Paar minuten

Sniffie

Experimenterende gebruiker
Hedonistica zei:
Vraagje van een onwetende: wat is het verschil in gevoel na coke snuiven versus crack basen?

Zelf nog nooit crack gehad, maar als ik het om me heen hoor:
Na snuif: relaxt gevoel en pas als het uitwerkt (30 min) drang naar meer.
Na crack: vrijwel direct bezig met volgende portie.

Maar er zullen ongetwijfeld ervaringsdeskundigen hier zijn.

Candyman

Experimenterende gebruiker
gewoon doen joh! zei:
Dzy zei:
Nee want het komt wel harder aan, alleen veel korter.

Dan ben je er dus niet een avondje mee zoet toch?

Dat ben je wel; want een paar hijsen zijn meer dan voldoende; en als je m daarna in n "vingerhoedje" zet; dan gaat ie vrijwel meteen uit. Door de rijstevloei brand ie ook minder snel op, maar dat wistyen jullie natuurlijk al! :wink:

st an

Bewuste gebruiker
Hedonistica zei:
Vraagje van een onwetende: wat is het verschil in gevoel na coke snuiven versus crack basen?
vraag ik me ook wel af, is het gewoon een intenser coke gevoel? Of meer dan dat? : o

Supervlieg

Wijs gebruiker
sorry dat k stoor en ff ontopic ga :beer: .. mijn mening over basen is wat niet weet wat niet mist, dus waarom zou je zoveel riskeren voor iets wat je niet 'mist'?

Ik ben wel iemand die ervan houdt zijn grenzen te verleggen en alles wel een keer gedaan wil hebben, maar base en hero zal ik never nooit aanraken..

Voor sommigen van jullie misschien een stomme vergelijking, maar in weze is dat niet zo: ik ben zelf gokverslaafd geweest.. Gokken was alles voor me en heb alles en iedereen opgeofferd om het maar te kunnen doen. Ik was me bewust van het probleem, en wilde graag stoppen, alleen wist ik niet hoe en wou ik het stiekem helemaal niet. Maar ook al deed ik het o zo graag, en vond ik het nog zo leuk, ik wou gewoon dat ik het nooit ontdekt had. Je weet namelijk nooit wat je reactie zal zijn op het uitvoeren van een verslavende activiteit. Ik dacht altijd dat ik niet verslavingsgevoelig was en heb me daar dus diep in vergist.

En dat is dus met coke (en hero!) ook zo. Je weet gewoon niet wat je reactie erop zal zijn, met in het negatieve geval rampzalige gevolgen.

Ik weet nieuwsgierigheid is a motherfucker maar dit alles bij elkaar lijkt me genoeg redenen om het gewoon niet te proberen.

Ik ben trouwens met gigantisch veel geluk en vastberadenheid (overigens met hulp van mijn ouders) van mijn gokverslaving afgekomen en heb achteraf geen spijt van mijn gokverslaving. Ik heb mijzelf pas echt leren kennen (en dan vooral mijn zwaktes) en ga nu een stuk verantwoorder en zelfbewust door het leven; ik kan goed bepalen voor mezelf of iets kan of niet. Ook doordat ik de keiharde rock bottom heb gezien, en er godzijdank weer uit ben geklommen, kan ik nu pas echt genieten van alle positieve dingen in het leven, daar waar ik dat voorheen als 'normaal' beschouwde.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel heel erg veel spijt van wat ik de mensen om mij heen heb aangedaan, en dan vooral mijn ouders. Ik heb altijd een slechte band gehad met mijn ouders, en in mijn ogen waren ze een belemmering, daar waar ik dat zelf was. Ik kan dan ook niet beschrijven hoe dankbaar ik hen ben dat ze mij hebben geholpen, ondanks alles wat ik ze heb aangedaan. Zonder hun hulp zou het me dan ook zeker niet gelukt zijn.

Sterker nog, ik heb op t laatste moment alles op alles gezet mijn staatsexamen HAVO te halen, en ben dan ook zonder onvoldoendes geslaagd. En geloof me, het gevoel dat ik kreeg bij het behalen van mijn eerste succes/vooruitgang sinds 6 jaar was onbeschrijfelijk. Daarnaast de blijdschap bij mijn ouders gaf mij het gevoel weer mee te tellen; ik had ze eindelijk eens NIET teleurgesteld. Dit was voor mij DE motivatie om door te gaan.

Op dit moment studeer ik dan ook aan de HVU (op de FCJ) en woon sinds september op mezelf en ben volledig uit de financiele problemen. Mijn opleiding ga ik niet meer halen vanwege een inbraak in mijn huis waarbij al mijn waardevolle goederen zijn gestolen en ik een achterstand heb opgelopen die dus niet meer in te halen is. Toch wil ik er nog het beste van maken, en zoveel mogelijk studiepunten te halen.

ZO! Ik sta nu eerlijk gezegd van mezelf te kijken dat ik dit zojuist getypt heb. Had gewoon even de behoefte mijn verhaal te kunnen haha :stoned: Mijn excuses voor het afdwalen, maar dat ging een beetje vanzelf.. :wave:

Ik hoop in ieder geval dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken hoe gevaarlijk een verslaving kan zijn, en dat je deze gewoon zo ver mogelijk uit de weg moet gaan.

Zo niet dan hoor ik t graag :hearteyes:

st an

Bewuste gebruiker
ik vind het persoonlijk niet zo moeilijk om bijvoorbeeld cokegebruik te beperken tot pakweg één keer om de 1.5 maand ofzo. Ik heb er dan soms wel veel eerder zin in, maar een beetje karakter tonen is op zo'n moment wel nodig. Het kan wel zijn dat sommige mensen gevoeliger zijn voor veslavingen (in het algemeen), maar een bepaade vorm van zelfcontrole heeft iedereen toch wel lijkt me.

Kim

Wijs gebruiker
Hedonistica zei:

crack werkt 100x beter dan coke 1 een x een vette klap van de high daarna werkt het uit en wil je datgevoel weer

supahgrass

Belezen gebruiker
ben ik nou de enige die basecoke (crack) relaxter vind en minder heftig vind dan snuiven? heb er ook een veel mindere burnout van.

en vind het relaxt om samen met wat vrienden een paar druppels te roken, alu-blaadje doorgeven, lekker chill vind ik. snuiven is hopla en de lijn is weg

ik zeg er wel bij dat ik het enkel chinees, niet rook in een pijpje oid

Kim

Wijs gebruiker
en ik zit weer met mijn basepijp, spiegeltje, Asbak, sigaretje voor de as in de pijp. De eerste base, die is
lekkerder dan alles wat ik ken. Dan wil ik nog een base en
nog een. De hele dag ben ik er mee bezig. Man, wat voel
ik me rot als ik geen base meer heb. Zit ik uren met mijn
pijpje te emmeren om de olie eruit te krabben. Om toch te
kunnen roken. Waardeloos. Door zoek de hele kamer naar gevallen stukjes
Hartstikke para word je er van en paniekerig. Maar de kick
die je er van krijgt, die vergeet je gewoon niet. Die is
gewoon te gek

Wartaal

Belezen gebruiker
Deranged zei:
Ik blijf verhalen horen dat basecoke een effect geeft van een paar minuten. Mij lijkt dit te waanzinnig voor woorden, als dat zo is waarom zou je het dan uberhaupt gebruiken? Een paar minuten je eigen lekker voelen en daarna in een helse crash, lijkt mij nou niet bepaald plezierig, een paar minuten. Dan zit een echte crackhead dus eigenlijk heel de dag te roken? Ik snap het allemaal niet meer hoor, vertel me alsjeblieft hoe het in z'n werk gaat. :confused:
Ik heb het (helaas) al behoorlijk wat keren gedaan.
Het ZUIGT, is even lekker en daarna zwaar depressief en paranoide.
Nu denk je: Dan doe je het toch niet meer?
Zodra je iemand een trek ziet nemen of als je het even niet hebt gedaan dan MOET je gewoon halen. :confused:
Je neemt de trek, houd het in en na 5 - 10 min begint de drang na de volgende trek / de kortigheid depressiefheid neemt toe. De eerste trek werkt het beste de rest een stuk minder.

Maargoed heb me voorgenomen het niet meer te doen en de mensen die ik ken die basen die mijd ik nu een beetje als ik weet dat ze basen.

Kim

Wijs gebruiker
Ja, ik kon de drang ook weer niet weerstaan vanavond. Hele dag niks maar dan staat er sá vonds iemand voor je deur die vraagt of ze binnen ff een pijpje mag roken omdat er een politie controle was, ja dan zie je het en dan moet je het toch weer doen en later gek worden omdat je niks meer hebt.
Maar ik heb t er bij een gehouden en dat vind ik wel knap van me zelf.

Een paar jaar na de laatste uitspraken van Kim... Leeft zij in 2012 nog, met al die poeder in dr lijf? Wat is er van haar terechtgekomen... wie zal het zeggen :rock: :(

Bovenaan