Low stress training

Eve's drop

Badass junkie
waarom moeten m'n plantjes altijd gestut worden?
je zou toch verwachten dat een plant zelfredzaam is.. of komt dit door de cultivering> snel groeien?

Bekijk bijlage 22071
Te weinig licht, ze zal strekken om licht te vangen. Zet ze vol in de zon, in ieder geval niet achter de dichte luxa flex want dat bevorderd de groei niet.

En van onderaf water geven om zo het wortelstelsel te laten zoeken naar water onderin het potje, zo word de kracht evenredig verdeeld.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Te weinig licht, ze zal strekken om licht te vangen. Zet ze vol in de zon, in ieder geval niet achter de dichte luxa flex want dat bevorderd de groei niet.
ah ja, dat was even voor de foto..
meestal staan ze in het open raam.. maar volle zon lukt zwz niet altijd.. hmm..
En van onderaf water geven om zo het wortelstelsel te laten zoeken naar water onderin het potje, zo word de kracht evenredig verdeeld.
ah, dat wist ik niet.. zal ik zeker doen vanaf nu..

thx! 👊

Eve's drop

Badass junkie
Die zien er top uit zeg!

Hoe kan het dat jouw dames al zo groot zijn? Die van mij waren twee weken geleden ongeveer net zo groot als die van @Gympie, ik heb nu even geen foto voor handen. Begin je gewoon al heel vroeg binnen?

Daar zijn een legio aan factoren die meespelen.

Ik ben al redelijk vroeg begonnen met ontkiemen en ze zitten nu vollop in de vegetatieve fase.

Maar genetica, kweekbodem, voeding, lichturen en behoorlijk wat andere factoren spelen mee.

Ik had ze nog wel wat groter verwacht maar het weer zit nu niet echt mee, maar ze kan gerust nog weken al dan niet maanden doorgroeien, de autoflower daarintegen staat nu al 3 weken in bloei dus zal zeker niet bijzonder meer groeien, wel zal die nog wat kunnen strekken als de zon weer lekker gaat schijnen maar ook daar zijn weer zat foefjes voor.

Er staan hele boeken over beschreven dus men is zomaar het groeien en bloeien niet de baas, het lijkt allemaal groen maar elke soort heeft zo weer haar eigen dna.

Lekker doorgaan, ineens komt er schot in de zaak.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Badass junkie
euhw.. je vind het leuk om ze een bepaalde vorm te geven?
geen dominante strain 😅
ze een beetje klein houden zodat ze niet boven de schutting uitkomen?
Ja en ja

En kijken hoe ver ik kan gaan, zo is er weer veel nieuws te leren over steeds hetzelfde soort plantje.

Het is een hobby, een soort leefstijl eigenlijk zelfs.

Eve's drop

Badass junkie
20210525_091053.jpg

20210525_091045.jpg

De af die het nogal zwaar had trekt weer helemaal bij, af en toe wat dode bladpuntjes eraf halen.

Ze word weer hele grote blij!!

images.jpeg-2.jpg

Eve's drop

Badass junkie
Eentje getopt en eentje gebogen, over een paar weekies nog eentje geheel natuurlijk laten groeien. Wie van de drie levert straks het meeste op?

Maakt niet uit, i love all topjes.

:stoned:

Eve's drop

Badass junkie
Autoflower white widow bloei in volle gang nu.

20210528_194455.jpg

K2 strekt en strekt maar door, geen idee wanneer ik haar ga omzetten naar 12/12. (Daar bedoel ik mee dat ik geen idee heb hoe ver haar voeten willen strekken)
20210528_194549.jpg

PerfectChaos

Experimenterende gebruiker
Ik heb 3 autoflowers, 2 in een pot van 30 L en één in de volle grond. Ik heb ze in de pot in normale potgrond geplant, hoeveel voeding moet ik ze nog bijgeven? In de potgrond zit namelijk ook al bemesting.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb 3 autoflowers, 2 in een pot van 30 L en één in de volle grond. Ik heb ze in de pot in normale potgrond geplant, hoeveel voeding moet ik ze nog bijgeven? In de potgrond zit namelijk ook al bemesting.
Als het bemest is voor 100 dagen zit de kans erin dat je niet hoeft bij te voeden.
Heb je de zaailing zo in de rijk bemeste grond?

Eve's drop

Badass junkie
Je zou natuurlijk wel goed in de gaten kunnen houden wat je plant uiteindelijk nodig gaat hebben.

Veel lightmix aarde geeft niet voldoende bemesting voor de autoflowers van tegenwoordig.

Maar ga er maar van uit dat je tot in de bloeifase niet teveel voeding moet gaan bijgeven, kan altijd wat wortelstimulator toevoegen.

Tijdens de bloei vraagt ze vaak veel meer pk's dan dat standaard lumightmix aanbied. Zeker als je dikke toppen wil kweken.

Eve's drop

Badass junkie
Die 18 is wat veel
Ik heb hier thuis 12-10-18 NPK liggen, kan ik die gebruiken of is dat teveel N tijdens de bloei?

Die (N) stikstof is veel te hoog voor de bloei,
Die is vooral nodig in de groei fase.

Ze vraagt vooral fosfor (P) en kalium (K) in de late bloei

Maar liever te weinig dan te veel want liever een beetje honger dan te veel want dat is echt slecht.

Fosfor kalium 13 14 voor de laatste week om extra dikke toppen op het laatst Te krijgen. Geen stikstof meer toevoegen.

Begin bloei is een verhouding 0:3:3 prima. Kan altijd bijvoeden.

Laatste weken wel goed spoelen om zo al het goede uit de blaadjes te laten trekken.

Succes

Eve's drop

Badass junkie

jeetje mina.. natuur versus hi-tech..
ben ook nergens meer veilig voor de 'vooruitgang'
laat mij maar lekker met water en aarde 'modderen'
ondertussen doen jouw plantjes het wel beter dan de mijne.. maar ja.

In de natuur loopt er ook weleens een koe over een plant of na een grote storm er takken buigen en breken.

Ook hagelstormen kunnen veel schade aanrichten waardoor ze vaag kunnen doorgroeien.

Niks high tech, gewoon natuurlijk buigen zoals japanse bonzai!

Het belangrijkste is liefde!

Die heeft u ook wel, maar een plant wil graag aandacht zoals u ziet.

Eve's drop

Badass junkie
jeetje mina.. natuur versus hi-tech..
ben ook nergens meer veilig voor de 'vooruitgang'
laat mij maar lekker met water en aarde 'modderen'
ondertussen doen jouw plantjes het wel beter dan de mijne.. maar ja.
Whoops, haha.

Dat metertje haha, ik sla totaal de plank mis...
Mijn excuses.

Die meter is van een vriend, om te bevestigen dat ik het dus prima doe.

Eve's drop

Badass junkie
20210602_090606.jpg20210602_090551.jpg

Hot tub summer in the city!

Plants are groing good, looking fine and pretty!

Nog ff een dosis vegetatieve voedingsstoffen erin gepompt!

Bombaclat!!!

Bovenaan