paddo's oogsten

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
Ze zeggen dat het beter is als je de paddo´s oogst voordat het hoedje uit klapt, toch?
vroeger is de smartshop kreeg je ook altijd paddo's met het hoedje nog vast aan de steel,
maar waarom is dat? weet iemand dat?

Nathaniel

Wijs gebruiker
De sporen die een paddestoel loslaat geven de paddo een (extra) vieze smaak. (en schijnt kans op contaminatie te verhogen maar ksnap nie helemaal hoe).

Het hoedje zat/zit nog aan de steel,omdat het zo groeit waarom zou je het eraf halen?

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik denk dat die kwekers ze bewust te vroeg oogstten, met de hoedjes nog dicht, zodat ze beter te verpakken en te vervoeren zijn, en misschien om lelijke paarse vlekken van de sporen te voorkomen. Met open hoedjes zijn de stoeltjes toch wat kwetsbaarder en minder compact. Verder zie ik niet echt een reden. Als je zelf kweekt kun je ze gerust wat groter laten worden dan die smartshop-stoeltjes.

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
JJJ zei:
Ik denk dat die kwekers ze bewust te vroeg oogstten, met de hoedjes nog dicht, zodat ze beter te verpakken en te vervoeren zijn, en misschien om lelijke paarse vlekken van de sporen te voorkomen. Met open hoedjes zijn de stoeltjes toch wat kwetsbaarder en minder compact. Verder zie ik niet echt een reden. Als je zelf kweekt kun je ze gerust wat groter laten worden dan die smartshop-stoeltjes.

thnx

KoxBox

Badass junkie
Ik dacht ook dat het met de versheid te maken had, als de hoedjes nog dicht zijn schijnen ze langer te bewaren.

Bovenaan