Paddokweekset: grappig

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik heb nog eventjes 2 vraagjes :P

1.) moeten ze nog groeien bij een bepaalde temperatuur?
2.) hoe pluk je ze? gewoon uit de grond trekken?

thanks! :stoned:

*..ik wil mijn looooon!! :( *

disaster

Bewuste gebruiker
Ze kunnen gewoon groeien bij kamertemperatuur :wink: ,

Verder als je ze wilt plukken, heel voorzichtig losrukken.. Maar doe dit wel steriel! Dus was eerst je handen voordat je het gaat doen.

disaster

Bewuste gebruiker
Morgen krijg ik m'n 2e bak binnen :hearteyes: , als ik eerlijk moet zeggen.. Ik haal er meer vanaf dan verwacht!

Jeller

Badass junkie
echt zalig zo'n kweeksetje!
kgeloof wel dat je ze best vrij vroeg plukt..

na een tijdje groeit de paddo wel verder door, maar hij houdt hetzelfde aantal alkaloïden. dus meer vieze smaak voor niets :)

rocka

Experimenterende gebruiker
Liggen die paddo's gewoon in aarde? of zit er nog mest of iets dergelijks bij?

Ga misschien zelf ook kweken :grin:

disaster

Bewuste gebruiker
rocka zei:
Liggen die paddo's gewoon in aarde? of zit er nog mest of iets dergelijks bij?

Ga misschien zelf ook kweken :grin:

Je krijgt een bak met alle benodigheden erin.
Je moet er water in laten lopen en 12 uur later moet het water er weer uit!
Stop het in de bijgeleverde plastic zak en ze komen uit na 7-10 daagjes :beer: . Vergeet niet om bij elke vlucht weer water in de bak laten lopen, zoals je in het begin deed.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:

disaster

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:

Vaag :confused: , bij mij was de 4e vlucht best veel (zo'n 120 gram). Misschien is de bak geinfecteerd.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jammer.
Ach, je kan altijd nog proberen om te kijken of er nog een 5e flush op wilt komen. Niet geschoten is altijd mis :P

slunse

Bewuste gebruiker
heb ook dit setje gekocht en maandag opengedaan.. er beginnnen zich al heel wat mycelium pluisjes te vormen aan de boven kant.. ik ben benieuwd :mrgreen:

caatje

Badass junkie
@sweet, het maakt voor de werkende stof toch niet uit hoe groot je ze plukt? Of zit ik helemaal mis?

(kvroeg t me af)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.

qinn

Bewuste gebruiker
ik dacht juist dat het opzich niet egt veel uitmaakt waneer je ze plukt.
omdat na een bepaalde tijd tog niet meer psilocibine/psilocybe in komt.

of zit ik er weer naast :P

:wave:

disaster

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.

Je kunt ze het beste plukken als de hoed op open springen staat :wink: .

p.s. foto's komen er nog aan!

disaster

Bewuste gebruiker
Ik had nog een vraagje over het drogen van de paddo's!
Bij mij worden ze voor een grote deel groen aan de steel, is dit normaal? of droog ik ze verkeerd?

Disaster

qinn

Bewuste gebruiker
En als je van die doktershandschoenen aan doet?
krijg je dan nog steeds van die groene vlekke?
kun je dat niet voorkomen dan?

disaster

Bewuste gebruiker
qinn zei:

Ik denk het wel, had me handen wel gewassen. Maar misschien met de verkeerde (niet-desinfecterende) zeep..

qinn

Bewuste gebruiker
disaster zei:
qinn zei:

Ik denk het wel, had me handen wel gewassen. Maar misschien met de verkeerde (niet-desinfecterende) zeep..

oké, dus moet ik goed oplette wat voor zeep ik ga aanschaffen :P

slunse

Bewuste gebruiker
mijn setje doet zijn werk goed.. het is tien dagen geleden dat ik de set gestart heb en de grootste is zo'n vier centimeter, en nog een stuk of vier van drie centimeter. plus nog enkele minipaddo'tjes van een centimeter. ik tel er nu in totaal 21 :grin:
dit weekend ben ik weg van huis dus de verwarming wordt hoog gezet :)
ik hoop om ze maandag of dinsdag te kunnen proeven :hearteyes:
foto's volgen hopelijk dit weekend.
oja, nog een vraagje. kan je truffels ook drogen? deze paddestoeltjes zijn me wel bevallen en ik zou graag een truffelsetje starten, maar ik vrees dat ik ze niet allemaal zal opkrijgen als ze nog vers zijn..

slunse

Bewuste gebruiker
trouwens. weet er iemand of het een goed idee is om het licht het hele weekend aan te laten? of benadeelt dit de groei van m'n lieverdjes?

disaster

Bewuste gebruiker
qinn zei:
disaster zei:
qinn zei:

oké, dus moet ik goed oplette wat voor zeep ik ga aanschaffen :P

Ik werk nu met doktershandschoenen en heb de rest geplukt..
De rest v/d paddo's zien indd wat minder groen :mrgreen: .

Maar is het schadelijker? of beinvloedt het de stof van deze paddo's als ze groen worden?

disaster

Bewuste gebruiker
slunse zei:
mijn setje doet zijn werk goed.. het is tien dagen geleden dat ik de set gestart heb en de grootste is zo'n vier centimeter, en nog een stuk of vier van drie centimeter. plus nog enkele minipaddo'tjes van een centimeter. ik tel er nu in totaal 21 :grin:
dit weekend ben ik weg van huis dus de verwarming wordt hoog gezet :)
ik hoop om ze maandag of dinsdag te kunnen proeven :hearteyes:
foto's volgen hopelijk dit weekend.
oja, nog een vraagje. kan je truffels ook drogen? deze paddestoeltjes zijn me wel bevallen en ik zou graag een truffelsetje starten, maar ik vrees dat ik ze niet allemaal zal opkrijgen als ze nog vers zijn..

Verse truffels zoals tampanensis en Mexicana bevatten ongeveer 70% water en kunnen zo in de koelkast bewaard worden voor maximaal drie weken. Drogen is eenvoudig. Leg de truffels op een paar kranten in een warme kamer. Met een ventilator kun je het proces versnellen. Bewaar de gedroogde variant in een luchtdicht zakje of doosje op een koele, donkere en droge plaats (maar niet de koelkast). Na 6 maanden zullen ze in sterkte verminderen.

slunse

Bewuste gebruiker
eerste flush is geplukt: 120 gram vers geestesgenot :)
de grootste weegt 16g, zo'n 17-18cm lang.. :mrgreen:
ben wel redelijk tevreden over het setje, hopelijk geven de volgende flushes een gelijkaardig resultaat :)
foto's volgen, hopelijk snel

slunse

Bewuste gebruiker
minipaddestoeltjes na ietsje meer dan een week

drie dagen later ofzo

juist voor het tweede weekend

de iets grotere geplukt en de rest laten groeien (45g)

juist na het tweede weekend

van aan de andere kant

tweede deel vd oogst (zo'n 75g)

slunse

Bewuste gebruiker
120g. staat twee posts boven de foto's :tongueout:
allemaal op in een week.. oeps :flushed: :mrgreen:
ondertussen al weer 20 nieuwe paddo's groeiende, het gaat vooruit hoezee hoera

qinn

Bewuste gebruiker
slunse zei:
120g. staat twee posts boven de foto's :tongueout:
allemaal op in een week.. oeps :flushed: :mrgreen:
ondertussen al weer 20 nieuwe paddo's groeiende, het gaat vooruit hoezee hoera

woow, 120g in een week :grin:

doe je goed :grin:

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Ik zie dat iedereen nog een hoop vragen heeft met de kweekkits :)

Voor paddenstoelen zijn een aantal momenten het beste geschikt om ze te plukken.
Vroeger toen de eerste paddenstoelen verkocht werden was de "smartshop" eigenaar bang dat men zelf paddenstoelen ging kweken. Dus plukte hij de paddenstoelen toen ze nog dicht waren. Zo komen de sporen er niet uit. Vreemd genoeg worden ze in de smartshop nu nog steeds zo geplukt.

Het beste moment om je paddenstoelen te plukken als je geen prints ( sporenafdruk ) wilt maken is als het vliesje ( kraag ) onder de hoed net is gescheurd. De sporen zullen dan nog net niet vrij komen. Dus blijft je bakje mooi schoon. Als je ze langer laat staan zal je hele kweekkit zwart worden van de sporen. Omdat de sporen door de lucht zweven worden ok de hoedjes vies zwart en plakkerig.

Over het groen kleuren.
In werkelijkheid is dit blauw, maar dit kan soms moeilijk te zien zijn. In de paddenstoelen zit onder andere psilocybe. Deze stof reageert ( oxidatie ) met zuurstof, en kleurt dan blauw. Dit ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is een teken dat je paddenstoel potent is. Hoe blauwer hoe meer psilocybe zou je ongeveer kunnen zeggen. Een oplossing is zeer voorzichtig aan het voetje draaien, en dan de paddenstoel uit de grond te trekken.

Op mijn website staat binnenkort een handleiding voor growkits, misschien dat je het leuk vind om ze te lezen.

Overigens de opbrengsten van jullie kits zien er prima uit hoor. Op product foto's zie je vaak bakken die bomvol paddenstoelen staan. Vergeet dan niet dat die in kweekruimtes gekweekt worden onder ideale omstandigheden ( Lucht, temperatuur, vochtigheid )

Allolalie

Bewuste gebruiker
OO als ik dit zie wil ik dit ook gaan doen, maar nu nog een plek ervoor... zal wel wachten worden....Dit is zoo hip!

Bovenaan