende gebruiker
mm truffels, ik hou van chocola. Meestal eet ik er wel een stuk of 20 achter elkaar :beer:

srry flauw grapje, enfin... zou het niet een keer wijs en uiteraard ook leerzaam zijn om die truffels naar een lab te sturen om te onderzoeken. Dan krijg je ook meteen beter inzicht in de samenstelling en stoffen die erin zitten en wellicht kan je daar je voordelen/nadelen uit halen.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Shroomgirl zei:
Ik ben wel erg benieuwd bij welke shop je de truffels hebt gekocht en of je reactie op je brief hebt gekregen?

Shop noem ik niet omdat ze verder ok zijn.Hun reactie was dat ze dit gingen onderzoeken en dachten aan een ander schimmel die er wellicht bij was gekomen,verder heb ik er niks van vernomen.Ze hebben nu weer goede dikke brokken truffels iig.

Bovenaan