MDMA veelvoorkomende hallucinaties

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ganggang💯

Badass junkie
De 1 a 1,5 mg/kg "regel" zie ik eigenlijk alleen op dit forum terugkomen.

De eerste 3 hits van Google als je zoekt op mdma dosering. Dus wat je zegt klopt niet, deze regel wordt algemeen toegepast door gebruikers die verantwoord met mdma omgaan.

Misfit

Belezen gebruiker

De eerste 3 hits van Google als je zoekt op mdma dosering. Dus wat je zegt klopt niet, deze regel wordt algemeen toegepast door gebruikers die verantwoord met mdma omgaan.
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.

Ganggang💯

Badass junkie
Sorry zo bedoelde ik het niet. :sweatsmile: Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat ik het op het internet veel zie, maar in mijn vriendengroep niet zo veel.
No harm done. Eigenlijk is jouw vriendengroep dus slecht geïnformeerd. Misschien kan je ze wat informatie toesturen. In het mdma subforum staan een aantal hele sterke threads!

KevinHenni

Experimenterende gebruiker
No harm done. Eigenlijk is jouw vriendengroep dus slecht geïnformeerd. Misschien kan je ze wat informatie toesturen. In het mdma subforum staan een aantal hele sterke threads!
Ik vraag mij serieus af, niet om jouw statement in het niets te trekken, hoeveel mensen zich nou daadwerkelijk aan die 1 tot 1.5 mg per kilo houden. Volgens mij kun je bijna geen eens pillen van 90mg meer krijgen, maar alleen maar 160 tot tegenwoordig 360 geloof ik. Ik heb niet veel verhalen gehoord van mensen die maar een kwartje of halfje nemen. Ik snap de dosering etc maar vraag me dus echt af hoe dit in werkelijkheid is. En wat zou zijn dan zoal de gevaren in vergelijking met een "normale" dosering?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vraag mij serieus af, niet om jouw statement in het niets te trekken, hoeveel mensen zich nou daadwerkelijk aan die 1 tot 1.5 mg per kilo houden. Volgens mij kun je bijna geen eens pillen van 90mg meer krijgen, maar alleen maar 160 tot tegenwoordig 360 geloof ik. Ik heb niet veel verhalen gehoord van mensen die maar een kwartje of halfje nemen. Ik snap de dosering etc maar vraag me dus echt af hoe dit in werkelijkheid is. En wat zou zijn dan zoal de gevaren in vergelijking met een "normale" dosering?
De geschatte LD50 (dosering van een stof waarbij 50% van de test subjecten sterft) van MDMA voor mensen ligt tussen de 10-20 mg/kg lees ik her en der. Dat zou in het geval van iemand van 80 kilo dus betekenen dat bij inname van 800-1600 mg MDMA de kans op overlijden 50% zou zijn. Nu denk ik persoonlijk niet dat die kans bij die hoeveelheid zó hoog ligt, maar het is dan ook een schatting omdat de LD50 van MDMA natuurlijk alleen getest is op proefdieren en niet op mensen.

Maar alsnog, de LD50 van MDMA ligt vrij hoog (bij proefdieren). Als je dus belachelijk hoog gedoseerde pillen hebt zoals die 360 mg die je noemt en daar meerdere van neemt op een avond, dan ben je niet alleen onverantwoordelijk bezig, maar mogelijk levensgevaarlijk. Als ik dan nu ook nog hoor over pillen met toegevoegde lekkere smaakjes dan houdt ik mijn hart vast...

Dit is waarom goede drugs voorlichting zo belangrijk is. Want voornamelijk veel jongeren hebben geen idee wat voor risico ze nemen door hun misbruik van middelen.

Misfit

Belezen gebruiker
Van de regel weten ze wel af, maar helaas doen ze er niets mee.

Als je pillen hebt laten testen en je weet hoeveel er in zit kan je op basis daarvan kwartjes of halfjes nemen. Precieze doseringen zijn met pillen helaas niet mogelijk dus het blijft altijd gissen. Andere oplossing is totaalgewicht van de pil wegen, verpulveren en op basis daarvan een gewogen hoeveelheid nemen.
Of, wat ik het meest praktisch vind, MDMA poeder kopen en laten testen op zuiverheid. Dan wegen en je gewenste dosering nemen.

Ganggang💯

Badass junkie
Met kwartjes en halfjes weet je sowieso niet hoe veel je neemt. Je kunt het beste mdma kristallen kopen en verpulveren, afwegen en in een capsule doen. Zoals @Misfit al aangaf. Dat is de enige manier waarop je precies weet wat je neemt, mits het getest is.

KevinHenni

Experimenterende gebruiker
Met kwartjes en halfjes weet je sowieso niet hoe veel je neemt. Je kunt het beste mdma kristallen kopen en verpulveren, afwegen en in een capsule doen. Zoals @Misfit al aangaf. Dat is de enige manier waarop je precies weet wat je neemt, mits het getest is.
Ik bedoel meer te zeggen dat het grote deel van mensen die xtc gebruiken wel gewoon 1 heel pilletje nemen. En volgens mij kun je dus onder de 140 ofzo niet eens meer krijgen. Veel mensen en jongeren die zich niet inlezen over drugs, die nemen er 1 op een feestje en dan vinden ze het wel best. Daarmee bedoelde ik mijn vraag over de 1 1.5 mg per kilo, dat volgens mij bijna niemand zich daar aan houdt. Nogmaals ik weet de gevaren etc. Maar ik neem toch echt 1.5 tot 2 pillen per keer. Misschien was minn schatting van 200 tot 220 ver gezocht en zijn dit allemaal verkooppraatjes misschien? Maar moet toch wel 160 zijn denk ik zo ( nog vrij hoog dus!)

soort kleine fruitvliegjes op het plafond, meestal in de comedown. Heel af en toe een bril.
Vanacht werd ik wakker en zag ik een vrouw in mijn kamer staan roken. Ik schrok me kapot.
Heb ook wel eens haren uit een lamp zien groeien, en druppels water op een spiegel.
Vaakst voorkomend is toch wel het golven van plafonnen.
Heb ook een keer in een hotel zo dicht bij het grote schilderij gezeten dat ik het gevoel had dat ik helemaal in het schilderij zat.

CuriousExplorer

Bewuste gebruiker
soort kleine fruitvliegjes op het plafond, meestal in de comedown. Heel af en toe een bril.
Vanacht werd ik wakker en zag ik een vrouw in mijn kamer staan roken. Ik schrok me kapot.
Heb ook wel eens haren uit een lamp zien groeien, en druppels water op een spiegel.
Vaakst voorkomend is toch wel het golven van plafonnen.
Heb ook een keer in een hotel zo dicht bij het grote schilderij gezeten dat ik het gevoel had dat ik helemaal in het schilderij zat.
Moet je voor de gein eens in het gordijn kijken. Zwak licht creëren onder uw bed, of blijven staren naar een gedempte achtergrond van een 3D wallpaper...

De wereld is een leuke plek 😂

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan