Paddokweekset: grappig

The Used

Bewuste gebruiker
Die van mij groeien ook als kool! ik tel er nu iets van 10 ofso waarvan der een paar echt al 3/4 cm groot zijn echt heel snel , ze gaan sneller als mijn eerste flush maar het zijn er wel minder volgens mij.

Ik ga mijn eerste vlucht deze week ergens doen , ik zit nu in mijn pw week dat lijkt me niet zo handig.... Vertel me eff hoe het was! :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Woow, die paddo's groeien echt als kool.. zaterdag zag ik ze voor het eerst, en nu is de grootste al een centimeter of 10, misschien nog wel iets groter :openmouth:

Ik tel er nog steeds maar 6, maar als het allemaal van die grote stronken worden zit het wel goed :mrgreen:

@The Used, k had een live trip reportje gemaakt, volgens mij had je m al gevonden :)
Ze bevielen in iedergeval erg goed!

Tigos

Experimenterende gebruiker
Dit maal de 5de keer geoogst :grin: De oogst was wel wat minder. In totaal 90 gram maar de grootste weegt wel 35 gram :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Netjes!

Ik heb vandaag ook de eerste 2 zwammen geoogst, de grootste is 16,5cm lang, en de iets kleinere tegen de 14.

Hoe zwaar ze precies zijn weet ik niet maar ik schat toch ook wel tegen de 30 gram :mrgreen:
Kzal morgen ff wat foto's uploaden :wink:

mattskovic

Wijs gebruiker
Radeon915 zei:
Netjes!

Ik heb vandaag ook de eerste 2 zwammen geoogst, de grootste is 16,5cm lang, en de iets kleinere tegen de 14.

Hoe zwaar ze precies zijn weet ik niet maar ik schat toch ook wel tegen de 30 gram :mrgreen:
Kzal morgen ff wat foto's uploaden :wink:

WOW 16.5cm :hearteyes: smakelijk zou ik zeggen :tongueout: ben benieuwd naar de foto's

The Used

Bewuste gebruiker
Netjes!

Ik heb echter een klein probleempje ik wil mijn lieverdjes zondag opeten met een paar vrienden en er lekker van smullen , maar ze zijn eigenlijk nu al klaar om geplukt te worden en het begint al beetje zwart te worden. Maar wat moet ik dan met ze doen ? Want drogen duurt te lang maar vers zijn ze denk ik niet zo lang houdbaar of wel ?

Mijn vraag is dus wat moet ik doen ?

P.S. ik ben er zeker van dat ik de grootste paddestoelen ooit heb! :tongueout: heb een stuk of 6 groter dan 30 cm. Zal nog foto's posten

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
WOOOW groter dan 30 cm?? :openmouth: passen ze nog wel in die zak dan?

Maargoed, je kan ze nu alvast plukken, en ze dan gewoon drogen met keukenrol.. als ze zondag nog niet helemaal droog zijn maakt het ook niks uit, je kan ze evengoed opeten toch? :P voor de sterkte maakt het niks uit in ieder geval.

azgaza

Badass junkie
Die close-up is niet alleen een mooie paddo maar ook een mooie foto! Foto-talent. En ziet er goed uit ja, die paddo's.

The Used

Bewuste gebruiker
heeele mooie foto's idd!

Maar als ik dit zie denk ik echt je bent opgelicht!

Ik ga ook maar is foto's maken van mijn paddestoelen! en ze eff posten want als ik dit zo bekijken heb ik dus echt abnormaal hoge opbrengsten. Ik ga eff trainen en ik post ze of vanavond of morgen! Maar ze komen er iig aan, maar het is nogal veel werk want ik moet ze van mijn broertjes pc over zetten naar die van mij. maarja komt eraan!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Die close-up is niet alleen een mooie paddo maar ook een mooie foto! Foto-talent. En ziet er goed uit ja, die paddo's.

Ja, m'n vader is een fotogeniek persoon geworden de laatste tijd :P

@ The Used: Ik ben nu echt wel benieuwd hoe jouwes er uit zien :mrgreen:

En verder zie ik nog wel wat er van mijnes afkomt, en als het substraat is uitgeput haal ik er nog wel eentje bij Multispore voor €20,- ..is nog eens goedkoper ook :mrgreen:
Maargoed, zo veel paddestoelen hebben er nog niet op gegroeid dus misschien komen er nog wel 4 flushes vanaf :mrgreen: ik blijf optimistisch :)

The Used

Bewuste gebruiker
Ik ben ze nu aan het oogsten ben veel te laat , want mijn hele bak is zwart ik hoop dat ik zo de foto's kan posten heb nu de tijd mijn moeder is weg.

The Used

Bewuste gebruiker
Ok hehe eindelijk hier komen dus de foto's van de tweede vlucht , die van de eerste die post ik nog wel is een keertje.

- De totale opbrengst was ongeveer 200 gram.
- De gemiddelde opbrengst per paddestoel was ongeveer 25 gram
- De grootste paddestoel was ongeveer 30 cm. en woog maar liefst 41g!

Het zijn geen geweldige foto's maar enig idee van hoe enorm groot ze wel niet waren. Ik heb ze 1 dag te laat geplukt en daarom zijn ze beetje zwart geworden, de sporen hebben al los gelaten. Ik heb er een pen bij gezet om een beetje aan te kunnen geven hoe groot ze zijn , want dat miste ik bij andere foto's hier , je kon niet afleiden hoe groot ze waren door de rare hoek etc. Dus vandaar eff een vergelijking ik heb er ook 1 op de weegschaal gelegd en 1tje bij de lineaal ( dezelfde )

Nog een vraagje dus: Zijn de paddestoelen nu veel minder sterk ? Nee toch dat zal wel meevallen toch.

Graag nog wat reacties van de SUPER PADDO'S , want het was nogal werk dat uploaden etc. :grin:

have fun.

P.S. Weet iemand hoe ik de foto's kan posten dat je ze direct hier kan zien, ipv op de link te klicken ?

De opbrengst in de kweekset:

Opbrengst met vergelijking pen:

Totale opbrengst bij elkaar geplukt:

Nu nog wat foto's van de grootste van het stel!

Deze lieve jongeman was maar liefst meer dan 30 cm groot als je hem zou uittrekken (hij was nogal krom namelijk) En 40,14 gram!

Hier een foto op de weegschaal:

Hier foto in vergelijking met een pen:

Hier een foto naast de liniaal gewoon recht op gelegt al 26 cm :grin:!

Zo volgens mij wederom een zee geslaagde vlucht :grin: , was echter wel een pokkewerk dat posten , maar ze zijn zo mooi kon het niet laten. Ik vroeg me echter wel af ik vind deze echt heel erg groot maar is dit normaal of hebben wel meer mensen zulke paddo's ?

En Radeon915 zijn ze wat of vallen ze tegen ? Ben erg benieuwd wat je ervan vindt :grin:

The Used

Bewuste gebruiker
Jpilot zei:
6 jaar geleden begon het bij mij gewoon in een hoekje boven op de kledingkast. Growkit is enkele centimeters groot, met een zak er omheen, niemand die het ziet :)

Dat is zo grappig! Want ik heb het ok p mijn kledingkast staan die ongeveer 1,70 is ofso ( en ik heb er wat spullen voor en op gelegt zodat je het niet ziet ( voor mijn ouders ) maar ik had het helemaal niet gelezen en ik had hetzelfde idee :grin: en het al 400 gram op mijn klerenkast gekweekt :flushed: .:grin:

Tigos

Experimenterende gebruiker
Nice :smoke: Bij jou zijn de paddestoelen allemaal zo grooooot :openmouth: ik heb maar 1 zo een grote gehad

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
WOW!! wat een JOEKELS!!! :openmouth:

Hoe pasten die in godsnaam allemaal in die zak? of had je die er afgehaald ofzo?
En idd wel een beeetje laat geplukt, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk :mrgreen:

K heb vandaag ook maar de rest geoogst (stonden er nog 3 van de 6 op)
Ik schat de opbrengst op tussen de 60 en de 100 gram.

The Used

Bewuste gebruiker
Ik hield de zak gespreid dmv. elastiekjes aan de hoeken en dan was het best te doen , maar het ging idd maar net ja :P. Ik laat nu de bak voor de 3e keer soaken en hoop dat er weer zulke joekels uitkomen :grin:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Zo zo een exemplaar van 40 gram, dat is niet mis! Je hebt echt enorme paddo's gekweekt haha. Maar je hebt inderdaad iets te lang gewacht (lekker sporen happen wordt dat :P).

Leuk om die foto's te zien!!

Nog een vraagje dus: Zijn de paddestoelen nu veel minder sterk ? Nee toch dat zal wel meevallen toch.

Het gaat er volgens mij om dat er op een gegeven moment niet meer werkzame stof in zo'n paddo komt ookal laat je hem doorgroeien. Dus ietsje eerder plukken geeft iets kleinere paddo's maar wel met dezelfde sterkte. Als ik het goed begrepen heb.

The Used

Bewuste gebruiker
Oooh ok , maar de werzame stof gaat niet weg ? je zult dus echter wel iets meer moeten eten voor hetzelfde effect..?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ach, als je gewoon één zo'n joekel opvreet trip je m wel de pan uit hoor :mrgreen:

Volgens mij zou je een beetje kunnen zien hoe sterk ze zijn als je het steeltje doorsnij (Bijv. de worteltjes eraf, die eet je toch niet op, en dan drogen ze sneller) De werkzame stof kleurt blauw in contact met zuurstof, dus hoe blauwer hoe sterker :mrgreen:
Dit werkt alleen bij verse paddo's.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
wow, het gaat wel snel met de 3e flush ineens!
Vrijdag weer klaargezet, en nu (zondag) heeft de eerste zijn hoofdje al weer boven gestoken :mrgreen:

@ The Used, veel plezier met je paddo's vandaag! :mrgreen: hopelijk doen ze het goed.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Hoeveel flushes krijg je uit zo'n kit?

En hoeveel gram heel je er in totaal uit? (ongeveer)

Ik denk dat ik er ook een ga kopen :mrgreen:

The Used

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:
wow, het gaat wel snel met de 3e flush ineens!
Vrijdag weer klaargezet, en nu (zondag) heeft de eerste zijn hoofdje al weer boven gestoken :mrgreen:

@ The Used, veel plezier met je paddo's vandaag! :mrgreen: hopelijk doen ze het goed.

Pfuuuuu ik moest vandaag werken :P , dus heb het nog niet gedaan , maar ik ga vrijdag of zondag 100% zeker , want donderdag ga ik werken dan krijg ik 200% !! :grin: Ik ga zeker nog wel een trip reportje schrijven!

Hoe oud ben je eigenlijk Radeon915 ? Ook gewoon nog schoolleeftijd ?

The Used

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Hoeveel flushes krijg je uit zo'n kit?

En hoeveel gram heel je er in totaal uit? (ongeveer)

Ik denk dat ik er ook een ga kopen :mrgreen:

het ligt er een beetje aan hoe steriel je te werk gaat en nouja de ene keer is het meer dan de andere keer maar je kan er zeker toch wel een sutk of 5 uithalen , ik heb meestal een opbrengst van 200 gram per keer , maar 120-150 gram is normaal en dat wordt steeds minder , je kan er zeker een 500gram ( halve kilo ) uithalen!

Mush

Newbie
Ben nu al bijna 9 dagen voorbij mijn eerste flush, en voorlopig komt er nog steeds niets boven... Iemand een idee wat er verkeerd loopt of wat ik eraan kan doen? of gewoon een kwestie van nog ff wachten?

dvs

Newbie
mattskovic zei:
Mush zei:
Ben nu al bijna 9 dagen voorbij mijn eerste flush, en voorlopig komt er nog steeds niets boven... Iemand een idee wat er verkeerd loopt of wat ik eraan kan doen? of gewoon een kwestie van nog ff wachten?

misschien groeien ze ondersteboven

zie topic: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7277
Hehe is best wel grappig om eens te zien :grin: en zodra iemand mij kort uitlegt hoe ik hier foto's kan plaatsen deel ik deze fototjes met iedereen :grin: grtzzzzz

mattskovic

Wijs gebruiker
dvs zei:
mattskovic zei:
Mush zei:

misschien groeien ze ondersteboven

zie topic: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7277
Hehe is best wel grappig om eens te zien :grin: en zodra iemand mij kort uitlegt hoe ik hier foto's kan plaatsen deel ik deze fototjes met iedereen :grin: grtzzzzz

foto's plaatsen doe je zo gewoon hiersitevan%20foto%20%20dan%20afsluiten%20met

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
En om je foto's op een site te krijgen ga je gewoon naar putfile.com of een vergelijkbare site, maak je een account aan (als je die nog niet hebt) en upload je daar je foto's :)

dvs

Newbie
hehe gelukt :P mja nie zo evidend en ik maar proberen :grin: nuja hier zijn foto'tjes
en
vandaag geplukt valt na al die miserie toch best mee 120 gram :grin: toch genoeg vo 2 keer :P grtzzz

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
wel lachen, ze groeien zelfs aan de zijkant :mrgreen:

Maar je had ze nu al geplukt? ze hadden nog wel wat langer gemogen hoor :)

The Used

Bewuste gebruiker
hoooooh , volgens mij gaat mijn 3e vlucht niet meer opkomen de 2e vlucht kwam 3 dagen na het soaken en nu ben ik al weer een week verder , maarja de eerste keer moest ik echt 13 dagen wachten dus ik maak me nog niet zorgen.

dvs

Newbie
Radeon915 zei:
wel lachen, ze groeien zelfs aan de zijkant :mrgreen:

Maar je had ze nu al geplukt? ze hadden nog wel wat langer gemogen hoor :)
jep heb ze al geplukt maar dat was een foto van een tijdje terug :wink: en de hoedjes waren al open aant gaan :wink: dusja :grin: moest ik ze wel plukken e :P maar gisteren nog eens gesoakt en nu zie ik alweer een stuk of 3 nieuwe kopjes :grin: dus hopelijk krijg ik nog een beetje he ondanks al het geklungel met dat arme bakje :tongueout: maar de kopjes groeien weer aan de onderkant :rolleyes: tis wel nog heeeeeel pril maar het is een begin he :tongueout: en heb nu het substraat volledig op zen zijkant gezet zodat ze kunnen groeien waar ze zin hebben om te groeien :grin: zolang ik maar paddo's kan plukken ben ik blij :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Volgens mij krijg je nog wel een flinke opbrengst hoor in totaal :mrgreen:

Ik heb vandaag de grootste van de 3e flush maar eens geplukt, het was een flinke, 20cm lang.
Deze flush groeit wel erg onregelmatig, tot op vandaag stonden er dus (met die van 20cm erbij) 3 op, waarvan er 2 nog maar een cm of 6 zijn, en vanochtend kwamen er ineens nog een stuk of 5 pins op..

Nouja, t zal wel :P k laat m nog maar lekker een tijdje staan :)

Oja, ik heb ook een gespleten paddo.. k zal er binnenkort eens een foto van maken als ie wat groter is

The Used

Bewuste gebruiker
Een gespleten Paddo ? Dat is gek! laat maar is zien idd :grin:

Mijn 3e vlucht is nou ook opgekomen het zijn er alleen maar 6 paddestoelen :confused: en dat is voor mijn doen nogal weinig en nogal raar , omdat ik toch wel meestal stuk of 20/30 paddo's heb en deze oogst zal dan ook flink tegenvallen denk ik , maar ik heb er al bijna 400 gram uitgehaald dus ik mag niet klagen :flushed: . Maar toch wel gedacht dat ie wel wat langer zou meegaan!

Bovenaan