mushroom tea maken

moeshi

Experimenterende gebruiker
hoi, ik zou graag een soort van thee wille maken zodat je het niet meer moet opeten.

dit heb ik gevonden op internet

-Chop or crush mushrooms.
-Use 1 cup of water per person and/or 1 cup of water per 5 grams.
-Heat water to boiling, pour hot water over mushrooms.
-Wait 5-10 minutes, strain water into drinking cup.
-Pour a second amount of water over strained mushrooms.
-Drink first infusion.
-Strain second infusion into drinking cup and drink.

is dit de beste manier om alle sappen van de mushroom eruit te halen of is er een betere manier waardoor de thee op zijn strafste is, hetzelfde als dat je het zou opeten.

alvast thx

Tripper

Wijs gebruiker
Ik deed de paddo's er al bij toen het nog aan het koken was. Ongeveer een half uurtje gekookt bij elkaar. Ik heb altijd goed effect gehad.

Maar als je het zeker wil doen dan doe je het op jouw manier, die je beschreven hebt.

JJJ

Bewuste gebruiker
Een halfuur meekoken is misschien een beetje lang. Ik denk dat die methode van TS heel erg efficiënt is, zeker omdat je 2x extraheert. In plaats van die 2e extractie kun je ook gewoon de drab opeten, dat geeft het meeste zekerheid dat je alles binnen krijgt.

moeshi

ok thx :)

die drab opeten wou ik sowiso doen. ofja opeten niet echt maar gwn doorslikken tijdens het drinken van de thee, anders komen de braakneigingen opnieuw :tongueout:

ik heb op paar posts gelezen in dit forum dat de thee gedronken moet worden als ze niet te warm is, maar ook niet lauw. dus eigelijk mag ik niet een grote hoeveelheid al koken en laten afkoelen voor een andere keer om het koud te drinken of opnieuw opwarmen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
moeshi zei:
ik heb op paar posts gelezen in dit forum dat de thee gedronken moet worden als ze niet te warm is, maar ook niet lauw. dus eigelijk mag ik niet een grote hoeveelheid al koken en laten afkoelen voor een andere keer om het koud te drinken of opnieuw opwarmen?

bs,

je kunt het kokend en al naar binnen gieten, maar ook af laten koelen tot dat het slush is en dan drinken.
Voor snelste opname zou ik persoonlijk gaan voor een graadje of 40. ( douche water temperatuur:P)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
je kunt het kokend en al naar binnen gieten

Ik heb ooit ook eens iets over een methode met alleen koud water gehoord. Iemand die hier meer van weet?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
:) Sorry, ging er vanuit dat hier niet zulk domme mensen zouden komen die dit letterlijk zouden doen. Anders wil ik wel leens een kopje thee met deze mensen drinken :tearsofjoy: .

Maar met alleen koud water?
Idk, misschien laten fermenteren in de zon?

moeshi

PepTalk zei:
:) Sorry, ging er vanuit dat hier niet zulk domme mensen zouden komen die dit letterlijk zouden doen. Anders wil ik wel leens een kopje thee met deze mensen drinken :tearsofjoy: .

hier wil ik ook wel graag bij willen zijn, zou graag gezicht wille zien :grin:

ok, thx peptalk.. ik zal eens thee maken aangezien ik het mag laten afkoelen ^^

moeshi

ik heb die thee iets langer als 14dagen geleden gemaakt, ik heb deze in onze garage gelegd waar het iets koeler is. (het was onmogelijk om het in de koelkast te steken).

is deze nog drinkbaar? ik heb eens geroken en het rook nog super naar de gewone theezakjes...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat is de temperatuur daar geweest met dit weer denk je?

Toch wel boven de 20 lijkt me, zou je een fles water wat daar 2 weken lag nog opdrinken?

Ik zou het niet doen, mocht je het toch echt absoluut willen dan zou ik het even opnieuw koken.
Om de grote getallen aan bacteriën die er ingekomen zijn enigszins te doden.

Maar ook in de koelkast is 2 weken bewaren van thee net opt randje, beter de vriezer in!

moeshi

in onze garage is het een meestal tss 15-20° maar ik zal het wel weggooien :) zekere voor het onzekere.. wel jammer ma was het helemaal vergeten.

thx

moeshi

Sublimo zei:
Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ?

eum, omdat ik deze niet alleen wil opdrinken en aangezien iedereen nu werkt ben ik deze gwn vergeten... ik dacht er wel opnieuw aan int weekend, maar dan ging ik uit of whatever enja.. zo gaan er 16-18d verder :) vind het ook heel stom, maar enige troost is dat het zeker geen grote portie was. het was nog de overschot van de eerste flush van de kweekbox.. :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
moeshi zei:
Sublimo zei:
Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ?

eum, omdat ik deze niet alleen wil opdrinken en aangezien iedereen nu werkt ben ik deze gwn vergeten... ik dacht er wel opnieuw aan int weekend, maar dan ging ik uit of whatever enja.. zo gaan er 16-18d verder :) vind het ook heel stom, maar enige troost is dat het zeker geen grote portie was. het was nog de overschot van de eerste flush van de kweekbox.. :)

Toch zou ik het niet vergeten. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb je nooit dat je ergens nog wat wiet tegen komt?
Of een beetje van een ander middel wat je vrij frequent neemt.
Helemaal vergeten dat je dat nog had?

If not, dan heb je gewoon een goed geheugen!

Bovenaan