lowryder

bart.x

Newbie
yo.

Ik kweek nu met amnesia haze, maar ik zou het eens willen proberen met lowryder. Is dat moeilijker om te kweken dan haze? :confused:
Van haze heb ik met zaadjes gewerkt, men raadde me aan om ze gewoon in de grond te steken en ik heb het heel makkelijk kunnen opkweken. Is dat van lowriders ook zo??

greetzz,
somebody who loves to smoke... :stoned: :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ne lowryder kunt ge niet stekken.
Enfin, is gewoon niet logisch verantwoord.

Ik zou ze vanuit zaad opkweken, ze hebben maar een 3L potje nodig, maar meer mag ook!

Hier een voorbeeldje, het zijn er vier in een 11L pot!
Er zal vast en zeker een mannetje bijzitten, dus komt er meer plaats vrij voor de huidige vrouwtjes.
Ik ga hen buigen naar de buitenkant van de pot als zij een goede hoogte bereiken en dan buiten plaatsen.
Succes ermee!

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik behandel ze als gewone wietplanten.
Zij bloeien af onder 18/6, maar vanaf ze hun geslacht tonen schakel ik over op 12/12.

Ik heb gewoon een turfpotje gevuld met zaai- en stekgrond, een 11L pot gevuld met universele potgrond (aveve grond pH 6), plagron supermix, bloedmeel, beendermeel en vinassekali en zal wel zien wat er van komt.
En toen de planten een week bovensteken heb ik de turfpotjes in de 11L pot gestoken gevuld met de grondmix.

Just do it and just don't overdo it :wink:
Keep it simple, it's only weed!

gtje

Bewuste gebruiker
hey mensen ik ken een van de mensen die DE LOWRYDER populair gemaakt heeft ...

deze persoon kweekt deze soort al jaren ...

leuk weetje is dat lowryder onder de ruderalis soort valt wat inhoud dat het gaat om een 'wilde zelf bloeiende cannabiz plant' deze soort is apart te onderscheiden van sativa en indica's ...

er zijn redelijk wat soorten die uit zichzelf bloeien alleen zijn er maar een paar soorten ruderalis die ook daadwerkelijk een flinke laag thc bevatten ... zo zijn er namelijk ook soorten die niet meer dan 3% thc hebbenen schiet niet op ... de bloei tijd tussen verschillende ruderalis verschilt ook nogal van 5 weken tot 10 weken ( IK HEB HET NOG ALTIJD OVER 100% RUDERALIS HEAH !!)

lowryder 1 is geteelt met ruderalis ( rond de russische evenaar ) en northern light ( een van de sterkste soorten ) en heeft een thc percentage tussen de 15 en 20 %...

deze kruising is zovaak met elkaar ingekruist dat ze stabiel autoflowerred zijn geworden want het is niet een kwestie van lowryder1 x bijv haze kruisen en voila je hebt een autoflowerred haze ... nee het is een veel langer proces en als alles mee zit zul je je eigensoortje kunnen breeden binnen 1,5 jaar ...

de beste cyclus voor lowryder ??? daar zijn meerdere antwoorden op ...

want wat is nou DE BESTE cyclus... gaat het je om stroom of gaat het je om vol vermogen van de lowryder ??? ik ga altijd voor het laatste stroom vind ik een bijzaak !!

om perfect lowryder zaden te kweken ( dus kruisen ) kun je het best beginnen op 23 uur licht en 1 uur donker ... die ene uur is nodig om de plant tot rust te laten komen en zij/hij kunnen zo de bladmondjes sluiten. eenmaal het geslacht bekend ( dit zal op 23/1 cycus binnen 21 dagen zijn soms al na 15 dagen ) gooie je de klok op 12/12

zo krijgt de plant meer tijd om zaden te ontwikkelen dit duurt namelijk minstens 5 weken om rijp zaad te krijgen en aangezien de eerste 3 bloei weken al zijn geweest heb je nog maar 5 weken bij 18/6 of 23/1 cyclus zo de plant te veel energie kwijt zijn en gaat het proces van de plant te snel waardoor je te veel onrijp zaad krijgt !!! bij 12/12 na 6 weken bloei na geslacht toning zul je perfect bruinig zaad krijgen....

dan voor toppen ... ga je enkel alleen maar voor toppen zonder zaad dan zou ik gaan voor 18/6 constant vanaf dag 1 !!! houd rekening ermee dat het zeldzaam is dat je een lowryder zult kweken die 20 gram per plantje geeft ...10 gram is gebruikelijker...

ooit is een leuk experiment gevolgt met lowryder1 .... dat was in een aardebak van 120cm bij 120cm hier kwamen 400 lowryder zaden in en na 4 wkeen waren het er nog plus 200 ... de boel werd draaiende gehouden met een 600watter erboven uitiendelijke opbrengst was niet normaal tegen 1 kilo :openmouth:... maar houd wel rekening met het feit dat er 200 hele kleine plantjes staan heah !!! het heeft ook echt geen zin om 40 lowryder zaden te zaaien onder een 400 of 600 watt lamp laat staan 1000 watt ....

dus kweek je graag maar maximaal 5 planten dan kun je autoflowerred planten wel voorbij laten schieten ... heb je schijt aan het(kromme) beleid dan raad ik het je zeker aan om er is flink wat uit te zaaien over een aarde bak :grin: want geloof me met geen enkele soortje krijg je het voorelkaar om zo makkelijk igg 1 op 1 te kweken!!!

tsjaa en als je slim bent ga je met de eerste 10 zaden voor een zaden kweek per vrpouwelijk plantje haal je gerust 200 zaden dus das geneog voor tussen de 800 en 1400 zaden afhankelijk hoeveel vrouwen je hebt ...

succes

greetzzz gtje

Elentherelién

Experimenterende gebruiker
En de buitenkweek?
Zo'n kleintje is natuurlijk heel makkelijk ergens weg te stoppen, dan nog auto-floweren, wat een feest^^

gtje

Bewuste gebruiker
voor buiten zijn dit soort planten zeer effectief :grin: MAAR dan moet je ze zaaien halverwege mei ... zodat ze halverwege tot eind juli klaar zijn EN!!! hopen op mooi weer...

tussen deze maanden schijnt de zon zo sterk daar kan nog geen 600 watter tegen op ...

alleen MOET de zon wel schijnen anders heb je er nog geen reet aan ...

onthoud wel wil je een beetje wat lekkers hebben voor een heel komend jaar ...

dat je tog zo'n 150 a 200 zaden buiten nodig hebt ... er zullen de helft namelijk afvallen aan mannetjes, je zult er wat verliezen aan insecten en andere beesten ... en lang niet elke lowryder zal een vette opbrengst hebben van 10 gram per plantje

ik ga altijd uit van 4 gram per plantje alles wat meer is is mooi mee genomen...

gezien het feit dat ik zeker wel een gram per dag rook doe ik 365(dagen van het jaar) : 4 (gram per plant ) = 91,25 vrouwelijke!!! planten x 2 ( je hebt de helft namelijk aan mannen ) = 183 planten + slow starter en andere risico's kom ik uit op iig 200 zaden ...

gtje

Bewuste gebruiker
oww ja beter zijn op deze manier : lowryder2 , nycd ryder , lemon ryder blue berry ryder , white russian ryder , ak 47 ryder en master kush ryder ...

deze soorten hebben namelijk een verhoogde opbrengst tot wel 40 gram ( zeggen ze ) ik heb nog nooit meer dan rond de 25 gram gehaalt bij een autoflower plant .... en bij lowryder1 nog nooit meer dan 11 gram ... maar ja dit scheelt tog een 14 gram ... en 15 gram haal je bij deze andere kruisingen zo , de smaak vind ik van nycd en aK47 SUPER LEKKER lowryder 2 mag er ook best wezen ...

maar lowryder1 daar moet je echt van houden , de smaak is erg citrus achtig !!! en alles behalve een normale wiet smaak :P

nog een voordeel van deze soorten zijn dat ze 10 weken MOETEN!!! je begint halverwege mei en eind juli zijn ze klaar ... oftewel ze pakken weer technisch gezien veel meer zon mee en ook sterkere zon !!!

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Over lowryders gesproken. (ff babbelkickske)

Zoals ge kunt zien heb ik er voor 2008 vier lowies geplant.
Dit heb ik gedaan omdat ik een reserve buitenkweek nodig had na een splijting -door wind- in mijn stam.
Twee ervan tonen amper na paar weken al hun sex, both female.
Als er een ventjes blijken bij te zijn, nek ik hen.

Indien deze goed zijn (qua kwaliteit en smaak) heb ik nog 11 zaden fris liggen.
Dan komt mijne moment suprise, want dan ga ik mijnen eigen lowryder samenstellen.
Aangezien ik geen zaadbank ga openen, laat ik ff in mijn kaarten kijken.

Intussen terwijl ik paar van die 4 lowryders aan het oproken ben, zet ik mij paar soorten haze uit.
De beste wordt dan doorgekruisd met die lowryder.
Die haze-ryder zet ik dan uit om da autoflowers er uit te halen
Kruis die terug door totdat er alleen maar autoflowers bij zijn.
Die rook ik dan om te testen

Terug doorkruisen met HAZE en haze-ryder is born

Een Haze dat aan de bloei begint vanaf haar geboorte terwijl ze de kas niet uitgroeien.
Heerlijk toch.
Ik denk dat lowryder x skunk ook machtige resultaten moet geven

Elentherelién

Experimenterende gebruiker
Ik zat eraan te denken dit jaar zo'n 20 zaadjes te kopen, op 2 locaties en dan op de ene plek mannetjes te laten staan, dan krijg je toch ook zaadjes?
Die zou ik heel mooi kunnen gebruiken voor het jaar daarop (werkt dat zo?)

En de andere 10 op een locatie enkel vrouwtjes en hopen dta het lekker gaat =]

gtje

Bewuste gebruiker
mayan ... je maakt het makkelijker dan het is .... kennisen van mij hebben gewerkt aan de sour lowryder ... deze is inmiddels 100% autoflowerred ( igg 99.99% ) maar daar gaat minimaal 5 kweek rondes overheen ...

daarbij zie jij iets over het hoofd !!!! wat niet zo heel gek is omdat je normaal alles kan kruisen ... echter om autoflowerred planten te kunnen creeren moet je met een paar dingen rekening houden !!!

ruderalis kun je NOOIT de autoflowerred overdragen aan een extreme sativa ... zoals DE MEESTE haze soorten de maximale kruising om stabiel uiteindelijk de autoflower eigenschap door te kruisen is 50% indica 50% sativa ... hoe meer indica hoe makkelijker het is ...

zie het als mensen ... zet je een hele lange persoon naast een hele kleine persoon de een is dun ( van aanleg ) en de ander is dik van aanleg kunnen de nakommelingen ( kinderen ) varieren ( pa was dun en lang en ma was klein en dik )

nu kunnen de kinderen :

lang en dun worden
lang en dik
klein en dun
klein en dik

maar eigenlijk gaat het veel verder ... om het kort te houden extreme sativa's liggen geneticaal te ver uitelkaar !!!

ga opzoek naar 50/50 haze soorten dan kan het wel ... zoals NYCD ( maar die ryder is er al :P ) of een zeer vroege silver haze ... maar voor je die helemaal stabiel hebt zul je 5 tot 7 kweken verder zijn wat tussen de 50 tot 70 weken duurt !!!! daarbij lukt het daadwerkelijk pas in deze 'korte' periode als je elke keer met minstens 100 zaden start !!!

maar iig succes !!!

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ja, das idd een goed punt dat je daar aanhaalt!
Maar ik vind dat HAZE toch overwegend sativa moet zijn... Dus zoeken we maar een ander soortje :)
Al een geluk dat ik een verwand indica liefhebber ben, want die zullen we dus gaan gebruiken.
Merci voor de tip man!

gtje

Bewuste gebruiker
graag gedaan hoor ... tsjaa het is gewoon klote als je lang en veel aandacht besteed wat uiteindelijk verloren moeite is ...vandaar dat ik het je even meld :grin:

over 2 jaar zul je ik weet niet hoeveel soorten gaan zien die autoflowerred gemaakt zijn ... let op mijn woorden :grin:

verder moet je dus wel onthouden !!!! dat het met een gering aantal zaden niet kan heah !!!

'je kunt best beginnen met 30 lowryders daar de vroegste man en vrouw uit halen ... en met 30 xxx???? zaden beginnen en daar de beste man en vrouw uithalen ...

vervolgens kruizen ...maar daarna is het wel een vereistte dat je ronde de 100 zaden pakt

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Jup jup, maar als ik bv die 11 zaden bestuif heb ik er gelijk 1000 (of meer) he :)
Maar ik zeg het, ze moeten eerst te roken zijn, anders ga ik niet met deze zaden door.
Hoewel ik 100 planten uitzaaien niet direct zie zitten lol.
Verantwoord zoiets maar eens haha!

Ze gaan lekker he :)
Al drie vrouwtjes, ik denk dat die links onderaan een ventje is.
Mss moet ik die maar afbloeien onder de TL of voor de raam zodat ik wat stuifmeel heb om paar topjes selectief te bestuiven...

Dan kan ik al black jack x lowryder doen ofzo ?

gtje

Bewuste gebruiker
tsjaa lowryder te roken ..... ooit is lemonskunk gerookt???

erg grapefroety is ze ... niet echt mijn smaak !!!! al vind ik lowryder2 wel goed te smoke
tsjaa 100 zaden uitzetten ... waarom niet :P ken gekkere guarilla kweekjes hoor :P

tsjaa en black jack x lowryder .... nogmaals om er echt wat stabiel van te maken ben je zeker 5 kweken verder .... ik zou black jack sowieso laten zoals zij is !!!! IS ECHT DE SUPER SMOKER van alle wiet die ik ooit heb mogen roken !!!!

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ja, maar dit is lowryder2, gekruisd met santa maria.

Als nummer vier toch een mannetje lijkt te zijn, ga ik toch wat stuifmeel proberen vangen.
Wel niet in hun buurt he :)

Ik ga zowiezo dan die grootste female lowryder (die ging als een speer) selectief bestuiven.
Dan heb ik toch al iets dat wat meer aangepast is op het klimaat hier voor volgend jaar.

Ik overweeg toch een klein topje van die Black Jack mee te bestuiven, gewoon voor de fun om te zien hoe die het er vanaf brengt.

Lemon en skunk heb ik al gerookt, lemonskunk zelf nog niet. :)
Die sensi superskunk lijkt me wel wat voor volgend jaar, of die early skunk.

gtje

Bewuste gebruiker
oww ok tsjaa lworyder2 is lekekr hoor :grin:

maar hoe wil je die lowryder2 man apart afbloeien ??? ze zittne tog met zijn alle in 1 pot ??? je kutn hem er niet uit trekken hoor !!!! dan beschadig je de wortels die lopen namelijk door elkaar heen heah !!!! en gaan je planten kapot !!!

tsjaa black jack bestuiven voor de lol ... tuurlijk gewoon doen is altidj een leuk leer proces en wie weet heb je wat volgendjaar ... zet er volgend jaar gewoon een 50 stuks in kleine potten van bijv 5 liter op een plek waar niemand komt ... elek week langs gaan en heb je ene man en een vrouw die automatisch bloeien en qua bouw opelkaar lijken ...

kruisen die hap !!! je soort zou dan 50% autoflowerred zijn die herhaal je telkens met je nieuwe batch zaden na 5 keer heb je is het ongeveer stabiel .... als je begin mei begin kun je 2 x kweken met autoflower types en zul je uiteindelijk al bij de 3 keer inbreeden terecht komen je zaad zal dan ongeveer 70% procent autoflowerred zijn !!!

ik zou voor early skunk gaan gewoon omdat je ervan uit moet gaan dat het volgend jaar kut weer is ... en je je plant zo snel mogelijk geoogst wilt hebben !!!! superskunk laat wat langer op zich wachten waardoor de kans op rot groter en groter word

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik had gehoopt die af te knippen als hij bijna stuifmeel verspreid, en zo in een glaasje water te steken. Wa foliepapier onder leggen en erop laten vallen.

De wortel laten zitten dus.
Maar dan is juiste timing wel een vereiste!

Ja Early Skunk zie ik wel zitten, ik denk dat ze rond deze tijd wel oogstklaar moeten zijn.
Ik oogst hier pas eind oktober, midden november in het ergste geval :confused:

Tzonneke schijnt wel, maar ze staat toch goe vochtig van de dauw hoor.

gtje

Bewuste gebruiker
die stuifmeel opvangen en stekkie maken vlak voor ze stuiven gaat gaat zo niet werken !!!

en tsjaa early skunk hoort eind september hooguit eind oktober echt klaar te wezen !!!!

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik snij gewoon heel die plant af he :) geen stekje
Tot vlak onder de lobblaadjes en dan in een glaasje water en dat water iedere avond verversen.
natuurlijk wel geen week voor ze gaat bestuiven he, paar dagen op voorhand.
Heb er nog dat weten doen met succes, maar aangezien het mijne eerste keer ga zijn kunnen we enkel hopen op't beste he :)
Ik zal het je nog laten weten :wink:

(en nog niet te vroeg gejuigd, wie weet is nummer vier wel een vrouwtje he, maar 't duur toch al even voor ze/hij seks toont)

EDIT: net gaan kijken en het is een mannetje :)

Bovenaan