Partner is verslaafd aan cocaïne

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Henk11

Belezen gebruiker
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
Dat is pas mooi verwoord. 💯

De Zandman

Badass junkie
Dat is idd mooi verwoord, en ook nog eens de waarheid..
Niet zelden is de dader een zeer manipulerend kundig persoon, die de zwakke plekken in de verdedigingslinie van zijn partner, zeer goed kent, en daar misbruik van maakt.
Na de mishandeling komen deze mensen jankend en wel bij hun partner vertellen, op de knieën, dat het hem of haar, meestal hem, zoooo ontzettend spijt, en dat hij of zij het echt noooooit meer zal doen, en praat als Brugman teneinde zijn of haar partner niet te verliezen. Want dat wil deze dader niet.
Hij of zij koopt een gigantische bos bloemen, neemt de partner in casu mee uit eten, koopt iets moois voor het slachtoffer, en speelt weer de ideale echtgenoot.
De partner, die echt van plan was om na deze keer echt weg te gaan, begint daarover te twijfelen, en besluit het toch nog even aan te zien. Een lange relatie gooi je immers niet meteen weg, toch?
En een week later is het letterlijk weer raak. Er vallen opnieuw klap (pen) waarna deze hele cyclus zich herhaalt.

Ik heb in de kliniek waar ik zat, een dame gekend, die deze gang van zaken meer dan 25 jaren had volgehouden, en die mij deze geweldscyclus heeft uitgelegd.
Ik hoor haar nog zeggen:
"Het was ongelooflijk, hoeveel macht die man over mij had.
Ik wilde wel weg, uiteraard, maar dat lukte mij gewoon niet, en uiteindelijk heb ik mijn huis en haard plus deze man kunnen ontvluchten...."

De facto: het is nogal wat, deze ellende te moeten meemaken.
En het komt veel meer voor, dan dat we weten...zo ook hier.

Modepop2

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.

Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.

Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.

Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.

Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.

Sorry voor het lange verhaal.
Oh lieve meid,ik herken mezelf zo in jou...mijn partner is heroine verslaafd,het is een hel waar je doorheen gaat,het gevoel dat je zo bedrogen bent is niet te bevatten,doet op een vreselijke manier pijn...mijn partner zit nu in de kliniek voor een detox maar alleen dat is niet voldoende,ik vertrouw hem.ook niet meer en worstel met dezelfde vraag...moet ik er geen punt achter zetten...ik ondrrvind hier op het forum heel veel steun,de adviezen die ik hier krijg zijn bikkelhard maar dat is de waarheid ook ! Heel veel kracht toegewenst want die zul je echt nodig hebben,blijf denken met je hoofd !!! Want het hart voelt anders,ik weet er alles van 😘

Randle M

Zal ik een poging wagen... :thinking: mwah, why not.

oftewewel, de man zit al meerdere jaren met een grotere drang naar cocaïne als gezond is, met nadruk op meerdere jaren

Dit vind ik echt al een grote NO-GO in een relatie, hij wil geld, jij geeft geld omdat hij agressief wordt?

Zoals het voor mij overkomt: Hij is nu betrapt in action, en vervolgens wil hij hulp zoeken, m.a.w hij zoekt hulp omdat die betrapt is en met therapie volgen een signaal afgeven dat hij echt gaat veranderen...een intake gesprek is nog geen behandeling btw, voordat je echt in behandeling bent kan makkelijk 3 a4 maanden duren na het intake gesprek.

Geen woorden voor ^^ Heb jij een parten, of ben je moeder van 2 dochters en manbaby?

Een relatie met een verslaafde die zover is dat er agressie bijkomt, geen bijdragen in het huishouden, chronisch geldtekort en als topstuk het liegen over van alles en nog wat. Hou in gedachte dat hij een dubbelleven heeft, eeen rondje met de auto weg kan zijn om een nieuwe voorraad te halen, avondje naar vrienden om te bowlen kan bankhangen en thuisparty zijn...
Na verloop van tijd: met intensieve behandeling, kan het na (jaren?) dat de vertrouwensband weer hersteld is...het kan....

Dat weet je diep van binnen ergens wel, klinkt hard, maar is dit wat je voor ogen hebt als vader voor je kinderen?

het kan...als er sprake is dat iemand echt zijn leven wil omgooien, daarvoor gaat, en verleidingen uit de weg gaat, ondersteuning accepteerd van hhulpverlening, familie, vrienden, enz verschijnt er een heel nieuw persoon..
Maar lees ook dit even door, 40-60% van cocaïne addicts krijgt een relaps tijdens of na behandeling...
Wat ik in;'t kort wou zeggen, dit is geen opknap periode van een paar maanden en happy ending, het kan maanden/jaren duren en zelfs dan is het de vraag of je ooit terug bent op de vertouwensband waar je tervreden mee bent.
Deze reactie is spot on. Vaak je leest men simpele reacties: verlaten! Eens een verslaafde altijd verslaafd.. je kan hem nooit meer vertrouwen blabla.. ik zou hem echt allang op straat hebben gezet etc.

zo vervelend om te lezen. In dit soort situaties komt zoveel meer kijken dan een verslaving.. herinneringen, liefde, hoop, nageslacht etc.

maar zoals deze reactie beschrijft zijn bepaalde reacties echt een no no...

Deze reactie is voor mij een zeer eerlijke en goed onderbouwd. Hopelijk heeft OP hier wat aan

heel vee sterkte

Syl

Badass junkie
Als je je niet meer veilig voelt bij je partner moet je contact opnemen met "veilig thuis".
Ik kom zelf uit een relatie met drugsgebruik, agressie, mishandeling.
Ook wij waren een gezin met 2 kinderen.
Ik heb op een dag toen ik alleen thuis was naar "veilig thuis" gebeld.
Ik heb ze niet verteld over het drugsgebruik maar alleen over de mishandelingen.
Ik was bang dat als ze hoorden dat er drugs in het spel was ze de kinderen uit huis zouden plaatsen.
Ik ben super goed geholpen door ze!.
Wat mijn ervaring is met ze te dat ze het beste willen voor de kinderen.
Ze altijd eerst oplossing zullen zoeken waarbij de kinderen niet van hun ouders worden onttrokken.
Ik ben via veilig thuis in een vrouwenopvang terecht gekomen.
Ik had geen eigen inkomen(zorgde fulltime voor de kids), geen vrienden of fam om op terug te vallen en geen plek om heen te kunnen gaan.
Dus bij mij heeft het aardig lang nog geduurd voordat ik weg kon uit de situatie.
Je kunt ze altijd bellen om je verhaal te doen en dat kan ook anoniem.
Verder zou ik je adviseren je situatie voor te leggen aan je huisarts.
Mijn huisarts heeft mij destijds ook super geholpen.
Mijn advies uit eigen ervaring, zoek hulp bij huisarts en/of veilig thuis.
Doe dit nog zonder dat je dit aan je partner verteld.

Het is mij uiteindelijk gelukt om uit deze relatie van 23 jaar te ontsnappen.
Mijn grootste drijfveer waren mijn kids.
Ik ben hun moeder en dus ook hun grote voorbeeld.
Het was mijn taak te laten zien aan mijn kids dat je je nooit zomag laten behandelen.
Dat dit gedrag gewoon weg niet hoort en je je kids een veilige omgeving bied.

Mocht je merken dat agressie toeneemt doe een melding bij de politie.
Dit is geen aangifte nog maar puur ze vast op de hoogte stellen van jou situatie.
Mocht het uit de hand lopen weten ze al beetje jouw kant van het verhaal.

Kies voor je kinderen en jezelf.
Blijf niet luisteren steeds naar de "sorry's en" het zal nooit meer gebeuren".
Want dat is de grootste bullshit die ze roepen.

Ik ben nu 6 jaar weg bij deze ex en heb inmiddels een eigen huisje met mijn jongste dochter.
Ik kan mijn kind nu rust en veiligheid bieden.
Financieel lopen de dingen ook verders goed.
Blijf geloven in jezelf en blijf vechten voor je kinderen en jezelf.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Of melding doen bij de politie echt zin heeft, dat ze er echt wat mee doen, vind ik tamelijk twijfelachtig.
Als ik op de tv zie en hoor, dat er niets gedaan is voor een verkrachting van een jonge vrouw, die aangifte deed uiteraard, dat slaat alles.
Probleem is dat " er te weinig rechercheurs zijn om deze zaak aan te pakken"...
Een schande dit!

Syl

Badass junkie
Of melding doen bij de politie echt zin heeft, dat ze er echt wat mee doen, vind ik tamelijk twijfelachtig.
Als ik op de tv zie en hoor, dat er niets gedaan is voor een verkrachting van een jonge vrouw, die aangifte deed uiteraard, dat slaat alles.
Probleem is dat " er te weinig rechercheurs zijn om deze zaak aan te pakken"...
Een schande dit!
Ik heb destijds melding gedaan van huiselijk geweld bij politie.
Zo konden ze alvast een dossier opbouwen.
Ze zijn ook paar x aan de deur geweest nadat ik ze had gebeld.
Ze konden dan al zien dat er al nodige speelt.

Dat er vaak niks word gedaan met aangifte dat klopt.
Mijn ex heeft een contactverbod.
Ondanks dat stuurde hij meerdere mails, appjes, sms'jes en heeft me zelfs x achtervolgd.
Heb aangifte gedaan maar hier konden ze niks mee.
Er stond niet genoeg dreigende tekst in de berichten.
Ook had ik geen bewijs dat hij me had achtervolgd. (op zon moment ben je zo erg in paniek dat je er op dat moment niet aan denkt om bv video of foto te maken).
Dus ondanks dat hij contactverbod overtrad werd er niks aam gedaan.
Je voelt je keihard uitgelachen door je ex die vrij spel heeft en dit weet.

De Zandman

Badass junkie

Noot: de facto: te weinig bewijs. Een bekend geluid...

Voila. En zo gaat dat.
Je moet eerst vermoord zijn, dan komt er pas actie!

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
@Modepop2

hoe is het met jou en je zoons.. Gister en/of vandaag. Je bent nu 3 weken zonder hem he. Zoiets toch? Voelt het als.een bevrijding, opluchting.. of verdrietig..mis.je hem.. boos
Zit hij de hele dag in je gedachten ? Zo ja, zou je dat minder willen..went het.zonder hem ook niet naar hem toe..

Ik type.maar.wat natuurlijk, ik sta niet in jouw.schoenen.en kan dit.niet voor.je.invullen

Ik.hoop.dat.je iemand hebt.die.je.in vertrouwen kan.nemem

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Trouwens

Ik kreeg sterk de.indruk dat je.op.het obsessieve af hem gaat controleren
Bonnetjes laten zien. Jaszakken doorzoeken etc.

Maat als.hij elke dag van jou een test moet.doen(heel goed!).Dan.hoef je hem niet te controleren.

Het probleem met verslaafden die.opgenomen zijn .. die.kriigen urinecontroles.onverwachts..gebruiken is.dus.geen.optie.

Maat.als.ze buiten zijn in hun.huis DAN krijgen ze dat stemmetje in hun hoofd..niemand komt er achter ..het is .maar voor. 1.keer..

Met.respect
Maar.hem.zoveel.controleren..daar help.je hem.nket mee.en.jezelf ook.niet.

Er is.geen.enkel.voordeel

Echt.0.aan.controleren en kort.houden. elke.dag.een test.is.genoeg

Omgaan met vrijheid leer.je.in.een vervolgopnmame.hij.weigert dat z(waarom.eigenlijk?) Dus direct.exposure!!! Alle.vrijheid geven..op.die.test.na.

Ik begrijp dat je.een zorgzaam.persoon bent maar dit:
Omgaan met.cravings
Stoplicht creëren
Nieuwe levensstijl
Gesprekken
Naar.de arts.en psychiater
Terugval preventie
Omgaan met stress
Fysieke afkick
Geestelijke afkick( op jou afreageren)
Manipulatie(,ik ben zo ontzettend ziek
.de.detoxleiding is te snel gegaan met afbouwen. Ik.moet hebben !

Hard.maar waar
Het heeft een reden dat er zoveel mensen ervaring mee hebben én.een opleiding een samenwerkend.team..
Ik weet hoe krachtig.je bent .ik en ik.weet.zeker dat andere leden ook.je valkuil lezen. Je beseft dat vaak pas achteraf

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Waarom.gaat.hjj jouw wonen
Het is erop of eronder.
En stel hij gaat na.aan een nieuw leven
Dan pak.je vaak als.eerste je huis aan

Ik denk dat hij heroïne thuis heeft.en of.merheek

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Zou het mss kunnen, dat hij, zodra hij weer " vrij" is, juist niet aan de horse begint omdat hij weet, wat er dan gebeuren gaat?
Hoe sterk zijn de cravings van horse....?
Deze zijn heeeel erg sterk, en het blijft lang aanwezig, die "zucht".
In je eentje thuis gaan zitten en dan de strijd moeten voeren om niet terug te vallen, ga daar maar eens aanstaan...
Ik acht de kans van slagen dan op nihil, als het zo zou gaan lopen.
Jammer, maar helaas.
Elke dag urinetest, dat is volgens mij teveel van het goede, wat veel effectiever is is het op onverwachte moment zo een test laten doen.
Op verschillende tijdstippen.
Dan heeft dat zin, en effect!

Anne M Dexter

Bewuste gebruiker
Geldt dit niet voor bijna a l l e drugs??
Juist, en de mensen er om heen moeten grenzen zetten en niet betuttelen en in stand houden, het besef moet komen dat ze alles kwijtraken. En dat kan pas als de partner, ouders, vrienden etc zeggen. Nu is het genoeg. Schaamte en angst voor wat komt houdt ze tegen om te stoppen. Dus een interventie en plan maken voor hulp is nodig. En heel veel liefde en begrip. Maar tot hier, nu hulp pakken en dan weer welkom in je huis. Het is een ziekte en dat kan hij niet alleen doen, daar is structuur en ervaring voor nodig van artsen en ook mede (ex) verslaafden.

De Zandman

Badass junkie
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Kan ook urine van een clean maatje zijn.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
En zo ontloopt hij gesnatst te worden.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.
Is mijn ervaring niet hoor.
Of strippen
Of gewoon erbij staan(pfff..probeer dan maar eens te ontspannen)

Maar wel goed aandachtspunt.

Hagedisje

Belezen gebruiker

Mijn ex heeft een contactverbod.
Ondanks dat stuurde hij meerdere mails, appjes, sms'jes en heeft me zelfs x achtervolgd.
Ook had ik geen bewijs dat hij me had achtervolgd. (op zon moment ben je zo erg in paniek dat je er op dat moment niet aan denkt om bv video of foto te maken).
Dus ondanks dat hij contactverbod overtrad werd er niks aam gedaan.
Wat fijn voor jou maar Jezus wat kan veilig thuis ook een kut organisatie zijn.

Hagedisje

Belezen gebruiker
Wat fijn voor jou maar Jezus wat kan veilig thuis ook een kut organisatie zijn.

Heel ons leven overhoop gegooid door een anonieme melding. Melding onderzocht en bleek een valse melding. Ondanks de valse melding blijft de melder anoniem. Juridisch gezien geen poot om op te staan.

De Zandman

Badass junkie
Dan kan je een aangifte doen van smaad en laster.
Mocht er toch een naam ergens uitrollen, dan heeft de melder deze aangifte meteen aan zijn broek hangen...

Hagedisje

Belezen gebruiker
Dan kan je een aangifte doen van smaad en laster.
Mocht er toch een naam ergens uitrollen, dan heeft de melder deze aangifte meteen aan zijn broek hangen...
Geprobeerd en gedaan maar veilig thuis is juridisch dicht getimmerd. Anoniem blijft anoniem ondanks dat het laster is!!

De Zandman

Badass junkie
Dit is op zich haast krankzinnig.
Een anonieme melding houdt voor de rechter het niet lang vol.
Iedereen zou dus een ander, die laten we zeggen met jou een conflict heeft, middels anoniem te melden jou een hoop narigheid in de maag splitsen...
Aan de andere kant, als ze hiermee bij jou voor de deur staan, je hoeft ze niet binnen te laten.
Met een serieus klinkende melding die ernstig genoeg is, moeten ze daar wel enige actie op nemen.
Enige waarheidsvinding onderneming zogezegd.
Wat jij eraan kunt doen, is de documenten over jou vragen om in te mogen zien.
Zonodig via de WOB procedure.
( Wet Openbaar Bestuur)
En je zult verbaasd zijn wat je daarin leest.
De juiste tekst van deze melding lezen, en soms staan er namen van melders bij....

Modepop2

In de diepvries.
Voila.
Jeetje !!! Dat gaat wel ver daar was ik nu nooit opgekomen,maar dank voor het delen van deze misleidende actie !!

Hagedisje

Belezen gebruiker
Dit is op zich haast krankzinnig.
Een anonieme melding houdt voor de rechter het niet lang vol.
Iedereen zou dus een ander, die laten we zeggen met jou een conflict heeft, middels anoniem te melden jou een hoop narigheid in de maag splitsen...
Aan de andere kant, als ze hiermee bij jou voor de deur staan, je hoeft ze niet binnen te laten.
Met een serieus klinkende melding die ernstig genoeg is, moeten ze daar wel enige actie op nemen.
Enige waarheidsvinding onderneming zogezegd.
Wat jij eraan kunt doen, is de documenten over jou vragen om in te mogen zien.
Zonodig via de WOB procedure.
( Wet Openbaar Bestuur)
En je zult verbaasd zijn wat je daarin leest.
De juiste tekst van deze melding lezen, en soms staan er namen van melders bij....
Ja dat is dus inderdaad zo. Iedereen kan anoniem melden en blijven smaad of niet. We hebben advocaten in de arm genomen maar die kunnen dus helemaal niks! De aard van de melding was inderdaad zo ernstig dat ze actie moesten ondernemen maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het laster was. Iedereen hebben ze gesproken huisarts, school, opvang. En dus uiteindelijk erachter gekomen dat het een valse melding was. Maar de melder bleef zijn recht houden om anoniem te blijven.

De Zandman

Badass junkie
Het lijkt zo af en toe meer op een bananenrepubliek hier.
Of de een of andere sektarische handhaving, aangehaald door tuig van de richel die de goede naam en faam van anderen pogen teniet te doen.
Tuig is het! Ik heb er ook mee te maken gehad.
Ik weet precies hoe je je voelt...

Modepop2

Heeft er iemand ervaring met naltroxon ? Mijn partner heeft het erg zwasr en wil er graag een middel bij wat de ontwenningsverschijnselen wat draaglijker maakt,iemand tips?

De Zandman

Badass junkie
De methode om controles te beduvelen, heb ik meegemaakt in....De afkick kliniek.
Ik deed dit niet zelf, maar er waren daar mensen die op juridische basis moesten afkicken van de horse.
Zouden ze de behandeling daar niet afmaken, door toch te gebruiken ( dit betekende direct exit) dan had dit nare gevolgen. Namelijk direct de bak in...en met deze methode konden ze toch gebruiken, maar er werd zelden iets gevonden.
Erg dom. De kans verspelen om met hulp en begeleiding te kunnen stoppen met die dope...

De Zandman

Badass junkie
Nu terug naar de vraag van TS.
Zie je, dat de situatie al erg gaat lijken, zoals die was, namelijk suboxone, en "iets erbij nemen" om zich "lekker" te kunnen voelen"?
Misschien helpt baclofen. ( op recept)
Let nu dus heeeeel goed op!
Ik zie nu toch een hellend vlak ontstaan.
Natuurlijk is het zwaar.
Absoluut.
Daar zal hij toch zelf doorheen moeten.
En, het laat zien wat hem te wachten staat, als er een terugval zou komen.
Dat heb ik reeds eerder aangegeven.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Nu terug naar de vraag van TS.
Zie je, dat de situatie al erg gaat lijken, zoals die was, namelijk suboxone, en "iets erbij nemen" om zich "lekker" te kunnen voelen"?
Misschien helpt baclofen. ( op recept)
Let nu dus heeeeel goed op!
Ik zie nu toch een hellend vlak ontstaan.
Natuurlijk is het zwaar.
Absoluut.
Daar zal hij toch zelf doorheen moeten.
En, het laat zien wat hem te wachten staat, als er een terugval zou komen.
Dat heb ik reeds eerder aangegeven.
Heel erg mee eens.
Je moet in dit geval (of alle gevallen..maar.dat is weer een andere discussie) géén onderscheid maken tussen drugs en medicatie
Bijpakken is bijpakken
Craving is craving.

Dat hjj het van de arts krijgt maken de signalen/symptomen niet milder

Neen ik praat het zeker niet goed! Maar ik maak.mee (het brein is complex..bewust of onbewust) dat patiënten (uiteindelijk?) Er echt 100% van overtuigd zijn dat wat ze ervaren geen craving is maar.een(ben slecht in m'n woorden vandaag) medische toestand..soort griep..dus..."zelfmedicatie"

En ik snap ze. Niemand wil zich ziek voelen.
Maar de reden om te gebruiken doet er niet meer toe als je gestopt bent
Dan ga je toch weer stiekem afwegen wat wél een geldige reden kan zijn.

Wat is er eerder kip of ei
Craving of gebruik..

Doet er niet toe. De cirkel moet doorbroken worden. Over een craving heb je geen invloed wel op de beslissing.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan