Mijn vriend genaamd: Cocaine

Lost

Experimenterende gebruiker
Ik voel me kut , voel me klote

ik ren weg, heb geen vrienden meer
help mijn gezin naar de klote, keer op keer ik trap er steeds weer in
jij geeft mij geld keer op keer, ik kom alleen nooit wat terugbrengen
ik hoor een vriend in mijn hoofd, of als je dat een vriend kan noemen
hij roept mij, ik luister niet, hij blijft roepen, hij schreeuwde naar me
hij zegt breng de avond met mij dan door dan vergeet je je zorgen dan heb je mij als vriend
ik help je wel voor zolang als ik bij je ben, ik luister, maar wil niet luisteren maar ik ga toch naar hem toe, met een omweg en tijdens die weg moet ik stoppen voor geld en zorgen en leugens, maar ik ben bijna bij hem en dan ben ik weer zorgeloos
als ik bij hem ben dan zijn mijn zorgen weg, maar ook mijn gevoelens. wie ben ik nu dan in godsnaam!
pfff het interesseert me niet want hij maakt mijn tijd vol af en toe als ik bij hem wegkom denk ik waar ben je mee bezig, ik heb mijn vriendin nodig , mijn moeder ik mis hun zo, ik zie de lach op het gezicht van mijn zoontje,en ineens is het allemaal weer weg, wat een klote vriend eigenlijk dat hij die gevoelens weghaalt van de mensen van wie ik hou,
die zo belangrijk voor me zijn zijn weg als hij er is, maar ook alle problemen zijn weg
of heb ik eigenlijk wel problemen?
wie hou ik voor de gek mezelf?
gebruik ik hem?
of hij mij?

ik heb alles naar de klote geholpen door wat ik noem een vriend een vriend in een pakje
mijn vriend is mijn grootste vijand
kan ik dan nu afscheid nemen van hem?
elke keer als ik wakker word heb ik zo'n spijt dat ik bij hem ben geweest hij helpt me naar de klote
ik heb spijt zoveel spijt en zorgen, geldproblemen, leugens noem het maar op, waarom ben ik er weer in getrapt?
zo leef ik dagen door in spijt, ik slaap slecht en na een tijd roept mijn vriend weer naar me
en als ik bij hem ben, ben ik weer rustig, dan heb ik geen kopzorgen meer
en zo gaat het door en door

Lost
Een cocaine verslaafde

Addick

Bewuste gebruiker
Probeer is een afkickkliniek :) .
Hoe graag wil je er van af ?

Alleen als je echt wil dan kan je er (grotendeels?) van af komen,of in ieder geval je leven een stuk beteren.
Of is de ellende die het nu veroorzaakt niet genoeg om te stoppen.

Hoeveel gebruik je eigenlijk ?

Trouwens als je met welke drug dan ook stopt,voor mij was dat xtc en speed het geval.Na een paar weken voel je je echt al wat beterder en opknappen tenminste dat was bij mij het geval.

Ohja een topic is genoeg,

xpressurself

Bewuste gebruiker
het viel me al op dat er onder cocaine weer een topic over achtervolging en paranoia ging, bleek dus van dezelfde te zijn.

Lost

Addick zei:
Probeer is een afkickkliniek :) .
Hoe graag wil je er van af ?

Alleen als je echt wil dan kan je er (grotendeels?) van af komen,of in ieder geval je leven een stuk beteren.
Of is de ellende die het nu veroorzaakt niet genoeg om te stoppen.

Hoeveel gebruik je eigenlijk ?

Trouwens als je met welke drug dan ook stopt,voor mij was dat xtc en speed het geval.Na een paar weken voel je je echt al wat beterder en opknappen tenminste dat was bij mij het geval.

Ohja een topic is genoeg,

Ik begrijp wat je bedoelt ik heb het eens 7 weken volgehouden maar op de een of andere manier miste ik iets , dan denk je is dit het leven?
ik ben 28 en heb geen zin om zo lang nog al die shit mee te maken

ik wil trouwens echt stoppen ben bij maliebaan geweest, maar dat hielp niet, priveklinieken kan ik niet betalen, er is een ander kliniek in schotland maar hoe moet dat dan met mijn werk?

ik zorg voor de inkomssten namelijk voor mijn gezin
al werkt mijn vriendin ook partime

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
probeer gewoon te stoppen!

weet je vriendin van je gebruik ?
zohjah geef al het geld aan haar zorg dat je er niet aan kom

je zeg dat je wil stoppen, stop dan niet voor jezelf maar voor je vriendin
weet niet als je kinderen heb stop voor je kind!

ik gebruik zelf ook heb net weer gehaald, me vriendin is zwanger
ik heb me zelf beloofd om te stoppen voordat ze beval.

zoek gewoon iets of iemand voor te stoppen dan luk het meestal wel

htweeoo

Bewuste gebruiker
Blijf in je hoofd houden dat het een drug is. De mensheid kan zonder , toch ?.
Dus je hebt het niet nodig voor te overleven.

Wees een man en stop zo. >Voor je leven helemaal niets meer wordt.

Lost

dutch-lycan zei:
probeer gewoon te stoppen!

weet je vriendin van je gebruik ?
zohjah geef al het geld aan haar zorg dat je er niet aan kom

je zeg dat je wil stoppen, stop dan niet voor jezelf maar voor je vriendin
weet niet als je kinderen heb stop voor je kind!

ik gebruik zelf ook heb net weer gehaald, me vriendin is zwanger
ik heb me zelf beloofd om te stoppen voordat ze beval.

zoek gewoon iets of iemand voor te stoppen dan luk het meestal wel

Bij de geboorte van mijn zoon zwor ik ook te stoppen
hij is inmiddels 5

mijn vriendin weet dat ik gebruik en probeer te stoppen
ik ga alleen steeds de fout in ze staat ook op het punt om bij me weg tegaan als dat zo doorgaat

En geld? daar is zo makelijk aan te komen als je behoefte heb
ik heb een fulltime baan (Pinpas heeft mijn zus)
maar ik werk ook zwart er bij
en dealers waar ik op de pof kan tot 250 euro

Ik werk ons wel steeds in de schulden

Ik hoop dat het jouw wel lukt

Addick

Bewuste gebruiker
Lost zei:
Ik geef trouwens echt niet op hoor

IK ZAL STOPPEN!

Typisch iets wat veel (verslaafde) mensen zeggen..
Ik heb het ook gezegd,en niet 1x of 2x maar echt zo vaak dat mensen zeiden ''ja hoor'' etc.

Nu sterk geminderd en tijd niks meer gebruikt.

Lost

Addick zei:
Lost zei:
Ik geef trouwens echt niet op hoor

IK ZAL STOPPEN!

Typisch iets wat veel (verslaafde) mensen zeggen..
Ik heb het ook gezegd,en niet 1x of 2x maar echt zo vaak dat mensen zeiden ''ja hoor'' etc.

Nu sterk geminderd en tijd niks meer gebruikt.

Ik ben er inderdaad zelf op dit moment bewust van dat ik dit vaker gezegd heb maar het moet tijd worden nu
ik wordt alleen maar depresief kom elke x verder in de schulden
en denk nog maar aan 1 uitweg: zelfmoord

Dat zal ik mijn gezin nooit aandoen , maar wie weet een x onder invloed?
daar ben ik wel bang voor dus ik moet het echt proberen nu

pilsner

welkom mede maatje lost

Zo, Lost jij durft te delen in heel je verhaal!

Ik ben toevallig op deze site gekomen omdat ik mijn meisje wilde controleren op bepaalde dingen! Vertrouwen bedreigen!

Ben immers blij dat ik mijn probleem ook erken net als jij Lost, ik kan me helemaal in jou schrijven vinden!

Beetje raar of toeval!

Ik heb dezelfde worsteling en ben ook negatief over mezelf! Ik heb coc nodig gehad en sta nu op het punt om te erkennen net als jij en daar ben ik trots op!

Voel me ook negatief over alle foute dingen in de tijd van cocaine, heb nu ook alles naar de shit geholpen! Maar er zijn ook goede dingen geweest in die tijd! Ik heb sinds een week hulp van zorg en welzijn, ga van de week voor een intake bij de hoop, maar ik denk dat het makkelijk is om weg te lopen, terwijl jij je probleem erkent!

Je hebt tegenwoordig het Minsota traject!

Voel me net als jij en ik heb er ook een tering zooi van gemaakt maar ik zet mijn trots niet aan de kant voor een stelletje eikels:

Super dat je een stuk gevoel neerzet op deze forum, wees daar maar trots op! En ga kijken en uitzoeken wat bij jou het beste past, ik weet het niet ik hou jullie op de hoogte! :wave:

Lost

tja ik weet het niet

Ik heb nu goede afspraken gemaakt, zelfs met 1 van mijn dealers
die nog 200 euro van me krijgt

hij dee er niet moeilijk over, dat geld komt wel zij die, en hij zij ook dat die mij zowiezo niks meer verkoopt, aangezien ik te ver heen ben

alles is van me afgepakt, mijn pinpas beheert mijn ma als ik moet tanken gaatt mijn vriendin mee.

hopen dat ik nu kan stoppen

Jezus hoe heeft het zo ver kunnen komen

het tegen houden kan je niet
als je nu al ziet dat jochies van rond de 15 al vragen naar advies op dit forum, omdat ze een lijntje willen proberen

Vroeger gebruikte ik cocaine, nou gebruikt het mij

pilsner

Misschien nu een dip maar wanneer je verder gaat kijken kan je leren van je fouten.

Wees blij dat mensen je helpen, en het beste met je voor hebben!
Het zal niet makkelijk worden/zijn maar kijk vooruit !

Mischien nu nog doelloos maar daarachter is zonneschijn!

sterkte,

Rapido

cocaine is een drug die ik af en toe wel vind smaken.. chillen met vrienden en om ter stoerst hehe, hoewel ik de laatste paar keer heb opgemerkt dat ik zo'n avond niet meer durf te plannen. echt een slecht voorgevoel dat ze mij geven...
precies of ik zal op een avond nog de enigste van de groep zijn die het doet om eens op een andere manier gezellig te chillen (het is ook iets apart hé.. een lijntje zetten) ipv alleen om te snuiven...
coke kan ik gwn niet alleen/altijd doen, laat staan associaal gedrag tonen.
en om er verslaafd aan te geraken, is het effect belachelijk veel te kort om er zo veel geld aan uit te geven.

ik begrijp je situatie ONGEVEER.. want om iemand te begrijpen moet je in 1ste plaats de rollen kunnen omdraaien.
dus ik begrijp volkomen wrm je nood hebt aan die zogenaamde vriend.. omdat ikzelf altijd begin te kwijlen en meestal te treuren als ik nog maar denk aan al die chille 'zorgeloze' dagen die ik zou hebben met mijn lekkere 10gram-wegende groene vriend... pffffffff
ik weet het.. wiet valt langs geen kanten te vergelijken met een drug als cocaine. maar als ik zeg dat ik het heel soms wat moeilijk krijg op het gebied van Speed, zullen we ongeveer wel op dezelfde golflengte zitten.
speed gebruik ik altijd voor mijn horeca-job in het weekend (kan me geen werkdag inbeelden zonder...). alleen zit ik nog met een leuke hobby (passie eigenlijk) die toch wat nood heeft aan een geestverruimend effect als dat van wiet... en aangezien ik een verschrikkelijk grote fobie heb gekregen van vieze commerciele wietdealers hier en zelf ook nog wat met persoonlijke problemen kamp (geen overgewicht maar o.a. geld en shit) durf ik al veel sneller naar dat goedkope roze spul grijpen dat écht wel top is, net zoals de nadelen...

kort gezegd: op dat punt begrijp ik je volkomen

maar dan denk ik: ik ben nog maar 20 jaar en heb me al LANG voorgenomen dat als ik een vaste vriendin heb, of zelfs een ZOON net als JIJ, mijn enigste drugsgebruik mss nog een simpel stom tientje wiet in het weekend zal zijn.
want ik kan écht NIET begrijpen wrm iemand zijn toekomst en die van anderen op het spel zet!!! alleen al omdat diezelfde toekomst 'ongeveer' vast moet staan.. snap je??

het ligt in jouw handen.. als je zonder dat ontzettend duur spul niet kan/wil leven (net als ik met wiet), BEPERK het dan tot maximum 1gram per weekend ofzo...

sterkte maat!

P.S. deze mega-reply komt niet alleen door de spraakwaterval van de pep maar ook door familieleden en vrienden van mij die EXACT hetzelfde doormaken/doormaakten als jij.

beasy

Newbie
coke is voor losers!! steek dat in je hoofd wat een klote drugs
veel te duur, veel te kort en nog eens saai ook en toch zo verslavend
je weet van in begin waar je aan begint!!
stop met zagen en ga voor het leven
zoek een hobby vriend!!!!!! ben je een junky zoek dan een hobby met adrenaline en verlaat je vrienden die zijn meestal de aanleiding dat stoppen zo moeilijk is

coke voor mij nee hoor ben er zelf nog aan verslaafd geweest, wat ben ik en mijn portemoné blij dat ik er vanaf ben

heb eens wat karakter en zeg nee(sni moeilijk als g wilt stoppen)

haha beperken tot 1 gook niet ho per week dat gaat hoor, verminderen= hervallen

DSVM

beasy zei:
coke is voor losers!!
Weet je wat losers zijn. Mensen die geen problemen in hun leven hebben en Coke liet los kunnen laten.

Ik hou van coke,maar ik ken wel mijn grenzen. En ook ik zou iedere dag willen snuiven,maar ook zou ik iedere dag willen bierdrinken,iedere dag jointjes roken. Maar als je een beetje kunt nadenken weet je dat je dat niet kunt doen,omdat je je leven naar de klote maakt. (En je centen)

Ik heb dit weekend weer coke gebruik,heb nog een paar lijnen over. Maar dan zeg ik altijd tegen mezelf. Het is weekend geweest,genoeg geweest. En als er weer een feest is,dan pak ik weer een paar lijntjes.

Een paar topics lezen op dit forum over verslaafden is voor mij genoeg om te zeggen,dat ga ik niet worden. En ook snap ik wel dat coke verslaafd is,want ik snak ook altijd naar meer. Maar ik denk altijd -als de coke aan het uitwerken is-: er zijn nog andere leukere dingen dan coke.

En ik hoop dat ik niemand beledig met mijn eerste zin,want ik snap heus wel dat mensen hieraan verslaafd kunnen raken. Heb het zelf ook meegemaakt bij een vriend van me.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit is inderdaad een serieus cokeprobleem, maar daar ben je jezelf dan ook gelukkig goed van bewust. Realiseren en toegeven dat je echt een groot probleem hebt, is de eerste stap in de goede richting. Nu beginnen aan de volgende stap: STOPPEN! Dit moet je alleen echt zelf doen en dat kost een hele hoop discipline. Blijf beseffen dat je heel wat dierbaars verliest als je nu nog zo doorgaat en als dat daadwerkelijk gebeurt, zul je misschien nog wel meer naar de coke grijpen om jezelf te "troosten". Je zal niet de eerste zijn die op zo'n manier steeds verder af zal glijden naar steeds grotere problemen. Uiteindelijk heb je dan niks meer over om voor te leven.... Is die "vriendschap" met Coke je dat nou waard?? Doorbijten dus, heel veel sterkte!!!!

Lost

Ik zal het zeker proberen vol te houden
ik ken julie alemaal niet hier, maar ik weet bijna zeker dat dit forum
mij mischien wel een beetje kan helpen door te praaten en te luisteren naar anderen

Dit is mijn eerste weekend zonder coke
ik moet zeggen dat ik me best lekker voel zo
alleen ook een beetje raar omdat ik nou geen problemen heb veroorzaakt

Wel lekker, zo'n lekker gevoel zonder de invloed van drugs :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Lost zei:

Goed zo, lekker voor je! Blijf ook goed aan deze gevoelens denken, ook als je minder goede momenten hebt (want ook die zullen waarschijnlijk nog op je pad komen...).

xpressurself

Bewuste gebruiker
Lost zei:
mij mischien wel een beetje kan helpen door te praaten en te luisteren naar anderen

Blijf volhoude! :grin:

Annæ

Belezen gebruiker
xpressurself zei:
Lost zei:

Blijf volhoude! :grin:

keep up the good work !

Nomore

Newbie
Beste Lost,
Ik ben het niet geheel eens met hje onderschrift....
Als je eenmaal die keuze hebt gemaakt ( zeg:in die val bent getrapt, hooked bent geraakt ) is er wel een weg terug. je betn daar zelf nu al mee begonnen !

Zal alleen niet van de ene op andere dag komen, en met vallen en opstaan.
Ik probeer je alleen een hart onder de riem te steken: mij is het gelukt na een aantal jaar flink verslaafd ( snuiven met name ) , geen leven meer, geen familie meer om mij heen, al mijn studievriendinnen kwijtgeraakt etc ect met 1 been in de goot, mijzelf verkopen voor dat spul ..ik kan zo nog wel ff doorgaan.

Ik zat in zo''n diep dal. Ineens kreeg ik de geest ( ik kreeg een relatie met een anti- drugdsgebruiker die mij eruit heeft gehaald ..) en ben zelfstandig gestopt.

Ineens geen ' vrienden 'meer etc Mijn therapie was 'gewoon 'gaan doen dwz niet in therapie maar ik ben gaan werken dus mij in het normale leven gestort.

Ik wil zeggen Lost:
Het KAN , ik ken een aantal 'succes verhalen'..die gaven mij de MOED en kracht en durf om ermee te stoppen. Daarom vertel ik je mijn verhaal.

Je hebt al een goed begin gemaakt !! 1e weekend zonder coke fantastisch! :) :) :)
Neem je eigen leven weer in de greep, ipv dat dat spul de touwtjes in handen heeft .

Hopenlijk is over een tijdje jouw onderschrift: YEH there is LIFE after coke
liefs en sterkte

Bovenaan