Mexican Paddo's - eerste kweekset

decor1993

Newbie
Enkele weken geleden een eerste kweekset voor Mexican Paddo's aangekocht via NextLevel.

Kweken:
Na 10 dagen kwamen de eerste paddo's naar boven, kort daarna stond de hele bak vol.

Plukken:
Een week later besloot ik ze te plukken, gezien er een witte dons aan de paddenstoelen stond.

Drogen & eten?
- Verder kleurt in veel gevallen de onderkant groen-blauw, is dit nog veilig om op te eten?
- Hoe droog ik deze paddo's het best? Momenteel liggen ze tussen enkele laagjes keukenpapier.

Bedankt voor de info!

123332891_2795528750766480_7529832836538355981_n.jpg

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Het ziet er uit alsof je ze iets te vroeg geplukt hebt. Het zal voor de potentie niet superveel uitmaken. Je moet ze plekken net voordat het vliesje aan de onderzijde van het hoedje losraakt. Maar als het goed is kan je nog wel twee of drie flushes er uit halen. Die blauwe verkleuring is doordat je de paddenstoelen een beetje samengeknepen (gekneusd) hebt. Er komt dan werkzame stof in aanraking met de lucht en dat geeft als reactie dat het blauw kleurt. Het dons wat je beschrijft is gewoon mycelium van de paddenstoelen zelf.

Drogen tussen twee keukenpapiertjes gaat langzaan. Je wil ze het liefst wat sneller drogen, en echt zodanig droog dat ze kraken en breken. Ik doe ze zelf in een kleine curverbak, op een plateautje van gaas met keukenrol er onder. Onder dat plateau doe ik een vochtvreter. Ik doe folie over de bovenkant op alles helemaal te sealen. Binnen zeer korte tijd zijn je paddestoelen kurkdroog.

Bewaren doe je het best koel en donker in een wekpot met wat selicagel zakjes. Of vaccuum geseald in de vriezer is nog beter.

Succes!

Bovenaan