Snuifdoos zei:Maar alles legaliseren lijkt me een bijzonder slecht idee. Dan krijg je bij alle andere drugs dezelfde aantallen van 'probleemgevallen' als bij alcohol. Je hebt altijd een heleboel mensen die er niet mee kunnen omgaan, zoals ikzelf. Bij alcohol en de meeste andere drugs heb ik geen problemen om eraf te blijven, maar zet aub geen speed-automaat bij mij in de straat. Komt nooit goed. Ik kan eraf blijven omdat ik kleinere hoeveelheden inkoop, en omdat mn dealer niet vlakbij de deur is.
Legalisering betekent nog niet dat er een speed-automaat op de hoek van de straat komt. Het betekent beter onderzoek naar drugs, bepaalde soorten die verkrijgbaar zijn bij bijvoorbeeld smartshops met goede voorlichting en andere soorten drugs die alleen bij de apotheek te krijgen zijn onder dokter's voorschrift. Alleen omdat je alles legaliseerd, betekent dat nog niet dat er geen regels aan verbonden moeten worden, tenminste in mijn optiek.
We hebben het hier over mijn persoonlijke idee van hoe ik legalisatie in werking zou zetten.