Neemolie

Kwak

Bewuste gebruiker
Ha,

Ik word er echt niet wijzer op. Ik heb last van insecten op mijn wietplanten. Waarschijnlijk eitjes en larven van mineervlieg (bladmineerders)

Ik wil mijn eigen bestrijdingsmiddel gaan gebruiken. Ik kan er nog steeds geen jus van maken wat ik moet doen. Met name de verhoudingen.
Kan iemand mij duidelijk vertellen wat ik moet kopen en hoe ik het moet maken?
Ik heb twee autoflower plantjes op mijn balkon staan en eentje is net gezaaid. 1 plantje zit vooral aan de onderkant onder en het andere plantje begint met dezelfde kenmerken ook te veranderen.

Ik haal mijn informatie hieruit. Zamnesia hanteert andere voorwaarden dan andere sites. Waar iedereen "B" zegt zegt Zamnesia "A".

De benodigdheden:

Zeepspiritus of vloeibare zeep die geen parfums of andere ingrediënten bevat
Als ik op zeepspiritus zoek kom ik op dit soort flessen uit: ECOstyle Promanal-R 500 ml.
Moet ik dan dit aanschaffen?

Ergens anders lees ik dat ik zeepspirirus als volgt kan maken:
20 ml zachte zeep (Driehoek zachte zeep) en 20 ml brandspiritus met 1 liter water te mengen.

Neemolie (Azadirachtine ) die verkocht wordt als insecticide.
Geen koudgeperste Neem olie. Welke dan?

Warm water 1 liter.

De standaard en beste manier om Neem olie te gebruiken in je kweekruimte, is er een bladspray van te maken. Met wat warm water maak je een zeepoplossing met zeepspiritus, meestal 2%. (Als alternatief kan je wat vloeibare zeep in je water gebruiken, die geen parfums of andere ingrediënten bevat).
Dit dus. 2% van wat? Van een liter? Ik heb geen digitale weegschaal maar enkel 1 eenvoudige maatbeker die om de 50 ml weergeeft

Edit:
Ik heb er nu rauwe knoflook teen onder de planten gelegd. En een muntplantje naast de meest aangevreten plantje.

Groeten

Kwak

Bewuste gebruiker
IMG_2390.JPG

Bijlagen

• IMG_2392.JPG
    IMG_2392.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 2
  • IMG_2422.JPG
    IMG_2422.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 3
Bovenaan