paddo's bad/good trip for life??? flashbacks?

shihuandgi

Belezen gebruiker
kan je van paddo's ook flashbacks hebben?

want je neemt bv. nu paddo's en later als je met vrouw en kind in auto zit een flashback de hele trip opnieuw en baf...je leven en nog 2 andere kapot!!!!

dat zou erg zijn.

en ik heb veel meer kans op een bad trip dan anderen maar als er geen blijvende schade is moet ik me niet echt zorgen maken ofwel?

shihuandgi

Belezen gebruiker
ik ben meer zo bang van de dood(sterven lijkt me eng en als ik dat dan zoals sommigen zooo realistisch meemaak :openmouth: )

en het tegenovergestelde heb ik ook wel: ik hou hard van horror en luister naar death metal en zit bijna continu met duistere gedachten in mijn hoofd dus ik weet het zo niet..happy ben ik vrijwel nooit!

Elektronik_dynamite

Badass junkie
Hmm.. ik zou het iig niet gebruiken als je je niet 100% voelt
maar ik ga er van uit dat dit je 1e keer is dan zou ik gewoon een halfe portie nemen gewoon bij de smartshop weg
en ik weet niet of meer mensen het hebben maar ik hallucineer eigelijk niet van paddos het is meer een gevoel van gek doen er zijn wel een paar keer dingen gebeurt die gewoon niet echt konden zijn zoals een insect zien van 30 cm groot of kerstverlichting die op de dansvloer groeide
maar zoals ik al zei het niet gebruiken als je je niet 100% voelt want als je dat wel doet is de kans op een bad trip groter maar die kans is er hoe dan ook

shihuandgi

Belezen gebruiker
ik ben 16 maar ik ga eerst rustig beginnen met wiet en mss catmint!

maar paddos en wiet zijn volgens mij de enigste gezonde drugs!

Bal0n

Badass junkie
Ik zou op 16 jaar eerder MDMA doen dan paddo's, that's for sure. Over het algemeen ben je nog zo jong op je 16e, en imo nog lang niet klaar voor dergelijke heftige ervaringen.

Als ik zo terug kijk op mijn 16-jaar tijd, zou ik er echt niet aan moeten denken om dan al geregeld te trippen. Hoe vaag zou je daar uit komen. Wellicht zijn er mensen die er geen last van hebben, maar het is zeker af te raden.

MDMA op je 16e is imo ook dom, maar goed, dat gaat offtopic :wink:.

shihuandgi

Belezen gebruiker
MDMA?wat ik hiervan kan vinden op internet is xtc maar de enigste drugs die volens mij onschadelijk zijn ,zijn wiet(vaporizer of cake) en paddo's(bij lsd krijg je flashbacks en zo!)

en xtc is ook zeer schadelijk,d8 ik!

Elektronik_dynamite

Badass junkie
alle drugs zijn opzich wel schadelijk maar de een minder als de ander

mahja back to the point als je paddos wil en je voelt zelf dat je er klaar voor bent is er niemand die je tegenhoud maar de kans op een badtrip is er altijd

MarijN

Newbie
jup... bovendien kan je van paddo's ook flashback's krijgen... en die flashbacks komen meestal (?) voor als mensen blowen (zelf nooit gehad)
dus ja... shihuandgi, wat is schadelijk? :wink:

als je drugs gaat gebruiken weet je gewoon dat er risico's aan vast zitten... als je slim bent probeer je die risico's te beperken :wink:

matthijs

Badass junkie
Hahaha zeker. Was ook prima. Alleen de flashbak was ee stuk milder dan de gewone trip. Maar prima verder!

fun

Bewuste gebruiker
maar praten jullie over flashbacks waarmee je niet meer 100% normaal kunt functioneren, of over flashbacks waarin je opeens herrinerd wordt aan iets wat je hebt meegemaakt in je trip en dit even lijkt her te beleven, maar wel 100% helder bent...?

Ik heb redelijk wat ervaring met paddo's en vind het echt een superfijne drug, hoewel ik het gebruik ervan nu meer en meer uitstel omdat ik het speciaal wil laten blijven.
Ik heb nog geen last gehad van flashbacks, ook niet met blowen ofzo.

J0rrit

Badass junkie
is een flashback niet gevraalijk? ik bedoel je bent rustig aan het fietsen en je krijgt een flashback? lijkt me tog dat dat best gevaarlkijk kan zijn

matthijs

Badass junkie
Ja. Ik dus volgens mij. Het was gewoon een milde paddotrip. Erg plezierig :P . Ik hoorde ook echt dingen die er niet waren (geweest konden zijn) En zag ook huizen alsof het 2-dimensionele plaatjes waren. :)

J0rrit

Badass junkie
ja kheb ook een chille flashback gehad die idd veel milder was dan de gewone trip, ma ik spacede tog nog best hard. duurde ook zeer lang, begon om 2100 en om 0100 had k m ng

J0rrit

Badass junkie
hoelang kunne deze max dure? heb t namelijk al sinds gisteraaf 2100 nu wel n stuk minder n ng ma af n toe?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
DarkScope zei:
ja kheb ook een chille flashback gehad die idd veel milder was dan de gewone trip, ma ik spacede tog nog best hard. duurde ook zeer lang, begon om 2100 en om 0100 had k m ng

en hoe lang na de paddo's te hadden genomen kreeg je die flashback? een dag? een week? een maand? :confused:

Ik had het ook 1x, ongeveer 3 weken na de trip geblowt en meteen een keiharde flashback.
Hyperventileren/kleurtjes/gek gevoel over mijn lijf/vrij misselijk.
Al met al heftiger dan mijn mislukte paddo-trip van toen :rolleyes:

Maar ik zou als ik jou was eerst beginnen met wiet en/of xtc-2c-b want dat is wat "comfortabeler/prettiger" als iemand begrijpt wat ik bedoel. :wink:
En zoals Bal0n al zei, alleen doen als je goed voelt!

Freezing

Bewuste gebruiker
Ow, ik en een vriend zijn beide 15 en willen paddo's proberen maar we blowen ook.
Dus het is zo dat als je na die paddotrip gehad te hebben blowt je een flashback kan verwachten?

fun

Bewuste gebruiker
Is voor iedereen verschillend denk ik.
Wel kun je door blowen echt flashbacks krijgen, zonder blowen heb je daar minder kans op.
Op de paddos en LSD schijn je meer kans te hebben op flashbacks, ik heb ze zelf alleen nog nooit echt meegemaakt.

Ik heb bv. al keer of 15 getript op paddos en geblowd, maar nog nooit echt iets meegemaakt wat ik als "flashback" kan omschrijven.

Ook heb ik xtc gedaan, pas 4 keer, maar toen ik 1 heftige avond had gehad waarbij ik ook geblowd had, een week later weer wat rookte: Dikke flashback. Ik had het gevoel alsof ik weer keihard aan het gaan was op de pillen.

Zelfde geld voor 2 vrienden van me, op de paddos geen flashbacks gehad, een jointje na een avondje xtc: flashbacks!

fun

Bewuste gebruiker
Ohja: blowen tijdens je trip of bij het eindigen van je trip zorgt wel weer voor een grotere kans op flashbacks als je dagen later nog eens blowt.

Niet blowen tijdens je trip en dan een paar dagen later kleinere kans op flashbacks.

Helemaal niet blowen: kleinste kans op flashbacks.

Maja als je gaat blowen dan vind je het denk ik ook niet erg om zon flashback te krijgen...het lijkt me alleen kut als je net met je baas aan het praten bent ofzo.

zommes

Badass junkie
Flashbacks zijn bullshit.

Bepaalde muziek, geluiden, gesprekken of beelden kunnen tripmomenten oproepen en dat noemen ze flashbacks. Maar het scenario van in de auto zitten en opeens weer keihard trippen is niet aan de orde.

Freezing

Bewuste gebruiker
Vanaf hoe oud krijg je paddo's eigenlijk mee in de smartshop?

En klopt het dat in Maastricht een smartshop ligt naast de easy going ?

zommes

Badass junkie
Volgens mij bepaald iedere smartshop de leeftijdsgrens en de meeste hebben het op 18 jaar liggen...

spacekonijn

Badass junkie
Freezing zei:
Vanaf hoe oud krijg je paddo's eigenlijk mee in de smartshop?

En klopt het dat in Maastricht een smartshop ligt naast de easy going ?

officieel vanaf 12 jaar , maar bijna alle smartshops hebben onderling een afspraak gemaakt het pas vanaf 18 ( of was t nou 16 :confused: ) te verkopen

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb gister nog een paddoreep gehaald bij de smartshop.. stond op 18 jaar ik ben 17 kreeg het gewoon mee geen probleem :grin:
Tsja hun moeten ook geld verdienen :rolleyes:

Deranged

Badass junkie
Wij komen hier al vanaf onze 15de bij de smartshop en er is nog nooit bij iemand legitimatie gevraagd.

fun

Bewuste gebruiker
Precies, zolang je je fiets met zijwieltjes om de hoek parkeert dan maken ze niet zo snel een probleem.
Anders gewoon de volgende inlopen, in maastricht liggen er genoeg.

LeftBehind

Experimenterende gebruiker
Sorry als ik dit weer omhoogschop ofzo, maar ik heb een vraag, en het leek me zo rommelig om een nieuw topic aan te maken.

Ik gebruik al een tijdje paddo's, en het is tot nu toe eigenlijk bijna altijd goed gegaan, in ieder geval niet ernstig fout. Ik heb 1 x overdags een flashback gehad, maar dat was eigenlijk wel prettig. Nu heb ik drie dagen geleden 's nachts ineen keer een bad flashback gehad. Ik had al best lang niets genomen, en ik blow ook al een tijdje niet meer. Het gekke met die flashback was dat het eigenlijk half een droom was. Dus ik wist niet goed of ik tripte, droomde of wakker was. De volgende ochtend vond ik het opzich wel een soort van grappige ervaring, omdat ik het me maar heel verwarrend herrinerde, en ik dacht dat het eenmalig was, maar toen ik de nacht daarna wilde gaan slapen zag ik allemaal kleuren in het donker, en ik wilde nu eens goed slapen in plaats van vaag trippen en denken dat je door het huis loopt terwijl je in je bed ligt enzo...maarja..uiteindelijk viel ik toch in slaap dus, maar er is niks gebeurd. deze nacht alleen merkte ik dat het weer begon. Toen heb ik heel moeilijk geprobeerd wakker te blijven, maar het gebeurde toch weer, met als gevolg dat ik weer een of andere rare soort droomtrip gehad heb, en ontzettend slecht geslapen heb. Misschien komt het door mijn slaaptekort, maar ik word hier toch wel een beetje chagrijnig van...is er misschien iemand anders hier die hier ervaringen mee heeft of een oplossing weet? mocht het ooit nog gebeuren..

shihuandgi

Belezen gebruiker
LeftBehind zei:
Misschien komt het door mijn slaaptekort, maar ik word hier toch wel een beetje chagrijnig van...is er misschien iemand anders hier die hier ervaringen mee heeft of een oplossing weet? mocht het ooit nog gebeuren..

zou het niet weten :(

maar even off-topic...

ben ondertussen 17 geworden mensen! :wave: :stoned: :stoned:

Bovenaan