Lorazepam verslaving

Donald41

Belezen gebruiker
Onder 100 moet je je geen zorgen maken. Komt omdat ik duursporter ben....
Hier een loopje van begin deze maand:
1603662617226.png

Donald41

Belezen gebruiker
Maar ik denk dat ik beter zou zijn als ik niet meer elke dag een pakje sigaretten zou roken....
Benzo's heeft op conditie geen invloed denk ik.. Maar ik ben er bijna zeker van dat de afkick van benzo's minder erg is als je in goede lichamelijke conditie bent... Kan dat wel niet wetenschappelijk onderbouwen, maar heb eens CT afgekickt toen in goede conditie was en in een tijd dat ik geen goede conditie had door een blessure en het verschil was immens..

Donald41

Belezen gebruiker
Mijne komt soms ook boven de 200. Zorgwekkend soms

Je maximale hartslag gaat naar beneden naarmate je ouder wordt... Gemiddeld is je maximum 220-leeftijd... Ik raak nu nog tot iets boven 172 en ben 48 dus bij mij klopt dat vrij goed.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 200 in rust is wel hoog, ik veronderstel dat dit is als je speed of andere pepmiddelen gebruikt hebt? Maar dan nog...

Spyro

DF-koning
Je maximale hartslag gaat naar beneden naarmate je ouder wordt... Gemiddeld is je maximum 220-leeftijd... Ik raak nu nog tot iets boven 172 en ben 48 dus bij mij klopt dat vrij goed.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 200 in rust is wel hoog, ik veronderstel dat dit is als je speed of andere pepmiddelen gebruikt hebt? Maar dan nog...
Ja, met (verkeerde) stimulanten. Heb nu met de speed nergens last van maar dat is met vroegere batches wel anders geweest!

Donald41

Belezen gebruiker
Jammer dat er bij die loopwedstrijden geen apart rokers en (recreatief) druggebruikersklassement is, dan zou ik misschien soms een podiumplaats halen...
:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

Blyatman

Badass junkie
Je longen, onbetaalbaar.

Zucht..
je gebruikt ook drugs/drank en eten toch?
je hart
Je lever
Je nieren
Je milt

ken mensen die 30+ jaar roken of hebben gerookt en niks aan de hand is.
nee maar bij roken is het “je longen”

10 minuten buiten in de open lucht is schadelijker dan een pakje sigaretten, maar goed.

Donald41

Belezen gebruiker
Zucht..
je hart
Je lever
Je nieren
Je milt

10 minuten buiten in de open lucht is schadelijker dan een pakje sigaretten, maar goed.

Je hebt gelijk, behalve in die laatste zin.... :wink:

Blyatman

Badass junkie
Je hebt gelijk, behalve in die laatste zin.... :wink:

Aller daagse fijnstoffen zijn zeker schadelijker dan een sigaret. Roet, Smog, dieselmotoren en kerosine wat onvolledig verbrand is richt pas echte schade aan. Tabak is namelijk geen ultrafijnstof.
Dus ja ik zit wel gelijk, maar iedereen zijn eigen blik hierop.

Blyatman

Badass junkie
Maar ik denk dat ik beter zou zijn als ik niet meer elke dag een pakje sigaretten zou roken....
Benzo's heeft op conditie geen invloed denk ik.. Maar ik ben er bijna zeker van dat de afkick van benzo's minder erg is als je in goede lichamelijke conditie bent... Kan dat wel niet wetenschappelijk onderbouwen, maar heb eens CT afgekickt toen in goede conditie was en in een tijd dat ik geen goede conditie had door een blessure en het verschil was immens..

Benzo’s hebben een uiteindelijk zeker wel impact op je conditie zeker als je langdurig er aan zit. Namelijk op lang termijn tasten ze spiervezels/ zenuwen aan wat indirect een flinke hit op je body geeft.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Zucht..
je hart
Je lever
Je nieren
Je milt

My bad, je longen en je cardiovasculaire systeem. Je mindset waarmee je een verslaving accepteert en goedpraat. Je stank uit je bakkes, gebitsverkeluring, je kleding, je haar, je huis, mogelijk voorbeeld naar je kinderen, neefjes en nichtjes.

Maar idd hoor, ik kom daarom ook niet meer buiten. Ik ken zoveel mensen die het durven om 30min per dag buiten te zijn. En die hebben allemaal longkanker en/of hart- en vaatziekten. True story.

En wat heeft mijn voeding te maken met mijn organen. Ik eet een stuk gezonder dan gemiddeld. En alc drink ik al maanden niet meer en voor de rest al 12jr geen drugs behalve hier en daar een md truffels.

Stukje sporten samen morgen om 0630?
Ik ga sowieso, je mag mee, ik betaal.
Neem nog wat mensen mee anders die 30+ jr roken en nergens last van hebben *proest*. Vast ook een topconditie. Maar hey, dood ga je toch!

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Aller daagse fijnstoffen zijn zeker schadelijker dan een sigaret. Roet, Smog, dieselmotoren en kerosine wat onvolledig verbrand is richt pas echte schade aan. Tabak is namelijk geen ultrafijnstof.
Dus ja ik zit wel gelijk, maar iedereen zijn eigen blik hierop.

Wetenschappelijke onderbouwing graag.
Dan hebben we niemands blik meer nodig maar liggen de feiten op tafel. Wel zo handig.

Blyatman

Badass junkie
My bad, je longen en je cardiovasculaire systeem. Je mindset waarmee je een verslaving accepteert en goedpraat. Je stank uit je bakkes, gebitsverkeluring, je kleding, je haar, je huis, mogelijk voorbeeld naar je kinderen, neefjes en nichtjes.

Maar idd hoor, ik kom daarom ook niet meer buiten. Ik ken zoveel mensen die het durven om 30min per dag buiten te zijn. En die hebben allemaal longkanker en/of hart- en vaatziekten. True story.

En wat heeft mijn voeding te maken met mijn organen. Ik eet een stuk gezonder dan gemiddeld. En alc drink ik al maanden niet meer en voor de rest al 12jr geen drugs behalve hier en daar een md truffels.

Stukje sporten samen morgen om 0630?
Ik ga sowieso, je mag mee, ik betaal.

Ik zou maar zeker deze manier van houding tegen je vrienden houden en niet hier mij de les komen voorlezen, Sarcasme en bijdehand gedoe ga je het niet mee afdoen. En al helemaal niet met “ik ga sowieso, je mag mee. Ik betaal”

Conditie, sport, en de werking van stoffen ken ik allemaal. Praten over sigaretten en cardiovasculair systeem, cardiovasculair tast het niks aan maar belemmert het in eventuele bevordering, 10 jaar lang aan hardlopen gedaan en kan je vertellen dat ondanks roker ik een betere conditie had dan niet rokers.

nogmaals, deze manier van uit de bocht komen laat je lekker achter wegen en als je frustraties hebt uit ze zeker naar iemand in je eigen omgeving.

last van testosteron teveel?

Donald41

Belezen gebruiker
Neem nog wat mensen mee anders die 30+ jr roken en nergens last van hebben *proest*. Vast ook een topconditie. Maar hey, dood ga je toch!

Wil niet opscheppen, maar rook van mijn 15e of 16e tot mijn 48e. Mijn marathontijd is 3u45m 10km in 42:40.
Nu niet dat dat top is, maar velen van mijn leeftijd of jonger die niet roken en serieus trainen halen die tijd niet.

Het had wel veel beter geweest als ik niet gerookt had waarschijnlijk, maar de schade wordt vaak ook wel overdreven vind ik.

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
Wetenschappelijke onderbouwing graag.
Dan hebben we niemands blik meer nodig maar liggen de feiten op tafel. Wel zo handig.

Je wilt wetenschappelijke onderbouwing maar je roept zelf precies niks over onderbouwing. Stop maar. :wink: ga mijn goede vibe niet verneuken aan jou verder.

Blyatman

Badass junkie
Wil niet opscheppen, maar rook van mijn 15e of 16e tot mijn 48e. Mijn marathontijd is 3u45m 10km in 42:40.
Nu niet dat dat top is, maar velen van mijn leeftijd of jonger die niet roken halen die tijd niet.

Het had wel veel beter geweest als ik niet gerookt had waarschijnlijk, maar de schade wordt vaak ook wel overdreven vind ik.

Wou net zeggen, ik liep over 5,5KM in 12 minuten (conditie test landmacht hoogste schaal)
Met roken was het zeker wat zwaarder, maar zeker niet onmogelijk.
had een betere conditie dan niet rokers in mijn tijd daar.
nu zeker door uit treding niet meer die conditie maar zeker met opbouw weer terug te krijgen naar die scala.

maar, pas maar op straks moet je praktijk/persoons gebonden ervaringen en kennis wetenschappelijk onderbouwen 🤣

Donald41

Belezen gebruiker
Wou net zeggen, ik liep over 5,5KM in 12 minuten (conditie test landmacht hoogste schaal)
Met roken was het zeker wat zwaarder, maar zeker niet onmogelijk.

Ik veronderstel dat je 3KM of 3,5KM bedoelt.. :wink:
Anders ben je ongeveer wereldrecordhouder..

Donald41

Belezen gebruiker
.

Zeer sterk, maar ik geloof je wel als je het zegt... Je zou dan Nederlands recordhouder zijn als het officieel geregistreerd was...:wink:

"Het Nederlands record op de 5.000 meter van Kamiel Maaseis 13.13.06 (uit 2002). Maase zijn doorkomst na 12 minuten: 4.540 meter. Zouden Foppen, Schutte en Butter tijdens hun coopertest vanavond in de buurt kunnen komen? "

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
.

Zeer sterk, maar ik geloof je wel als je het zegt... Op 40m na zou je dan het Nederlands record verbroken hebben... :wink:

"Het Nederlands record op de 5.000 meter van Kamiel Maaseis 13.13.06 (uit 2002). Maase zijn doorkomst na 12 minuten: 4.540 meter. Zouden Foppen, Schutte en Butter tijdens hun coopertest vanavond in de buurt kunnen komen? "

Cluster 1/2/3: 2600-3200 meter
Cluster 4: 3800 meter
Cluster 5/6: 4200 meter

Gewoon op de ovaal baan onbelast hardlopen.
was vroeger gewoon de standaar die gehanteerd werd vanuit mijn werk.
(Nu ligt de standaard wel minder belastend omtrent deze maatstaven)

niemand hoeft mij te geloven, ik spreek gewoon uit ervaringen.
Fijn als het ook gewoon normaal kan zonder rare aanvallen uit het niets (niet jij)

Blyatman

Badass junkie
Overigens, @Donald41 even terug gaand naar het topic; Benzo’s zullen dus nooit een directe aanslag op de conditie, indirect is een ander verhaal.

heb persoonlijk wel gemerkt dat, na echt jaren gebruik van (voorgeschreven Benzo’s) bepaalde factoren omtrent lichamelijke conditie wel geremd werden. Niet direct met onbelast sporten, wat ik merkte in die periodes was belastbaarheid qua zenuw/spier conditie wel. Der mate ik langer of een hogere dosis kreeg/had dat spierverzuring sneller kon optreden, of dat herstel niet altijd op het ‘normale’ peil stond als zonder Benzo’s.

Theoretisch gezien, hebben benzo’s invloed? Nee. Omdat normaliter niemand natuurlijk langdurig of met zware dosissen benzo’s gebruiken. Praktijk gericht gezien: Veel factoren die meespelen, mentale toestand is voornamelijk de hoofd factor, daarnaast speelt voeding, rust en continuering een belangrijke rol.

Met een betere lichamelijke conditie kan je zeker minder last hebben van de CT afkick verschijnselen, maar persoonlijk denk ik dat daar ook een stukje geluk bij komt kijken, en voornamelijk mentale/karakterstructuur hier meer invloed op zal hebben.

Ik persoonlijk ben nooit CT gestopt met benzo’s, omdat dat geestelijk ook niet realistisch was. Over het feit van de geestelijke afkick hoeven we niet te discussieren gelukkig, want ik heb liever elke dag de ‘lachwekkende’ mentale afkick symptomen van en sigaret die ontbreekt, dan die gedachten omtrent rollercoaster afkick van genoemde middel.

nu vraag ik mij persoonlijk af: Hoe ervaar jij dit/herken jij jezelf er in of heb jij iets van: Ik kan het begrijpen maar, totaal ander beeld daarop?

Donald41

Belezen gebruiker
Overigens, @Donald41 even terug gaand naar het topic; Benzo’s zullen dus nooit een directe aanslag op de conditie, indirect is een ander verhaal.

heb persoonlijk wel gemerkt dat, na echt jaren gebruik van (voorgeschreven Benzo’s) bepaalde factoren omtrent lichamelijke conditie wel geremd werden. Niet direct met onbelast sporten, wat ik merkte in die periodes was belastbaarheid qua zenuw/spier conditie wel. Der mate ik langer of een hogere dosis kreeg/had dat spierverzuring sneller kon optreden, of dat herstel niet altijd op het ‘normale’ peil stond als zonder Benzo’s.

Theoretisch gezien, hebben benzo’s invloed? Nee. Omdat normaliter niemand natuurlijk langdurig of met zware dosissen benzo’s gebruiken. Praktijk gericht gezien: Veel factoren die meespelen, mentale toestand is voornamelijk de hoofd factor, daarnaast speelt voeding, rust en continuering een belangrijke rol.

Hier kan ik eigenlijk totaal niks zinnigs over zeggen omdat ik al zolang benzo's gebruik dat ik het verschil in lichamellijke conditie niet kan herkennen.Heb het dus nooit anders gekend. Dacht dat het niks deed omdat mijn conditie eigenlijk beter is dan veel mensen die evenveel trainen en nooit benzo's gebruikt hebben. Verder kan ik daar niks zinnigs over zeggen.

Blyatman

Badass junkie
Hier kan ik eigenlijk totaal niks zinnigs over zeggen omdat ik al zolang benzo's gebruik dat ik het verschil in lichamellijke conditie niet kan herkennen.Heb het dus nooit anders gekend. Dacht dat het niks deed omdat mijn conditie eigenlijk beter is dan veel mensen die evenveel trainen en nooit benzo's gebruikt hebben. Verder kan ik daar niks zinnigs over zeggen.

Dat is het stukje zenuw systeem er op in stellen en naar trainen. Herken dat wel, want toen ik systematisch er aan zat, dag in- dag uit merkte ik niks; tot de zekere zin kwam van verminderen van dosissen/moeten stoppen door omstandigheden waarbij ik merkte van: dit is anders. Ook weer met herpakken van ‘normaal’ onder in en afgifte.

kan je sowieso vertellen: als je conditie nu al in deze staat is, dan hoop ik dat je dat sowieso een keer gaat ervaren want ik merkte zelf zonder benzo’s een conditionele boost om het zo te zeggen. Energieniveaus lagen hoger en sneller hersteld, en ook de drive was makkelijker zonder drempelwaarden.

Donald41

Belezen gebruiker
Overigens, @Donald41

Met een betere lichamelijke conditie kan je zeker minder last hebben van de CT afkick verschijnselen, maar persoonlijk denk ik dat daar ook een stukje geluk bij komt kijken, en voornamelijk mentale/karakterstructuur hier meer invloed op zal hebben.

Ik persoonlijk ben nooit CT gestopt met benzo’s, omdat dat geestelijk ook niet realistisch was. Over het feit van de geestelijke afkick hoeven we niet te discussieren gelukkig, want ik heb liever elke dag de ‘lachwekkende’ mentale afkick symptomen van en sigaret die ontbreekt, dan die gedachten omtrent rollercoaster afkick van genoemde middel.

nu vraag ik mij persoonlijk af: Hoe ervaar jij dit/herken jij jezelf er in of heb jij iets van: Ik kan het begrijpen maar, totaal ander beeld daarop?

Ik ben toen 2x CT gestopt omdat ik dat als een mentale uitdaging zag, was ook onder begeleiding in een kliniek. Ik weet nu dat ik het kan, maar het is wel hard, zou het CT niet meer doen. Maar zonder conditie was het wel een stuk harder dan met.

Verder zakte toen ik niet veel conditie had mijn bloeddruk constant in en kreeg dan weer hoge pieken.. Toen ik in conditie was bleef dit stabiel.
Anderen die CT afkickte hadden allemaal die problemen met hun bloeddruk, denk dat dat is omdat hun conditie belabberd was...
Dat is een verband dat ik duidelijk gemerkt heb, verder kan ik daar ook niks zinnigs over zeggen.
De dokters wisten het eigenlijk ook niet, maar die dachten hetzelfde als ik als ik er iets over vroeg.

Donald41

Belezen gebruiker
Nu ik erover nadenk... zou dat verschrikkelijke gevoel van benzo afkick niet veel met schommelingen in bloeddruk te maken kunnen hebben?? Is nu eigenlijk de eerste keer dat ik daarbij stilsta..

Wat ik nu aan het doen ben beschouw ik zelf als een trage ontwenning, maar als ik dat hier allemaal lees van anderen ben ik eigenlijk snel aan het gaan. Toch heb ik eigenlijk nergens last van nu....

Blyatman

Badass junkie
Ik ben toen 2x CT gestopt omdat ik dat als een mentale uitdaging zag, was ook onder begeleiding in een kliniek. Ik weet nu dat ik het kan, maar het is wel hard, zou het CT niet meer doen. Maar zonder conditie was het wel een stuk harder dan met.

Verder zakte toen ik niet veel conditie had mijn bloeddruk constant in en kreeg dan weer hoge pieken.. Toen ik in conditie was bleef dit stabiel.
Anderen die CT afkickte hadden allemaal die problemen met hun bloeddruk, denk dat dat is omdat hun conditie belabberd was...
Dat is een verband dat ik duidelijk gemerkt heb, verder kan ik daar ook niks zinnigs over zeggen.

Bloeddruk speelt een enorme rol hierin dat is zeker zo, zelfs buitenom conditie. Die piek situaties had ik persoonlijk als ik of eigenwijs was en weigerde in te nemen (omdat ik mentaal er klaar mee was) en met teveel stress lichamelijk en geestelijk merkte ik dat het bij de bloeddruk of hartslag verhogende factoren het wel “heftiger” maakte dan momenten als: rust, geen stress, genoeg stabiliteit.

een mentale uitdaging, zo zag ik het ook als ik dacht: “f*ck this ik neem *periode* niks”
Alleen met C-PTSD was dat geen normale mentale uitdaging.

hoe heb jij het mentaal ervaren, als iets wat je echt beheerste op zo’n moment of dat dan weer niet?
lichamelijk had ik er nooit last van als ik er van moest af’kicken’ maar geestelijk merkte ik na zovele jaren het als normaal te zien dat nadat ik het niet meer wou, en “mocht” dat het mentaal wel voor de echte uitdaging zorgde met allerlei situaties omtrent; ik trek dit niet ik wil de benzo hebben “want dan kan ik het makkelijker handelen”

Blyatman

Badass junkie
Ik ga eens een bloeddrukmeter kopen. Is interessant om weten als ik me eens slecht voel de komende tijd.

Grote kans, dat wanneer jij je ‘slecht’ voelt jij een schommeling hebt daarmee. Vaak is dat niet eens iets waar je snel over nadenkt op die momenten. Maar vaak het; ach trekt wel weg heeft iedereen wel eens. Scenario is omtrent slecht voelen,
Maar, het is dat je het zelf al genoemd hebt, ga inderdaad eens (niet teveel druk op leggen als een must) je bloeddruk eens in de gaten houden.

Donald41

Belezen gebruiker
hoe heb jij het mentaal ervaren, als iets wat je echt beheerste op zo’n moment of dat dan weer niet?
lichamelijk had ik er nooit last van als ik er van moest af’kicken’ maar geestelijk merkte ik na zovele jaren het als normaal te zien dat nadat ik het niet meer wou, en “mocht” dat het mentaal wel voor de echte uitdaging zorgde met allerlei situaties omtrent; ik trek dit niet ik wil de benzo hebben “want dan kan ik het makkelijker handelen”

Ik zat toen in opname in een ontwenningscentrum en dan kan je gewoon niks nemen als je bij opname gezegd hebt dat je het CT gaat doen (wat ook goed is). Ik denk dat het thuis niet zou gelukt zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is het nachten niet of zo goed als niets slapen dat het moeilijkste is vind ik. Na een maand stoppen slaap ik altijd nog nauwelijks en dan begint het altijd met een halfje terug en zo bouwt dat dan langzaam weer op.

Lichamelijk krijg ik ook bijna geen eten binnen enkele dagen en dan ga je je slap voelen, maar verder niet zoveel last van. Soms je "heel raar" voelen ook.. Denk dat dat met die bloeddruk idd is. Dat "raar gevoel" kan ik ook moeilijk beschrijven. Snappen alleen maar mensen die ook al van benzo's afgekickt zijn denk ik.

Blyatman

Badass junkie
Ik zat toen in opname in een ontwenningscentrum en dan kan je gewoon niks nemen als je bij opname gezegd hebt dat je het CT gaat doen (wat ook goed is). Ik denk dat het thuis niet zou gelukt zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het is het nachten niet of zo goed als niets slapen dat het moeilijkste is vind ik. Na een maand stoppen slaap ik altijd nog nauwelijks en dan begint het altijd met een halfje terug en zo bouwt dat dan langzaam weer op.

Lichamelijk krijg ik ook bijna geen eten binnen enkele dagen en dan ga je je slap voelen, maar verder niet zoveel last van. Soms je "heel raar" voelen ook.. Denk dat dat met die bloeddruk idd is.

Positieve was dus dat je wel ‘begeleiding’ had.
Ik ben zelf nooit CT gestopt daarmee, nu al zo’n 2 jaar + clean van de benzo’s en geen reden meer tot ze te moeten innemen voor redenen. Maar, slaap is sowieso al een groot ding geworden, zonder benzo’s sliep ik (tijdens en nasleep stoppen/afkick) hooguit 4 uur op een nacht, nu kan ik als ik zou willen natuurlijk en uitgerust kunnen uitslapen.
wat voor mij vooral het ding was, veel werd bij mij gebruikt om traumatische gebeurtenissen of situaties te onderdrukken ook, dus ook een soort van emotie regulerend. En dat bij afbouwen en stoppen lichamelijk ik alleen vermoeid was, voortvloeiende vanuit de geestelijke kern: herbeleven van traumatische ervaringen of flashbacks hebben.

en dat “rare” snap wat je bedoeld, lastig om onder woorden te brengen of omschrijving geven wat het is. Maar het is gewoon zo’n gevoel dat je weet dat niet is hoe je je hoort te voelen. Op de momenten toen ik daar last van ondervond zorgde ik altijd voor afleiding en dan niet intensief.

Donald41

Belezen gebruiker
n, zonder benzo’s sliep ik (tijdens en nasleep stoppen/afkick) hooguit 4 uur op een nacht, nu kan ik als ik zou willen natuurlijk en uitgerust kunnen uitslapen.
wat voor mij vooral het ding was, veel werd bij mij gebruikt om traumatische gebeurtenissen of situaties te onderdrukken ook, dus ook een soort van emotie regulerend. En dat bij afbouwen en stoppen lichamelijk ik alleen vermoeid was, voortvloeiende vanuit de geestelijke kern: herbeleven van traumatische ervaringen of flashbacks hebben.

Hoe lang heeft dat bij jouw dan geduurd tot je meer dan 4 uur op een nacht normaal kon slapen? Op zich heb ik niet zoveel slaap nodig. 4-5 uur dan functioneer ik perfect, maar wat meer zou natuurlijk wel leuk zijn. Omdat ik lees dat GABA receptoren een jaar kunnen nodig hebben om volledig te herstellen denk ik dat ik er nooit volledig van zal afraken. Maar een half of 1 pilletje en daarbij houden is wel iets dat ik absoluuut zou willen bereiken ooit.

Ik heb dat altijd puur gebruikt als slaapmiddel, nooit om andere onderliggende problemen. Ook nooit overdag gebruikt. Maar nu toen ik deze log begon kieperde ik weer elke nacht voor ik ging slapen altijd 4-5 lorazepams door mijn keel en dat is gewoon niet goed.

Blyatman

Badass junkie
Hoe lang heeft dat bij jouw dan geduurd tot je meer dan 4 uur op een nacht normaal kan slapen? Op zich heb ik niet zoveel slaap nodig. 4-5 uur dan functioneer ik perfect, maar wat meer zou natuurlijk wel leuk zijn.

Ik heb dat altijd puur gebruikt als slaapmiddel, nooit om andere onderliggende problemen. Ook nooit overdag gebruikt. Maar nu toen ik deze log begon kieperde ik elke nacht voor ik ging slapen altijd 4-5 lorazepams door mijn keel en dat is gewoon niet goed.

Ik functioneerde überhaupt altijd op 3-4 uur slaap, of werk liet me niet toe om te slapen, of medicaties etc zorgde er wel voor. Overigens heeft het echt lang geduurd voordat ik zonder kon slapen om te beginnen, daarna zocht ik vervangers om te kunnen slapen om dat te kort aan benzo te vervangen/op te vangen. En daarna is het stap voor stap richting de kant op gegaan van ‘normaal’ slaapritme etc.
(Nu nog steeds functioneer ik beter op 5 uur slaap dan 8 bijvoorbeeld)

maar, hele processen hebben wel maanden geduurd, tot aan misschien een anderhalf jaar voordat ik richting veranderen ging qua slaappatroon. Maar daarbij zijn nachten, maandenlang er ook zo geweest dat ik serieuze slapeloosheid kreeg en helemaal niet meer kon slapen, zeker na een week of 7-9 kreeg ik daar last van dat mijn brein/lichaam had van: ok, er mist iets dus wij weten niet wat we moeten nu.
Die situatie heeft er ook wel voor gezorgd, dat ik uiteindelijk andere middelen zocht en nam om te slapen.

maar, ja dat boven 4 uurtjes slaap uitkomen was een heel proces en nog nu steeds in ontwikkeling

Donald41

Belezen gebruiker
Die situatie heeft er ook wel voor gezorgd, dat ik uiteindelijk andere middelen zocht en nam om te slapen.

maar, ja dat boven 4 uurtjes slaap uitkomen was een heel proces en nog nu steeds in ontwikkeling

Mag ik vragen wat je dan als vervanger nam? Heb zowat alles al geprobeerd denk ik... Seroquel, Trazolan, Atarax, Melatonine, en nog andere maar ben die namen kwijt. Ik voel me daar als ik wakker wordt nog veel suffer van dan als wanneer ik een hele nacht niet geslapen heb. Die dingen wil ik niet meer nemen.

Donald41

Belezen gebruiker
Melatonine voel ik me niet suf van, maar dat heeft gewoon geen enkel effect op mij, ook niet in hoge doseringen. Dus zag het nut niet in van daar geld aan uit te geven. Antidepressiva hebben ze mij ook al willen voorschrijven voor slaap, maar ik ben eigenlijk niet depressief... Dus daar wil ik ook niet mee beginnen.

Bovenaan