Onder invloed en verkeer

Lana

Wijs gebruiker
Begeef jij je weleens onder invloed in het verkeer?
En zo ja, heb je er ook weleens ongelukken mee gemaakt?
Ook voor de mensen zonder auto.
Je kunt immers ook als bijrijder mee gaan. Of met de fiets of brommer.

flash kieke

Wijs gebruiker
Het is eng onder invloed zijn en dan in het verkeer te begeven.
Als er dan zoon auto hard voorbij rijd,heb ik toch altijd een kick. :)

qlo

Experimenterende gebruiker
flash kieke zei:
Het is eng onder invloed zijn en dan in het verkeer te begeven.

lol ik had zonder invloed gelezen ;p

ontopic: neen, behalve zat met de fiets, en vroeger ook stoned (weed)
ik had wel al altijd eens stoned met mn brommer willen rijden, dat leek me zo gaaf, maar net toen ik mn brommer kocht ben ik gestopt :tongueout:

Lana

Wijs gebruiker
Ik doe het zelf wel. Maar niet over de snelweg. En ook als ik echt het idee heb dat ik nog kan rijden.
Dus met drank en jointjes.
Bij anderen stap ik niet in als vd kaart zijn.

Vroeger wel een scooterongeluk gehad onder invloed. Ik zou het nuchter voorkomen kunnen hebben. Maar was uiteindelijk niet mijn schuld.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Hey Lana :grin:
Ik rij nooit onder invloed.
Kheb net mijn rijbewijs een paar maanden,die wil ik niet kwijt!!

Lana

Wijs gebruiker
caatje zei:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=1327&highlight=verkeer

Damn, ´k had de zoekfunctie nog wel gebruikt. :grin:
Maar van jou weet ik inmiddels dat je beter kunt zoeken dan de rest. :P

Ja Trip Unit, nav ons gesprekje hey. Haha.

Psykaholik

Wijs gebruiker
met de brommer heb ik al onder alle toestanden gereden
pertotal zat
al trippend (echt geen aanrader) :mrgreen: :mrgreen:
al flippend
retestoned
maar toen was ik nog jong en niet goed bij mijn verstand.
rijden onder invloed is niet slim
zeker niet onder invloed van alcohol/ghb/PSYCHEDELICS
xtc en weed gaat nog wel (in zekere mate)
en jah onder invloed van speed rij ik beter als nuchter.

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Heb wel eens na dancevalley met een pil achter m'n kiezen naar huis gefietst. Heb volgens mij nog nooit zo hard gefietst!

Autorijden met drugs op vind ik niet echt heel erg verantwoord.

qlo

schranziewanzie zei:

lol

btw vanwaar is je sig, ik herken dat tekstje precies van ergens

en idd fietsen als je stoned bent is zwaar kut, liever zat dan, ben je thuis voor je 't zelf beseft (how the fuck ben ik thuisgeraakt eigenlijk?! :grin:)

ik fiets normaal nochtans graag :)

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
rij wel eens met de auto als ik stoned ben :stoned: ...

gaat perfect, in tegenstelling tot alcohol wordt je niet overmoedig, je beseft dat je reactievermogen trager is, en ga ik dus ook trager en voorzichtiger rijden...

Bal0n

Badass junkie
Alleen als voetganger en fietser heb ik me beïnvloed in het verkeer begeven. Auto zou ik echt nooit doen.

qlo

Psychedelic_Fairytale zei:
qlo zei:
schranziewanzie zei:
btw vanwaar is je sig, ik herken dat tekstje precies van ergens
fear and loathing in las vegas...

ohja :flushed:

in weedgenietboek stond geloof ik dat mensen onder invloed van weed wel minder reflexen hebben, maar dat dit gecompenseerd wordt doordat ze ook voorzichtiger gaan rijden. natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op.

MetaalKonijn

Badass junkie
BobG zei:

:grin: hehehe.

Overigens zou ik later best het risico nemen als ik iets teveel ophad, als 't een klein stukje was, gewoon naar huis te rijden in de auto. Midden in de nacht, stilte op de weg, voorzichtig aan, alles onder controle lijkt me. Je moet toch een béétje risico nemen in je leven.

A

Anonymous

Gast
Zolang je in je 1tje ben is het nog wel te doen, maar anderen in het verkeer(niet alleen bijrijders) lopen ook risico's. Wees voorzichtig.

MetaalKonijn

Badass junkie
BobG zei:
Zolang je in je 1tje ben is het nog wel te doen, maar anderen in het verkeer(niet alleen bijrijders) lopen ook risico's. Wees voorzichtig.

Daar heb je een punt. Ivm met kinderen oid zou ik 't zowieso nooit doen. Maarja, met alcohol doe je rare dingen éh... oppassen geblazen.

A

Anonymous

Gast
Met alcohol is het juist gevaarlijk, want je inschattingsvermogen staat op -1.
Jij denkt dat je de wereld aanken, terwijl je niet eens de goeie sleutel in het contact steekt.

Psykaholik

Wijs gebruiker
BobG zei:
Met alcohol is het juist gevaarlijk, want je inschattingsvermogen staat op -1.
Jij denkt dat je de wereld aanken, terwijl je niet eens de goeie sleutel in het contact steekt.
jep alcohol is het ergste van het ergste voor mee te rijden.
onder invloed van andere dingen ben je best nog wel voorzichtig als je moet rijden.
maar met alcohol heb je geen grenzen meer.

Jeller

Badass junkie
fietsen vind ik nog leuk op elke drugs eigenlijk.. bij alcohol val ik soms wel eens maar das nie erg want das altijd lachen, zelfs als ge alleen zijt hehe

kdenk dak wel op alles wa ik genomen heb al gefietst eb en da viel altijd goe mee

ma met den auto rijden onder invloed das wa anders.. weed zal wel meevalleen denk ik ma toch beter niets e

Colaiuta

Bewuste gebruiker
ik heb op 30 juli vorig jaar een ernstig bromfietsongeval gehad..
had totaal geen drugs gebruikt, maar was op de terugweg van de coffeeshop

bij de voorpoten van de bromfiets (die ik even van een maat geleend had) waren de keerringen er al lange tijd uit en dus ook geen olie dr tusse. Ik ben toen (denk ik, weet niks meer van die dag) door een kuil in de weg gereden en het stuur is gaan stuiteren. Ben toen ten val gekomen en met mn hoofd tegen de grond gegaan (geen helm :flushed: )
ik werd bewusteloos door een ambulance naar het ziekenhuis gebracht..
daar zagen ze op de scan dat er een ader tussen mijn schedel en hersenvlies was gaan lekken en ze hebben direct geopereerd.
ik heb het echt op een haar na overleeft en ik dank de hele wereld dat ik dit nog kan navertellen
heb hier best lang van moeten revalideren en hersenschade aan overgehouden.. wonder boven wonder heb ik hier (op een beschadeging in mn zenuwstelsel na) lichamelijk niets aan overgehouden..
en al die ellende om een zakje wiet van 10 euro....

ik rijd nooit meer op een bromfiets, en ik raad alle wel-bromfietsererers aan toch maar die iritante helm op te zetten.

openbaar vervoer is geweldig! :wave:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Colaiuta zei:
ik heb op 30 juli vorig jaar een ernstig bromfietsongeval gehad..
had totaal geen drugs gebruikt, maar was op de terugweg van de coffeeshop

bij de voorpoten van de bromfiets (die ik even van een maat geleend had) waren de keerringen er al lange tijd uit en dus ook geen olie dr tusse. Ik ben toen (denk ik, weet niks meer van die dag) door een kuil in de weg gereden en het stuur is gaan stuiteren. Ben toen ten val gekomen en met mn hoofd tegen de grond gegaan (geen helm :flushed: )
ik werd bewusteloos door een ambulance naar het ziekenhuis gebracht..
daar zagen ze op de scan dat er een ader tussen mijn schedel en hersenvlies was gaan lekken en ze hebben direct geopereerd.
ik heb het echt op een haar na overleeft en ik dank de hele wereld dat ik dit nog kan navertellen
heb hier best lang van moeten revalideren en hersenschade aan overgehouden.. wonder boven wonder heb ik hier (op een beschadeging in mn zenuwstelsel na) lichamelijk niets aan overgehouden..
en al die ellende om een zakje wiet van 10 euro....

ik rijd nooit meer op een bromfiets, en ik raad alle wel-bromfietsererers aan toch maar die iritante helm op te zetten.

openbaar vervoer is geweldig! :wave:
ik vond het vroeger ook altijd belachelijk die helm.
maar ik ben ook eens gevallen en had toen mijn helm gelukkig wel aan want als ik die nie aan had was ik recht met mijn kop tegen een verhoogde borduur opgevlogen en was ik er nu wss niet meer.
en vanaf nu vertrouw ik het echt nemeer op een brommer zitten zonder helm.
geloof me da irritand ding heeft zijn nut wel

fun

Bewuste gebruiker
geloof me da irritand ding heeft zijn nut wel

zeker, ik ben van achter aangereden en zo met helm en al op de motorkap en vooruit geklapt.
Ging goed hard, ik stond stil en de auto reed 70-80km/uur.

Als je de impact ziet die op de motorkap en ruit te zien was, en hoe die helm eruit zag...
Gewoon opdoen dat ding, en niet denken "ahh ik rij nie met slechte voorvork" en "mij gebeurd dat niet" of "t is maar een klein stukje en ik rij niet hard"

Ik stond stil voor een rood licht en de auto was heel ergens anders naar aan het kijken, dus wees gewaarschuwd.

caatje

Badass junkie
kmoest daar straks een vriendin naar huis brengen, pfffffffft ik heb een andere vriendin laten rijden. Ik was er gewoon echt niet toe in staat.

Lana

Wijs gebruiker
caatje zei:
kmoest daar straks een vriendin naar huis brengen, pfffffffft ik heb een andere vriendin laten rijden. Ik was er gewoon echt niet toe in staat.

Verstandig :)

Ik sta er af en toe versteld van hoe mensen goed weg komen, als het wel goed gaat.
Ik snap mijn eigen ongeluk dat ik ooit maakte met de scooter ook nog steeds niet. Was onder invloed van speed en crack. En ik reed op m´n scooter zonder helm.
Ik reed 55 op het fietspad en uit een zijstraat kwam een (dronken) bestuurder die mij voorrang moest verlenen. Maar die kwam zo hard aan, dat ik eigenlijk al zag dat ik geen voorrang ging krijgen. Toch wou ik er nog gauw voorlangs piepen. Ik had haast.
En dat ging dus net niet. Ik kwam schuin op het voorlicht van die auto, waarna ik vol in de voorruit ging en over het dak rolde.
En als een wonder, kwam ik neer op de grond... 1 centimeter met m´n hoofd boven het asfalt. En toen stond ik gewoon weer op.
Wel nog een ambulance gekomen omdat mensen me hadden zien vliegen. Maar alleen m´n onderbeen gekneusd.

Daarna werd het dus fietsen.. Wel zo veilig. :wink:

shakes

Belezen gebruiker
Lana zei:
Begeef jij je weleens onder invloed in het verkeer?
En zo ja, heb je er ook weleens ongelukken mee gemaakt?
Ook voor de mensen zonder auto.
Je kunt immers ook als bijrijder mee gaan. Of met de fiets of brommer.

Met de fiets, cocaine & alcohol(whiskey en dat soort zooi), wat een spijt had ik:

Gevallen (stoeprand) vloog over mijn fiets, kwam met mij smoel rechts op een tegel, 2 tanden kwijt, 2 tanden half afgebroken en hele smoel open & onder het bloed.

Was niet zo leuk thuis komen bij mijn ouders. :(

Bovenaan