Nachtmerries ?

calimero

Newbie
Hey,

Afgelopen vrijdag heb ik samen met 'n maat tussen 14u - 19 u zo'n vijf lijntjes speed gedaan. Ik had verwacht dat ik die nacht nog een beetje zou kunnen slapen, maar dat is er helaas dus niet van gekomen ...

Tijdens de nacht van zondag op maandag heb ik last gehad van een verschrikkelijke nachtmerrie. Ik lag rustig in m'n bed te slapen, toen ineens iemand me aanporde. Dit lijkt helemaal niets erg, maarals ik eraan terugdenk, begin ik nog bijna te rillen. De vorige keren dat ik speed heb gedaan, heb ik hier ook last van gehad. Ik kan me niet steeds herinneren wat ik precies droom, maar wel dat het verschrikkelijk pijnlijke momenten waren ...

Hebben jullie hier ook last van ?

BUBBS

Experimenterende gebruiker
Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt als ik speed heb gebruikt , moet wel beangstigend zijn . Maar vijf lijntjes in zo'n korte periode lijkt mij wel wat veel .

Greetz Bubbs :)

platypus

Belezen gebruiker
uuh ik heb wel door pep, als ik lang niet geslapen heb dat ik me echt een verknipte psychopaat voel... daarom doe ik het ook liever niet (soms als ik zat ben :flushed: )
maar dat je zoiets hebt is niet gezond, psychose ofzo?
zou iig opppassen met speed voortaan

spacekonijn

Badass junkie
nachtmerries ontstaan door onder andere serotonine te kort ook de dagen na xtc kun je erge nachtmerries hebben omdat je serotonine in je slaap weer bijgevuld word.
weet niet precies hoe speed op je serotonine werkt maar de verklaring van nachtmerries na speed zal vast ongeveer hetzelfde zijn.

dat l-tryptofaan ( after E) schijnt daar tegen te helpen.

ik heb het zelf ook wel eens maar dan alleen na teveel gebruikt te hebben

GabberFreak17

Belezen gebruiker
jups heel beangstigend.. vroeg gebruikte t super veel..speed ook snoof gerust 1 a 2 gram weg gedurende een weekend.. mja tegenwoordig ondervind k de paranoide van speed te merken en te voelen.. genoeg rede om wat bewuster ermee om te gaan.. 1 lijntje nemen is weer een nightmare episode voor mij.. echt zo eng.. en dan niet te spreken over sommige rare dromen in nuchtere toestand.. vaak ook schrik je wakker net of iemand je aanport met de vinger... of j ineens een schreeuwende stem hoort in je hoofd.. die heel luid j naam roept of een soort dark iemand gezicht als jullie snappen wat ik bedoel?

calimero

Newbie
Ik snap perfect wat je bedoeld. Onverklaarbare terreur ...

Nu je t zegt, ik heb t ook wel es meegemaakt na n zware avond op xtc...
Goed om te weten dat k niet alleen ben.

gr

roaren*

Bewuste gebruiker
heb ik ook toen dat ek veel speed gebruikte ook 1a2 gram in een weekend.. en tijdens de week nog altijd paranoia zijn.. het gevoel dat iedereen je aankijkt..denken dat er bijvoorbeeld iets beweegt naast je maar eigelijk is het niets :confused: .. nja tis niet altijd even leuk :cry: daarom doe ik het nu ook wat rustiger aan.. maar ben nog altijd beetje paranoia..het doet me soms wel nadenken om volledig met de drugs te stoppen.. maar zo makkelijk is het niet.. het weekend komt er dan weer aan en heb dan weer zin om te gebruiken.. nja kzal ooit wel op een moment komen dat ek zeg, ja nu is het gedaan.. maar die behoefte heb ek nog niet helemaal.

Mac...

Badass junkie
Heb wel eens vaker van die hele wazige dromen als ik toch in bed lig na de pep. Ik kan dan niet echt slapen, maar droom dan toch. De dromen lijken veel echter, maar echte nachtmerries heb ik al een half leven niet meer gehad.

Nick

Experimenterende gebruiker
calimero zei:
Ik snap perfect wat je bedoeld. Onverklaarbare terreur ...

Nu je t zegt, ik heb t ook wel es meegemaakt na n zware avond op xtc...
Goed om te weten dat k niet alleen ben.

gr

hier nog 1 lol..

maar bij mij gebeurde et dat ik gewoon wakker was, en ik zag hele tijd iemand vaag naar me kijke.. :smoke:

Mac...

Badass junkie
@ Gabberfreak

Sorry, ik bedoel dit echt met alle respect, maar als ik af en toe jouw ervaringen lees met drugs, vraag ik me echt af wat je met die zooi moet. Je gebruikt nu hoe lang?? Net een jaar??? En dan al dit soort verschijnselen, en nog niet te min ook niet. En dan wil je ook nog bruin evt gaan gebruiken.

WORD EENS FF WAKKER AJB

want op dees manier zal het nooit goed met je komen. Als je na het nemen van 1 lijn al weet dat je een nightmare episode tegemoet gaat, wrm zou je die lijn dan nemen. En denk maar niet dat je uiteindelijk bij alle andere soorten drugs dit niet zal hebben, mss nog wel een stuk erger dan wat je ooit op de pep hebt meegemaakt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Mee eens,

als je je niet goed voelt zijn er veel meer dingen dan alleen drugs die je kunnen helpen.

bijvoorbeeld anti-depressiva, je gaat het leven dan veel meer waarderen.

tegen angsten zijn er kalmeringsmiddelen.

maar er is veel meer dan alleen pillen.

een psycholoog, psychiater. bijvoorbeeld. het is niet te onderschatten hoe die je kunnen helpen!

mijn ervaring is dat mensen die klachten hebben heel erg terughoudend zijn om professionele hulp te zoeken.ik zie dit in mijn omgeving. dan drinken ze maar een krat bier als ze depressief zijn.

maar ook al wil je niet naar een psych.

een goed gesprek met een vriend.

lekkre muziek draaien.

en wat helemaal helpt tegen bijna alles, en nog gratis en makkelijk ook: Hardlopen! sochtends als je opstaat of aan het einde van de middag. ik doe het vaak laat in de avond maar dat is atypisch.

hardlopen, fitnessen, sporten, dat soort dingen.. die zorgen ervoor dat dezelfde stofjes in je hersenen worden gemaakt net als bij speed, coke, heroïne. alleen dan op een goede manier.

serotonine, endorfine, enzovoorts.

probeer het gewoon eens. een half uurtje. hardlopen 5 minuten en dan 5 minuten gewoon lopen.

zoiets simpels. maar je komt buiten. je spant je lichaam en geest in. het is goed voor je concentratie, voor je gevoel, gemoedstoestand, en je traint je lichaam ook nog.

het helpt heel goed tegen stemmings klachten. als je je gewoon bagger of kut voelt.

tegen eenzaamheid helpt t niet. dan zou e op een sportvereniging moeten gaan. dat is voor mij het nadeel, ik kan dat niet met mn slechte lichaamsbouw en autistisch gezeik. maar voor de rest is het gewoon zoiets simpels maar wat echt een wondermiddel is..

dit zijn mijn ervaringen en dit zal door alle psychologen bevestigd worden. bewegingstherapie heet het. zo verfrissend. en gezond.

iedere dag 20 minuten bewegen :sunglasses:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
gabberfreak,

wat ik net bedenk...:

misschien komen de posts van verschillende forummers wat vijandig op je over. vooral na aanleiding van je post dat je bruin wil gaan gebruiken.

het is niet vijandelijk bedoelt. van mij absoluut niet, van de rest 100% zeker ook niet. [[[[ ze proberen te helpen ]]]]

er zullen vast en zeker mensen zijn die je posts lezen, en denken "jezus wat een malloot met zn drugsgebruik" ofzo. NIKS VAN AANTREKKEN.

ik weet niet wat je problemen zijn enzo, maar ik geloof wel dat ik uit je posts op dit forum kan opmaken dat je drugs gebruikt vanwege problemen.

ik begrijp dat. ik heb hetzelfde gedaan.

vooral op het Heroïne-subforum posten mensen niet vooral om over de drug te praten, maar om elkaar te steunen, met problematisch gebruik enzo. het is een soort van hulpforum geworden krijg ik de indruk.

dus blijf vooral posten kerel! ik(we) wijzen je absoluut niet af vanwege je gebruiksgedrag enzo, hoewel je gebruiksgedrag wel slecht is (die indruk heb ik)

dit forum is tegenwoordig niet meer alleen om te lullen over welke pillen beter zijn enzo maar ook om elkaar te steunen met problematisch gebruik en misschien wel ook met alledaagse of psychologische problemen.

goed deze post komt misschien erg softie over... maarja ,ik probeer te helpen

GabberFreak17

Belezen gebruiker
nou je tips om hard te gaan lopen lijkt me een goed idee ik ben al bezig meer tijd in me hobbys te steken en veel werken zodat ik bezig blijf merk ook dat ik een stuk meer rook sinds k niet zovaak meer gebruik De heroine Post was eigenlijk meer een vragende post.. k ben zelfs bang om er aan te zouden beginnen en eigenlijk is het een oplossing voor niks.. me problemen onder ogen zien moet ik ben al met een vriend aan het praten die me steunen en me helpen drugs op een andere manier te gebruiken dan ik eerst deed mja...fneawognfkgln kun je me mischien je verhaal vertellen hoe het begin bij jou? je drugs gebruik voor dat je aan de heroine zat?.. hoeft niet als je het niet wilt vertellen mja

in ieder geval bedankt allemaal!

Bollie

Bewuste gebruiker
ik heb ooit een keer gedroomd dat ik een ei was.
Maar dit was in nuchtere toestand, offtopic dus :mrgreen:

Jeller

Badass junkie
Mac... zei:
Heb wel eens vaker van die hele wazige dromen als ik toch in bed lig na de pep. Ik kan dan niet echt slapen, maar droom dan toch. De dromen lijken veel echter, maar echte nachtmerries heb ik al een half leven niet meer gehad.
op mdma heb ik ook zo een iets gehad.. een tijdje terug hadden mijn bror en ik een dikke capsule gepakt en toen we gingen slapen (was mss 7 uur achter ge inname) lagen we alletwee in de zelfde kamer en af en toe zeiden we zo iets maar dat was eigenlijk uit onze droom en we zeiden het ook in het echt :grin::confused: Grappig, maar toch freaky eigenlijk.. ook raar dat we het alletwee hadden.. toch nog goed kunne inslapen uiteindelijk, maar twas wel een raar iets. Nachtmerries ofzo nog gene last van gehad

Mac...

Badass junkie
Ook heel herkenbaar. Heb dat ook wel eens gehad toen ik op stap was, compleet out liggen te gaan en dromen, maar wat je zegt in je droom ook echt zeggen. Ik werkte toendertijd op de bouw en daar was ik ook over aan het dromen en toen zei ik (vertaald uit het limburgs): Pak me ff de hamer uit de kruiwagen. Mijn broertje was die keek me aan en zei: wat zeg je nou???

Heel vaag, maar wat een lol.

J0rrit

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
en wat helemaal helpt tegen bijna alles, en nog gratis en makkelijk ook: Hardlopen! sochtends als je opstaat of aan het einde van de middag. ik doe het vaak laat in de avond maar dat is atypisch.

hardlopen, fitnessen, sporten, dat soort dingen.. die zorgen ervoor dat dezelfde stofjes in je hersenen worden gemaakt net als bij speed, coke, heroïne. alleen dan op een goede manier.

serotonine, endorfine, enzovoorts.

probeer het gewoon eens. een half uurtje. hardlopen 5 minuten en dan 5 minuten gewoon lopen.

zoiets simpels. maar je komt buiten. je spant je lichaam en geest in. het is goed voor je concentratie, voor je gevoel, gemoedstoestand, en je traint je lichaam ook nog.

het helpt heel goed tegen stemmings klachten. als je je gewoon bagger of kut voelt.

tegen eenzaamheid helpt t niet. dan zou e op een sportvereniging moeten gaan. dat is voor mij het nadeel, ik kan dat niet met mn slechte lichaamsbouw en autistisch gezeik. maar voor de rest is het gewoon zoiets simpels maar wat echt een wondermiddel is..

van sporten voel kun je je idd net zo " goed " voelen, alleen je spaced er niet van en dat is nou weer jammer:P

Bovenaan