Mushbag

Frisian User

Belezen gebruiker
Ik ga vanavond m'n kweekset soaken voor de 3e flush :)

Nu zag ik op Azarius dat ze Mushbags verkopen (van MushMush)
http://azarius.nl/smartshop/shrooms/gro ... ag/?lang=5

Alles is al gesteriliseerd etc dus alleen een sporenspuit kopen en injecteren.
Nu wil ik deze zak natuurlijk kopen (logisch :tongueout:)
Maar ik kan geen duidelijkheid vinden over Hawaiaanse paddo's, zijn die hier een beetje op te kweken of zal ik toch een andere soort moeten pakken ? (wil voor de verandering geen Cubensis)

Hoor het wel :wink:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hi,

Ik ben ook geïnteresseerd in de Mushbag, er zal er ook wel eentje kopen in de nabije toekomst. Maar voor zover ik weet is de Hawaiiaanse alleen te kweken op mest en stro. Misschien nog mogelijk op andere substraten maar ik dacht van niet, correct me if i'm wrong though. Ik ga dan ook waarschijnlijk voor de Equadorianen, misschien de Cubensis B+.

Frisian User

Belezen gebruiker
De Sjeik zei:
Hi,

Ik ben ook geïnteresseerd in de Mushbag, er zal er ook wel eentje kopen in de nabije toekomst. Maar voor zover ik weet is de Hawaiiaanse alleen te kweken op mest en stro. Misschien nog mogelijk op andere substraten maar ik dacht van niet, correct me if i'm wrong though. Ik ga dan ook waarschijnlijk voor de Equadorianen, misschien de Cubensis B+.

Dan word het ook Equadorian voor mij :P

JJJ

Bewuste gebruiker
Ja, die simpele kweekmethodes zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor cubensis. Cubensis is toevallig een supermakkelijk te kweken paddenstoel (ook veel makkelijker dan bv. champignons). Bijna alle andere soorten zijn gewoon wat lastiger :) .

Mayan

Bewuste gebruiker
Ey mannen,

Die mushbags, khem't er zo ni voor....
Maar heb mij er enen besteld op graszaad en de sporenspuit van nen mexicana A

Dat is gewoon dat graszaad inspuiten met mexicana A (als ge slim zijt doede maar half uw syringe in zo'n zak), gaatje dichtplakken en paar maanden in het donker zetten.
Daarna oogst ge supervette truffels.

Maar zijt slim he, doe de andere helft van uw syringe om op te groeien als paddo's en neemt daar dan sporenprints van he

JJJ

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Dat is gewoon dat graszaad inspuiten met mexicana A (als ge slim zijt doede maar half uw syringe in zo'n zak), gaatje dichtplakken en paar maanden in het donker zetten.
De helft is veeeeel te veel joh, zonde. Ik gebruik zelf ongeveer 2ml voor een jampotje, en dat is al veel geloof ik.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ja, maar hoe meer sporen ge er in spuit, hoe sneller dat gaat.
De eerste keer had ik een volledige spuit in zo'n 300ml potje gespoten (lol idd).
En amai, op een weekske plus dagen was dat al vol gekoloniseerd.
Tweede keer had ik die spuit verdeeld over 5 potjes van 300ml en dat nam toch meer tijd.

Zo'n mushbag is misschien wel 2L graszaad he

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoeveel truffels heb je uit die mushbag kunnen halen Mayan?
En hoe maak je een sporenprint van truffels ? :confused:

Mayan

Bewuste gebruiker
LOL Dat duurt nog even hoor! Je moet denken, vanaf het mycelium de zak volgekoloniseerd heeft gaat dat truffels aanmaken.
Soms als ge mycelium te lang laat staan zie je langs de filterboxen al kleine paddestoeltjes groeien.
Bij de Mexicana A is dat niet het geval, die maken gelijk truffels aan als je ze "te lang" laat staan.
En die truffels vragen toch een paar maandjes werk hoor. Niet dat je er iets aan moet doen, maar ze vragen meer tijd om te ontwikkelen dan paddo's.

Bovenaan