Mijn ervaring met marihuana

Het begon allemaal rond me 13e toen ik voor het eerst in aanraking kwam met wiet.
Ik heb geen gemakkelijke jeugd gehad, plat Hollands een kut jeugd gehad.
Ik wil het hier over de wiet hebben dus daar ga ik niet verder op in.
Op me 13e rookte ik 1 jointje per week of maand, rond me 15e was dat all elke dag.
Rookte zo een 30 euro K2 per 2 dagen (toen de tijd 5 euro te gram, 3 gram per dag dus)
All snel stapte ik over op de Haze sinds dit natuurlijk veel sterker is
en k2 me niet zo veel meer deed.
In de tussen tijd kreeg me moeder borst kanker, en sloeg mijn verslaving helemaal door.
Gelukkig is zij er goed vanaf gekomen, maar mijn verslaving is gewoon door gegaan.
Het was voor mij een manier om de wereld te ontvluchten all wist ik dat zelf toendertijd niet.
Toen ik bijna 16 was (1 / 2 maanden ervoor) ben ik uit huis geplaatst,
naar een internaat gestuurd omdat het thuis niet goed ging.
Daarnaast ging ik niet meer naar school en zag ik vrienden steeds minder.
Terug kijkend hebben ze veel gedaan voor me in die tijd, all wou ik er niks van weten.
En heb ze eigenlijk af gestoten zonder dat ik daar zelf erg in had.
In het internaat ging mijn verslaving steeds verder, wetende dat me oude vrienden niet blowde.
Of echt af en toe, maar zeker niet dagelijks.
Maar in het internaat blowde iedereen dus het was zelfs nog makkelijker om eraan te komen.
Rond me 17e was me OTS (ondertoezichtstelling) verlopen en kon ik daar weg.
Heb toen een baan gevonden in een restaurant waar ik rond de 900 euro toen de tijd verdiende.
Ontmoete daar een collega die ook blowde en die een auto had,
dus bijna dagelijks gingen we na het werk naar de coffee shop.
Hij had het eens uitgerekend wat wij op een maand kochten.
Wat uitkwam rond de 600 euro, en daar zat niet bij wat ik zelf daarnaast nog eens kocht.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik nog nooit gestolen heb voor mijn verslaving.
Maar ik hield ook geen geld over van die 900 euro dus dat rookte ik op (als je de sigareten eraf trekt).
Terug komend op vrienden hield ik er alleen blowers aan over.
(soort zoekt soort zeggen ze wel eens)
Een half jaar later heb ik ontslag genomen, ik redde het gewoon niet meer.
Zonder gein werkte ik op me 17e 7 dagen in de week van 9 tot 5.
Ze hadden ook vergader zalen dus een paar keer in de week was het tot 11e.
Vrienden had ik niet meer dus de zaterdag was voor mij een gewone werk dag.
En zondag? ja extra geld dus natuurlijk was ik er.
Na me onslag viel ik helemaal diep in de put, de collega waar ik mee blowde zag ik ook steeds minder.
Mijn wereldje was all niet zo groot maar werd alleen maar kleiner.
Ik had geen geld maar wel een verslaving instant te houden.
Dus bouwde ik een schuld op van de 80 euro die je elke maand krijgt voor je verzekering.
Blowde veel bij een gozer die bij me in de beurt woonde, dus ik hoefde niet te stelen.
Ik kwam steeds minder buiten na mate van tijd.
ongeveer een jaar later heb ik een wajong uitkering gekregen omdat ik all de problemen had voor me 18e.
Sinds dien was alles wat ik dee blowen en gamen, filmpie / serrie kijken.
Dat was mijn leven, nu ben ik 23 jaar oud en heb nog steeds de zelfde problemen.
Vaak zat geprobeerd te stoppen, zelfs een keer vol gehouden voor 6 maanden toen ik 21 was.
Terug val gehad en was weer terug bij af.
Ook een keer naar een afkick kliniek geweest maar dat duurde niet langer dan een dag.
Misschien was ik te jong misschien was ik er nog niet klaar voor, ik weet it niet.
14 maanden geleden ben ik weer gestopt met blowen.
13 maanden vol gehouden, en had er ook niet echt meer de drang toe.
Omdat ik mezelf gek, ik zij tegen mezelf dat ik even zou stoppen.
En misschien later wel eens een jointje zou roken en dat dat geen enkel probleem zou zijn.
Hou jezelf niet voor de gek, eens verslaaft en je bent een junk voor altijd.
Aan jou de keuze of je een junk bent die gebruikt of niet.
Maar de verslaving zal voor altijd je blijven achtervolgen.
Ik dacht dus dat het geen probleem zou zijn als ik in het weekend er 1tje zou roken.
Viel meteen de volgende dag weer in oude gewoontes en blowde weer elke dag.
Nu een maand geleden, ben nu van plan om naar een afkick kliniek te gaan.
Ik wil weer gaan leven, stop watching and start living. :)
All is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Eergisteren weer gestopt met blowen cold turkey, gister diazepam 5ml gehaald bij de doctor.
Iedereen die blowd of blowde weet dat als je cold turkey stopt all is dit per persoon verschillend.
Je slecht slaapt, elke 10 minuten zwaar bezweten wakker word.
Je jezelf gek praat dat je de wiet nodig hebt en ga zo maar door.

Als je dagelijks blowd betekent het dat het een reden heeft waarom je het doet.
Vaak zit er een diepere reden waarom je er ook maar mee bent begonnen.
En kan je daar niet aan werken zolang je blowd, blowen om ergens van weg te rennen werkt niet.
Je lost je problemen niet op, je stelt ze alleen maar uit.
Laat je leven niet beheersen door een drugs.
Een drugs is een drugs, zelfs de diazepam.
Maar vooral wat ik hiermee wil zeggen is dat er geen verschil is in drugs.
Of het nou coke wiet of wat dan ook.
Het enige verschil is dat je niet dood kunt gaan aan een over dosis of marihuana.
But thats it.

Susanne

Bewuste gebruiker
Jezus, heftig verhaal zeg. Goed dat je het van je afgeschreven heb en dat je er zo eerlijk over bent. En nu? Heb je vannacht wat kunnen slapen? En heb je nu hulp of niet?

Susanne zei:
Jezus, heftig verhaal zeg. Goed dat je het van je afgeschreven heb en dat je er zo eerlijk over bent. En nu? Heb je vannacht wat kunnen slapen? En heb je nu hulp of niet?

Gelukkig wel, als een baby :P
Ja ben bezig met een afkickkliniek all zijn die wacht lijsten gigantisch...
Bij de intake werd all gezegd waarschijnlijk rond kerst.
Dus ja it word nog even door bijten, en dan gaan we aan de gang.

Exceptional Insight zei:
Goed bezig!

En nu oppassen dat je niet verliefd wordt op de Diazepam.

Nee dat klopt, all heb ik een opa die er 5 jaar verslaafd aan is geweest.
Van andere mensen der fouten kan je ook leren :wink:

Exceptional Insight zei:
Desperado070 zei:
Nee dat klopt, all heb ik een opa die er 5 jaar verslaafd aan is geweest.
Van andere mensen der fouten kan je ook leren :wink:
Of in dit geval de aanleg erven.

Naja is dubbel, dit is me opa van me moeders kant waar ik het over heb.
Me vader en zijn vader waren zwaar gok verslaaft en waren ook niet vies van een biertje.
De opa waar ik het over heb heeft het toen gehad omdat zijn moeder was overleden,
en hij er gewoon echt niet mee kon dealen.
Na mate van tijd erin gesleten. (weet niet precies hoe dit allemaal is gegaan, was er niet bij)
Maar ja zeker geloof ik dat verslaving erfelijk is.

Ze zeggen wel eens weten is het halve werk.
Net zoals dat je moet weten en toegeven dat je verslaaft bent voordat je er wat aan kunt doen.

MeejheM

Badass junkie
het nadeel is weer dat je meestal pas doorhebt dat je ergens verslaafd aan bent als het al zover is. je kan er uiteraard rekening mee houden als je weet dat je er aanleg voor hebt.

volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze bij muizen al een aantal genen in het vizier hebben die welleens daarmee te maken kunnen hebben.

verder raad ik iedereen aan om zodanig te gebruiken dat je vrijwel zeker weet dat je niet afhankelijk word van een middel. een verslaving is veel werk.

MeejheM zei:
het nadeel is weer dat je meestal pas doorhebt dat je ergens verslaafd aan bent als het al zover is. je kan er uiteraard rekening mee houden als je weet dat je er aanleg voor hebt.

volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze bij muizen al een aantal genen in het vizier hebben die welleens daarmee te maken kunnen hebben.

verder raad ik iedereen aan om zodanig te gebruiken dat je vrijwel zeker weet dat je niet afhankelijk word van een middel. een verslaving is veel werk.

dat klopt helemaal.
ja kan er niks verder over zeggen dan dat. :wink:

Exceptional Insight zei:
Desperado070 zei:
Net zoals dat je moet weten en toegeven dat je verslaaft bent voordat je er wat aan kunt doen.
Schrijf jij verslaafd voortaan wel gewoon met een 'd'? Dit doet een beetje pijn.
Ik ben dyslectisch man, sorry

HoneyC

Belezen gebruiker
Trots op jou dat je bent gestopt ! :grin:
Ikzelf stopte ook cold turkey, na vele stoppogingen. Maar dit keer was ik het echt zat. De eerste paar dagen had ik mezelf soort van opgesloten in mijn huis. Ging alleen maar films kijken en heel de dag door eten etc. (Voor de afleiding)
Al mijn blowersvrienden ging ik niet meer mee om, nummers verwijderd etc. Klinkt misschien egoïstisch of raar. Maar ik kon mezelf niet in bedwang houden en de verleiding voor wiet was zooooo groot !
De eerste paar dagen waren ook et moeilijkst voor mij, daarna was het de kunst om niet terug te gaan naar mijn oude gewoonten. Was althans 3 maanden daarvoor ook gestopt met roken, dus ik mistte echt dubbel zo erg 'gewoontes' in mijn leven. Bij ALLES wat ik deed werd ik geconfronteerd met mijn verslaving. Ik heb zovaaaaak gedroomd dat ik weer blowde, en dan ervaarde ik weer een gevoel van teleurstelling in mijzelf.

Ik ben nu inmiddels langer dan een jaar 'clean'. Ik kan nu weer met blowers omgaan, en de verleiding (thank god!) weerstaan. Het is wel altijd een risico want je kan je even down voelen en grijpen naar de wiet.

Ik wens jou hierbij ook superveel succes, en als je super erg verlangt naar wiet. Denk dan aan de minder leuke kanten. Wat het met je heeft gedaan, wat jij deed om te kunnen blowen en wat het met je omgeving heeft gedaan. Héy, zolang jij het echt wilt zul je er ook echt komen man :)

En bij geval van nood kun je me altijd een pb sturen, beter dan dat je weer naar je verslaving grijpt !

Take care

Bovenaan