NADH voor de dagen erna.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Voor het herstel van onze transmitters gebruik ik het volgende voedingssupplement: NADH.
Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Of geloven jullie niet in supplementen?

"A University of Paris research study proves that in brain tissue (neuron cell) cultures, the production of the brain neurotransmitters, such as dopamine, can be increased by adding NADH to the culture medium.

The study's results showed that adding NADH yields a six-fold increase in the production of the neurotransmitter dopamine. It was also found coenzyme NADH stimulates the production of many different brain neurotransmitters, including dopamine, norepinephrine or noradrenaline, and serotonin."

Bron: http://www.nadh.com/site7/SYSact20.htm

En uit het het artikel "Stimulation of dopamine biosynthesis in cultured PC 12 phaeochromocytoma cells by the coenzyme nicotinamide adeninedinucleotide (NADH)" uit het Journal of Neural Transmission geschreven door K. Vrecko, J. G. D. Birkmayer, and J. Krainz.

Institute for Medical Chemistry, University of Graz, and Institute for Parkinson Therapy, Vienna, Austria

"The activity of the tyrosine hydroxylase, the enzyme which
is diminished in the brains of Parkinson patients, has been measured in
cultured PC 12 rat phaeochromocytoma cells. In the same way dopamine
content in the medium after incubating these cells with or without NADH
was assayed. The experiment shows that NADH is able to increase the
activity of the tyrosine hydroxylase and dopamine - production in PC 12
cells up to 6 times. The results provide evidence that NADH is able to stimulate dopamine
- biosynthesis directly."

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik gebruikt nu sinds kort L-tyorosine als suplement en het werkt echt fijn! L-tryosine is een voorloper op stoffen zoals dopamine, adrenaline en noradrenaline. Net als 5-htp dat voor serotonine is.

Als ik dit bijvoorbeeld na pep gebruik is mijn kater een stuk minder, heb ook geen hoofdpijn wat ik normaal wel heb (neem nooit meer dan 100mg pep). Door zo'n capsule voel ik me de day after pep gewoon normaal fit :) .

Ook als ik niets gebruikt hebt is het een fijn middel. Het geeft me meer concentratie, heb meer energie, en ik ben minder gestrest :)

Je kan het gewoon bij de smartshop halen, en slecht voor je gezondheid is het niet. lees voor meer informatie:
http://magazine.vannature.nl/downloads/20071/artikel_l_tyrosine.pdf

hoe zit het nou met dat verhaal dat je op een gegeven moment geen serotonine/dopamine aanmaakt op een NATUURLIJKE manier als je dat een tijdlang via supplementen hebt gedaan?

is dat waar?

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Ik gebruikt nu sinds kort L-tyorosine als suplement en het werkt echt fijn! L-tryosine is een voorloper op stoffen zoals dopamine, adrenaline en noradrenaline. Net als 5-htp dat voor serotonine is.

Als ik dit bijvoorbeeld na pep gebruik is mijn kater een stuk minder, heb ook geen hoofdpijn wat ik normaal wel heb (neem nooit meer dan 100mg pep). Door zo'n capsule voel ik me de day after pep gewoon normaal fit :) .

Ook als ik niets gebruikt hebt is het een fijn middel. Het geeft me meer concentratie, heb meer energie, en ik ben minder gestrest :)

Je kan het gewoon bij de smartshop halen, en slecht voor je gezondheid is het niet. lees voor meer informatie:
http://magazine.vannature.nl/downloads/20071/artikel_l_tyrosine.pdf

Hey supertip man!! Thanks!!! :rock: Dat ga ik zeker kopen!!! Soms kan ik wel een beetje heel de week beetje zo hebben dat alles wat meer moeite kost, gaat dit hierdoor misschien minder worden? Ik heb me vorige keer zelf aangeleerd gewoon tijdens speed af en toe een banaan of een Mars of iets dergelijks naar binnen te werken, dan ga je gewoon nog lekkerder op de speed ook nog heb ik gemerkt omdat je brandstof hebt. En helpt tegen kater!!!! Maar ik ga zeker even naar de winkel!!! TOP!! :hearteyes:

Ik ben ook best wel stressgevoelig namelijk. Het katergevoel van pep voelt namelijk anders dan met xtc. Met pep is het een beetje zo sluimerend op de achtergrond, zo van alles kost meer moeite. Met xtc had ik altijd enorme emotionele schommelingen...

honingolie

Bewuste gebruiker
pas wel met l-tyrosine, het is niet aan te raden na XTC-gebruik. Het kan de kans op hersenschade dan vergroten.. voor middelen zoals coke of speed, die je dopamine uitputten is het wel geschikt.

Bovenaan