• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Maagproblemen door alcohol hier de oplossing

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Mijn kop ontploft van het nadenke en daardoor kan ik ni slape
Ik herken dat als geen ander, en heb daardoor ook naar de drank gegrepen, maar uiteindelijk lost het echt geen fuck op helaas.... ik neem tegenwoordig een tablet melatonine, drink een glas thee en rook er een klein hasje bij (niet dagelijks!) , door drank kom je misschien wel snel in slaap maar je slaapt niet écht, uiteindelijk breekt het je zo erg op...😞... kijk wat voor jou werkt als alternatief, zolang je daarin niet doordraaft, kun je het wellicht daarmee afbouwen.... hoop voor je dat je eruit komt!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Goed zo.
Probeer echt te stoppen met de alcohol.
Je hebt een vertekend beeld,
Je gezondheid os slecht,
Als je dóór blijft gaan, dan is het binnenkort definitief afgelopen. 6 planken blijven over.
Stress, pijn, depressie, is klote.
Maar met drank los je niets op. Je krijgt er alleen maar een probleem bij.
Kom uit de slachtofferrol! Ga door de rijstberg heen! Zoek hulp!
Maar stop met zuipen.
Eén jaar niet drinken is altijd begonnen met één dag, daarna twee, enz.
Haal jezelf nou niet zo omlaag.
Vecht!

Heb nu ook ervaren na wat dage nuchter dat slecht denke mindert heb nu trazodone van huisarts gekrege tege piekere in bed omdat mij uit mijn slaap houd vaak dus komt wel goed

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Tegen piekeren in bed is seroquel voor mij het beste .
Sinds ik dit medicament heb, icm een zolpidem tabletje, een garantie voor een goede nachtrust, zonder al te veel flashbacks.
Trazodone ken ik niet.
Maar als het je helpt, prima toch....

joetsie

Experimenterende gebruiker
Soms is het net of je uit een diepe coma ontwaakt
Dan weet je weer veel tot dat je slaapt en is het weer weg
moet ik het weer vinden die weg....
Hoe lang kan ik dit nog aan
Om zo verder te gaan
Ik mis zoveel wat jij niet begrijpt
Dat ik denk geef maarten die pijp
De dagen glijden voort
Zonder verandering in dit oort
Veel tranen,weinig gelach...
Zie ik de zon nog op een dag.....
Korsakoff

Laatst bewerkt:
  • Sad
Waarderingen: Syl

joetsie

Experimenterende gebruiker
Ik kom nog even.Mijn man kreeg slokdarm maagbloeding ziekenhuis in daar pillen om af te kicken.Zware haldol.Drink alcohol vrij en denkt dat het echte is.Korte geheugen is weg.Altijd een goede man en vader geweest.Leuk leven gehad dat nooit meer terug komt.Nou zet door he!Doeiiii

Spyro

Wijs gebruiker
Ik kom nog even.Mijn man kreeg slokdarm maagbloeding ziekenhuis in daar pillen om af te kicken.Zware haldol.Drink alcohol vrij en denkt dat het echte is.Korte geheugen is weg.Altijd een goede man en vader geweest.Leuk leven gehad dat nooit meer terug komt.Nou zet door he!Doeiiii
Wat ontzettend verdrietig en verschrikkelijk. ☹😔

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Alcohol is de duivel. De duivel loslaten met een glaasje vloeistof.
In die vloeistof zit een andere vloeistof opgelost, die een wel heel merkwaardig effect kan hebben op het brein van sommige mensen. Zoals ik, dus.
Ik ben met deze afwijking geboren.
Zodra dat stofje via bloed opname en transport, in een bepaald gedeelte van mijn brein binnenkomt, dan gebeurt er iets raars.
De duivel wordt losgelaten en reist mee met dit stofje dat ethylalcohol heet.
De duivel glimlacht.

Er gaan ineens heel veel processen plaatsvinden in het brein.
Het gedrag verandert.
De waarneming verandert.
De duivel grijnst. Ik win, zegt hij!

En de duivel zwaait met zijn staart! Want , wat doet hij, hij laat een onmogelijk te weerstaan gevoel ontstaan.
Dat gevoel is zeer , zeer sterk, het zegt: ik wil méér! Méér van dat stofje! En hij laat ook een gevoel los, dat euforie heet. Je lekker voelen, dus. En: méér! Ik wil nog véél meer!
Eén halve schaterlach van de duivel, want inderdaad, hij gaat het toch weer winnen!
Zwaaien met zijn staart, en luid lachend nu staat hij op...

En dat gaat zó verder, tot je helemaal onbereikbaar bent voor wat anderen zeggen, en je wordt overmoedig en zegt: ik kan nog héél goed autorijden!
De duivel is schuddebuikend van zijn lach, opgestaan en begint je in je oor te fluisteren..
Jij bent een goeie! De winnaar! Niemand kan zo snel drinken, als jij! ga dóór!

En er komt meer. En nog wat. En weer.
En dan besef je, dat je eigenlijk al lang naar huis had moeten gaan, je bent wéér te laat, net zoals gisteren eigenlijk, dus, wat doe je, je wilt van je barkruk opstaan, en....wel goddome, mijn rechterbeen doet het niet! Hoe kan dat nou, die paar glaasjes, kom op, zeg!
Nóg een poging. En Ja, je voet staat op de grond. Mooi, nu ook de andere, en ja hoor. Je flikkert zó van die kruk af, en je valt op he gezicht. .

Je staat, met hulp van andere eveneens beschonkene bargasten, op, en schuifelt zwalkend naar buiten na het betalen van de rekening ( godverdomme, waren het er zóveel?? )

Ok. Nu naar buiten toe zeg je tegen jezelf, want ik moet echt snel naar huis...nee, mensen, ik kan zodirect echt wel zelf rijden, even frisse lucht zal mij goeddoen, dus...ik ga!

De duivel slaat nu zijn hand om je schouder, lacht nog steeds, en blijft zeggen dat hij een goede kerel bent, en het waren er niet zoveel hoor, dus, rijden maar!

En dan komt nu het laatste stukje.
Kom je thuis, al slingerend rijdend en maar hopend, dat de politie je niet ziet?

Of, heb je pech, je wordt opgemerkt en aan de kant van de weg gezet, meegenomen voor een ademproef, met alle ellende daarna?

Of, betaal je en nog veel hogere prijs, en je rijdt tegen een andere weggebruiker aan, die de pech heeft, die nacht, dat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was? En nu in een rolstoel verder moet leven? Of, de dood vindt?
De duivel, die heeft het weer voor elkaar.
Wéér iemand en mss meerdere mensen, in de vernieling gebracht.
Vrolijk lachend, vliegt hij weg...tot de volgende keer, watje!....

Wil je dit?! Echt? Dan ga vooral zo door, dan gaat het zeer zeker lukken!
Jij zult alles, ja echt alles, gaan kwijtraken.
Je vrouw, je huis. Je auto, echt alles.
Uiteindelijk ga je zelf.

Helemaal naar de klote!

Of: je stopt met dat zuipen.
Je gaat hulp zoeken.
Die is er! Echt waar!
Dan ga je je leven terugkrijgen. Jazeker.
Je huis, je auto, misschien je partner, maar in hoofdzaak ga je jezelf terugvinden.
Zonder die kutzooi leven, die de naam alcohol heeft.
Het kan!

Maar je moet het zelf echt, heel echt, willen.
Want die duivel, die zal zich dit pleziertje voor hem niet zo snel laten ontgaan...nee, hij gaat je cravings geven om tóch maar terug te gaan naar jouw stamcafé, en jij kunt best wel na het tweede glaasje stoppen, toch?!

En nu komt het er op aan.
Vecht tegen deze duivel.
Tanden op elkaar. En niet toegeven. Nee.
De duivel zal op alle mogelijke manieren gaan proberen om je overstag te krijgen.
Met allerlei listige kunstgrepen.

Geef niet toe.
Laat je niet vangen!
Want, jij kunt het niet houden bij die twee glaasjes. Nee. Één glas is al teveel.
Jazeker.
Één glas is teveel, en de daarna volgende 25 te weinig.
Daar kan je maar één ding aan doen.
Dat is dat eerste glas niet te nemen. Nee.
Nóg beter is, blijf weg uit de kroeg. Ga er niet heen. Wat heb je daar nou te zoeken...met al die zogenaamde vrinden, die jaar in jaar uit op dezelfde barkruk zitten en je lodderig aankijken.
Die alleen maar zitten te kijken en te bedenken hoe ze ook vandaag weer zoveel mogelijk rondjes van jou kunnen krijgen, en verder gaat hun vriendschap niet.
Nóg veel belangrijker. Die duivel, die jou zegt, dat je rustig achter het stuur kunt kruipen en naar huis kunt rijden.
Russisch roulette!

Kap hiermee. En wel zo snel mogelijk.
Zoek hulp.
Het is in je eentje heeeel erg moeilijk.
Dus: juist. Neem die beslissing! Kap met alcohol!

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
En het aller, aller ergste is wel dat de overheid deze ellende in stand houdt, ofwel laat houden .
Maatschappelijke acceptatie nog eens, op de koop toe.
Bah.

Accijnzen, nietwaar....

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ja. Juist.
Laten we wel in beschouwing nemen, dat voor de ene mens het alcohol is, die de duivel als middel tot het verwoesten van mensenlevens gebruikt, en bij de andere mens het middel heroïne kan zijn.
Of: het gokken. En gamen. Roken. Vrouwen. Noem maar op!
Alles, wat een mens volkomen uit zijn evenwicht brengen gaat. En hoe!

Ik heb in een soort van Tolkien stijl mijn verhaal van alcoholmisbruik willen weergeven. In een soort sprookjeswereld stijl. I.i.g:
Dit alles zoals ik het in de donkerste gedeelten van mijn leven heb kunnen beredeneren, en vervolgens zichtbaar heb willen maken. Voor i i.g. mezelf, en voor anderen.
Zoals bijvoorbeeld mijn moeder, God hebben haar ziel, die werkelijk niets, helemaal niets begreep waarom ik iedere keer weer meer of minder beschonken de boel weer op stelten had weten te zetten...hetgeen regelmatig gebeurde!

Eén van haar uitspraken was bijvoorbeeld:
Wat? Die dronken zuipers? Wat zeg je daar?
Welnee, ze moesten die lui allemaal maar eens een flinke schop geven!
Hoe durven ze het: mij om geld, of mijn hulp vragen!

Ja, zo zag zij het...En haar zoon zoop zich te pletter!
Wat moet dit hard voor haar te verteren zijn geweest.
En Wat een hartzeer heb ik er nog nu, heden ten dage, van...
Jazeker!
Mijn sprookje, dus. Met die reden om vooral ook begrijpelijk te willen maken voor de mensen, die alcoholisme, of verslaving, niet kunnen bevatten..Zoals mijn moeder zaliger, dus.
Want die zijn er oo zo ontzettend veel, al trekkende aan de 20 stee, of 30 stee plus sigaret, want ja, dat begrijpt men dan nog nét nog op het randje.
Maar begrip voor mensen, die op een gegeven moment alles in het werk gaan stellen om hun verslaving te kunnen bekostigen, zelfs, zich alles verder ontzeggen, nee. Dat begrijpen ze niet.
Dat begrijpt verder bijna niemand eigenlijk, dus . Of, : het zouden sommige hulpverleners misschien, die ooit zelf min of meer in de goot gelegen hebben, de ervaringsdeskundigen dus, en verder niemand.
Die haast dierlijke drang, om te scoren. Het steeds weer terug te kunnen keren in die wereld, waarin geen pijn, ellende, misbruik, of welke rottigheid ook, te vinden is.
Of, beter gezegd, te voelen is.
Eén groot gedeelte van de afhankelijke mensen, zijn echt overgevoelige mensen die deze beter kunnen verdragen, als ze gebruiken...

Die niet te weerstaande drang om te moeten scoren.
De euforie alleen al, als je weer een goede batch te pakken hebt.
Geldt zelfs voor drank. Soorten zwaar bier, bijvoorbeeld.

Wie kent dit? Wie niet?

Behalve zeer waarschijnlijk de meerderheid van de DF leden hier, niemand eigenlijk.
En daarom, daarvoor, ben ik hier terechtgekomen.
Net zoals tenminste dat denk ik, vele anderen.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan