Mijn AfkickStory

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Mensen, ik heb besloten TOTAAL TE STOPPEN MET IEDERE DRUG! Dit alles tot mijn drankprobleem verholpen is.

Ik hou jullie in dit topic iedere dag op de hoogte van mijn vorderingen van het afkicken.
Hoop dat ik later mensen er miss mee help om gewoon echt van alchehol af te blijven.

Grz Wromtrax

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
veel succes man, en veel liefde toegewenst *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel* *knuffel*

gamezz

Bewuste gebruiker
succes!
hoop voor jou datje kan kappen met alcohol maar dit lukt je wel
veel sterkte!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
inderdaad!! die alcohol gaat je zeker lukken mee te stoppen, ik ken je dan niet maar weet dat je het kan,, je hebt iig al een goede instelling!!.. stop idd een tijdje en ga daarna (of natuurlijk niks gebruiken) of sporadisch mdma en tripmiddelen proberen, die geven een betere kijk op drugs en de wereld, en vooral jezelf!! lees tripreports van mensen die hele mooie ervaringen hebben opgedaan,, ik ken zelfs een verhaal van iemand die zn drankprobleem heeft verholpen door een hele flinke dosis paddestoelen te gebruiken met een (gedachte erachten natuurlijk).. ik weet natuurlijk neit wat je wel en niet gedaan hebt,, maar heel gezond leven en af en toe tripmiddelen is een erg mooie manier van leven die veel mensen niet begrijpen :)

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Dag 1

5:00
Diep in de ochtend alle drugs die ik had in vooraad in grote vuilniszakken gedaan. Drank, wiet, XTC, LSD, Ritalin Potjes en drank... enorm veel flessen gedaan. Ik wil niks meer met drugs te maken hebben tot ik ben afgekicked. Ik kan de blik van drank niet meer aanzien. Dus ik neem even een pauze en ga dan weer verder

6:00
Een vriend komt langs. We hadden dit afgesproken. Ik gaf hem de vuilniszakken met het spul. Hij mag ermee doen wat hij wilt. Als hij hem verkoopt krijg ik 50%, maar ik vermoed dit niet :P

6:40
Vroeg opgestaan vandaag en ben wakker. Alleen het gevoel dat er geen drank in huis is baart me zorgen... erg veel zorgen. Ik ga uit wanhoop TV kijken maar er is niks. Ik voel me eenzaam, sinds me vriendin weg is heb ik niemand meer met wie ik de hele dag (op werk+studie na natuurlijk) op kan trekken. Ik ben alleen, ook mijn grote vriend en vijand drank is er niet meer. TV doet me niet veel goeds.

7:10
Het warme water van de douche voel ik nauwelijks, alleen de gedachten GEEN DRANk heerst. Ik kom roodhuids uit de douche voel me erg eenzaam, het tandenpoetsen gebeurt en de dag begint

7:30
Ik ben klaar met ontbijt. Geen drank in de ochtend maar jawel thee.. Ik moet wat drinken. Kofie is ook een drug dus ik zet een hele pot thee. Ik moet wat drinken. Ik heb toch iets nodig en ik heb geen Campral (eigen keuze) dus ik wacht tot de plaatselijke natuurwinkel (nee geen smartshop haha maar een Natuurwinkel)

8:00
Ook de dagelijkse joint moet vervangen worden. Dus ik heb 15 pakjes ZOETHOUT gekocht haha, ja je moet wat en ik mis toch dat van: wat in je mond hebben. Als kind was ik al gek op zoethout dus tja

9:00
Ik moet afleiding hebben. Er is een café om de hoek dus ik blijf maar binnen vandaag. De eerste dag is het zwaarste. Ik ga op mijn PC en zoek afleiding op sites met een erotisch getinte inhoud (toch lang geleden dat ik dat weer deed) ik vermaak me ook met filmpjes van YouTube en leer wat over Natuurkunde op een forum (vragen als: Hoe meet je de kracht van licht in Newton)

Ik hou me hoofd er niet bij en ik kan het niet meer hebben... ik mis gezelschap (drank) maar ik moet volhouden.

12:00
Nog steeds bezig met natuurkunde, met een eigen theorie:

Er zijn meerdere realiteiten, ieder levend organisme ervaart realiteit dan een ander organisme. Een ervaring van realiteit hoort zeker bij de realiteit maar gebeurt niet precies. Dus de ervaring en de realiteit zelf botsen met elkaar.

Vandaar denk ik dat ieder moment er vele realiteiten bijkomen, want een baby heeft ook al een bepaalde ervaring van een gebeurtenis.

Voor het gemak (DF gebruikers he xD):
Stel je neemt een paddo, alles ziet er anders uit maar is niet anders. Dus jij ervaart realiteit anders dan dat het werkelijk is. Maar ervaring hoort ook bij realiteit vandaar dat er meerdere realiteiten zijn.

Heb hoofdpijn.. kan me nauwelijks concentreren en ga afleiding zoeken op TV

14:00
Heb me geamuseerd met wat filmpjes van The Simpsons (DVD). Simpele cartoons helpen je toch. Alleen toen ik Homer zag drinken had ik toch wel een beetje last :P

Inmiddels verdiept in oneindigheid van ons bestaan (in de 5de dimensie) en een theorie over tijd gemaakt:

'' Tijd is de continuiteit van ieder proces''
Zoals het drinken. Uit pure verveling op WikiPedia gezet.

15:00
Ik ga bellen... verveel me stierlijk. Wel leuk om gewoon eens bij te kletsen. Een vriendin heeft een scheiding een vriend is opgepakt na het kotsen in een portiek xD wel leuke weetjes. Telefoonrekening is al meer dan al mijn drugs bij elkaar denk ik :P

De rest van de dag heb ik slaappillen (geen benzo's) gebruikt om de tijd te verdrijven. Ik kan niet meer slapen zonder drank. Intussen is al de helft van mijn zoethout op... dat is nog wel een plezante bezigheid.

En zo ging mijn eerste dag!
Zwaar? Ja, enorm zwaar maar wel dat euforische gevoel van: NIET GEDRONKEN :) dat spoort mij aan om het proces voort te zetten

Morgen wil ik:
Langzaam maar zeker weer naar buiten en eventueel vissen. Sporten gaat me nog niet lukken heb er niet genoeg motivatie voor.

Iemand nog verdere ideeen om de tijd te verdrijven?
Niet teveel buiten graag dan kom ik weer in de onweerstaanbare verleiding

Thx
Wromtrax

de GT

Bewuste gebruiker
Je zegt 'niet te veel naar buiten graag, dan kom ik weer in de onweerstaanbare verleiding'.

kan wel zijn, maar als je binnen zit en je zit te vervelen gaan je gedachten steeds dezelfde kant uit. als je je vermaakt (wat veelal wel buiten is) dan gaan je gedachten minder snel die kant uit omdat je bezig bent met dat wat je vermaakt. Nadeel is alleen dat veel mensen vermaak koppelen aan alcohol, dus na het sporten bijv. wordt er een biertje in de kantine gedaan. Informeer je omgeving van dat moment gewoon en vraag of ze er rekening mee willen houden totdat jij weer weg bent.

maar ga leuke dingen ondernemen, ga nieuwe dingen leren (zowel leuke dingen als opleidingen die waardevol kunnen zijn voor een(nieuwe) baan). Zorg dat je veel nieuwe mensen ontmoet buiten de kroeg om.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Maar als ik buiten ben dan kom ik in contact met drank. En de omgeving infomeren sla je ook een flater. Maar de film is wel een goed idee mischien, maar dan geen drank bij de popcorn maar een cola :(

Flameon

Badass junkie
Waarom kom je als je buiten komt in contact met drank?
En waarom ben je bang dat je een flater slaat als je zegt dat je aan het afkicken bent van drank?

Ik zou je ook adviseren om naar buiten te gaan. Eens een stuk wandelen of fietsen in een mooi natuurgebied, eens wandelen door de stad in de avond uren, of zoiets dergelijks.
Naar de kroeg zou ik inderdaad zeker niet gaan. Dat maakt het je alleen maar moeilijker idd.

Je heoft denk ik ook niet bang te zijn om een flater te slaan als je tegen bekenden verteld dat je af wilt kicken van de drank.
Vaak denkt iemand met een alcoholprobleem dat andere het niet merken. In veel situaties merkt de omgeving heel goed dat je een probleem hebt met de drank, en men zal het respecteren als je af wilt kicken. Zeker als het echte vrienden zijn!

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Wel bedankt voor je advies Flameon en ik zal ook zeker er wat van werkelijkheid maken. Vanaaf mijn nieuwe report

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Klopt vandaar mijn nieuwe verhaal:
In al die tijd is er tot vandaag vrijwel niets gebeurd. Ik bleef binnen en nam afentoe een wandelingetje.

Toch is er vandaag veel gebeurd, maar ben te moe om het te reporten morgen is mijn nieuwe samenvatting

L

Lid 6909

Gast
Je kunt een online computer spel spelen, maar dit is natuurlijk ook weer verslavend, en word dan door jou misschien ook als drug bestempeld?

Of denk ik hier teveel?:grin:

Heel veel succes verder, je bent goed bezig :grin:

Ewie

Belezen gebruiker
Ik zou geen echte afleiding gaan zoeken, onderneem liever dingen, ga wat meer uit of ga wat stukken lopen/fietsen, ben niet bang om een café tegen te komen; je hebt vast genoeg ruggengraat om dat te weerstaan, als je echt wilt :wink:

Maar de drang van niks in huis hebben kan ik mij goed voorstellen...

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Goed nou de report:

Ik was besloten vandaag naar buiten te gaan met een vriend die van mijn probleem afweet. We hebben besloten om naar een film te gaan in Pathé Arena. Wel geen drank dat hadden we van te voren afgesproken.

Op weg naar de film ging alles goed, als ik een teras zag ging ik wel een beetje een knaaggevoel krijgen, maar minder dan ik verwacht had.

Wel kaarten besteld en we zijn de zaal binnen gegaan. Minder luidruchtig dan normaal lol. Wel toen de film begon dronk ik uit mijn ''Cola''. Na een tijdje bij een grappig moment keek ik om en wat zag ik: Die vriend zat uit een flesje heineken te zuipen. Nou ik natuurlijk vrij boos maar liet het niet merken en wachte tot de film afgelopen was. Mijn aandacht was echt totaal niet bij de film.

Uiteindelijk bij het fietsenrek ben ik langzaam boos geworden en heb hem een verwijt gemaakt. Het ergste was, hij was van ''ach man'' en ''doe normaal tis toch maar een flessie''. Wel daarna ben ik alleen met de bus naar huis gegaan en daar zat ik weer binnen :)

Denk dat ik in de tijd dat ik binnen zit maar wat DVD"s ga bestellen.

Thx
Wromtrax

auroraowned

Experimenterende gebruiker
woon zelf ook dichtbij pathe arena :)

maarja kerel zet hem op ik ben nu zelf ook aan het stoppen met drank, het gaat aardig goed al 1 week clean :)

ik denk btw dat ik een beetje zelfde als jou heb, drank is bij mij ook echt de boosdoener en omdat ik ook veel dronk gebruikte ik vaak ook veel drugs :(

veel sterkte.

PsychedelicTeacher

wauw, echt heel veel sterkte... en bedenk goed dat, zoals mijn moeder altijd zegt... alle begin is het moeilijkst, en de grootste stap de eerste stap is!

ik hoop echt dat het je lukt!

die gast waarmee je naar de film ging klinkt trouwens verdacht veel als een persoon met het inlevingsvermogen van een pretzel :(

succes

Wromtrax

Bewuste gebruiker
PsychedelicTeacher zei:
wauw, echt heel veel sterkte... en bedenk goed dat, zoals mijn moeder altijd zegt... alle begin is het moeilijkst, en de grootste stap de eerste stap is!

ik hoop echt dat het je lukt!

die gast waarmee je naar de film ging klinkt trouwens verdacht veel als een persoon met het inlevingsvermogen van een pretzel :(

succes
Haha ja :P die zal ik onthouden :) Thx voor je respons btw en van iedereen :) vandaag bijna biertje gepakt maar kon het tegenhouden zal der wel zo een report overschrijven

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik weet niet of je werkt zo nee; misschien is het een goed idee om een baan te zoeken voor de afleiding? Oh niet in de horeca, daar wordt stevig gedronken over het algemeen! :P

Kigh

Bewuste gebruiker
En hoe zit het nu dan? Krijg je het nog geregeld?
Hoe hou je jezelf bezig?

Want het viel me op datje vragen stelde over snow/speedball en nu paracetamol, ik wil je niks aansmeren ofzo datje het afkicken niet aankan, kan natuurlijk dat je het gewoon wilt weten en interesseert bent en dat hoop ik ook.

Doof mijn nieuwsgierigheid :wink:.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Ga hardlopen, als je tot je niet meer kan en dan nog net ff iets verder. Ren jezelf kapot en als je dan als cooling down rustig gaat lopen en ff onder de douche gaat krijg je ook zon heerlijk voldaan gezond gevoel :hearteyes: Love it, en slapen gaat makkelijker, eventueel zou je Valeriaan kunnen gebruiken als slaapmiddel (is homeopatisch) ik gebruik het ook (heb geen drugsprobleem, maar ik kan gewoon moeilijk inslapen). :wave:

Plimu

Bewuste gebruiker
veel succes!

enne kijkt u wel uit voor virussen met de erotische getinte websites:P

goed idee van u gekregen! ik ga zoethout halen

bedankt :P

later

speeseend

Wijs gebruiker
(on)zin; Mijn AfkickStory

Ontrafel jij nu even het misterie?! Als Jij duidelijk aangeeft wanneer de -on- van de zin valt, kan ik je beter begrijpen.

Overigens heb ik dit topic nog niet eerder gelezen. Het komt wat vaag over, net als je andere posts. Je kan wel dagelijks met de mooiste vragen komen in het "Opiaten-gedeelte", maar niet je eigen afspraak in dit topic nakomen?

Kom op, goed nieuws of slecht nieuws, het is allemaal zinvol om over te schrijven. Tenminste, als ik je doelstelling lees:

Wrath zei:
...
Ik hou jullie in dit topic iedere dag op de hoogte van mijn vorderingen van het afkicken.
Hoop dat ik later mensen er miss mee help om gewoon echt van alchehol af te blijven.

Grz Wromtrax

Onzin is de mooiste vorm van creativiteit

Ik wens je alle succes toe, indien je die werkelijk nodig hebt.

Groeten van de eend

Kigh

Bewuste gebruiker
Hij bedoelt net als ik, maar die post heb je blijkbaar overheen gelezen, of je nu nogsteeds aan het afkicken bent en hoe het gaat, Want je vraagt in allerlei verschillende topics dingen over het doseren van bv opiaten, wat dus behoorlijk verslavend kan izjn.

Daar hadden wij graag verklaring over :).

JUNGLIST

Ik hoop dat je het nog steeds vol houd, of in ieder geval er beter voor staat dan voordat je met dit topic begon.

speeseend

Wijs gebruiker
Ik zal misschien teveel woorden gebruiken. Maar je zou mijn post inderdaad als een verlengde van de Kigh kunnen zien.

Thanks Kigh, er is tenminste nog íemand die mij begrijpt, hoe treurig ook ;'-(

Groeten,

Eend

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Wil ik ook wel eens weten. Kigh, thx voor je uitleg :P Ik zal snel reporten weer. Ik heb minder lichamelijke lasten zonder drank en ik slaap gewoon zonder medicatie (op melatonine na)

Alleen ben ik geestelijk nog erg afhankelijk dat ik niet meer uit eten ga of een club/café in ga want ik weet dat het dan fout gaat. Verder voel ik me nog wel eenzaam zonder drank

speeseend

Wijs gebruiker
Hoe ben je in dit vaarwater terecht gekomen, Wromax? Waarschijnlijk kan je hier wel wat voorlichting over geven.

Flameon

Badass junkie
Wromtrax zei:
Alleen ben ik geestelijk nog erg afhankelijk dat ik niet meer uit eten ga of een club/café in ga want ik weet dat het dan fout gaat. Verder voel ik me nog wel eenzaam zonder drank

Misschien een vraag die stom overkomt, maar die je misschien wel even een fractie van een seconden aan het denken kan zetten:

Wat mis je precies met uitgaan? Is het pilsje dat je samen met vrienden wilt drinken, of vind je het moeilijk om een cola te bestellen als vele andere om je heen bier bestellen?
Ik ken mensen die het heel goed doen op alcohol vrij bier. Voor hun hoeven ze zich dan niet te "schamen" met hun cola want het lijkt alsof ze bier drinken, maar toch hebben ze geen last van de alcohol.

Waarom voel je je eenzaam?
Een fles bier kan toch niet me praten, stappen of poolen?

Bovenaan