Bij deze mijn allereerste hobbykweekje. Was niets van plan, wilde alleen een vriend een wietplantje geven en ontkiemde 3 zaadjes teveel. Ik ben enorm gek op planten, en vooral snelgroeiende stelen snel mijn hart. Dus ik ben verkocht!
Ik zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan en nog doen, maar al doende leert men. Ik verbruik zelf erg weinig (doe maanden met 2 gram) dus een leuke oogst voor eigen gebruik zou in theorie haalbaar moeten zijn.

Het kneusje Amnesia haze: bleef achter in groei en ik heb haar niet getopt of iets. Bloeide als eerst, en hard ook! Maar gistermorgen ontdekte ik toprot, dus is ze gistermiddag op de operatietafel beland. Alle aangetaste meuk eruit geknipt en ze mag nu even binnen wonen. Hopelijk rijpt ze de overgebleven toppen nog netjes af, en zo niet: eens een kneusje, altijd een kneusje. Niet getreurd (of toch een beetje... Ze ging zo mooi!)

Madame in pre operatieve toestand.

De andere Amnesia Haze, getopt toen ze net begon te bloeien, heeft daarna nog een enorme spurt gemaakt.

Bomvol kleine toppen, wat moet ik haar toefluisteren om die voller te krijgen? Afgelopen dagen worden haar grote bladeren geel. Moet en kan ik hier iets tegen doen?
Last but not least, madame Silver Haze. De meest uit de kluiten gewassen dame van het gezelschap, zij begint er nu eens over na te denken om te bloeien. Haar heb ik netjes bij de 5e node getopt.
Alle planten zijn tegelijk ontkiemd, bijzonder om te zien hoe verschillend ze nu zijn! Ze gaan niet echt lekker op het vochtige natte weer, maar ik heb helaas geen mogelijkheid ze binnen te zetten. Sinds twee dagen staan ze onder de overkapping, en zodra de zon schijnt versleep ik ze. Om vervolgens weer te slepen als het regent.morgen arriveert er een foliekasje, hopelijk biedt dat wat soelaas. Het liefst verplaats ik ze naar het dakterras ivm geur en zonlicht, maar ik weet niet of dat haalbaar is als het gaat waaien.
Tips en tricks zijn welkom maar wees lief 😊
Toevoeging: veel blad is gesneuveld door slakken. Ik haal er nu 's avonds zo'n 40 weg, en dan doe ik 's morgens nog een rondje. Wietplant is helaas hun lievelingskostje!