nawerkingen truffels?

zebra12

Newbie
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb rond januari/februari truffels gegeten. ik heb geen idee welke truffels. dit is al heel slim XD verder heb ik ongeveer een half bakje opgegeten.

De trip begon heel mooi en leuk, ik keek ineens heel anders op het leven, ik keek soort van boven af, alles was ook uitgezoomd. ik ging me jas aantrekken omdat ik het steenkoud had. mijn jas voelde niet meer als mijn eigen jas. het leek net hij minder dik was? ik vond dit heel grappig op het moment. ik ging buiten een rondje lopen en vond alles prachtig, hoe alles was ontstaan en dat de sterren mooi zijn.

we zaten met een groepje, maar dit zijn niet me vrienden die ik 100% vertrouw, dus ik zat al in een negatieve sfeer. uiteindelijk kregen me vriendin ruzie met haar vriend. er kwam opeens een negatieve sfeer over mij heen. ik nam een paar hijsen van een blow en op een gegeven moment dacht ik dat mensen spelletjes met mij aan het spelen waren. dit was natuurlijk niet zo, ik kon de realiteit niet meer onderscheiden van de werkelijkheid. er stond irritante muziek op en ik kon niet eens meer naar een video clip kijken van beyonce. ik vond dit zo irritant en raar..

uiteindelijk dacht mijn gevoel dat ik dood ging, ik dacht dat me vrienden 112 moest bellen en wist niet eens meer hoe ik moest slikken. ik zat contineu op me adem te letten of het wel goed ging. ik maakte mezelf zo para dat ik zo graag naar huis wou, maar kon natuurlijk niet op de scooter weg gaan!

de dagen erna voelde ik me opzich wel prima, maar was erg geschrokken. ik ging een paar weken later naar een feestje en vroeg me af of ik wel XTC moest nemen. uiteindelijk toch gedaan, maar wel minder dan normaal. in de dagen erna heb ik nog wiet gerookt en sindsdien is alles helemaal onwerkelijk.

ik vind het zo bizar dat we kunnen leven, dat we kunnen denken en zien. ik vraag me af hoe wij gevormd zijn? en vind het gek dat ons lichaam ons zo kan sturen zonder dat je erbij nadenkt, zoals het lopen. ik loop helemaal vast in me eigen gedachten en krijg contsant angtstaanvallen en heb continue stress. ik werk 6 dagen in de week tot 5 uur. ik heb tijdens me werk deze angstaanvallen continue. maar ik kan natuurlijk niet stoppen met werken, dus de druk ligt nog hoger.

ik heb al 2 sessies gehad met me psycholoog en ze zegt dat het door mezelf komt. dat ik zelf de producent bent van mijn eigen gedachten. ik vind dit vaag, want ik wil mezelf dit helemaal niet aandoen. ik voel mezelf alleen veilig thuis, in bed. overal waar ik anders kom ben ik helemaal van het pad af. hopelijk herkent iemand zich hierin, of kan mij advies geven. het is nu al een aantal maanden zo en ik wil er echt vanaf!

verder heb ik al sinds maart geen drugs meer aangeraakt. ik weet nu wel duidelijk dat ik dit NOOIT meer ga doen, ook geen andere tyves zooi. verder heb ik sinds die tijd 1 avondje wezen stappen met een paar drankjes alcohol erbij.

THNX a lot alvast :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb je post even naar een ander subforum geplaatst aangezien het geen tripreport is.

Vervelend dat je zo'n nare trip ervaring hebt gehad en je nu angstaanvallen hebt. Je nare trip komt duidelijk door de setting, zoals je die beschrijft was die alles behalve ideaal. Je was met mensen die je niet volledig vertrouwde, de muziek was niet chill, er kregen mensen ruzie, etc. Allemaal factoren die aan de negativiteit van de trip hebben bij gedragen. Daarnaast is blowen aan de psychdelica een heel slecht idee als je je al niet goed voelt, aangezien het de trip heftiger kan maken en in jouw geval ook paranoia. Uit je laatste zin begrijp ik dat je nooit meer drugs wilt gebruiken, jammer dat het zo heeft moeten komen maar voorlopig wel beter lijkt me.

zebra12 zei:
ik heb al 2 sessies gehad met me psycholoog en ze zegt dat het door mezelf komt. dat ik zelf de producent bent van mijn eigen gedachten. ik vind dit vaag, want ik wil mezelf dit helemaal niet aandoen. ik voel mezelf alleen veilig thuis, in bed. overal waar ik anders kom ben ik helemaal van het pad af. hopelijk herkent iemand zich hierin, of kan mij advies geven. het is nu al een aantal maanden zo en ik wil er echt vanaf!
Ik raad je aan door te gaan bij de psycholoog, want je hebt duidelijk een hoop te verwerken. Uiteindelijk klopt het wel wat je psycholoog zegt, je maakt zelf die angstgedachtes aan. Het lijkt erop dat je de slechte trip nooit goed verwerkt hebt en nu overal gevaren ziet. Ondanks dat je zegt het niet te willen, kun je onderbewust toch allerlei negatieve of angstige gedachtes hebben. Een eerste stap naar verbetering is wel inzien dat de gedachtes in jouw hoofd ontstaan en dat de angsten niet op realiteit gebaseerd zijn. Hiervoor heeft je lichaam ook altijd uit zichzelf gefunctioneerd, waarom zou dat nu in enen niet meer zo zijn?

Verder zeg je veel te werken, wellicht is het beter om voorlopig even wat minder te gaan werken. Ik snap dat je je baan niet kwijt wilt of iets, maar als je geestelijk angsten en stress hebt moet je daar wel echt wat aan doen. Anders ben je straks totaal overspannen en kun je helemaal niet meer werken. Je kunt toch ook melden op je werk dat je bij een psycholoog loopt ivm deze klachten en je deels ziek melden tot je alles weer een beetje op orde hebt? Je hoeft uiteraard niet aan je werk te vertellen dat drugs door oorsprong is van je klachten.

Ik wens je heel veel sterkte met alles, maar ga er echt aan werken en blijf naar de psycholoog gaan, want anders ga je er straks aan ten onder en kun je helemaal niet meer functioneren.

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat Psychedelibee zegt en verder is het misschien ook handig om zo veel mogelijk te proberen om de angsten die je nu hebt proberen te overwinnen, jezelf proberen in te prenten dat er in feite niet verkeerd kan gaan als je ergens heen gaat of als je iets gaan doen (alleen blijf zeker maar van de drugs en alcohol af zou ik zeggen!!). Jezelf ervan proberen te overtuigen dat de angsten die je hebt een soort waanbeelden zijn en dat je deze moet proberen te negeren en zo lang ze blijven hiermee proberen te leven. En blijf sowieso naar je psycholoog gaan, zelfs al ben je het niet met hem of haar eens, want je psycholoog is denk ik degene die je het effectiefste kan helpen.
zebra12 zei:
ik voel mezelf alleen veilig thuis, in bed. overal waar ik anders kom ben ik helemaal van het pad af.
Sterkte in ieder geval en ik hoop voor je dat je van je problemen af kunt komen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je kan dergelijke middelen nu wel tyfuszooi noemen, maar zo'n stof is gewoon een substantie. Maar dan wel een substantie die ellende en angsten die al in jou zitten naar boven kan halen. Dan kun je vervolgens wel de schuld geven aan zo'n middel, maar de werkelijke oorzaak is altijd onderdrukte angsten/gevoelens. Dagelijks loopt iedereen met dit alles rond, maar hebben we geleerd dit weg te stoppen in ons onderbewuste, zodat het lijkt alsof het er niet zit. Maar met bewustzijnverruimende middelen wordt je bewustzijn dus letterlijk verruimd en ben je je dus bewust van dingen die er wel degelijk zitten. Het mooie hieraan is dat als je niet toegeeft aan deze angsten, maar ze simpelweg aanschouwt als neutrale sensaties, je ze werkelijk kan verwerken. Niet dat ik je nu aanraadt om dan maar weer direct aan de truffels. Dat moet je voor jezelf bepalen of je daar klaar voor bent of niet.

Er is ook genoeg informatie beschikbaar over dat dit soort middelen niet gewoon entertainment zijn. Neem je psychedelica, dan kun je verwachten dat dieper liggende gevoelens en angsten bovenkomen. Dat is namelijk wat psychedelica doen. Helaas zijn veel mensen hier toch niet goed van op de hoogte en dan kan het misgaan. Mensen zeggen dan vaak dat ze een 'bad trip' hadden. Een bad trip bestaat niet. Je krijgt de trip die je op dat moment nodig hebt en vervolgens kun je dat met je verstand interpreteren als een goede trip of een slechte trip. Je interpretatie verandert echter niets aan de werkelijke trip.

zebra12

Newbie
Mindless zei:
Je kan dergelijke middelen nu wel tyfuszooi noemen, maar zo'n stof is gewoon een substantie. Maar dan wel een substantie die ellende en angsten die al in jou zitten naar boven kan halen. Dan kun je vervolgens wel de schuld geven aan zo'n middel, maar de werkelijke oorzaak is altijd onderdrukte angsten/gevoelens. Dagelijks loopt iedereen met dit alles rond, maar hebben we geleerd dit weg te stoppen in ons onderbewuste, zodat het lijkt alsof het er niet zit. Maar met bewustzijnverruimende middelen wordt je bewustzijn dus letterlijk verruimd en ben je je dus bewust van dingen die er wel degelijk zitten. Het mooie hieraan is dat als je niet toegeeft aan deze angsten, maar ze simpelweg aanschouwt als neutrale sensaties, je ze werkelijk kan verwerken. Niet dat ik je nu aanraadt om dan maar weer direct aan de truffels. Dat moet je voor jezelf bepalen of je daar klaar voor bent of niet.

Er is ook genoeg informatie beschikbaar over dat dit soort middelen niet gewoon entertainment zijn. Neem je psychedelica, dan kun je verwachten dat dieper liggende gevoelens en angsten bovenkomen. Dat is namelijk wat psychedelica doen. Helaas zijn veel mensen hier toch niet goed van op de hoogte en dan kan het misgaan. Mensen zeggen dan vaak dat ze een 'bad trip' hadden. Een bad trip bestaat niet. Je krijgt de trip die je op dat moment nodig hebt en vervolgens kun je dat met je verstand interpreteren als een goede trip of een slechte trip. Je interpretatie verandert echter niets aan de werkelijke trip.

Oké.. Dus als ik het zo begrijp, was er altijd al angst voor het leven? Want ik eerst prachtig vond en je deed het eigelijk automatisch is nu een ontwikkelde angst waar ik pas overheen komt als ik weer truffels gaat nemen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
zebra12 zei:
Oké.. Dus als ik het zo begrijp, was er altijd al angst voor het leven? Want ik eerst prachtig vond en je deed het eigelijk automatisch is nu een ontwikkelde angst waar ik pas overheen komt als ik weer truffels gaat nemen?
Elk persoon heeft angsten. Zelfs mensen die dat helemaal niet zo lijken te ervaren. Angst om te falen, angst om niet genoeg te hebben, angst om alleen te zijn en uiteindelijk de angst voor de dood. De meeste mensen willen die angsten niet onder ogen komen,stoppen het diep weg in het onderbewuste en gaan vervolgens in hun eigen mentale projectie van de werkelijkheid leven (in het verleden en de toekomst), constant het nu negerend (waar alle weggestopte angsten zijn). Dat betekent echter allemaal niet dat die angsten er niet zijn en geen invloed uitoefenen op alles dat je denkt en doet.

Nee hoor. Je hoeft helemaal geen drugs te nemen om je angsten onder ogen te komen. Dat kan allemaal prima zonder dergelijke middelen. Deze middelen zijn slechts (zeer potente) tools om in je onderbewuste te graven en dus je dieper liggende angsten onder ogen te komen. Maar je wilt (en hoeft) niet afhankelijk te zijn van een paddestoel of wat voor middel dan ook om deze angsten onder ogen te komen en ze werkelijk op te lossen. Dat kan allemaal prima zonder en dat zou ook het doel moeten zijn. Maar uiteraard zijn deze middelen beschikbaar en enorm behulpzaam. Zolang je er maar niet afhankelijk van wordt om je goed te voelen.

Bovenaan