Hallo. Ik ben Donald, 49 jaar en al ongeveer een dikke dertig jaar verslaafd aan alle middelen die je maar kan bedenken, al gebruik ik op het moment niet. Tenminste, niet op de manier die door de meeste mensen gezien wordt als zijnde gebruik. Ik slik nog wel een lage dosis methadon en nog een paar middelen zoals een anti depressivum en een anti psychoticum. Geen benzo's (meer) maar wel nog iets waar ik eigenlijk enorm mee in mijn maag zit en wel methylfenidaat. Ik behoor namelijk tot de zogenaamde dd-ers (dubbele diagnose) en een van de etiketten die ik heb is die van adhd-er. Nou is dat op zich niet zo'n probleem maar het volgende wel. Ik kom net uit mijn weet ik veel hoeveelste opname en ben op het moment abstinent. Dat ben ik wel vaker in mijn leven geweest en ook langere periodes, maar ergens gaat het toch altijd weer mis en loop ik tegen een situatie aan, of creëer ik er een die me toch weer doet besluiten dat het (gelul natuurlijk) af en toe wel moet kunnen. Maar wanneer je zo'n tijd verslaafd bent als ik is dat maar weinigen gegeven en ik zit daar ook niet zo mee. Waar ik wel mee zit is dat de hoofdoorzaak van mijn terug vallen in het feit zit dat ik nooit helemaal los kom van gebruik, en ik heb nu wel ontdekt wat de oorzaak daarvan is . Dat zit hem bij mij (denk ik) dat ik op een hoge dosis methylfenidaat ingesteld ben (120mg p/d) en voor een oude speedfreak zoals ik ook jaren ben geweest is dat niet een middel om makkelijk over te denken of mee om te gaan en het netjes volgens de voorschriften te gebruiken. Ik ben zelfs tot de conclusie gekomen dat het veel beter zou zijn als ik daarmee zou stoppen omdat het me er keer op keer triggert het te misbruiken en om op die manier met een been in de aktieve verslaving te blijven staan. Nu zou je zeggen "dan stop je er toch mee" maar zo makkelijk gaat dat helaas niet.
Er zijn drie redenen die me het middel tot op de dag van vandaag nog doen gebruiken en een daarvan is : het vermindert de trek in cocaïne en speed. Als ik het middel niet neem ben ik veel sneller weer geneigd aan de coke te gaan. En als ik moet kiezen tussen arm de fout in gaan en rijk kies ik voor het laatste. De 2e reden is dat ik werkelijk adhd heb en het middel, mits volgens de voorgeschreven manier genomen, wel werkt en ik een stuk beter functioneer met ritalin, concerta of medikinet dan zonder, en de laatste, en dat is dan ook meteen de beroerdste en de reden dat ik dit deel, is dat ik enorm veel last heb van ontwenning van het middel. En dat is eigenaardig want volgens de psychiaters en hun boeken moet je er zo mee kunnen stoppen. Nou vergeet het maar. Ik word helemaal dol als ik het middel niet heb. Vreselijke bewegingsdrang, tics, kwijlen alle symptomen alsof ik op een grote hoeveelheid haldol sta. Dat, of ik heb parkinson opgelopen maar ik kan me niet voorstellen dat dat door methylfenidaat weg te nemen zou zijn. Het stopt pas als ik het weer neem en duurt langer dan ik het tot nu toe vol heb gehouden en dat is dus langer dan in ieder geval een dag of 10. Ik vind het persoonlijk nog een zwaardere afkick als van methadon, wat ik toch ook vaak ben gestopt. Wie zou mij iets wijzer kunnen maken hierover want ik kan er niets meer over vinden dat me nog wijzer maakt m.b.t. de afkick van dit middel?
Ik hoor het graag van je . Mazzel.
Er zijn drie redenen die me het middel tot op de dag van vandaag nog doen gebruiken en een daarvan is : het vermindert de trek in cocaïne en speed. Als ik het middel niet neem ben ik veel sneller weer geneigd aan de coke te gaan. En als ik moet kiezen tussen arm de fout in gaan en rijk kies ik voor het laatste. De 2e reden is dat ik werkelijk adhd heb en het middel, mits volgens de voorgeschreven manier genomen, wel werkt en ik een stuk beter functioneer met ritalin, concerta of medikinet dan zonder, en de laatste, en dat is dan ook meteen de beroerdste en de reden dat ik dit deel, is dat ik enorm veel last heb van ontwenning van het middel. En dat is eigenaardig want volgens de psychiaters en hun boeken moet je er zo mee kunnen stoppen. Nou vergeet het maar. Ik word helemaal dol als ik het middel niet heb. Vreselijke bewegingsdrang, tics, kwijlen alle symptomen alsof ik op een grote hoeveelheid haldol sta. Dat, of ik heb parkinson opgelopen maar ik kan me niet voorstellen dat dat door methylfenidaat weg te nemen zou zijn. Het stopt pas als ik het weer neem en duurt langer dan ik het tot nu toe vol heb gehouden en dat is dus langer dan in ieder geval een dag of 10. Ik vind het persoonlijk nog een zwaardere afkick als van methadon, wat ik toch ook vaak ben gestopt. Wie zou mij iets wijzer kunnen maken hierover want ik kan er niets meer over vinden dat me nog wijzer maakt m.b.t. de afkick van dit middel?
Ik hoor het graag van je . Mazzel.