Mijn eerste oogst

nachtelf

Newbie
Naar aanleiding van mijn eerste oogst (mexicaantjes) heb ik besloten maar een draadje te starten. Growkitje komt van growbox.org (in een smartshop gekocht).

Al met al zo'n 150-155 gram (ben net op tijd geweest met oogsten, een aantal vliesjes was net bezig met breken, maar er zijn zo te zien geen sporen gevallen).
Ik heb ze zojuist geoogst en te drogen gelegd, en natuurlijk de growkit klaargezet voor een tweede flush.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is de blauwige verkleuring bij een deel van de stoeltjes.
Wat geeft dit aan? Goed/ slecht?

Alvast bedankt!

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb echt bijna nul verstand van paddo's kweken, maar vind het wel interessant om over te lezen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat het aangeeft hoe sterk ze zijn of iets dergelijks. Het was in ieder geval positief :)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is de blauwige verkleuring bij een deel van de stoeltjes.
Wat geeft dit aan? Goed/ slecht?

Deze blauwe kleur is het gevolg van oxidatie, dat betekent de blootstelling van de actieve stoffen psilocybine en psilocine aan zuurstof. Wanneer de stof in contact komt met zuurstof kleuren deze blauw. Het is dus niks om je zorgen over te maken, want hoe meer actieve stoffen hoe beter natuurlijk! Hoe blauwer hoe sterker zou je dus kunnen zeggen :grin:

nachtelf

Newbie
De Sjeik zei:
Het is dus niks om je zorgen over te maken, want hoe meer actieve stoffen hoe beter natuurlijk! Hoe blauwer hoe sterker zou je dus kunnen zeggen :grin:

Dat is inderdaad alleen maar beter, bedankt voor de reactie!

Ze liggen nu lekker te drogen tussen keukenpapier.
Voor donderdag ligt een eerste portie klaar voor een verjaardagstripje! Ik ben benieuwd.

Ik zal ook updates geven ten opzichte van volgende flushes.

Bovenaan