Mijn Wiet Verslaving

Izomia

Newbie
Ik ben begonnen met blowen toen ik denk ik een jaar of 13 was.
Ik weet niet meer waarom, waarschijnlijk vond ik het wel interessant en stoer.
Tegen de tijd dat ik 14-15 jaar was, was ik verkocht en was mijn leven overgenomen door de drugs. Ik zat midden in de pubertijd en dit was de perfecte afleiding van al het gezeur en moeilijkheden, even helemaal geen zorgen aan je hoofd. Dit ontwikkelde zich tot een hardnekkige verslaving waar ik nogsteeds moeite mee heb. Toen ik 14-15 was, stal ik bijna dagelijks geld van me ouders of oudere broers om mijn verslaving te kunnen betalen. Ik kocht bijna dagelijks 4 gram en rookte mijn eerste joint op de fiets naar school toe. De 2e in de eerste pauze, 3e in de lunchpauze, en de laatste om in slaap te kunnen vallen, ik denk dat dit ongeveer anderhalf jaar zo is doorgegaan, tot ik inzag hoe slecht ik bezig was, ik probeerde te stoppen, maar de verslaving was al zo groot dat dit niet lukte. Wel ben ik toen minder gaan blowen ( nog steeds veel te veel).

Ik ben nu 18 en ben een paar maanden geleden gestopt met blowen, heb het 3 weken volgehouden.
Ik was gewoon klaar met de wiet, stoned zijn was niet meer leuk en ik begon me te beseffen dat het gewoon geld en tijdverspilling was.

Ik merkte dat ik me beter voelde, wakkerder, veel socialer, had eigenlijk geen verlangen naar een joint maar ik verveelde me te pletter. na 3 weken toch weer begonnen, stom.

Ik heb het gevoel dat ik me verslaving na al die jaren redelijk onder controle heb, ik rook nog ongeveer 1 gram hasj per week maar het lukt me gewoon niet om er helemaal mee te stoppen.
Ookal weet ik dat het beter is om te stoppen, het blijft gewoon te lekker om soms een jointje te roken.:(

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Cooper:
Dit stelde me therapeut ook voor, heb wat informatie en uitleg gekregen, vanavond beginnen met ademhalingsoefeningen. Zodra ik dat onder de knie heb, ga ik verder leren.

Izomia:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar... wil je echt vrij zijn, stop cold turkey. Je kan minderen. Maar ik weet, en dat zullen meerdere mensen bevestigen, dat minderen 100x moeilijk is dan cold turkey stoppen. Ikzelf worstel zoals je misschien las in dit topic nog steeds met m'n verslaving. Er zit voor mij niks anders op dan stoppen voor altijd, en ik denk eerlijk gezegd voor jou ook... Maar daar kan ik niet compleet over oordelen aangezien ik alleen dit stuk tekst van je als uitgangspunt heb.

Probeer het te ontdekken. Ik ben zelf kampioen in uitstellen en weglachen, probeer dit niet te doen, je wilt niet net als mij zin krijgen om mensen iets aan te doen, omdat je het niet eerlijk vind dat zei wel gelukkig mogen zijn en jij niet.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het is begonnen. Gister de hele dag niet geblowd. Vandaag weer. Ik krijg er zin in. Lekker stoppen, geweldig. Enige vervelende is dat ik bang ben om na een week of 2 weer te laks te zijn en toch weer stiekem te gaan blowen. Een keer maar, en dan huppakkee oude patroon weer volop in gang, lekker liegen tegen iedereen, jatten, suicidaal worden, alle shit...

Het is weer zover. Ik ga er weer tegenaan. Heb zelfs een geheugensteuntje van yoram overgenomen, uit z'n boek: tikje op me wenkbrauw bij trek. Wtf moeten die mensen wel niet denken die mij op me wenkbrauw zien tikken elke keer? Schijt aan hun, ze moesten is weten. Elke beetjes helpen, en daar kan ik starende blikken van onwetend grut niet bij gebruiken...

IK STOP VOORGOED! HET IS MENENS! IK WIL WEER LEVEN VERDOMME, ER WEER BIJ HOREN, MEZELF WAARDEREN! NIET ALTIJD IN DE WAR ZIJN, EN MEZELF HATEN!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben inmiddels ook al 3 dagen van de wiet afgebleven, het vervelendste vind ik die rare nachten elk uur zien voorbijtikken, ff de slaap kunnen vatten voor een kwartietje ofzo en terug wakker worden nat van het zweet.

het is niet me bedoeling om helemaal stoppen juist even de regelmaat van het blowen aan te passen, niet meer elke dag een joint maar 2x/week ofzo..., ik zie wel wat het word...

Verder nog veel steun/sterkte aan jou L-123-R!

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Thanks man, jij ook veel sterkte!

En huppakkee, dag 2 is binnen. Slapen gaat me gek genoeg prima af. Ik vind het zo heerlijk om echt moe te worden en dan een boek te lezen en lekker weg te dommelen. Heel vreemd, had hiervoor altijd zware kutnachten als ik niet blowde.

Heb net ergens vanuit dit topic wat gelezen over mindfullness, of meditatie zoiets, en had het geprobeerd. Man, wat is dat wazig zeg? :P IK ging op de grond liggen midden in me kamer. Ontspannen, lichaamsdeel voor lichaamsdeel. Gedachtes voorbij laten gaan, maar ze niet uitbundig bestuderen. Wat wel lastig is kwam ik achter. Maar het leek alsof ik daar 10 seconden lag terwijl het bleek dat ik daar zeker 25 minuten gelegen heb :P En ik voelde me zo heerlijk daarna. Eventjes althans, tot mary jane aanklopte...

Maarja gaat prima, morgen dag 3 binnenhalen. Ik heb ( heel kinderachtig ) een speciale kalender gemaakt die ik afkruis per niet geblowde dag. Een keer weer geblowd, kalender verscheuren en een nieuwe maken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
En huppakkee, dag 2 is binnen. Slapen gaat me gek genoeg prima af.
jonge je maakt me jaloers :)

Heb net ergens vanuit dit topic wat gelezen over mindfullness, of meditatie zoiets, en had het geprobeerd. Man, wat is dat wazig zeg? :P IK ging op de grond liggen midden in me kamer. Ontspannen, lichaamsdeel voor lichaamsdeel. Gedachtes voorbij laten gaan, maar ze niet uitbundig bestuderen. Wat wel lastig is kwam ik achter. Maar het leek alsof ik daar 10 seconden lag terwijl het bleek dat ik daar zeker 25 minuten gelegen heb :P En ik voelde me zo heerlijk daarna..
+1
Ik heb ( heel kinderachtig ) een speciale kalender gemaakt die ik afkruis per niet geblowde dag. Een keer weer geblowd, kalender verscheuren en een nieuwe maken.
Dit is niet kinderachtig hoor, vind ik zelfs een goeie tip.
Hopelijk blijft je kalender lang ongescheurt :wink: :rock:

Grts!!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
gelukkig, toch niet zo kinderachtig blijkbaar.

Andere voorbereidingen zijn ook getroffen, namelijk een paar hints van me therapeut. Ik heb een grote agenda aangeschaft waar ik gedwongen elke avond in moet kijken en in moet opschrijven. Ik heb een to do list van elke dag gemaakt, wanneer ik die afmaak krijg ik als het ware een punt erbij. En met 30 punten mag ik van mezelf iets leuk doen/kopen of iets dergelijks. Moet nog kijken hoe dat uit gaat pakken en of het werkt maar ach, het zal wel helpen. Hiermee creeer ik namelijk een beloningssysteem, net als blowen, op een natuurlijk en dit keer écht vooruit helpende manier.

Vanavond ga ik maar eens beginnen met mijn agenda volplannen. Kheb nog een berg verfrommelde briefjes in me schooltas met afspraken, tijd om die eens overzichtelijk te maken.

Oh, en het cannabis-stopplan moet ik vanavond aan beginnen. Ook een idee van me therapeut, om eens per dag op te schrijven hoe het ging, wat je voelde, wat je gedaan hebt, activiteiten die leuk blijken te zijn terwijl je nuchter bent, dingen die je kan doen bij ondraagelijke cravings etc.
Want ja, die cravings kunnen zo hals over kop naar binnen schieten. Wist je nog, mandragora, ik op messenger he ik ben gestopt ik voel me goed dit dat, en toen op een dag, niks aan het handje, tot BAM. Geblowd, paranoia, depressief, zelfmoordgedachtes, boosheid, driftbuien de hele reut.

Cooper

Bewuste gebruiker
Wat goed dat je gemediteerd hebt! :mrgreen: En ook fijn dat je gemerkt hebt, wat voor impact een meditatie kan hebben. Ik hoop dat je hier vaker mee gaat oefenen! Sinds ik dagelijks mediteer, heb ik zoveel meer grip gekregen op mijn gedachten, en zoveel geleerd over mijzelf en de wereld om me heen. Ik kan het iedereen aanraden.

soms is het moeilijk om te beginnen met een meditatie, omdat de confrontatie met je zelf heftig kan zijn. Om te beginnen kan je het beste concentreren op je ademhaling.

cheers! :beer:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe gaat het inmiddels L-123-R?
Ben zelf al een week clean en heb me steeds geweldig gevoeld, super actief (net een duracellkonijn op speed)/helder/fris uit de ogen kijkend/het wolkje is weg uit me hoofd/supersociaal/totaal niet chagrijnig...

Het enige minpuntje dat inmiddels al wat beter gaat is het slapen...

Ben benieuwd hoe het bij jou ligt...

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Heb stoppen gaat goed, technisch gezien. Ben nu weer een week thc-vrij. De rest gaat slecht. Ik ben echt aan het uitstellen, doelloze dingen doen, slechte leefstijl hebben, mezelf afzonderen etc. Ik voel me ziek, lichamelijk. En dat komt niet door het stoppen met blowen, het is geen afkick ofso tuurlijk niet. Lichamelijk heb ik geen afkick. Geestelijk wel, maar die heb ik onder controle. (op dit moment dan, je weet nooit wat er gaat komen morgen of overmorgen, het blijft uitkijken)

Ik ben gewoon zo ontzettend moe. Ik kan echt helemaal niks gewoon. Me conditie is verschrikkelijk te noemen, en ik heb al wekenlang een hoofdpijn waar je u tegen zegt. Hartkloppingen waar ik van wakker schrik. En die vervelende kloppende aders bij me hoofd, 'BOEM BOEM BOEM!' dag in dag uit.

Wat zou dit kunnen zijn? Vitaminetekort? Ik eet gezond. Gevarieerd. Ik sport niet, maar ik beweeg genoeg en ik werk en ga naar school, kortom bewegen kan toch niet écht een probleem zijn?

Verder ben ik ook nog eens 5 kilo afgevallen. K woog eerst 65 kilo, nu 60. Ik ben ongeveer 1.85 lang. Wat the fuck is er aan de hand man?

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik leef niet meer. Ik voel me niet echt. Wat is geluk? Hoe voelt geluk? Hoe voelt een normaal leven? Een leven zoals jij en ik, Op dit moment zit ik echt zo diep in de put, dat leven of dood niet meer uitmaakt. Het is hetzelfde. Ik kijk naar de mensen om me heen. Ze horen mijn noodkreten niet. Van binnen word ik opgevreten door de eenzaamheid, het onbegrip, en vooral de pijn. 'Ze zien het niet! Help me!' Maar ze horen het niet. Ik ben afgezonderd van alles. Een nutteloos bericht op een forum waar mensen overheen lezen. Ze kennen me niet. Ze voelen niet wat ik voel. Een leven waarin je niet serieus word genomen, je ei niet kwijt kan, en je nooit ergens bij kon horen, dat is niet mijn doel. Ben ik werkelijk afstotelijk? Ik ben niet knap. Dat weet ik heus wel. Ik verzorg mezelf goed, ben netjes, ik ben aardig tegen iedereen, zal nooit iemand kwaad doen, Maar waarom doe ik NOOIT MEE?!

Ik heb 1 vriend. Maar ook hij neemt me niet serieus. Hij lacht het weg. Luistert niet naar me. Waar moet ik heen? Me moeder? Me therapeut? Dat werkt niet. Ik kan er mijn echte ei niet kwijt. Het helpt me wel, maar de totale eenzaamheid en afzondering van alles maakt mij zo... stil. Introvert. Ik weet echt niet meer wat ik aan moet. Ik smeek om een luisterend oor. De tijd dringt. Ik wil niet zielig doen. Dat begrijpt enig mens met gevoel. Ik ga geen zelfmoord plegen of een aanslag plegen, maar op dit moment is woede de enige emotie die ik heb.

Mijn cannabis verslaving is nog niet over, absoluut niet. Het blijft voorlopig, waarschijnlijk altijd, uitkijken. Valkuilen liggen altijd op de loer. Maar ik kan niet gebruiken. Ik weet dat ik het kan. Daarom is dit geen afkick van het plantje. Oh, die duivelse plant, wat heb je veel kapot gemaakt.

Nooit voor jezelf opkomen, altijd alles maar pikken omdat je geen kwade bedoelingen wilt hebben. Altijd over jezelf heen laten lopen en maar alles pikken. 'Ik zal het er wel zelf naar gemaakt hebben!' denk ik dan.

Het is afgelopen!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Jou bericht word zeker wel gehoord hoor!

Begrijp me niet verkeerd, maar je moet dringent je instelling veranderen, je zit vol zelfbeklag.
Dit haalt je keer op keer terug naar beneden... probeer wat positiever in het leven te staan.

Verdrink niet in zelfmedelijden maar probeer je schulp uit te komen!
Ga niewe contacten aan, profiteer van dat gevoel 'ik blow niet meer' supersociaal zijn, actief , helder....

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik lachte! Haha, ik kan het nog! Wauw, wat een mogelijkheden. Een nieuwe wereld. Het MOET gebeuren. Ik ben liever dood dan levend op dit moment. Maar ik wil niet dood. Dus het gaat anders. Wat een mogelijkheden! De discipline zal er zijn!

Is het toeval? 'Ik zag net een mailtje of de afspraak met de psycholoog verzet kon worden naar donderdag ipv volgende week woensdag? Wat gek, dat het nu gelezen wordt toch?

Een openbaring. Nog geen 15 minuten geleden was ik zelfverzekerd om er een eind aan te maken. Het was er bijna van gekomen (hoewel bijna, nou moet ik niet liegen want ik had me niet bedacht hóe ik het ging doen) Maar nu... Het is me allemaal zo duidelijk. En het roken, het is verdomme de sigaret! NIET de onthouding ervan!

Tijd voor de wedergeboorte!

Ik kots van het feit dat ik klink als een gelovige, maar dat vind ik grappig... en ik lach. Want ik kan het nog :grin:

Erick

Belezen gebruiker
Nou Nou, ik vind het nogal wat, stoppen met blowen is voor mij net zoiets als stoppen met een boterham met kaas in de morgen. Maar ik kan begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar kom op cheer up, om hiervoor een eind aan je leven te maken...gaat wel erg ver. Je zit vol zelfmedelijden, ga er eens uit doe leuke dingen. Ik wou dat dat mijn enige probleem was,

Ik zit namelijk al twee weken op de afkick van suboxone, dat is een heel ander verhaal. Ik heb lichamelijk wel veel klachten nog steeds. Ik ga morgen naar de huisarts of dat ik eens niet goed nagekeken kan worden. Mijn verslavingsarts begrijpt er niets van, en zegt dat de ommekeer allang had moeten komen. Maar het lijkt bij mij wel of het elke dag erger word.

Maar toch begrijp ik je wel hoor, en wens je veel sterkte. Maar ik leef niet meer enz, kan ik hierbij niet plaatsen. Kick maar eens af van Meet of Suboxone, ik weet het is appels met peren vergelijken. Maar ik wou dat jou probleem THC het mijne was.

Dat ik nu zo reageer komt door mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, ik kan me best voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik heb het psychisch en daarbij zwaar lichamelijk, heftige spier en hoofdpijn, voel me leeg, ben ondertussen weer 6 kilo in 2 weken afgevallen. Tijdens mijn methadon afkick ook al 14 dus dat is al 20. Kom op wees een vent en zoek een goed paar vrienden. Ik wens je veel sterkte. Niet bij de pakken neer gaan zitten, jij kunt tenminste nog iets, ik verrek van de pijn en ben op, nergens geen zin in enz.

Maar nogmaals ik vergelijk appels met peren, veel sterkte,

Erick

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Erick zei:
Nou Nou, ik vind het nogal wat, stoppen met blowen is voor mij net zoiets als stoppen met een boterham met kaas in de morgen. Maar ik kan begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar kom op cheer up, om hiervoor een eind aan je leven te maken...gaat wel erg ver. Je zit vol zelfmedelijden, ga er eens uit doe leuke dingen. Ik wou dat dat mijn enige probleem was,

Ik zit namelijk al twee weken op de afkick van suboxone, dat is een heel ander verhaal. Ik heb lichamelijk wel veel klachten nog steeds. Ik ga morgen naar de huisarts of dat ik eens niet goed nagekeken kan worden. Mijn verslavingsarts begrijpt er niets van, en zegt dat de ommekeer allang had moeten komen. Maar het lijkt bij mij wel of het elke dag erger word.

Maar toch begrijp ik je wel hoor, en wens je veel sterkte. Maar ik leef niet meer enz, kan ik hierbij niet plaatsen. Kick maar eens af van Meet of Suboxone, ik weet het is appels met peren vergelijken. Maar ik wou dat jou probleem THC het mijne was.

Dat ik nu zo reageer komt door mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, ik kan me best voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik heb het psychisch en daarbij zwaar lichamelijk, heftige spier en hoofdpijn, voel me leeg, ben ondertussen weer 6 kilo in 2 weken afgevallen. Tijdens mijn methadon afkick ook al 14 dus dat is al 20. Kom op wees een vent en zoek een goed paar vrienden. Ik wens je veel sterkte. Niet bij de pakken neer gaan zitten, jij kunt tenminste nog iets, ik verrek van de pijn en ben op, nergens geen zin in enz.

Erick

Wat is je bedoeling met dit bericht? Ik voelde me zo ongelukkig dat ik er een eind aan wilde maken. Dat is natuurlijk allemaal psychisch. Maar denk je dat ik er iets beter van word door te lezen dat het allemaal ook erger kan? Dat haalt me juist naar beneden. Ik snap dat je het goed bedoelt (waarschijnlijk) maar hier heb ik geen fluit aan. En het is niet alleen de afkick van de thc. Je hebt inderdaad gelijk dat die werkelijk afkick mild te noemen is bij nicotine én thc. Maar het feit dat ik mijn hele leven geleefd heb zonder doel, zonder werkelijk gezelschap bij wie ik me goed voelde, en ik bovendien gepest ben en nooit écht meedeed met de groep, heeft mij werkelijk tot wanhoop gedreven. Ik wil een normaal leven. Ik heb de hele boel gewoon fout aangepakt, en dit moet hersteld worden. Door mij.

Niet iedereen is zoals jij. Er zijn mensen die door tijden heen kunnen gaan die jij je niet eens voor mogelijk had gehouden, waar je in principe dus trots op kunt zijn, want dit getuigt van je sterke persoonlijkheid. Wij zijn allemaal anders. Verhalen zoals de mijne afstempelen als aanstellerij vind ik verkeerd.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar het feit dat ik mijn hele leven geleefd heb zonder doel, zonder werkelijk gezelschap bij wie ik me goed voelde, en ik bovendien gepest ben en nooit écht meedeed met de groep, heeft mij werkelijk tot wanhoop gedreven. Ik wil een normaal leven. Ik heb de hele boel gewoon fout aangepakt, en dit moet hersteld worden. Door mij..

Wat gebeurt is is gebeurt, niet meer naar het verleden kijken!...Kan je toch niets meer aan veranderen.

Kijk naar de toekomst en heb voor ogen wat je berijken wil, waar een wil is is een weg.
Door te blijven kniezen over wat je allemaal meegemaakt hebt in het verleden kom je geen stap verder.

Als je van jezelf weet dat je de boel vroeger fout hebt aangepakt weet je nou voor de toekomst hoe het zeker NIET moet. Dit kan ook een wijze les zijn. Raap jezelf bij elkaar en kom je deur uit, sluit je aan bij een vereniging die je wat lijkt, daar maak je vanzelf weer vrienden sowieso. Er zijn altijd mensen die je niet kunnen hebben en er zijn er die je wel kunnen hebben zo is dat bijna bij iedereen. Geef geen aandacht aan wat mensen zeggen die je niet kunnen hebben maar trek je op en maak plezier met de mensen die je wel kunnen hebben.
GRTS, En kom nou eindelijk je schulp uit ipv te zitten kniezen wat er allemaal mis is en wat voor ellende je vroeger hebt gehad.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
De schulp ben ik uit. Ik ben gestopt met blowen en roken, ik stop er voorgoed mee, het was een van de grote uitlokkers, maar niet de grootste. Mijn leven wordt anders, ik schrok van die avond toen. Zo wil ik niet zijn.

Nooit meer. Never. Dat was geen leven.

Erick

Belezen gebruiker
Niet iedereen is zoals jij. Er zijn mensen die door tijden heen kunnen gaan die jij je niet eens voor mogelijk had gehouden, waar je in principe dus trots op kunt zijn, want dit getuigt van je sterke persoonlijkheid. Wij zijn allemaal anders. Verhalen zoals de mijne afstempelen als aanstellerij vind ik verkeerd.

Hey Kerel,

Ik bedoel het helemaal niet verkeerd, ik zeg toch dat ik appels met peren vergelijk, en ik ook zo reageer vanwege de situatie waarin ik inzit. En dat het altijd erger kan bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat het inderdaad allemaal veel erger kan. Ik probeer je alleen op te beuren, met de woorden je hebt tenminste geen lichamelijke pijn, maar psychisch. En ik heb het nergens aanstellerij genoemd. Ik heb je alleen sterkte gewenst, en dat wens ik je nog. En laat het niet verder komen. Jij komt er wel, zoek wat goede vrienden uit, neem wat vaker een warme douche, zodat je relaxt.

En het hele leven bestaat niet uit alleen leuke dingen, daar moet je mee leren omgaan, ik vecht er ook nog elke dag tegen. En gepest dat zijn we waarschijnlijk allemaal en niet te zuinig. Ook dat heeft een litteken achter gelaten bij me. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het zomaar op moet geven. Ik probeer je alleen realistisch te laten denken. Het was ook al zo toen je nog niet blowde, toen heb je het net als ik onderdrukt met een middel. Nu ben je weer terug in de boze wereld, en komen de problemen die je eerst had ook weer terug, misschien nog wel heviger. Ik kan je wel een super opbeurend antwoord schrijven, maar wat lost dat op, dat is tijdelijk. Ik hoop dat je me begrijpt.

De moraal is gewoon, dat het inderdaad nog altijd erger kan. En waar jij nu mee bezig bent is een proces en daar kom jij wel uit. cheer up, chin up, dat moet ik ook. We zijn er om elkaar te helpen. Veel sterkte nogmaals.

Erick

Whiskey

Newbie
Een cannabisverslaving niet onderschatten moet ik u zeggen en lees mijn verhaal eens.

Een weedverslaving kan enorm drastisch zijn dat kan ik u bevestigen en vroeger gebruikte ik enorme hoeveelheden alcohol, xtc en tussendoor wat cocaïne en af en toe paddestoelen.
Ik zoop lieters bier,martini,wiskey en smoorde daarop in combinatie met pillen vantijd.
Weed was een vaste standaard,dagelijks een jointje of tien in de week en in het weekend raakte ik de tel kwijt,het was als cigaretten.

Ik was ne scheeve zoals ze bij ons zeggen,nen junk is de algemene term.

Op een dag slikte ik mijn laatste bol door op pukkelpop 7 of 8 jaar geleden en zweerde de drugs af.

Slapeloos was ik maar ik vocht ertegen,bleef dagenlang wakker tot ik terug een slaapritme vond.
Maar dat was niet meer hetzelfde, ik kon precies niet meer diep slapen als vroeger,ik had altijd te losse slaap en was dus constant moe.Een glaasje wiskey voor het slapen hielp niet, een fles ook niet want dan werd ik vroeger wakker en moest ik zat naar het werk en was nog steeds moe.

Drie maanden gingen voorbij maar de drang bleef onverbiddelijk en ik zever niet de drang was niet te harden en niet naar alcohol of coke of xtc,neen naar weed,raar maar waar.

Dat was het enige waar ik craving naar had en serieus,3 slapeloze vermoeiende depresieve maanden.Ik reed naar holland en kocht me 5 gram.Een jointje en de symptomen waren weg.

Ik smoorde zuinig,alleen 's avonds en toen ze op was opnieuw proberen zonder.Zelfde lieke,slapeloos,moedeloos,depresief,impulsief,verward.plus minus drie maanden en ik reed naar Holland.

Zelfde lieke, dat ging jaren door en 2.5 jaar geleden kwam het tot een climax,ik was opnieuw een aantal weken aan het smoren en ik storte emontioneel in,ik ging naar de dokter en zei dat ik slaappillen moest hebben,niet de eerste keer dat ze mij dat gaven in een poging af te kicken maar vorige keer had ik een doos lorazepam en als die opwas heb terug een maand of 3 niet gesmoord.

Nu gaven ze me alprazolam,ik stopte met weed en pakte alprazolam om te slapen,ik storte in en wilde dood om van die emotionele wirwar af te geraken, het was niet meer te harden ik wilde gewoon kapot.

Black out en ik werd wakker in een ziekenhuis,doorverwezen naar een gesloten afdeling maar ik was zo impulsief en onstabiel dat ik wegrende dat ik zelf niet meer binnenmocht erna,uiteindelijk ontwenning gaan volgen en er waren in heel die groep maar 2 weedverslaafden,al de rest alcohol en medicijnen. Cocaine en andere HD was een andere afdeling en ik ben ervan overtuigd dat psychiaters nog maar weinig afweten van echte cannabisverslaving en dit zoals u zwaar onderschatten.

Ik werd opnieuw doorverwezen naar een gesloten afdeling maar ik moest daar een jaar op wachten en ik kon dat ook niet meer betalen,ik woon alleen ziet ge,in sociaal isolement buiten mijn werk dan.

Ik moet elke avond seroquel pakken om te kunnen slapen en dat verhinderd ook de depressie en de craving voor 90 %.Zo boer ik nu voort maar in ben nu 30 en dus al 15 jaar continue verslaafd aan cannabis.

Ik heb er maar weinigen geweten die hetzelfde voor hebben zelf in die ontwenningskliniek waren we maar met 2 dus de kans dat je eraan verslaafd geraakt is wellicht klein maar en dat is niet alleen tegen u maar tegen iedereen hier en knoopt het in ulle horen:

Weedverslaving daar geraakt ge nooit van uw leven nog vanaf.

En beginnen melken dat alcohol hardnekkiger is dan moet ge maar is uitleggen waarom ik niet aan den alcool of de coke hang.

Heel simpel omdat ik verslavingsgevoelig was voor weed en niet voor coke of alcohol maar voor weed en voor ge nog is zegt van ik wil wisselen moet ge maar is aan mij en de threadstarter denken,of zout ge ook graag dagen achtereen niet kunnen slapen en zo verward en impulsief zijn dat ge zelfmoordneigingen krijgt met een blackout tot gevolg dat ge 24 uur later wakker wordt in de psychiatrie met een toegenaaid gat in uwe kop waar ge niks van weet,

Denkt ge dat dat plezant is,een plezierreisje.

Denkt dan maar rap iets anders.

Ik vrees voor de threadstarter dat hij ook maar beter oppast en zijn verslaving niet onderschat want het kan goed zijn dat ge binnen tien jaar nog zit te craven.

Ik raad u aan om therapie te volgen,een opname en daar niet te vertrekken tot het over is of in de hand met medicatie gelijk bij mij maar ge sprak over valium,daar zou ik afblijven want dat werkt na een tijd toch niet meer en is ook verslavend.(lichamelijk en geestelijk)

Erick zei:

Erick

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Heftig man. Het gaat prima nu eigenlijk, 2 weken gestopt, en de drang is niet echt heftig meer. Heel af en toe zo'n sluipstemmetje dat zegt: 'rook n stickie' maar ik geef er niet aan toe.

En nu ik roken erbij heb gepakt, en 1 week mee ben gestopt, is mijn leven zich aan het ontvouwen. Alles valt als een puzzel in elkaar. Voor mensen die willen stoppen met roken, allen carrs easyway is de enige, logische, en meest simpele manier. Een tip...

Heftig dus dat je dit zo ervaart. Maar echt zo heftig? Wauw, dat had ik niet verwacht. Ik snap hoe verslavend het is en hoe emotioneel je naar de klote kan gaan, maar dit is echt het toppunt. Veel geluk met alles, blijf doorzetten!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig dus dat je dit zo ervaart. Maar echt zo heftig? Wauw, dat had ik niet verwacht. Ik snap hoe verslavend het is en hoe emotioneel je naar de klote kan gaan, maar dit is echt het toppunt. Veel geluk met alles, blijf doorzetten!

Idd wel heftig als ik het zo lees, ben nou al een dikke 2weken gestopt met blowen en heb me steeds prima gevoeld, beter als voorheen zelfs. Geen craving niets..., de eerste nachten wat slechter geslapen maar dit probleem is al een tijdje weer van de baan. Voelde me vanaf dat ik gestopt was super helder, veel energie, euforisch (kwam al fluitend de dag door), heel sociaal weer, het wolkje in me hoofd is weggetrokken, grote ondernemingsdrang...(kortom je kan het vergelijken met een 'speed' gevoel) .Snap niet dat mensen er zoveel last van kunnen hebben als Wiskey...maar iedereen is anders natuurlijk.

Vind het voor mezelf een piece of cake om te stoppen met blowen...had ik nooit gedacht.

Veel succes en sterkte nog aan jullie allesinds!

grts

Erick

Belezen gebruiker
mandragora zei:
Idd wel heftig als ik het zo lees, ben nou al een dikke 2weken gestopt met blowen en heb me steeds prima gevoeld, beter als voorheen zelfs. Geen craving niets..., de eerste nachten wat slechter geslapen maar dit probleem is al een tijdje weer van de baan. Voelde me vanaf dat ik gestopt was super helder, veel energie, euforisch (kwam al fluitend de dag door), heel sociaal weer, het wolkje in me hoofd is weggetrokken, grote ondernemingsdrang...(kortom je kan het vergelijken met een 'speed' gevoel) .Snap niet dat mensen er zoveel last van kunnen hebben als Wiskey...maar iedereen is anders natuurlijk.

Vind het voor mezelf een piece of cake om te stoppen met blowen...had ik nooit gedacht.

Veel succes en sterkte nog aan jullie allesinds!

grts

Hier herken ik het prima in. Zo ging het met mij ook toen ik stopte met wiet. Maar ja iedereen is verschillend. Sterkte L-123-R en whiskey

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Is het de alcohol? Waarom krijg ik die gedachtes dat ik wraak moet nemen op alles en iedereen? Ik wil iedereen doodmaken, laten lijden, diegene die het vroeger konden opbrengen om mij te pesten, en te kleineren, en buiten te sluiten, jullie zullen mijn wraak voelen. Allemaal. Ik mocht nooit meedoen. Ik heb het geslikt als zoete koek. Maar op een gegeven moment is het genoeg geweest. op een gegeven moment is de emmer vol en voel ik niets meer. Waarom was ik altijd het aanhangsel van de groep? Zelfs bij mijn 2 beste vrienden was ik altijd het aanhangsel. We gingen uit maar Leon was altijd die slome flikker die er nooit echt bij hoorde. Het is echt genoeg geweest. FUCKED UP! Ik snap alle lone-wolf killers van de laatste tijd. Ze werden niet begrepen. Net als ik me nu voel. Het enige verschil: ik zal nooit onschuldige mensen laten lijden. De schuldigen zijn de pineut. Ik word er gek van om te leven in mijn hoofd. Niemand begrijpt mij, me moeder niet. me broer niet, me therapeut niet, mijn klasgenoten niet. En nee, dan hoeft het van mij niet meer. Als ik me ooit kon voorstellen dat iemand zo'n volledig onbegrip en paniekgevoel kon ervaren was ik nooit tot nu gekomen. Kortom: Dan was ik er al lang neit meer geweest. Het feit dat ik persoonlijk zo beschadigd ben door mijn jeugd, en zo veel shit heb meegemaakt, maakt mij tot diegene die ik nu ben. De zielige loser genaamd leon. Maar we zullen zien wie er de loser is. Wie er het laatst lacht. Ik wil rust. Eindelijk rust, waarom krijg ik het niet? Alle woede komt boven, als een meterkast die overhit raakt. Ik wil afgrijselijke verhalen over geluk, chickies, geld, vriendschap, eer, toekomst, banen, school etc allemaal niet horen. Jullie zijn vuile verwende klootzakken, gepempert door jullie ouders en de maatschappij. Hoeveel mensen moeten er wel niet een psychopatische stoornis hebben? Iemand met gevoel en empathie kan geen partij oprichten die arme mensen als zwakkere beschouwt. Dat kan gewoon niet. Waarom kreeg ik niet de aandacht die ik verdiende, en het begrip en medeleven? Als er ooit een moment in mijn leven moest komen waarop er een drastische beslissing gemaakt moest worden is het nu. Ga ik door of niet? En natuurlijk wil ik door. Maar ik heb er zo schoon genoeg van om altijd in hetzelfde treintje te zitten, rijdend op een rond spoor, als maar hetzelfde. Een periode van schommelingen gevolgd door een illusie, om er vervolgens achter te komen hoe het werkelijk in elkaar steekt. Ik ben een mens. Ik heb gevoel. Maar op dit moment is er weinig van over. Ik voel alleen woede en frustratie. Haat. Werkelijk blinde haat. En dan is de keuze snel gemaakt.

Please, laat het de alcohol zijn. Alsjeblieft, dat is het laatste wat ik vraag...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is de alcohol.
haal jezelf niet zo neer man.

Laat los en ga door, ga niet liggen wegkwijnen in een bodemloze put van zelfmedelijden.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik in de kliniek zo'n bui als dit had zei mijn behandelaar altijd: "Oh god, cry me a river" of "Get of the cross, we need the wood". En ja, dit is typisch een bericht van iemand die veel te veel heeft gedronken en laat in de nacht al wentelend in zelfmedelijden hoopt dat door een wonder al zijn problemen worden weggenomen. Been there, done that...

Ach ja, de zon schijnt en de vogeltjes fluiten. :sunglasses:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het was de alcohol. Het was de alcohol die mij overdepressief maakte. Hoe dan ook is het nu afgelopen. Ik voel wel dezelfde shit, maar het is niet allemaal zo... eenzijdig. Het was gewoon een stomdronken avond, waarbij alles naar boven kwam en ik het niet meer kon relativeren. Wat was belangrijk, en wat was redelijk of onredelijk? Toch klopt alles uit het bericht. het is alleen nogal vergroot en overdreven, maar het is allemaal waar.

Ah, screw it, het leven is nou eenmaal geen sprookje met n happy ending.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij had gister coke bij, liet hij mij zien. Ik heb hem overgehaald het in de put te gooien en er niet meer naar op zoek te gaan. Wow, schrok er wel van. Zo jammer man, hij heeft alles perfect voor elkaar, en nu ook een vriendin. Zou jammer zijn als ie het gaat verkloten door coke

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Things are getting REALLY fucked up!

Ik stop er mee. Het is klaar, afgelopen. Ik gooi nu mijn wiet weg, en koop niks meer. Het moet gebeuren. Ik heb gewoon nergens meer zin in. Heb mijn levenslust al weer laten vervliegen. Tijd om het weer terug te krijgen, en dat oh zo heerlijke plantje te verbannen. En oh wat ben ik moe. Vooral sochtends na een avond flink inhaleren. En hoe zit het met mijn fitness-abonnement? Shit. Moet dat ook weer gaan oppakken.

Here we go again!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
"If I had a nickle for everytime I tried breaking my drug-addiction, succeeded for a few days, then smashed right back to the start... I would be rich."

Met andere, meer Nederlandse woorden: "Het is niet de derde keer, mandragora".

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Met andere, meer Nederlandse woorden: "Het is niet de derde keer, mandragora".

Bij wijze van spreken L-123-R..., het is intussen al niet meer op 1 hand te tellen toch?
Hoe vaak ga je nou nog in diezelfde valkuil trappen?
Ban de wiet uit je gedachten en bedenk voor je 1tje rookt dat je weer depri en bad gaat worden als je'm oprookt. Waarom doe je't nog als je er zo levensmoe van word?
Heb je een hele tijd terug horen blaken van zelfvertrouwen en levenslust waarom heb je dan die wiet nodig die alles slecht voor je maakt, in jou geval is er toch niets positiefs aan wiet?

Doe wat je in je voorlaatste bericht beschreven hebt en laat je niet nogmaals vangen.

Grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Wow, was ik dat? Dat dronken bericht, 'n paar berichten hiervoor? Slaat echt nergens op. Hoe kwam ik erop? Tja, ik was wel behoorlijk zat. Maar dan nog, hoe is het in mijn hoofd opgekomen dit op te schrijven?

Maar ik heb er zo schoon genoeg van om altijd in hetzelfde treintje te zitten, rijdend op een rond spoor, als maar hetzelfde. Een periode van schommelingen gevolgd door een illusie, om er vervolgens achter te komen hoe het werkelijk in elkaar steekt.

Ok dan... Volgens mij heeft iemand mij gedrogeerd met absinthe :confused:

J4n_p

Newbie
Heb net je hele thread doorgelezen en kom zoveel dingen tegen die me heel bekend voorkomen. Ik vind het mooi dat je alles zo open deelt daarmee help je niet alleen jezelf.

Ik ben zelf begonnen met blowen op mijn 15 en op mijn 35e de wiet knoop doorgehakt ik moet zeggen het laatste jaar echt fanatiek en en met een duidelijk doel. Ik ben nu 38.
Ik wist net als jij ook al langer dat ik een looser begon te worden door mijn gebruik. Ik blow nu nog met tussenpozen, dat wil zeggen als er iets heftigs gebeurt in mijn leven ben ik niet altijd sterk genoeg om gewoon bij mijn belissing te blijven en de wiet af te zweren. Dat duurt meestal dan weer een week of zelfs langer tot ik weer tot het punt kom dat ik weer stop.

Ik ben nu 2 weken zonder wiet en 1 week zonder sigaret en heb nu echt het ideee dat ik mijn verslaving langzamerhand de baas begin te worden. In het afgelopen jaar periodes gehad van 2-3 maanden zonder en dan weer een terugval van een week of langer.Sommige mensen zeggen verslaafd ben je en dat blijf je, ik snap wat ze er mee bedoelen maar ben het er niet mee eens of te trots om toe te geven.

Ik begin zo langzamerhand bij mezelf te ontdekkken waarom de wiet zo aansloeg bij mij, het zijn meerdere redenen maar de hoofdreden was dat ik een staat kwam waarin ik eindelijk kon ontspannen. Uit mezelf kan ik dat niet zo goed. Hoe langer je gebruikt en ook hoe meer je gebruikt overheersen ander effecten weer maar het ontbreken van het kunnen ontspannen was voor mij de hoofreden om ook weer te gaan gebruiken.

Ik heb het geprobeerd met meditatie maar dat is niets voor mij, ik probeer mezelf nu aan te leren om meer te genieten en op een andere manier naar het leven om mij heen te kijken. Hoe mooi kan de natuur zijn etc etc. Ik maak er nu elke dag een opdracht van om iets te leren waarderen of ergens de schoonheid van in te leren zien. Uit mezelf kan ik al heel goed zien wat er niet klopt dus deze opdracht brengt veel meer balans in mijn eigen gevoelsleven. Probeer het eens als je het iets lijkt, als het bij je past tenminste.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik zal later nog uitgebreider op je bericht reageren, nu heb ik geen tijd. Ik wil even mandragora de volgende vraag stellen:

'Toen je stopte met blowen, zei je dat het erg makkelijk was. Behalve de moeite met in slaap komen, waren er nog andere merkbare lichamelijke verschijnselen?'

Ik heb nu ander halve dag neit geblowd of gerookt. Ik voel lichamelijk niks. Alleen de nicotine-afkick, maar die is heel licht. (en dat was ook nooit echt het hele rook-probleem bij mij)

Maar van de wiet voel ik (nog?) niks lichamelijks. Het is meer een idee van ik wil blowen. Moet ik net als bij roken dit hele gevoel niet meer gaan zien als 'ik wil blowen' maar als: 'Dit is cannabis-afkick, dit is de thc en andere rommel die door het blowen in mijn lijf zijn gaan nestelen en die er nu uit gaan'. ?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wil even mandragora de volgende vraag stellen:
'Toen je stopte met blowen, zei je dat het erg makkelijk was. Behalve de moeite met in slaap komen, waren er nog andere merkbare lichamelijke verschijnselen?'

Helemaal niet nee, net hyperactiviteit wel maar dit zie/voel ik als iets positiefs, voelde me heerlijk joh.

Maar van de wiet voel ik (nog?) niks lichamelijks. Het is meer een idee van ik wil blowen. Moet ik net als bij roken dit hele gevoel niet meer gaan zien als 'ik wil blowen' maar als: 'Dit is cannabis-afkick, dit is de thc en andere rommel die door het blowen in mijn lijf zijn gaan nestelen en die er nu uit gaan'. ?
Je moet het als niets zien, denk er niet aan, stel jezelf voor dat je nooit geblowd hebt, een lichamelijke afkick komt er niet hoor. Profiteer van de energie die je krijgt, das het voordeel als je lang aan de wiet hebt gezeten, als je'r mee kapt krijg je ongelofelijk veel energie en ondernemingsdrang/sociale explosie bekijk dit als je nieuwe 'drug'.

Grts en sterkte!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het ging me vandaag erg gemakkelijk af. Ik probeerde me te beseffen wat die lichamelijke afkick nou precies moest zijn. Maar hij was er niet. Hoe diep ik me ook concentreerde, het blijkt toch idd allemaal in mijn hoofd te zitten. Het is alleen een klein gevoel van leegte, maar tegelijkertijd ook een gevoel van rust. Heel gek.

Maar nee, je had gelijk, er is geen lichamelijke afkick van wiet. Van nicotine wel. Maar die is zo miniscuul dat is te verwaarlozen.

Bovenaan