• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

O-DSMT - Enkeltje schizofrenie?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Blyatman

Badass junkie
Ik had nog zo gezegd volgens mij dat O-DSMT een erg lange duratie heeft waardoor slapen niet gaat lukken. Zelf heb ik dit nooit ervaren met O-DSMT maar met oxyocodon wel. Proberen te slapen wanneer het nog actief in je systeem is doet je inderdaad zwaar doen hallucineren. Je hoort de gekste dingen terwijl je het niet van de realiteit kan onderscheiden. Ik vind het wel leuk eigenlijk.

Maar deze ervaring is wel erg apart. Al helemaal op die dosis. CEV's heb ik wel van opiaten gehad. OEV's nooit.

Enige manier om daadwerkelijk achter te komen is wat het is, is opnieuw bestellen en hopen op de zelfde batch en vervolgens opsturen naar Energycontrol. Maar of dat je het geld waard is.
Nonsense, duratie is maximaal 10 uur met uitwerking. Geen 24-26 uur. Zoals in de reacties gezegd, dit leek allemaal meer op Datura dan überhaupt O-DSMT.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Spyro en @Blyatman wat een enorme rot-ervaring zeg! Lijkt me echt heel erg naar om zoiets mee te maken als je een totaal ander effect verwacht. Hoe gaat het nu met jullie? Ik heb gezien dat @Roze Olifant jullie melding heeft opgenomen in onze lijst met "klachten over onbetrouwbare vendors". We hebben over deze vendor nog niet eerder klachten ontvangen maar we nemen dit serieus.

Krijg overigens ook niet het idee dat ze jullie melding erg serieus namen bij die Vendor. Best wel teleurstellend.,.

Anyways, ik hoop dat jullie je ondertussen weer wat beter voelen!

Rivalrie

Badass junkie
Het waren geen standaard normale hallucinaties.. We zijn ervaren genoeg in medicatie en drugs om te weten wat het is ja of te nee.
Ben toch wel benieuwd wat jullie nou binnen gekregen hebben. Of het een gemixte drug was of misschien een combinatie van dingen dat jullie gehad hebben (bijv een benzo ofzo die langer doorwerkte?)

Los van jullie ervaring, zou ik na mij. Eigen ervaring nooit iemand o-dsmt aanraden. De ervaring is super chemisch en je krijgt allemaal nare bijwerkingen....

Stonologie

Wijs gebruiker
Ben toch wel benieuwd wat jullie nou binnen gekregen hebben. Of het een gemixte drug was of misschien een combinatie van dingen dat jullie gehad hebben (bijv een benzo ofzo die langer doorwerkte?)

Los van jullie ervaring, zou ik na mij. Eigen ervaring nooit iemand o-dsmt aanraden. De ervaring is super chemisch en je krijgt allemaal nare bijwerkingen....
Ik heb dit totaal niet ervaren bij O-DSMT. Het voelt idem als tramadol. Wel wat sterker omdat je het hoger kan doseren.

Maar hallucinaties op deze manier, zonder te nodden (nodden is niet op die dosis) zijn echt heel gek. Je kan niet heel diep slapen op O-DSMT maar het voelt toch als de fijnste nacht ooit. Man wat lig je lekker daarop. Juist daarom is dit iets anders geweest. Op veel hogere dosis duurt het maar 10 uur. Niet 24

De Zandman

Badass junkie
Toch komt dit best vaak voor. Hallucineren op Tramadol is redelijk normaal en o-dsmt is vele malen sterker.

Als O-DSMT sterk (er) zou zijn, dan vraag ik me af, welke stof in casu welk rc, nog indruk op mij maakt....
3 x 40 mg pellets geprobeerd, ik merk er bijna niets van.
Van een rush is geen sprake!.
En dan de kostprijs van deze pellets.
Ronduit zwaar over the top!

Blyatman

Badass junkie

Zoals in de reacties was gezegd: Datura.
en dat is het enige wat 1:1 overeenkomst vertoont, zeker door de duratie van 24uur plus. Ook alle symptomen daarvan zijn identiek, echter zal het speculaties blijven want de vendor is een van de pot gerukte eikel die niet normaal kan reageren, en zijn rapportage die hij stuurt zegt precies niks.

Rivalrie

Badass junkie
Zoals in de reacties was gezegd: Datura.
en dat is het enige wat 1:1 overeenkomst vertoont, zeker door de duratie van 24uur plus. Ook alle symptomen daarvan zijn identiek, echter zal het speculaties blijven want de vendor is een van de pot gerukte eikel die niet normaal kan reageren, en zijn rapportage die hij stuurt zegt precies niks.
Als het datura is geweest dan hadden jullie wel dood kunnen zijn nu.... Toont maar aan dat je RC's gewoon moet testen.

Blyatman

Badass junkie
Als het datura is geweest dan hadden jullie wel dood kunnen zijn nu.... Toont maar aan dat je RC's gewoon moet testen.
Vermoedelijk weet de vendor ook dat het niet zuiver geweest is. Want nog steeds neemt hij de telefoon niet op en beantwoord hij niks qua communicatie.

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Wow wat heftig, heb zelf periode aan de Tramadol (pillen en vloeistof) gezeten, had dit voor nierkolieken, maar nam het meer en meer recreatief. Na dat de Tramadol op was, ook eens O-DSMT tabletten geprobeerd, het was in de verste verste van wat jullie hebben ervaren, maar was er toch ook echt slecht van, vooral kotsmisselijk, trillen, zweten en indd enoooorme jeuk, alsof beestjes onder je huid zitten. De paar uurtjes warme cossy gloed, woog niet op tegen het ellendig gevoel. Ook dag erna de rest vh goedje doorgespoeld. Bij Tramadol had ik de gekende jeuk, maar het fijne gevoel overheerste, dat was bij O-DSMT bijlange niet het geval.

Edit: zonde dat je de rest vernietigd hebt, had samen met velen wel de inhoud willen weten. Maar het goede nieuws is dat jullie nu ok zijn en er hopelijk niets aan overhouden, niet lichamelijk en niet geestelijk.

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
Oh en qua testen, ik mag hopen dat dit voor iedereen ogen heeft geopend. We vertrouwen op een compleet vreemde die stofjes per post stuurt zonder überhaupt te weten wat er in zit. (Alles behalve bekend dan) maar een controle kan mentale en lichamelijke problemen tegen gaan en misschien wel voorkomen dat mensen aan bevuilde of slecht geproduceerde goederen kunnen overlijden..

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Weet niet welke vendor dit was, maar had hier toen ook contact mee opgenomen via Whatsapp en kreeg idem antwoord, ik blufte (had namelijk rest weg gekieperd, omdat het zo'n nare ervaring was) dat ik dit rest ging laten onderzoeken en ze deze stof/batch niet konden nakijken, reactie bleef uit. Sindsdien deze vendor lekker achter mij gelaten. Dus kans dat het om zelfde vendor gaat is misschien reëel. Indien meer zekerheid achter de schermen hier, straffen die handel!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Datura lijkt me sterk. Dat zou een RC-producent nooit hebben liggen. Het is ook nog eens een plant waar je dan stoffen uit zou moeten extraheren.

Ik denk dat we kunnen speculeren tot we een ons wegen, maar er nooit achter zullen komen. De kans lijkt me in ieder geval aanzienlijk dat jullie pilletjes op zijn minst vervuild waren met een andere drug. Dat hoeft op zichzelf niet eens zo'n naar middel te zijn, maar de combinatie met O-DSMT kan natuurlijk allerlei rare effecten veroorzaken.

Klinkt in ieder geval als een heel nare ervaring! Goed dat jullie elkaar er doorheen hebben kunnen slepen. Het werpt wel weer een duidelijk licht op de RC-markt en de risico's waar we mee te maken hebben.

De Zandman

Badass junkie
Vermoedelijk weet de vendor ook dat het niet zuiver geweest is. Want nog steeds neemt hij de telefoon niet op en beantwoord hij niks qua communicatie.
Wat een laag bij de gronds gedrag.
Deze vendor doet dus niet aan zelfreflectie.
Een waardeloos sujet.

Wat is Datura?
Ik ken deze stof niet...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een laag bij de gronds gedrag.
Deze vendor doet dus niet aan zelfreflectie.
Een waardeloos sujet.

Wat is Datura?
Ik ken deze stof niet...
Doornappel. Laat je trippen maar valt in de categorie deliriums, niet in de categorie klassieke psychedelica als LSD, psilocybine, DMT, mescaline, etc.

Gebruikers rapporteren meestal heel erg duistere ervaringen met geloof ik ook realistische hallucinaties.

CuriousExplorer

Badass junkie
Toch komt dit best vaak voor. Hallucineren op Tramadol is redelijk normaal en o-dsmt is vele malen sterker.

Er is wel een verschil tussen 30mg oraal en 45mg rectaal denk ik ook.

Maar apart dit soort verhalen. Blij dat je deze post, nog een reden om er ver van weg te blijven.
(Tramadol is ook mijn meug niet sowieso)

De Zandman

Badass junkie
Elk nadeel heb zen voordeel.
Nu weten we dat er ons verre moeten houden van enig middel of stof, waarin dit goedje verwerkt is....

Kwak

Bewuste gebruiker
Jezus, leuk is anders. Wat een hel. Ik zeg soms gekscherend dat ik een badtrip wil meemaken om een keer te ervaren hoe het is. (Wel met tripsitter in de buurt). Maar jullie verhaal dat hoef ik nooit mee te maken.

Ik denk dat Tripadvisor hetzelfde werkt als Iens. Je laat heel wat mensen een goede review schijven. Ik denk dat ik weet waar jullie je zooi hebben gehaald. Toen ik eenmaal het pakketje had ontvangen, kreeg heel snel een mailtje binnen hoe de ervaring was. Alsof de meeste mensen het gelijk gaan gebruiken. In de reviews staan haast enkel positieve berichten over de snelle service. Ik heb 1 berichtje gelezen dat iemand naar het ziekenhuis werd gebracht.
Mijn 6apb heb ik laten testen bevatte een extra middel in. Vendor beweerde van niet. Kreeg ik ook een nietszeggend grafiekje mee.
Haha en nu zie ik op Tripadvisor dat heel veel reviews van deze vendor verwijderd. Mijn bericht is verwijderd!!

Hou deze vendor en de Kamer van Koophandel gegevens bij. Als hij opdoekt en met een andere naam vandoor gaat.

DoeMaarDieMaar

Experimenterende gebruiker
Ik had nog zo gezegd volgens mij dat O-DSMT een erg lange duratie heeft waardoor slapen niet gaat lukken. Zelf heb ik dit nooit ervaren met O-DSMT maar met oxyocodon wel. Proberen te slapen wanneer het nog actief in je systeem is doet je inderdaad zwaar doen hallucineren. Je hoort de gekste dingen terwijl je het niet van de realiteit kan onderscheiden. Ik vind het wel leuk eigenlijk.

Maar deze ervaring is wel erg apart. Al helemaal op die dosis. CEV's heb ik wel van opiaten gehad. OEV's nooit.

Enige manier om daadwerkelijk achter te komen is wat het is, is opnieuw bestellen en hopen op de zelfde batch en vervolgens opsturen naar Energycontrol. Maar of dat je het geld waard is.
Wellicht kunnen we geld inzamelen / crowdfunding actie doen om hier achter te komen. Ik weet niet hoe snel zo'n O-DSMT batch verkocht wordt. Maar het lijkt mij wel de moeite waard. Als iedereen 5,- in chipt, dan zijn we er volgens mij wel.

Buu

Wijs gebruiker
Nonsense, duratie is maximaal 10 uur met uitwerking. Geen 24-26 uur. Zoals in de reacties gezegd, dit leek allemaal meer op Datura dan überhaupt O-DSMT.
Iedereen zijn brein verwerkt een substance anders. 10 uur in de avond is gewoon geen tijd om een opiaat te nemen of je wilt in een half drommerige/delerium staat proberen in slaap te vallen.

Hallucinaties = hallucinaties, je hebt nou niet bepaald invloed op of ze leuk of kwaadaardig zijn..

Wellicht kunnen we geld inzamelen / crowdfunding actie doen om hier achter te komen. Ik weet niet hoe snel zo'n O-DSMT batch verkocht wordt. Maar het lijkt mij wel de moeite waard. Als iedereen 5,- in chipt, dan zijn we er volgens mij wel.
Indien we het voor elkaar krijgen wil ik best een tientje inleggen, al denk ik dat er niet veel nuttigs uit zou komen. Sommige drugs faciliteren nou eenmaal rare effecten.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Denken jullie nu echt, dat die vendor na alle commotie, die batch nog heeft, laat staan er nog maar één pellet uit durft te verkopen?!
Welnee.
Die batch is allang verdwenen!
Dus, dat terugvinden is onmogelijk...

Spyro

DF-koning
Denken jullie nu echt, dat die vendor na alle commotie, die batch nog heeft, laat staan er nog maar één pellet uit durft te verkopen?!
Welnee.
Die batch is allang verdwenen!
Dus, dat terugvinden is onmogelijk...
Ik ben ook overal geblokkeerd door de vendor…

Blyatman

Badass junkie
Ik ben ook overal geblokkeerd door de vendor…
Zelfde hier. Gelijkwaardig aan een schuldbekentenis.

dus überhaupt bestellen en testen gaat niks opleveren want die batch is allang doorgespoeld en een nieuwe productie opgemaakt dus krijg je onjuiste informatie alsnog.

De Zandman

Badass junkie
Exact.
Zo is het.
En nu geblokkeerd zijn?
Een regelrechte bekentenis!
Ik vind deze gang van zaken nogal wat...
Als er ooit een reden zou bestaan om openheid van zaken te geven, dan vind ik dit alles een heel goede kanshebber.
Jazeker!
Voor het zelfde geld vallen er slachtoffers.
Slachtoffers die voorgoed gestopt zijn met rc's.

Exp

Newbie
Mijn 6apb heb ik laten testen bevatte een extra middel in. Vendor beweerde van niet. Kreeg ik ook een nietszeggend grafiekje mee.
Haha en nu zie ik op Tripadvisor dat heel veel reviews van deze vendor verwijderd. Mijn bericht is verwijderd!!
Ik heb net gisteren nog een trip-report geschreven over een uitzonderlijk nare ervaring die ik had met 100mg 6-APB (zogezegd). Nu ik dit lees en andere posts, begin ik meer en meer te denken dat er inderdaad nog wat anders zat in die caps dan 6-APB alleen.
Verdomme toch, ik had er nooit echt bij stilgestaan hoe risicovol het eigenlijk is om zomaar een gemiddelde dosis RC binnen te kappen zondermeer, en je vertrouwen puur op de vendor te leggen.

Nou, de 6-APB "bad trip" was erg beangstigend, echt klote om mee te maken, en zou dit mijn ergste vijand niet toewensen.. Maar wat @Spyro en @Blyatman hebben meegemaakt klinkt nog vreselijker. Ik denk dat ik door zou draaien als ik dat had meegemaakt. En dan ook nog zo onverwacht, van een opiaat zogezegd. Ik hoop dat jullie er snel over heen geraken en zoiets nooit meer hoeven mee te maken. Het is, zoals voor mij nu ook, een levensles voor wat betreft RC-gebruik. Zou er veel bedachtzamer mee omgesprongen moeten worden. Ik wou dat ik in Nederland woonde, dan was het voor mij ook veel praktischer om de zooi die ik bestel eerst te laten testen vooraleer zelf de proefkonijn te spelen. Ik weet dat er test-kits bestaan, maar voor bepaalde middelen vind je er niet zo veel van. En dan nog kan het zijn dat er iets anders bij zit, buiten hetgeen waar je op test. Jammer dat RC's niet aan dezelfde kwaliteitsnormen kunnen worden onderworpen als de gewone farma. Als ze straks de RC markt de totale illegaliteit in duwen (algemeen verbod op die middelen + afgeleiden), wordt het nog linker om aan zuiver spul te geraken. De vendor waar ik van besteld heb, heeft zelfs geen review-page per RC. Maar die 6-APB was ook het laatste dat ik daar zal bestellen. Pijnlijke les geleerd. Jammer dat ik niet eerder dit soort trip-reports heb gelezen.

Kwak

Bewuste gebruiker
Ik heb net gisteren nog een trip-report geschreven over een uitzonderlijk nare ervaring die ik had met 100mg 6-APB (zogezegd). Nu ik dit lees en andere posts, begin ik meer en meer te denken dat er inderdaad nog wat anders zat in die caps dan 6-APB alleen.
Verdomme toch, ik had er nooit echt bij stilgestaan hoe risicovol het eigenlijk is om zomaar een gemiddelde dosis RC binnen te kappen zondermeer, en je vertrouwen puur op de vendor te leggen.
Ik heb je verhaal gelezen mijn geteste 6APB bevatte ook 5 APB. Alleen werd ik er niet waus van. De hele trip was flauw.
De vendor: "Onze 6-APB is 85% 6-APB en 15% 4-APB"

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Er is wel een verschil tussen 30mg oraal en 45mg rectaal denk ik ook.

Maar apart dit soort verhalen. Blij dat je deze post, nog een reden om er ver van weg te blijven.
(Tramadol is ook mijn meug niet sowieso)
Indd, uit eigen ervaring, smeermapperij pur sang, iets dat ik sindsdien iedereen afraad.

Dirkjan

Badass junkie
Exact.
Zo is het.
En nu geblokkeerd zijn?
Een regelrechte bekentenis!
Ik vind deze gang van zaken nogal wat...
Als er ooit een reden zou bestaan om openheid van zaken te geven, dan vind ik dit alles een heel goede kanshebber.
Jazeker!
Voor het zelfde geld vallen er slachtoffers.
Slachtoffers die voorgoed gestopt zijn met rc's.
Je zou kunnen zeggen: ze zijn schuldig, dit is een bekentenis.
Jij niet, jij schrijft meteen een column.

mooie man

De Zandman

Badass junkie
Zomaar een opwelling,
ofwel een opkomende gedachte,

Is het niet beter, om afscheid te nemen van deze vendor?
Als jij 6 apb bestelt, dan moet het 6 apb zijn, wat er geleverd wordt.
En niet 6 apb met een toevoeging van de een of andere trippy sinistere stof waarvan je hele nare dingen van mee gaat maken..
Als mij zoiets overkomt, en de vendor doet alsof zijn neus bloedt en doet er verder niets aan, dan is deze vendor voor mij een no go, en direct exit.
Ik koop in dit soort gevallen bij deze vendor nog geen zakje suiker meer...
Waarom koop je dan toch nog bij zo een leperd.
Nee.
verkopen?
Iedereen waarschuwen, voorzover dit mogelijk is, en zoek een andere....

Laatst bewerkt:

Exp

Newbie
Is het niet beter, om afscheid te nemen van deze vendor?
Als jij 6 apb bestelt, dan moet het 6 apb zijn, wat er geleverd wordt.
En niet 6 apb met een toevoeging van de een of andere trippy sinistere stof waarvan je hele nare dingen van mee gaat maken..
Tuurlijk, @De Zandman
Deze vendor komt ook meteen op mijn blacklist. Ben zelfs niet meer van plan om andere middelen (eerder of samen gekocht met de 6-APB) te nemen die wel altijd "juist" hebben gewerkt. Maakt me niet uit of dit nu gewoon perongeluk een slechte batch was en hij voor de rest een perfecte vendor is. Eenmaal zoiets gebeurt, is het meteen een red flag erover. Dat je non-psycho-actieve crap erbij doet, of iets anders dat erop lijkt, om meer spul aan lager prijs te verkopen, dat kan ik nog aanvaarden. Maar capsules gaan verkopen die allerlei giftige narigheid bevatten waarvan je niet 'ns weet wat het is en hoeveel... Dat is toch spelen met mensenlevens. Dat kan gewoon niet goedgepraat worden. Zoiets verkoop je niet, voor geen prijs.

Vandaar dat ik ook voorstander ben van een algemene crowd-sourced blacklist op te stellen die up-to-date gehouden wordt door iedereen die z'n drugs laat testen en/of zelf proefkonijn is met ervaring; met specificatie van de datum van het gekocht spul en de inhoud.
Een tegenargument is dan dat dit een vals gevoel van veiligheid zou creëren (een "goede" vendor kan ooit 'ns een slechte batch produceren). Maar als we allemaal slimmer zouden kopen, door vendors die vaker "slecht" gaan, aan te kaarten en de ervaringen te delen, gaan we uiteindelijk allemaal minder gaan bestellen van de meer roekeloze vendors die ooit wel 'ns durven foute boel te verkopen. En wordt de kans voor iedereen om perongeluk iets gevaarlijks te bestellen over het algemeen toch wat kleiner, volgens mij. Niettegenstaande hiervan zouden we in de eerste instantie allemaal moeten proberen om de middelen eerst te laten testen voor gebruik. Dit blijft natuurlijk de beste optie. Maar niet iedereen heeft altijd dezelfde mogelijkheden.

Exp

Newbie
Dus met andere woorden. Name and Shame. Nu hier plempen.
Sorry dat ik het, ja inderdaad, een schande vind om met mensenlevens te spelen, en dan zeker op zo'n nonchalante manier.
Ik had m'm "mystery box" moeten testen eerst, want wie weet wat erin zit? De vendor heeft daar niets mee te maken, want dat is gewoon een logisch gevolg van het productieproces.. Dus bij elk spul kan er allerlei bullcrap bijzitten die je er maar zo bij moet nemen. Foutje gehad? Tja, de boel weggooien en gewoon een nieuwe bestellen bij dezelfde vendor; 't was waarschijnlijk gewoon een slechte batch geweest. Volgende keer beter.
Het is niemand z'n verantwoordelijkheid om je te geven wat je vraagt wanneer je iets koopt. Je koopt "misschien" het middel dat je kiest. Misschien ook niet, of met andere "extraatjes" er gratis bij. Is toch wel aardig, hè? /S

Natuurlijk dat ik het eerst had moeten testen, voor de veiligheid. En dat mensen altijd fouten kunnen maken. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat een productieproces waarbij mogelijk vreemde, levensgevaarlijke stoffen bijkomen in het product dat je bestelt, als een normaal productieproces wordt beschouwd (dus zeg maar "goed bezig jongens, blijven doen op die manier")? En dat de verantwoordelijk voor 100% bij de eindgebruiker zit? En hoe je er ook over denkt; zijn er daadwerklijk geen verschillen tussen deze producenten, en bieden ze gemiddeld genomen altijd dezelfde kwaliteit / "surprise factor" aan als elk ander? Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat er een heel stuk bij zit die flink wat roekelozer omspringt met hun productie/logistiek, om zoveel mogelijk de winsten te maximaliseren ten koste van de eindgebruiker. En dat er bij zitten die daar veel meer op letten. Ik heb ondertussen ook begrepen dat het proberen om dat onderscheid in kaart te brengen, als "naming & shaming" wordt beschouwd. Maar OK, ieder z'n mening. Ik ga de regels niet overtreden. Maar ik denk niet dat ik de enige ben die persoonlijk wel een blacklist hanteert. De vendors die linke boel blijken te verkopen, daar ga ik toch verder mooi van af blijven, of die nu de volgende 1000 batches perfect spul leveren of niet. Het leven krijg je ook maar 1 keer.

De Zandman

Badass junkie
Helemaal goed.
Volledig mee eens!
Ik voeg nog iets toe.

Als een vendor iets verkoopt, wat ronduit levensgevaarlijk is, dan zou je kunnen denken: mss heeft de vendor in casu toevallig een slechte batch ingekocht uit India of waarvandaan dan ook.

Is dit geloofwaardig?

In mijn optiek: nee.
En wel hierom:
Als groot inkoper zoals een vendor loop je dit risico niet van een batch die meestal een aardig aantal kilo's betreft...die batch laat je testen, alvorens definitief te kopen.
De vendor heeft echt wel een verantwoordelijkheid over wat hij verkoopt.
Hij loopt het risico niet dat er doden vallen...

Maar nu is er dan toch iets misgelopen, en zit hij met deze materie in zijn maag.
En wat doet hij dan?
Juist ja, hij voegt aan die slechte batch enig ander middel toe.
En dan blijkt, dat het van een beetje fout, het een grote fout is geworden, en dat er klachten over komen.

Is het dan een verstandige zaak, om ieder gesprek daarover te weigeren, en de klagers te blokkeren?
Hell no!
Die houding, dat gedrag is iig voor mij een stevige verdachtmaking, dat de vendor zelf een en ander veroorzaakt heeft.
En dan geen zelfreflectie nemen, en je van de domme houden, dit is aldus zoals ik het zie, het allerzwakste, domste, wat een vendor kan doen. Jazeker!
Dit soort criminelen moeten gewoon exit verklaard worden. Lees: kunnen worden.

De forumregels laten niet toe dat dit en plein publique op DF geplaatst mag worden.
In deze gevallen, betreur ik dit.
Men moet toch gewaarschuwd kunnen worden voor dit soort handelaren!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan