opgepakt met GHB!!!

dannydb

Newbie
Beste DF'ers!!!

Bijna een jaar geleden ben ik opgepakt op Vollt outdoor omdat ik GHB bij me had. Ik had een potje van iemand gekocht met daarin 62 mililiter, zo bleek uit mn dagvaardiging. Nu pas krijg ik bericht dat ik over een maand moet voorkomen.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig id wat voor een straf ik kan verwachten? hoogte geldboete of iets anders i dunno? Het is de eerste keer dat ik in aanraking kom met justitie, k weet niet of dat uitmaakt in de straf( denk van wel)

En kan je die geldboete in termijnen betalen?

Ik kan nergens op internet echt info hierover vinden, alvast bedankt!!!

DDB

Winehouse

Badass junkie
In ieder geval blijven volhouden dat het voor eigen gebruik is/was. Anders heb je een groter probleem.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Winehouse zei:
In ieder geval blijven volhouden dat het voor eigen gebruik is/was. Anders heb je een groter probleem.

Ja, daar heeft ze volkomen gelijk in. Maar is 62 milliliter niet wat veel ? Of was het een sterk verdunde GHB ?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat het vooral afhangt van zijn kwaliteit van de GHB, als die enorm goed is gaan ze hem sowieso als dealer zien. Met de GHB die ik meestal heb, heb ik genoeg aan 10 ml op een hele avond... 62 ml is dan een enorme hoeveelheid, vind ik zelf dan :P

W.F.L.

Badass junkie
Ja, maar je moet een behoorlijk schrale dealer zijn om rond te lopen met een flesje GHB waar 62ml in zit. Dat weet de politie ook wel :)

En GHB wordt (correct me if I'm wrong) meestal in buisjes (5ml?) of flugels (20ml) verkocht of gewoon grotere hoeveelheden.. maar 62 ml? Dat er geen andere containers bij waren zal ook wel helpen bij het bewijzen van eigen gebruik, denk ik.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Met containers bedoel je andere flesjes met GHB ?

Ja maar toch is 62 ml 3 flugel flesjes of 12 buisjes van 5 ml met nog een dertiende met 2 ml in. Iemand die met 13 buisjes op zak loopt vind ik ook vrij verdacht hoor :P Ik heb een flesje bij ofzo, maar 13 buisjes ? Zeg nu zelf, dan zitten je zakken vrij vol... Vindt het toch verdacht, het kan hoor, maar goed ik zou het risico dan al niet nemen. Je hebt toch niet zoveel nodig op een avond... :)

Maxime

Experimenterende gebruiker
Als het in Belgie was en ook nog in Antwerpen ben je gefucked, das dealen.
Je hebt het voordeel van de twijfel en het is je eerste aanraking met criminele justitie.
Maar het was vast en zeker niet in BE want dan zat je wss gewoon in de cel.
Het zal er allemaal van afhangen hoe jij voor de dag komt ook, koop een net pak, ga naar de kapper, zorg gewoon dat je er als een productief lid van de maatschappij uitziet.
Zorg dat je een job hebt, al is het interimwerk. Denk eraan deze mensen hebben jou nog nooit gezien, dus maak een goeie eerste indruk.
Een beetje zielig doen kan ook nooit kwaad, maar besef dat je beter niet de "verslaafde zieligaard"
moet gaat uithangen want dan zit je dieper in de shit, dan gaan ze je maandenlang naar centrums sturen enzo, je kan zelfs geen biertje meer dinken zonder het te melden enzow. Een dealer gaat ff naar het grote hotel (prison, voorarrest) en na een paar jaartjes voorwaardelijk, en braaf zijn offc, laten ze je terug met rust. Eenmaal ze je in zo'n centrum proberen te stoppen is het heel ver zoek hoor.
Neem in ieder geval een goede advocaat, prijzig maar liever je geld dan je vrijheid juist??
Je moet het zo bekijken, hoe duurder/beter je advocaat, hoe sneller je vrijgepleit word, we leven nog steeds in een klassensysteem hoor.

Succes Maxie xx

Bovenaan