Muziek en XTC

Imke

Badass junkie
Geef mij maar zalige drum 'n bass!! Echt chill ze!! Whiiiiiiiiii
Heel de nacht ne huppeltje :P :mrgreen:

We All Love DnB... :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Na een feest als ik met vrienden thuis zit uit te chillen en te blowen, kan ik goeie ouwe rootsreggae erg apprecieren, wordt er dan helemaal mellow van, en de lyrics worden logisch ineens. :stoned:

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
Techno, drum and bass, breakcore, acid!!!!!
En als chil muziek, dingen zoals doards of canada, nina simone, tracy chapman, billie holiday of echte oude reggea plaatjes.

Lekkerste van al is nog gewoon zelf staan plaatjes draaien.

junkie XS

Experimenterende gebruiker
chilllheid

download maar van bone thugs harmony het liedje extacy. en dan goe naar de teks leuster heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk :hearteyes: :grin:

Rain

Bewuste gebruiker
Ik vind trance en progressive verreweg de veste muziekstylen.. Zeker als je lekker ligt te spacen op de bank met een muziekje erbij. Ikzelf verzamel goeie nieuwe en spacende progtrance en weet dus wel welke platen ik eruit moet pikken. Op een feest onder invloed vind ik trance het aller lekkerst.. Aangezien je dan op een feest bent en je lekker wilt dansen, moet de trance niet TE soft zijn. Softe shit luister ik liever relaxt thuis ofzo...

Rain

Bewuste gebruiker
Hmm K vind dat het ook een beetje gecompliceerd moet klinken met variatie aan effects..( en gewoon mooi ) Hardcore heeft dat niet echt. beetje hersenloos en goedkoop vind ik. Toch is het vaak wel ff lache.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
laan zei:
Hmm K vind dat het ook een beetje gecompliceerd moet klinken met variatie aan effects..( en gewoon mooi ) Hardcore heeft dat niet echt. beetje hersenloos en goedkoop vind ik. Toch is het vaak wel ff lache.
Als je zegt de Hardcore van vroeger,die is wel simpel in mekaar gezet,maar de Hardcore van tegenwoordig is verre van simpel!
Hoezo hersenloos?

proton

Belezen gebruiker
ik ben iemand die rock/blues als favoriete muziek stijl heeft met uitstappers naar andere stylen, disco-achtige muziek op zo'n tijd vond ik best aardig.
Sinds ik een maand of 2 XTC gebruik (af en toe) ben ik Trance erg cool gaan vinden :)
Heb al trance mixen zitten downloaden en zit nu DJ Tiesto sites te bekijken... maar Rock blijft wel in mijn bloed zitten hoor! :) Ik ben die-hard fan van QUEEN, dat zal ik altijd blijven, maar als ik wappie/waus/van 't padje af ben, dan is Trance errug lekker :grin:

Carefree

Newbie
Benn zei:
Hardstyle Jumpstyle .. :) lekker uit je plaat gaan en stampen/jumpen :)
Hier van't zelfde! DJ's om lekker hard op te gaan, dan denk ik aan Promo, Outblast, Angerfist,... maar ook Lobotomy inc, Coone, Ruthless,...

:sunglasses:

Rain

Bewuste gebruiker
Trip Unit zei:
laan zei:
Als je zegt de Hardcore van vroeger,die is wel simpel in mekaar gezet,maar de Hardcore van tegenwoordig is verre van simpel!
Hoezo hersenloos?
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:

Jeller

Badass junkie
trance moeilijk te mixen :confused:

neem een rustig stuk, waar er even niet te vele melodie is van beide liedjes, snelheid gelijkzetten, beats op elkaar, beetje eq en crossfaden maar!

4/4 basmuziek is meestal vrij makkelijk te mixen hoor

verder vind ik hardcore niet echt hersenloos.. sommige wle natuurlijk, maar de laatste tijd vidn ik zeer vele goeie hardcore en breakcore..

toch blijf ik trance veel beter vinden, maar er is ook extreem veel brol tussen.. alleen in acidtrance, tribal trance en goatrane vind je echt goeie dingen.. Goeie eurotrance nummers zijn moeilijk te vinden.. kdenk da er geen één cd is die je helemaal kan uitluisteren zonder 1 keer met je ogen te rollen vanwege het overdreven melige gehalte en de climaxen waarvan de aankondiging ongeveer de helft van het lied in beslag neemt

maar natuurlijk iedereen zijn smaak en de mijne is niet beter dan de jouwe :wink:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
laan zei:
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!

Psykaholik

Wijs gebruiker
Trip Unit zei:
laan zei:
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!
hersenloos rammen I LOVE IT :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Solidius

Badass junkie
Ik draai al meer dan 6 jaar en kan jullie vertellen dat vrijwel alle muziek boven 90 bpm met een continueuze bass en snare 'makkelijk' te mixen is.

Bovenaan