Paddo's duur

bbn

Experimenterende gebruiker
Vrijdag de 30e januari is het zover... Mijn eerste paddotrip!
Plan is om met z'n drieën 8 gram gedroogde paddo's op te eten en dan maar heerlijk genieten...

Nu heb ik een klein vraagje: plan is om ze onmiddelijk na school te pakken: rond een uur 4, halfvijf misschien. Maar helaas moet ik diezelfde avond naar een voorstelling, om halfnegen. Nu vroeg ik me af of ik na ogv. 2,5 gram gedroogde paddo's (misschien gespreid over een een halfuurtje ofzo, want het is ook m'n eerste keer) opgegeten te hebben, tegen dat uur, weer onder de mensen kan komen, ben ik dan terug in een min of meer nuchtere staat?
Het is een heel vervelende situatie, want een vriend van me wil juist op die dag trippen, dus uitstel is geen mogelijkheid.

Ik heb gelezen dat een paddotrip zo'n 4 tot 6 uur duurt, maar dat zeggen ze ook van XTC, terwijl ik na een uur of 3 al nuchter te noemen ben. Ik kan ook best geloven dat je dan nog zo een 'na-effect' hebt, een soort van afterglow, maar is die geschikt om naar een voorstelling te gaan, en je in een drukte te begeven?

Alvast bedankt!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als ik eenzelfde keus zou moeten maken zou ik er van af zien.
Het is ook helemaal niet leuk om tijdens het trippen met afspraken in je hoofd te zitten die je binnen een paar uur hebt. Ik neem er zelf het liefst echt de tijd voor en dat kan het in mijn geval het best op een dag dat ik echt helemaal niks heb, het liefst de dag daarna ook vrij ben of in ieder geval de ochtend.
Maar dezelfde dag als je trip nog andere dingen gaan doen raad ik af, ook al zou je het misschien wel prima kunnen doen, het is tijdens het trippen gewoon niet fijn om met dat soort dingen in je hoofd te zitten.
Dus dat je in de eerste plaats je geen zorgen hoeft te maken over hoe laat het is. En dat je eventueel daarna nog rustig kan napraten met vrienden of nog wat kan relaxen.
Daarom zie ik het zelf ook pas zitten om te trippen als ik echt ruim de tijd heb en even niks aan m'n hoofd heb. 'Even snel trippen' tussen de bedrijven door lijkt me echt niets.

Maar that's just me. :P

Als het toch door gaat, veel plezier!

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik zou het niets doen,
zorg dat je 's avonds nog lang kunt chillen en 's morgens goed kunt uitslapen alvorens je weer onder de mensen moet komen.

phy

Bewuste gebruiker
Vragen om problemen. Dat komt alleen uit op teleurstellingen.

Afzeggen, drogen en een andere dag plannen.
Kijk rond hoe je het spul droogt.

Geloof me. NIET doen.

bbn

Koppig als ik ben, ben er ik toch mee doorgegaan...

Viel uiteindelijk toch nog wel mee hoor, na 3 en een halfuur was ik alleen nog wat wazig, maar inderdaad, met de gedachte van afspraken in je hoofd te zitten is inderdaad niet zo tof. Ik ben niet bad gegaan ofzo, integendeel, maar het kon nog beter :)

Volgende keer ga ik toch al onmiddellijk eens voor een lage dosis LSD denk ik (als ik het te pakken krijg), want ik werd nogal emotioneel en neerslachtig van de paddo's... :) wat beslist ook wel eens tof is, hoor! Maar na 2 uur zo'n down gevoel, had ik het ook wel gehad...

Maar conclusie is: volgende keer toch best wat meer tijd voor maken, en niet zomaar even tussen de soep en de patatten trippen...Want het is echt wel heftig spul!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Tijdsdruk heb ik nooit geen moeite mee, moest een keer de trein halen in een trip. Werd een waar avontuur. :grin: Als het een theater voorstelling was zou ik juist daar willen trippen, lijkt me geniaal.

phy

Bewuste gebruiker
Tja beste vrind... ik ga niet zeggen 'zie je wel'.
Maar ik hoop dat je paddo's nog een kansje geeft. Op een mooie zomerse dag zonder verplichtigingen. Met een mooi trip reportje natuurlijk.

JJJ

Bewuste gebruiker
bbn zei:
Volgende keer ga ik toch al onmiddellijk eens voor een lage dosis LSD denk ik (als ik het te pakken krijg), want ik werd nogal emotioneel en neerslachtig van de paddo's... :) wat beslist ook wel eens tof is, hoor! Maar na 2 uur zo'n down gevoel, had ik het ook wel gehad...
Maar dat gevoel komt uit jou, niet uit de paddo's. De kans is dus groot dat je met LSD iets vergelijkbaars hebt. Beide middelen kunnen je op een vergelijkbare manier geweldig laten voelen, maar dat gevoel moet wel uit jou komen. Je trip kun je fijn maken door iets aan jezelf of aan je instelling te veranderen, niet door een ander middel te nemen.

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik zou het echt absoluut niet doen... Je eerste trip en dan 5 uur erna normaal doen en een voorstelling bijwonen... :kots:

bbn

JJJ zei:
bbn zei:
Maar dat gevoel komt uit jou, niet uit de paddo's. De kans is dus groot dat je met LSD iets vergelijkbaars hebt. Beide middelen kunnen je op een vergelijkbare manier geweldig laten voelen, maar dat gevoel moet wel uit jou komen. Je trip kun je fijn maken door iets aan jezelf of aan je instelling te veranderen, niet door een ander middel te nemen.

Ik heb toen getript met 2 anderen, die al ruime ervaringen hebben met paddo's. Beiden zeggen dat zo'n neerslachtig gevoel (enfin, je ego wordt gewoon héél klein) kenmerkend is aan paddo's. Je voelt je dan gewoon heel klein, één ster aan de gigantische sterrenhemel.

LSD zou (dat kan ik niet bevestigen) een echt happy, opgewekt gevoel geven.

Tenslotte zou ik nog willen zeggen dat ik best weet dat dit soort middelen een vergrootglas zijn van je gevoelens op dat moment. Van paddo's werd ik ook wel heel lacherig en vrolijk! Vooral dan op het begin van mijn trip. Maar tegen het einde werd ik heel filosofisch en (down is eigenlijk niet het juiste woord) héél emotioneel en begaan. Tevens zou ik nogmaals willen benadrukken dat ik dat absoluut niet negatief vond, maar het "verveelt" een beetje op den duur.

Bovenaan