MOE !!!!!!!!!!!

Speed is al ongeveer 15 jaar een grote zwakte van mij. Vroeger gebruikte ik het vooral om mijn zelfvertrouwen op te krikken, maar dat is inmiddels niet meer nodig. In die 15 jaar ook geregeld speedvrije periodes, die me altijd goed bevielen. Twee jaar geleden begon ik er weer eens aan, omdat ik na 3 jaar medicijnen ( antipsychoticum en antidepressivum ) was veranderd in een zinloze, suffe, dikke, geestelijk zwakbegaafde zombie. 1 jaar geleden stopte ik met die medicijnen ( hoera, gaat hartstikke goed zonder), maar de speed is helaas gebleven. Ik besefte me dat ik het nu alleen nog maar gebruikte om de vermoeidheid tegen te gaan, die juist werd veroorzaakt door de pep. Een vicieuze cirkel dus. Ik gebruikte het afgelopen half jaar dagelijks 1,5 gram per dag en ben 8 dagen geleden cold turkey gestopt. Het gaat eigenlijk hartstikke goed, maar ik blijf maar MOE!!!! Ik ga elke avond om 22.30 naar bed en sta om 6.30 weer op. Moet wel, want dan gaat de wekker. Overdag beweeg ik best veel, ook in de buitenlucht en ik eet goed en gezond. Ik drink koffie, energydrankjes en eet druivensuiker om nog enigszins te kunnen functioneren, maar ik ben nog steeds onwijs MOE!!!!!!!!!! Echt heel erg brak. Logisch, weet ik ook wel en NEE, het is absoluut geen reden om weer naar speed terug te grijpen, want ik ben nu een vrouw van 35 en het is wel mooi geweest met die pep onzin. Ik weet ook wel dat er betere tijden komen en ik me weer lekker fit zal voelen. Maar voor nu vraag ik me af, hoe lang duurt het ongeveer in godsnaam voordat ik me weer een beetje fit ga voelen en die extreme vermoeidheid verdwijnt, en heeft iemand tips qua bijvoorbeeld bepaalde voedingssupplementen of vitamines, die mijn energiehuishouding kunnen reguleren, want ik, als die hard pepgebruikster, HAAT vermoeidheid. Ik heb genoeg dingen te doen, geen zin om de hele dag op de bank te suffen.. !

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hey CooleKickEr,

Luister gewoon naar je lichaam en waar je als eerste mee moet stoppen is ongeduldig zijn. Het gaat gewoon een tijd nodig hebben om weer fit te worden en dat is afhankelijk van diverse factoren. Bij mij duurde het ongeveer een paar maanden om na een periode van dagelijks speedgebruik om weer een beetje normaal te worden. In zo’n speedperiode at ik echter wel goed en sliep ik ook wel relatief veel. Als je veel nachten hebt overgeslagen of slechts enkele uren per nacht geslapen hebt zal de herstelperiode aanmerkelijk langer zijn. Je bent ook al dertig geweest en dan hersteld je lichaam zich wat langzamer. Algemene herstelperiode die wordt aangenomen bij verslaving is ongeveer een jaar, zeker bij speed. De periode waarin je echt moe bent zal korter zijn maar moeilijk te bepalen. Van mensen die alleen aan speed verslaafd waren ken ik periodes van acht maanden echt chronische vermoeidheid, en die zouden jaloers zijn op wat jij nog allemaal kan.

Je mag dus blij zijn dat het al zo goed gaat en dat je gestopt bent, wees daar tevreden mee en wees er trots op. Je lichaam hersteld vanzelf weer en dat moet je gewoon de tijd geven. Dus blijf gewoon gezond eten en veel bewegen in zover dat mogelijk is maar ga zeker niks forceren of denken dat het sneller gaat als je dit of dat gaat doen. Je hebt een groot deel van je leven alles “snel” gedaan en nu is het tijd om langzaam te herstellen. En het is ook beter om te stoppen met koffie en energie drankjes want dat is niks meer dan een psychologisch effect en een nasleep van je verslaving, dat helpt vrijwel niks en vertraagd je herstel ook nog eens. Dus hartstikke goed dat je gestopt bent en veel sterkte gewenst met de komende periode.

Hartstikke lief, tja, geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar je reactie is erg wijs, precies, ik moet gewoon kijken naar wat ik allemaal al WEL kan op een dag en dat is best veel! En binnenkort ga ik weer 2x per week naar de sportschool, dus lekker aan mijn conditie werken. Komt goed!! Kopje koffie is wel lekker 's morgens hoor, of als ik even een dipje heb.. maar die energydrankjes laat ik voortaan staan, liefs en thanx voor je reactie :wave:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
CooleKickEr zei:
Kopje koffie is wel lekker 's morgens hoor, of als ik even een dipje heb.. maar die energydrankjes laat ik voortaan staan, liefs en thanx voor je reactie :wave:

Graag gedaan! Koffie drink ik zelf ook genoeg hoor en een kopje in de ochtend hoef je ook zeker niet te laten staan natuurlijk. Maar die energiedrankjes vind ik puur vergif, heel verstandig dat je die niet meer neemt. :wave:

Ben nu 3 maanden geleden gestopt, niks meer genomen sindsdien. Ik ervaar zeker de voordelen, maar wat baal ik van die vermoeidheid!! Nog steeds erg moe de hele dag....

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Intensief sporten helpt goed. Dus niet een beetje bewegen maar echt een vol uur knallen in de sportschool, als het even kan dagelijks. Voelt je lekkerder in de avond, en slaapt ookveel beter. 3 maanden is wel aardig normaal qua vermoeide periode, dus zou snel beter moeten gaan. Pak ook zoveel mogelijk zonneschijn mee komende tijd. Goed voor de mood

Tufnut

Badass junkie
TS is al weer een tijdje afwezig..., maar toch: goed bezig en volhouden. Verder heeft Svali alles al gezegd.

mick swagger

Belezen gebruiker
Die moeheid, lijkt me in jouw geval ook een duidelijk gevolg van te weinig dopamine. Om je dopamine huishouden wat op te krikken is het voedingssupplement l-tyrosine echt een aanrader. Deze l-tyrosine wordt omgezet naar dopamine. Dit zal je ook wat helpen om je wat minder moe/lusteloos te voelen. Verder veel bewegen/sporten en voldoende slapen.
Postitief blijven!

DeeDee

Newbie
Fijn dit te kunnen lezen op het forum...mijn vriend is al 7jaar verslaafd aan de speed. Wij hebben sinds een maand een relatie.....en wil hem met alle liefde helpen. Hij werkt twee dgn in de week de rest van de dagen is hij dood moe geen energie ect....dus alle tips zijn voor hem of voor mij dus welkom.

Meid ga zo door! Je bent super goed bezig en houvol!!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Welkom!

Zal maar gelijk met deur in huis vallen, heb je hem al geconfronteerd met de schade en verdriet dat spul veroorzaakt? Als hij echt wilt stopen gaat dat lukken ben ik van overtuigt.
Zelfreflectie kan handig zijn om het snel in te zien.

Je zou een boekje kunnen maken wanneer je schrijft indien trek. En later met aantekeningen lezen om de verandering blijvend te maken.etc. Verbrand het desnoods als je klaar bent ermee, maar kan helpen.
Hopelijk kan je iets mee.

Heel veel sterkte en succes!

Bovenaan