• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zoek een vrij eenvoudige bezigheid, zo als een reparatie klusje, iets gaan doen (buiten) of zelfs een telefoontje, dat leidt de nare gedachtengang af.
Dat werkt, echt waar
Dit zijn inderdaad goede manieren. Heb bezigheden genoeg om te doen.

doe die zooi die je nog hebt, met een ritueeltje verdwijnen!
Vraag me morgenavond hier nog eens een keer naar. Heb nu nog een halve gram weed liggen die nog weg moet.

Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.
Dat is de enigste manier vrees ik. Thnx

Vandaag dus weer last van kriebelende hoofdpijn maar verder nog geen bijzondere klachten. Heb heel de dag gewerkt en vanavond nog gewerkt met vrienden. Dag 1 is weer voorbij gelukkig. De rest van de week is savonds al gevuld met werk/hobby.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Weed is weg. Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Voelde wel goed en toch ook weer niet want zit nu dus echt zonder iets in huis. Maar denk ik nu, moet toch wel weer zonder iets te gebruiken mezelf kunnen zijn?

Vandaag heel de dag gewerkt van 6 sochtends tot 9 uur savonds. Nog steeds kriebelde hoofdpijn achter mn voorhoofd. Met een koud washandje erop is echt heerlijk. Dag 2 is ook weer voorbij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
Ik snap het wel. Symbolisch i guess

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoofdpijn is zo goed als weg en zit nu weer in de periode dat ik een kort lontje heb. Weet dit dus nu en probeer wat voorzichtig te wezen met omgang met de mensen om me heen en niet alles als een aanval te zien.
Heb nog een paar heerlijke repen chocola gekocht 85% cacao. Verder niet zo heel veel te melden eigenlijk als dat dag 3 ook weer voorbij is.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Donderdag,vrijdag en zaterdag was ik een beetje futloos. Niet echt depri ofzo maar gewoon somber. Laatste dagen veel geslapen en voel me al weer wat positiver als de laatste paar dagen. Verder heb ik het gevoel dat afgelopen week wel 3 weken geduurd heeft. Pfff echt de tijd kruipt zomaar voorbij. Tot nu toe nog niks gebruikt en ook nog geen verleiding gehad.

msdistorted

Experimenterende gebruiker
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!

Ik snap de gedachte erachter van dat je iets op de pak wilt hebben. Had ik zelf ook, tot het moment kwam dat ik er echt klaar mee was. Daarvoor was ik er dus niet klaar mee. Toen heb ik ook alles weggegooid.

Als ik een moment van zwakte heb en wil gebruiken, helpt iemand in mijn naaste omgeving me eraan herinneren dat ik het niet wil. Ik gebruikte dan ook alleen met mensen in de buurt. En met alcohol op denk ik sneller, ah een lijntje kan weer wel eens. Dan is het fijn als er iemand in de buurt is die me kan helpen herinneren dat ik het niet wil. En herhaald mijn woorden.
Ik weet niet hoe lang het duurt eer die gedachten weg gaan. Zal ook wel per persoon verschillen.

Een vriend van mij had zich 2 weken binnen opgesloten en zei tegen huisgenoten dat ze hem er niet uit mochten laten, alleen in de tuin. Voor iedereen werkt weer wat anders denk ik.

Fijn dat je je weer wat positiever voelt!
Leuke dingen doen, (nieuwe)hobby, iets ondernemen, tripjes plannen met vrienden/partner/familie, sporten of andere activiteiten ondernemen.

Dat zijn in ieder geval dingen wat bij mij goed werkt. Zeker op lege dagen, dingen ondernemen. En ik denk eraan dat ik me nu veel lekkerder in mijn vel voel, dan toen ik die shit gebruikte. Maar zoals je zegt heb je genoeg bezigheden.

Het is je eerder ook gelukt! De aanhouder wint.

Groeten uit Zeeland:wave:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Dat wordt echt waar, na verloop van tijd minder. Veel minder. Zelfs zoveel minder, dat de terugval op de loer ligt...
Zo als ik al zei, daarvoor is tijd nodig.
De drank vergeten ahw heeft bij mij meer dan 2 jaar gekost. (Laat je niet door mij ontmoedigd raken, dat is bij iedereen anders)
Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!

Stonologie

Wijs gebruiker
Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.
Dit snap ik ergens wel, hoewel het natuurlijk nogsteeds niet werkt. Ik rook zelf 2 jaar nu elke dag wiet, veel wiet, en als het er nog is vind ik het makkelijk om niet te doen dan als het er wel is. Toch denk ik niet dat dit op lange termijn werkt, niet hebben werkt onlangs het gevoel toch beter.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!
Thnx merk gewoon dat het me helpt om het te schrijven. En het terug lezen werkt motiverend me.

Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Thnx maar doe nog maar even rustig aan met de complimenten. Vond de vorige keer ook dat het goed ging Zal pas blij wezen als ik in de richting van 2 maanden zit.

Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!
Ander gedrag gaat bijna vanzelf zolang ik maar van de speed/weed afblijf.
Tijd anders invullen is 50/50. Doe nog groot en deels dezelfde dingen als eerst alleen dan zonder drugs. Alleen de tijd die ik stoned achter Netflix doorbracht moet in anders invullen.
Toevallig zondagavond nog een film aangezet en meteen kreeg ik zin om te gaan blowen. Oké dan, Netflixen gaat em voorlopig niet meer worden dus. Lezen is daar nu voor in de plek gekomen.
Andere vrienden ook niet perse. Heb maar 1 vriend waar ik drugs mee gebruikte. De rest van mn vrienden zijn eigenlijk anti-drugs. Gebruikte 95% van de tijd alleen.
Ik snap je punten heel goed maar ik betrok mn drugs compleet in mn dagelijkse doen en laten om het allemaal wat leuker te maken.

Ik moet voor mezelf mn plezier weer uit de dingen halen die ik doe en niet uit de drugs. Merk nu alweer dat ik veel meer plezier beleef aan kleine dingen om me heen. En dat is hetgene wat ik (volgens mij) moet blijven doen. Voldoening/plezier halen uit hetgene wat ik maak/doe en niet uit het bezig zijn onder invloed van speed/weed.

Damm complete confessie van mezelf hierzo maar rolde er ineens uit.

Felikes

Dat wordt echt waar, na verloop van tijd minder. Veel minder. Zelfs zoveel minder, dat de terugval op de loer ligt...
Zo als ik al zei, daarvoor is tijd nodig.
Ik denk dat een van de eerste eisen is dat je een zo goed mogelijke kijk hebt over hoe de verslaving je benadeelt en hoe en waarom een en ander bij jou steeds gebeurt.

Clean blijven wordt na verloop van tijd makkelijker ook omdat je verdiend trots bent op de steeds langere tijd dat je clean bent en dat niet zomaar even helemaal wil verpesten.

Terugvallen zijn vrij normaal. Op zo'n moment is het tijd om meteen goed te bekijken wát de drug met je doet, hoe die smaakt en hoe het werkt, zodat je je daarna sterker kunt verweren.

Veel lichaamsbeweging is zeker in het begin aan te raden.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Deze post is óók helemaal juist.
Veel lichaams beweging, en een lijstje maken van de voordelen van gebruik, daarnaast de nadelen.
Werkt verhelderend. Zonder meer!
De nadelen zullen veel talrijker zijn dan de voordelen, en juist omdat je het opschrijft, krijgt het diepgang.
Wat mijzelf betreft:
Bijvoorbeeld bij alcohol kwam ik tot de conclusie dat de alcohol geen enkel probleem had opgelost. Bij mij niet.
Uiteindelijk kreeg ik er de facto alleen maar problemen bij. En dat dan allemaal voor een reisje van ongeveer een uurtje!
En ik heb me afgevraagd waarom ik dan eigenlijk nog zolang ben dóór gegaan met zuipen, dit bovenstaande wetende...maar dit is een kenmerkende vraag voor velen die met verslaving in de clinch liggen, als je op een bepaald punt van niet meer gebruiken bent aangeland.

Zo een studie maken van jezelf helpt.
Terugvallen zijn een gegeven feit, maar je bent maar één mens net zoals iedereen, en mensen maken fouten...maar probeer deze in Ieder geval natuurlijk te voorkomen!
Uiteindelijk:
Dus wees niet al te hard voor jezelf!

Laatst bewerkt:

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dus wees niet al te hard voor jezelf!
Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben. En dat lukt me de laatste maanden steeds beter.
Klinkt best makkelijk als ik het zo typ maar k besef ondertussen wel dat ik niet helemaal gelijk een ander ben. K ben nogal gesteld op mezelf en op mn “inner peace” en als ik daarover begin in mn omgeving wordt ik als een weirdo bestempeld. Groepsactiviteiten doe ik vaak al niet meer aan mee want als ik een half uur daarmee optrek ben ik compleet uitgeput en lig ik vervolgens een weekend lang op mn bed. (Beetje pep help dan wel goed btw :tongueout:)
Maar zoal ik dus al eerder zei: zulke dingen hoef ik dus niet in mn omgeving aan te kaarten dus vermijd ik de omgeving maar liever en ben dus liever op mezelf.

Het helpt me wel dat ik nu dus nog een aantal vrienden over heb, die me gewoon accepteren en als ik daarmee optrek niet mn energielevel naar beneden halen. Sterker nog, als ik daar een avond mee optrek heb ik zelfs meer energie als daarvoor. Klinkt echt vreemd als ik dit zo uittyp maarja het is toch echt zo.

Zit soms dus nogal eens in de knoop met hetgene wat ik zelf graag doe en wat “maatschappelijk acceptabel” is.
Maar probeer maar eens uit te leggen dat je op zaterdagavond liever onder een auto ligt te sleutelen als gaan stappen.

Het “fijne” aan speed vind ik dan dat ik mezelf compleet af kan sluiten van de buitenwereld en het me dan bijna niks interesseerd wat andere mensen op dat moment van me vinden. Tenzij meerdere dagen achter elkaar gebruiken dan komt de paranoïde kant weer naarboven.
Het “fijne” aan dagelijks weed roken is dat alle feelings wat afgestompt zijn.
Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben.

Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta.

Lange post geworden dit, niet iedereen zal dit interessant vinden waarschijnlijk maar ik typ dit ook groot en deels voor mezelf om mn gedachten een beetje te orderenen. Lijkt me dan weer beter als een paar joints roken en alles te onderdrukken.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik lees toch weer een soort van "verheerlijking" van het gebruiken.
Daar moet je dus mee stoppen, w abt dat beeld klopt niet.
Onder invloed een ander mens zijn, dat zal best wel, maar is diegene de persoon die je werkelijk zijn wilt?
Ik zou eens beginnen met de voors, en tegens maar eens naast elkaar te zetten.
Met een masker op lopen is naast heel erg vermoeiend bezig zijn, niet de juiste manier om met je omgeving om te gaan.
Want, deze mensen prikken er vroeg of laat doorheen, en ja, dan word je een weirdo....
Wil je verder als die weirdo, of wíl je verder als degene, die je gewoon bent?
Zonder opsmuk?
Denk hier eens goed over na zou ik zeggen.
Met een verkeerd zelfbeeld is stoppen haast gedoemd te mislukken.
Ooit van Van Kooten en de Bie gehoord?
Hun lied, wees jezelf broeders wees jezelf..... met de zeer treffende woorden wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op" dekt volledig de lading.
Gewoon je zelf zijn. En wie dat niet aanstaat, laat die maar links liggen.
Uiteindelijk komen er vanzelf mensen, die wel waarderen wie je bent bij je langs, en met deze mensen kan je dan verder. De tijden van Pipo de clown spelen, die tijd is voorbij.
Ik kees ook, dat je dit al ahw zelf al ziet. Want zo zien de mensen je, als je doorzien bent!
En het carnaval is óók al bijna passé.

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik lees een term in het speedy verhaal, die ik ook al elders, en ook in een andere typering, ben tegengekomen, ik heb veel benieuwd wat anderen daarvan vinden.
Dit is de term:
Maatschappelijk acceptabel.
Wat in vredesnaam is dit.
Is dit soms: volgens de regels van de wet?
Wit zwart gezien: dit mag wel, en dat mag niet?
Of: binnen grenzen van wat anderen vinden doen en laten wat je zelf leuk vindt? Ahw:
Leven volgens de Ongeschreven regels van de meerderheid van de mensen om je heen?
Wie kan er wat meer over zeggen?

Ikzelf leef volgens het motto:
Ik Wil met mijn levensstijl zo weinig mogelijk overlast of schade aanrichten aan de mensen die mij nabij staan.
Dat zijn er (Gelukkig!!) maar erg weinig...
Maar, een vlieg, die mij steekt, wordt doodgeslagen. Absoluut.
Wie kan hier dus iets aan toevoegen?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Yceman224
Met maatschappelijk acceptabel bedoelen ze of iets door de maatschappij geaccepteerd wordt, dit hoeft niet altijd samen te lopen met de wetgeving.

Voorbeeld, zwart werken mag niet volgens de wet, maar toch vinden veel mensen dat maatschappelijk acceptabel (behalve natuurlijk als het de buurman betreft) :tongueout:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Zwart werken. Interessant.
Ikzelf ga ervan uit, dat onze hele economie op zijn gat flikkert, als alle zwarte arbeid onmogelijk is geworden.
Dat is m.i. onmogelijk.

O jeee... even voor alle duidelijkheid, met zwarte arbeid Bedoel Ik dus niet de arbeid die verricht wordt door donkere mensen!!
(Je weet maar nooit wie dit lezen!)

msdistorted

Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben.

Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben.

Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta.
Ik denk dat ik je snap. Je lijkt jezelf meer te zijn met speed op. Het is zoals je zegt, jezelf meer omarmen wie je echt bent. En dan zonder speed. Ik denk dat je een introvert persoon bent, waardoor je veel energie kwijt raakt als je met veel (misschien extraverte) mensen omgaat en activiteiten 'moet' doen. Daarbij je waarschijnlijk ook anders gedraagt dan je in werkelijkheid bent. Fijn dat je een aantal vrienden hebt die je accepteren zoals je bent. Die het niet raar vinden als je op de za avond liever gaat sleutelen ipv stappen. Who cares als je dat liever wilt?! Die vrienden heb je nodig en de rest is, vind ik, overbodig. Je bent goed zoals je bent.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Juist ja. Je moet jezelf accepteren en respecteren . Dat zelfrespect verdwijnt als je alleen maar denkt, dat je jezelf bent als je onder invloed bent.
Zo zie je maar hoe krom dat je gaat denken door gebruiken.
Weg met die zooi, probeer dat eens een week of twee, en zie dan eens hoe dat je er zelf aan toe bent en tegenover staat.
Als het gif eruit is, dan pas kan je nuchter denken en kiezen!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Wat hier van belang is, dat is het navolgende:
Als je van een bepaald middel, of drug, weet, dat het een probleem voor je kan worden, of dit al is, dan is het raadzaam om dat middel niet in huis te hebben.
Voor mij is dat dus naast alcohol, de pijnstiller oxcycodon.
Ik heb ze dus niet in huis.
Géén drank, en géén oxcycodon.
Gewoon uit zelfbescherming.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Eens ff update hier. Tot nu toe geen last meer van cravings naar speed of sos. Is nu ondertussen 15 dagen geleden.
Ben afgelopen zaterdagavond wel weer naar de coffeshop geweest en heb daar 1 voorgedraaide joint gekocht en die dus thuis voor de helft opgerookt. De andere helft wil ik pas over 2 weken weer roken.
De afstand naar de coffeeshop weerhoud me er wel van om er vaker naar toe te gaan.
Heb geen idee of dit gaat werken maar ik houd hier in ieder geval bij wat en wanneer ik het gebruikt heb. En dat wil ik voorlopig blijven doen.

Aan de ene kant voel ik me wel een beetje triest dat ik toch weer weed gerookt heb maar van de andere kant wil ik het mezelf ook niet al te moeilijk maken. Lol, zo denkt elke verslaafde waarschijnlijk. Afijn we zien wel hoe dit verder gaat lopen.

Ik wil nog wel gaan reageren op de vorige reacties van @Yceman224 afgelopen dinsdag en woensdag maar daar moet ik echt wat meer tijd voor hebben als vanavond. Vind het zoizo interessant om over na te denken.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Een joint voor de helft oproken, en dan enkele dagen laten liggen om die dan later dus alsnog op te roken, wel aan, dat gaat niet werken...
De reden daarvoor is, dat de joint afschuwelijk vies smaakt als je die later op rookt. Werkelijk, die is niet meer te pruimen!
Eenmaal aangestoken "verandert" er iets in de tabak plús werd die een tijdje gelegen heeft.
Ik heb dit ook geprobeerd, en werkelijk, de peuk is vreselijk smerig van smaak!!

Je zit op de goede weg overigens
Ga zo dóór!!

msdistorted

Heerlijk zo'n joint die smerig is. Bende er gelijk klaar mee:lolol:

Zo te lezen kan je wiet (nog) niet opzij zetten. Maar vergeet niet dat je al met wat anders gestopt bent. Sommige mensen doen het stap voor stap, anderen stoppen met alles tegelijk.
Je bent al heel goed op weg!
Zolang de wiet geen trigger is naar meer drugs, zeg ik: thumbs up!:thumbsup:

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
@Zeelanddude
Goede 2 weken later sinds je laatste post. Hoe gaat het?
Thnx, qua gebruiken gaat het goed. Halve joint ligt nog steeds weg te teren in mn buro. Maar kan op dit moment niet zeggen dat het goed gaat met me. Zit een beetje in een dip, mn stemming is een beetje zoiets: fuck alles, weinig is interessant, dood gaan we toch wel.
En had gehoopt dat die stemming na het stoppen met speed en weed weg zou gaan.

Het genieten van kleine dingen (zoals ik dat een aantal weken geleden had) is compleet weg. Het moet wel heel spannend/interessant of extreem zijn voordat ik ga denken van woooow das leuk. Motorrijden geeft dan weer wel een kick maar ook dat kan weer niet op een rustige manier.

Ik kom mezelf ook steed vaker tegen op RC sites. Zit ik allerlei spul op te zoeken/ kijken wat voor effecten ze geven enz. Maar oppeppende middelen is voor mij denk ik echt niet verstandig.
Zit ook te verzinnen om eens truffels of paddo’s te proberen.
Heb geen idee of dit allemaal iets te bieden heeft voor me,maar op sommige momenten zou ik alles door me neus stoppen of oproken wat maar enigsinds stimulerend of verdovend is.

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Zit ook te verzinnen om eens truffels of paddo’s te proberen.
Heb geen idee of dit allemaal iets te bieden heeft voor me
Het heeft altijd wat te bieden, maarHoud er wel rekening mee dat je geconfronteerd word met alles.
Dus je kan in een gedragspatroon vallen angstig worden of compleet verward raken, En dan word zo'n ervaring stukke minder.

Het kan natuurlijk ook anders uitpakken, maar waarom probeer je niet gewoon iets van meditatie, beetje een zoektocht naar je innerlijke zelf.
Ik lees zelf voor het slapen een boek over lucide dromen van dylan tuccillo, jared zeizel en thomas peisel.
Een prachtig boek over het bewust worden van je dromen.

Misschien interessant on even stil te staan of iets te lezen en te weten te komen waarbij je nooit stil staat

Daar komt dan geen psychedelica aan de pas en dus ook geen risico's.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande poster!
Dat saaie, depri gevoel hóórt bij het ontgiften van je lichaam door het niet meer gebruiken.
Alles lijkt saai, somber, maar:
Deze gevoelens en stemmingen gaan over! Ze zijn niet van blijvende aard!
Het hóórt erbij....is dus een normale reactie van het ontgiften!

Keep your head up!
Sterkte ga zo dóór!

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Afgelopen donderdagavond weer speed en weed gehaald. Over de vrijdag en zaterdag verdeeld ongeveer 1 gram speed gebruikt en 2 gram weed. Hoefde die dagen niet te werken en ben vrijdag met een maat naar Amsterdam geweest.

Vind het achteraf wel weer jammer maar voel me ook niet verschrikkelijk slecht. Laatste keer speed was 6 weken geleden. Weed 3 weken geleden.
Heb zondagmiddag de overblijfselen gelijk maar weggegooid. Vandaag had ik nog een extra uitbrak dag en om eerlijk te wezen is mn stemming op dit moment een stuk beter als vorige week. Zelfs in de come down van de speed voel ik me beter als vorige week.

Verder heb ik op 3 mei een afspraak bij een psycholoog. Aan de ene kant lijkt het me erg fijn om eens met zo iemand te kunnen praten aan de andere kant heb ik geen idee of ik mezelf zover kan open stellen bij zo iemand. Ben benieuwd naar de ervaring.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik kan je daarover het navolgende vertellen:
Voordat je een gesprek begint, kijk deze persoon eens goed aan.
Ook in zijn ogen kijken!
Zijn stem, hoe klinkt deze, en, wat is het woordgebruik?
Alles ok? Geen goed onderbuikgevoel?
Dit zie je meteen...
Voelt het niet ok, dan moet je een andere zoeken, want tegen je gevoel ingaan en dan ook nog eens een diepgaand gesprek voeren, dat zal in dit geval gegarandeerd niet lukken.
Echt waar.
Deze gesprekken hebben alléén zin, als je de hulpverlener echt kunt vertrouwen.
Geen mens laat het achterste van zijn tong zien bij ook maar een splintertje wantrouwen....
Klopt het allemaal wel, dan zou ik zéggen maak er wat van.
Zoals ik het lees, heb jij hulp nodig.
Anders ga je het niet trekken.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik kan je daarover het navolgende vertellen:
Voordat je een gesprek begint, kijk deze persoon eens goed aan.
Ook in zijn ogen kijken!
Zijn stem, hoe klinkt deze, en, wat is het woordgebruik?
Alles ok? Geen goed onderbuikgevoel?
Dit zie je meteen...
Voelt het niet ok, dan moet je een andere zoeken, want tegen je gevoel ingaan en dan ook nog eens een diepgaand gesprek voeren, dat zal in dit geval gegarandeerd niet lukken.
Zijn goede tips, mn onderbuikgevoel vertrouw ik wel heel goed maar aangezien ik dan verschrikkelijk nerveus ben kan ik daar toch weer niet op vertrouwen.

Echt waar.
Deze gesprekken hebben alléén zin, als je de hulpverlener echt kunt vertrouwen.
Geen mens laat het achterste van zijn tong zien bij ook maar een splintertje wantrouwen....
True, zonder vertrouwen gaat het niet werken. Probleem nummer 2 is, als ik nuchter ben laat ik helemaal niks van mn tong zien, misschien net het puntje. Zeg maar, in de afgelopen 6 a 7 jaar heb ik hooguit 8x een serieus diepgaand gesprek gehad met verschillende mensen. Nooit 2x met dezelfde en altijd met mensen waarvan ik dan 100% zeker wist dat ik die nooit meer tegen zou komen. Zeg nooit nooit maar je snap het wel. Geen enkele x was ik dan nuchter. Of helemaal bezopen of onder invloed van speed/weed of van alle 3.

Zoals ik het lees, heb jij hulp nodig.
Anders ga je het niet trekken.
Mmm ook dat heb ik vaker gehoord. Zoals een schattig vrouwtje me vorig jaar nog vertelde: serieus dude, you need a head doctor and a good one.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Dat schattige vrouwtje heeft volkomen gelijk. Volgens mij, dan.
Whatever you do, do not go intoxicated!
Als je op gesprek gaat, ga daar brooodnuchter in!
Hoe moeilijk ook, hoe nerveus ook, maar als je er ingaat, terwijl je onder invloed bent, dan heeft alle energie die daaraan besteed wordt geen enkele zin, en dat weet je zelf ook.
Vertel je hier, hoe dat gelopen is?
Evt per pm?
Sterkte!!

msdistorted

Goedzo. Je zet een stap in de juiste richting. Van psychologen heb ik er 2 gehad. 1 voelde niet goed en daar deed ik niet mijn verhaal aan, de ander voelde wel goed en daar kwam alles eruit.
Het kan een zoektocht zijn naar de juiste persoon..maar geef niet op als de eerste niet goed voelt. Dan weer verder zoeken wie en wat wel bij je past. Gezien je naam, denk ik dat je in Zeeland woont. Als dit de provincie is, kan ik altijd indien gewenst via pb ervaringen delen als je er met de huidige psycholoog niet uit komt.

Succes!!

Fenne

Belezen gebruiker
Hoi,

Balen dat je niet lekker in je vel zit. Goed dat je naar de psycholoog gaat. Je moet wat met jezelf, want anders is niet gebruiken erg moeilijk.

Ik ben het met mijn voorgangers eens, het 'gewoon' voelen hoort bij het leven. Het is eenmaal saai allemaal. 5 dagen per week werken. Beetje sporten, beetje huishouden, beetje andere hobby's en beetje sociaal leven. Als je geluk heb (die ik niet heb haha :tonguewink:) heb je een leuke partner waar je tijd mee kan doorbrengen. Bedenk voor je waarom dit niet genoeg voor je is. Verslaafd zijn is niet echt leven.

En zit er niet teveel mee dat je weer gebruikt hebt. Terugvallen en hiermee leren omgaan is een onderdeel van het proces. Belangrijker is dat je hiervan leert. Je zit meer dagen zonder dan aan, super knap van je! :smiley: En je hebt de restanten doorgespoeld, heel goed!

Wees btw niet ontmoedigd als je nog niet gelijk een klik heb met de psycholoog. Een goede therapeutische klik duurt soms even. Afhankelijk van jullie beiden. Maar als het niet goed voelt, dan ermee stoppen en om een andere vragen. Je psycholoog kan je misschien koppelen aan een collega die beter bij je past.
Verwacht ook niet een wonder mbt de gesprekken/behandeling. Het is een proces en hard werken. Maar eenmaal inzichten, heling, meer zelfvertrouwen etc etc voelt zo fijn! Je hebt grip op jezelf en voelt je ook veel beter/gelukkiger.
Open stellen is een kwestie van open stellen. Klinkt zo makkelijk, maar moeilijk is het niet toch? Wat heb je te verliezen? Je hebt des te meer te winnen. En praat anders over dat je het moeilijk vindt om je open te stellen. Psychologen zijn geoefend om mensen op hun gemak te stellen, motiveren en onderzoeken wat leeft bij je.

Mensen die heel gesloten zijn, wantrouwend, zijn vaak onzekere mensen. Ik gok maar even hoor. Als het niet zo is, hoor ik dat wel :) Durven zichzelf niet open te stellen, want eng en kwetsbaar. Bang om veroordeeld te worden en afgewezen. Als iemand die kant van mij ziet of dat van mij weet, dan wilt die persoon niks met mij maken hebben. Je eigenwaarde is van jou en jou alleen. Iedereen is waardevol en mag er zijn. Met alles wie jij behelst.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan