• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Whatever you do, do not go intoxicated!
Als je op gesprek gaat, ga daar brooodnuchter in!
Hoe moeilijk ook, hoe nerveus ook, maar als je er ingaat, terwijl je onder invloed bent, dan heeft alle energie die daaraan besteed wordt geen enkele zin, en dat weet je zelf ook.
Sterkte!!
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld: Als ik onder invloed van speed ga, wordt het “naar de psycholoog gaan” een nieuwe activiteit onder invloed van speed. Met als gevolg dat de 2e keer “naar de psycholoog gaan” bijna onmogelijk wordt om nuchter te doen.
En om dan echt te stoppen met speed kun je eigenlijk niet meer naar die psycholoog gaan, omdat die activiteit en locatie dan gekoppeld zit aan speed?

Als je zoiets bedoelde? dan ja, dat weet ik, dat onder invloed naar de psycholoog gaan een complete verspilling van tijd is. Nu ik dit zo duidelijk uittyp hoop ik echt dat ik er nuchter naar toe ga.

Vertel je hier, hoe dat gelopen is?
Evt per pm?
Sterkte!!
Ja ik hoop hier wel te delen wat ik er meemaak.

Goedzo. Je zet een stap in de juiste richting.
Thnx, zo voelt het ook ja.

Gezien je naam, denk ik dat je in Zeeland woont. Als dit de provincie is, kan ik altijd indien gewenst via pb ervaringen delen als je er met de huidige psycholoog niet uit komt.
Ja klopt. Misschien wens ik dat nog wel eens, maar wil het op dit nog niet weten. Als ik nu al voor een vervanger ga kijken, neem ik eigenlijk al aan, dat deze niks wordt.
Wil er zo open mogelijk naar toe gaan, en na het eerste gesprek pas beslissen of het gaat werken of niet.

Pfff als ik mn eigen reactie zo terug lees, denk ik echt met een stemmetje: zie je, je weet donders goed wat je moet doen, doe het dan ook en handel het dan ook op die manier zoals je het bedacht hebt.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Je conclusie over wat ik bedoeld heb, is juist.
Ga ger dus nuchter naartoe.
Heb je trouwens ook overwogen,dat deze mensen (al helemaal als zij horen, waarvoor je bij hem of haar komt!) Dat zij heel snel kunnen zien, of jij onder invloed bent?!
Zou een afgang voor je kunnen worden...!
Tijdverspilling als je er niet nuchter naartoe gaat.
En, je weet het. Heel erg goed.
Zie en lees je laatste zin nog maar eens!

msdistorted

Experimenterende gebruiker
Misschien wens ik dat nog wel eens, maar wil het op dit nog niet weten. Als ik nu al voor een vervanger ga kijken, neem ik eigenlijk al aan, dat deze niks wordt
Ja dat bedoel ik ook. Eerst uitzoeken of deze psycholoog iets voor jou kan betekenen en waar jij je prettig bij voelt. Als het niks is, kan je altijd nog verder kijken.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Het kunnen vertrouwen van een hulpverlener is van wezenlijk belang natuurlijk.
Je moet er absoluut een goede klik mee hebben anders wordt het een verspilling van tijd en moeite.
Ook bij hulpverleners zit er veel kaf onder het koren.
GIk heb er ook nogal wat gekend die ...eigenlijk de zaak waarvoor ik kwam, alleen maar erger hebben gemaakt.
Als de klik er niet is, zeg dit asap en zoek een ándere.
Soms is het gaan roeren in de stront alleen maar een reden, dat deze erger, veeeeel erger nog, zal gaan stinken.
Echt goede hulpverleners zijn schaars.
Zeer zeldzaam.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
@Zeelanddude
Hi hoe is het nu? 3 mei is voorbij en dus heb je denk ik je eerste gesprek gehad.
Thnx man ja op dit moment wel redelijk denk ik. Afgelopen vrijdag gesprek gehad. De avond ervoor zag ik er echt als een berg tegenop en wou bijna gewoon niet gaan. Toch geweest, aardige man, meelevend maar nog niet echt kritisch vond ik zelf. Voor mezelf vond ik het nog steeds wel moeilijk om dingen te vertellen. Ja zeg maar eens hardop dat om de 2 a 3 weken het liefst 3 dagen achter elkaar speed en weed gebruikt. En dat je de opknapfase die dan volgt, helemaal niet erg vind.

Heb verschillende vragenlijsten mee gehad die ik in moet vullen. Heb nog geen vervolg afspraak maar die komt er wel. Ben veel te benieuwd wat er uit die vragenlijsten komt.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Je kunt eigenlijk niet in maar één gesprek echt goed aanvoelen of je de juiste man op de juiste plaats hebt.
Natuurlijk kan er eigenlijk niemand direct losbranden met diepgaande knelpunten. Echt, dat kan gewoon niet .
Vertrouwen moet groeien.
Maar, ben je een ronde of drie verder, dan zou je een goede inschatting moeten kunnen maken.
En dan, voelt het niet goed genoeg?
Vraag dán om een ándere hulpverlener.
Daar heb je recht op, en anders is het zonde van de tijd en moeite.

msdistorted

Goed bezig hoor! De eerste stap is nu echt gezet, je bent over die drempel heen. Well done
Ik ben het eens met @Yceman224. Die klik en vertrouwen komt, of het komt niet. Dan idd zeker naar een ander op zoek.

Ik voelde goed aan wie er wel/niet bij me paste. Waar het wel goed voelde, wilde ik mijn verhaal aan vertellen. Bij die ander niet, zij voelde fake. Na de 3e sessie bij haar weg gegaan.
Tevens had ik bij die goede bijna een lange sessie geannuleerd, omdat ik de drempel niet over durfde te gaan. Eenmaal die sessie van 2,5 uur gehad, was ik zo blij dat ik was gegaan.
Hiermee wil ik jou op het hart drukken dat, ookal voel je weerstand, probeer er toch steeds naartoe te gaan. Je werkt aan jezelf en aan jouw toekomst.

Ik ben ook benieuwd, vooral naar het verloop van jouw verhaal. Ik zal er af en toe naar vragen via DF. Hopelijk word je geholpen en word je (weer) helemaal happy met jezelf.

:wave:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Idd.
Als je eenmaal een goede counselor hebt gevonden, dan is het natuurlijk erg belangrijk om te blijven gaan.
Ook al heb je geen zin.
Juist dán is doorzetten echt heel belangrijk.
Want eenmaal een keer niet gegaan, de navolgende keer is het wél gaan, ineens een flink stuk moeilijker...
En, werkt het niet, dat kan.
Laat je dan niet overhalen om een behandeling die niet werkt, tegen je wil, dóór te laten gaan.
Want dan zal de (geestelijke) schade er alleen maar door toenemen.
In dezelfde gevallen is het goed om te weten dat je dan kunt worden doorverwezen naar een andere instantie die "anders" werkt.
Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat.
Laat je iets weten?
Sterkte!

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Thnx voor de ondersteuning mannen. Doet me toch wel goed al heb ik het idee dat ik dat nog niet echt verdiend heb.
Speed en weed gebruik staat nog niet op nul. Afgelopen zaterdag 1 lijntje speed gebruikt en savonds nog een paar jointjes. Oké, niet helemaal juist natuurlijk maar in ieder geval geen 3 dagen achter elkaar gebruikt. Laat ik dat dan maar als iets positiefs zien.
Opzich voel ik me nu redelijk goed. Overdag heb ik wel wat last van schommelde energie levels. Ene moment nergens zin in en kwartier later weer wel zegmaar.
Maar sinds ik de LSD trip heb gehad, heb ik wel meer het idee dat ik mn mindset meer kan sturen. Alles valt of staat bij mij met mn mindset.
Heb ondertussen microdots 1p-lsd besteld en wil daarmee eens gaan proberen of microdoseren helpt om nog meer controle te krijgen op mn gedachten en mindset.

Ik heb nog geen vervolg afspraak gemaakt met de psycholoog. Waarom weet ik zelf geeneens. Zal morgen eens een berichtje doen naar hem. Had toen toch wel het idee dat het kan helpen om het 1 en ander te verbeteren.

• Like
Waarderingen: Bas

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zo guys, hier nog eens een berichtje zetten. Het gaat weer goed met me. Laatste keer speed is nu alweer ruim een maand geleden en heb totaal geen cravings meer.
Contact met de dealer is nu helemaal verdwenen. Als ik nu speed zou willen gebruiken heb ik echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten gaan halen.

Weed roken is ook een stuk mindet als een paar maanden geleden. Eigenlijk ben ik zo weer best tevreden over mijn gebruik.

Speed zal ik niet snel meer aanraken. Ben ondertussen ook meer de LSD gaan waarderen als een speed sessie

LSD is echt vele male leuker als speed.

Zonnetje

Belezen gebruiker
Als dat ook niet meer nodig is is dat goed om te horen :blush:
Goed dat je de drempel om aan speed te kunnen komen zo hoog mogelijk hebt gemaakt. Want daar gaat het meestal mis in combinatie met momenten van 'zwakte'.
Verder geen mensen in je omgeving die nog wel gebruiken?

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
In mn vriendenkring wordt zo goed als geen speed gebruikt. Weet van 1 maat dat die op een feestje wel eens iets neemt maar verder niemand. Weed wordt meer gebruikt maar heb ook geen moeite om nu bij vrienden te zitten die aan het blowen zijn en dat ik nuchter ben.

msdistorted

Wat een verandering en verbetering. Ik ben niet bekend met LSD, maar ik denk dat het niet zo verslavend is als speed. Dus ik zeg : wat goed! Fijn dat je van de craving af bent, kan echt aan je vreten. Super man!!

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mmm laat ik dit topic maar weer eens omhoog trekken uit de archieven van DF.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. En qua drugsgebruik, tja, lol, vorig jaar rond deze tijd zat ik met een speed verslaving, nu verschillende periodes gehad van 3mmc (misbruik) in combinatie met weed en etizolam.
Oftewel, zit nu met een benzo verslaving. Weet niet of ik daar nou ‘beter’ mee ben.

@Zonnetje nee heb geen afspraak meer gemaakt. Gaat ook niet meer gebeuren denk ik.
Hier moet ik op terug komen, heb vrijdag 29 mei een intakegesprek bij een sociaal psychiatrisch verpleegkundige.

En ik heb een raport over mezelf in handen gekregen. Een intakegesprek en 3 aanvullende onderzoeken uit 2003.
Hit me right in da feelings. Alsof er een boek over mezelf opengaat 🤯

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ah, een goed begin is er!
Ik heb ook weleens rapportage over mij ingezien.
Wat een enorme confrontatie was dat.
Als je zoiets doet, zorg er dan voor dat je niet alleen bent!

Dit lezen maakt me echt bang.
Ik had vroeger een speedverslaving maar dat is ondertussen alweer een jaar geleden. Heb het sindsdien enkel sporadisch gebruikt. Een grammetje in December en twee lijnen in februari maar heb nu 5 gram gekocht. Op zich lukt het om er van af te blijven maar ergens blijft het altijd wel in je hoofd spoken dat het nog wel eens fijn zou zijn om wat speed te doen. Ookal weet je dat het niet echt een goed idee is. Hopelijk kan ik er ooit helemaal afblijven, maar ik weet niet of me dat zal lukken.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Dit lezen maakt me echt bang.
Ik had vroeger een speedverslaving maar dat is ondertussen alweer een jaar geleden. Heb het sindsdien enkel sporadisch gebruikt. Een grammetje in December en twee lijnen in februari maar heb nu 5 gram gekocht. Op zich lukt het om er van af te blijven maar ergens blijft het altijd wel in je hoofd spoken dat het nog wel eens fijn zou zijn om wat speed te doen. Ookal weet je dat het niet echt een goed idee is. Hopelijk kan ik er ooit helemaal afblijven, maar ik weet niet of me dat zal lukken.
Gooi weg, die 5 gram.
Als je er niet mee kunt omgaan, dan....weg die zooi!
Want je gaat het verliezen, dit win je niet...5 gram is veel teveel on zo maar te laten liggen binnen handbereik..
Weg ermee!

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je zoiets doet, zorg er dan voor dat je niet alleen bent!
wat bedoel je hier precies mee eigenlijk?
Ik neem aan dat je met 'zoiets' het intakegesprek bedoeld? Wat trouwens telefonisch is.

Ik vond/vind het niet echt een confrontatie, meer een soort bevestiging, verduidelijking,
Het is trouwens 1 intakerapport, en 2 aanvullende onderzoek rapporten

Ik quote uit het 1e onderzoek rapport:
Psychiatrisch onderzoek: Zeelanddude is een 11 jarige jongen, goedverzorgd, geen dysmorfe kenmerken. Hij imponeert jonger dan kalenderleeftijd. Hij maakt vrijwel geen oogcontact, behalve soms vluchtig. Er ontstaat geen contactgroei. Hij blijft in het contact ongrijpbaar. Bij binnenkomst gaat hij op tafel meteen aan de slag met constructiemateriaal. (note voor huidige ik: jeeeuj, blijkbaar heb ik dus wel een baan die bij me past) Hij stoort zich niet aan het feit dat onderzoeker langdurig zwijgt, gaat zijn eigen gang. Er is geen sprake van hyperactiviteit of impulsiviteit. Er zijn geen tics. Wel bijt hij nagels (nog steeds btw XD) Mogelijk is er sprake van een afwegend gebruik van de zintuigen...... Blablabla heel verhaal verder........
Conclusie: Er blijkt sprake van sociaal beperkt functioneren. Hij is rigide (oké, de betekenis daarvan moest ik dus eerst opzoeken.) Tijdens onderzoek valt op de ontbrekende wederkerigheid in contact, afwijkend oogcontact, weinig verbale mogelijkheden...blablablabla....geen diagnose.

Helemaal aan het eind: Onderzoek met *instelling* wijst waarschijnlijk PDD-Nos aan. (is op zoek gegaan naar eigenschappen daarvan en ja, ik herken er wel dingen van)

Nogmaals, geen pijnlijke confrontatie, meer een boekwerk over mezelf, wat ik zelf nooit zo duidelijk had kunnen vertellen/opschrijven. Een aantal dingen komen niet meer overeen komen met "de huidige ik" maar een veel betere beschrijving over mezelf zou ik nu niet kunnen maken.

Edit: Ik neem mijn ouders niets kwalijk, maar waarom zijn ze er nooit verder mee gegaan...?

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan