Pimp your paddo

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een tijd geleden heb ik iets gelezen over de mogelijkheid om je paddo's sterker te maken, ongeveer 2 tot 3 maal, door de toevoeging van tryptamine aan het mycelium. Nadat ik daarna had getript op paddo's heb ik het onderwerp laten liggen omdat ik de dingetjes goed vond zoals ze waren. Maar nu vraag ik me toch af of iemand dit ooit heeft geprobeerd.

Het gaat hier dus over een regelmatige toevoeging van een waterige oplossing met tryptamine HCl, in redelijk lage concentratie aan je kweekje. De tryptamine zou als extra precursor voor psilocybine werken, en dat vind ik stiekem toch wel interessant :)

TrippyShit

Badass junkie
En hoe de fuck ga je daar aan komen? Of zie ik nou iets stoms over het hoofd. En qua kosten? Zal het niet goedkoper zijn om gewoon wat meer te eten? Zeerovers hebben immers ook een handel in fair-trade plaksnorren.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat is het voornaamste probleem, maar de makkelijk te verkrijgen stof tryptofaan (denk aan voedingssupplementen) is, als ik me niet vergis, redelijk makkelijk om te zetten in tryptamine.

Oh en een hele dikke 'omdat het kan" :beer:

donaldduck

Belezen gebruiker
In plaats van je paddo sterker te maken kan je ook mao-remmers nemen, dit lijkt mij een stuk makkelijker.

shokora

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Een mao-remmer zorgt ervoor dat de actieve stoffer minder snel afgebroken worden. Echt veel sterker wordt je trip meestal niet hoor. :rolleyes:

:beer: hahah lol

Ik kan het mis hebben, maar MAOI zorgen er voor dat de neurotransmitters minder snel afgebroken worden waardoor er uiteindelijk dus meer in je synapsspleet zitten. Volgens mij is dit het zelfde effect dat je bereikt wanneer je meer paddo's eet. En wordt het dus ook gewoon sterker =\

@TS: Heb je hier ook ergens wetenschappelijk bewijs voor? Ik vind het nogal een wazig verhaal.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dikke bron

Het voordeel wat dit heeft boven MAO-remmers, is dat MAO-remmers ook nog een hoop andere reacties in je lichaam veroorzaken. Je weet toch dat je op dieet moet voordat je iets als ayahuasca neemt ? Om die reden.

shokora zei:
@TS: Heb je hier ook ergens wetenschappelijk bewijs voor? Ik vind het nogal een wazig verhaal.

Sinds wanneer is iets dat met psychedelica te maken heeft, géén wazig verhaal ? :wink:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
shokora zei:
TrippyShit zei:
Een mao-remmer zorgt ervoor dat de actieve stoffer minder snel afgebroken worden. Echt veel sterker wordt je trip meestal niet hoor. :rolleyes:

Ik kan het mis hebben, maar MAOI zorgen er voor dat de neurotransmitters minder snel afgebroken worden waardoor er uiteindelijk dus meer in je synapsspleet zitten. Volgens mij is dit het zelfde effect dat je bereikt wanneer je meer paddo's eet. En wordt het dus ook gewoon sterker =\

Dat is waar en door het innemen van een mao worden dmt's niet afgebroken in je maag. Daardoor zouden de in paddo's zittende dmt's ook gaan werken, die anders afgebroken worden. Je krijgt dus een andere trip die ook langer duurt.

Over gekweekte paddo's sterker maken weet ik helaas niets.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
shokora zei:
Dat ziet er interessant uit, probeer het uit zou ik zeggen :)

Ik kweek ze zelf niet, helaas niet echt de tijd om er mee te beginnen. Maar ik kan altijd ideetjes planten hier :)

shokora

Wijs gebruiker
hodgepodge zei:
shokora zei:
TrippyShit zei:

Dat is waar en door het innemen van een mao worden dmt's niet afgebroken in je maag. Daardoor zouden de in paddo's zittende dmt's ook gaan werken, die anders afgebroken worden. Je krijgt dus een andere trip die ook langer duurt.

Over gekweekte paddo's sterker maken weet ik helaas niets.

Voor zover ik weet is MAO geen stof in je maag, maar is het een stof die neurotransmitters afbreekt en zich dus in je hersenen bevindt.

TrippyShit

Badass junkie
hodgepodge zei:
Dat is waar en door het innemen van een mao worden dmt's niet afgebroken in je maag. .

dmt's? In paddo's zitten geen dmt's hoor. Das een apparte stof. De T staat voor tryptamine. Heb eigenlijk geen flauw idee of psylocibine en psylocine tryptamines zijn. Is echt de enigste psychedelica waarbij ik me dat nog nooit afgevraagd heb :P

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
[zeikmodus]

Psilocybine en psilocine ZIJN allebei DMT's. Alleen met een toevoeging.
Maar welke werkzame alkaloiden verder in paddo's zitten, geen idee. Te weinig om iets uit te halen, met of zonder MAO-remmer. De enige waarvan ik nog wel eens iets vind is baeocystine.

Voor de duidelijkheid;

DMT - N,N-dimethyltryptamine
Psilocine - 4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine
Psilocybine - O-phosphoryl-4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine
Bufotenine - 5-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine

En dan heb je nog 5 MeO-DMT, die spreekt voor zich. Volgens mij zijn dat wel de meest voorname psychoactieven met een DMT-backbone.

Waarom praten mensen zoveel onzin, en nemen ze niet de tijd om het ff op wikipedia te checken ? Scheelt verwarring, en is niet moeilijk. Als je je serieus bezighoud met psychedelica of drugs in het algemeen, is het geen overbodige luxe om ff een spoedcursus organisch chemische naamgeving te nemen. Gewoon zodat je weet waar je het over hebt.

En als laatst, MAO-remmers hebben niets met dit topic te maken. Ik weet niet hoe MAO-remmers precies werken -want dat is best een ingewikkeld stukje biochemie-, maar wat ik wel weet is dat het gewoon anders is om er MAO-remmers bij te eten/roken dan het nemen van meer werkzame stof. Dus het enige alternatief aan het 'pimpen' van je paddo's is gewoon meer paddo's eten. Nogmaals, omdat het kan. :)

[/zeikmodus]

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Maar DMT's worden dus door een enzym in je maag afgebroken (en kennelijk niet opgenomen in je mond). Neem je een MAO remmer 20 minuten voor je de paddo's eet dan werkt dat enzym dus niet. Daardoor krijg je een iets andere trip. Zo'n MAO doet meer waardoor de trip langer duurt. Veel antidepreddiva zijn ook een MAO. Je moet dan dus alleen oppassen met wat je eet en drinkt.
Dus heeft het toch wel iets met dit topic te maken, alhoewel je er de paddo's zelf niet sterker mee maakt. Wel de trip dus.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
hodgepodge zei:
Maar DMT's worden dus door een enzym in je maag afgebroken (en kennelijk niet opgenomen in je mond). Neem je een MAO remmer 20 minuten voor je de paddo's eet dan werkt dat enzym dus niet. Daardoor krijg je een iets andere trip. Zo'n MAO doet meer waardoor de trip langer duurt. Veel antidepreddiva zijn ook een MAO. Je moet dan dus alleen oppassen met wat je eet en drinkt.
Dus heeft het toch wel iets met dit topic te maken, alhoewel je er de paddo's zelf niet sterker mee maakt. Wel de trip dus.

Maar dit topic gaat niet over trippen, maar over je paddo's sterker maken. :)

En psiloc(yb)ine is dus 'een DMT', maar word niet in je maag afgebroken, anders zou paddo's eten ook geen zin hebben. Die MAO-remmers zitten biochemisch echt ingewikkelder in elkaar dan dat. Kennelijk is een substituent op de para-positie genoeg om het XX-N,N-DMT-molecuul zodanig te stabiliseren dat het (grotendeels) langs de MAO-enzymen komt. Terwijl MAO's aangrijpen op de N-terminus, als ik me niet vergis. Of is dit wat je bedoelde ? Ik zou me er eens in moeten verdiepen, ware het niet dat ik voorlopig niet van plan ben om MAO-remmers op mijn dieet te zetten.

"plant television"

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
stiekum nog ff offtopic :P

Hoe een mao-remmer, of waarom een mao-remmer effect heeft op een paddotrip blijft nog een interessante vraag. Binnen tripperskringen is het bijna algemeen bekend dat mao-remmers de trip een boost kunnen geven, maar hoe dat precies in zijn werk gaat dat wordt er nooit bijverteld. Ook niet bij zo'n site als azarius waar ze dan harmala zaden verkopen en dergelijke.

Ik heb enige tijd geleden op een of andere site wel gelezen dat paddo's een heel klein beetje dmt bevatten. Mijn conclusie was toen: 'kijk is aan, naast de psilocybine bevat zo'n paddo ook nog dmt die normaal gesproken wordt afgebroken in de maag. Tenzij je dus zo'n mao-remmer neemt. En blijkbaar heeft dat kleine beetje dmt dan toch een effect.'

Maar ik weet helemaal niks van scheikunde, en nu lees ik hier boven dat psylocibine ook een soort dmt is (die dan weliswaar niet wordt afgebroken in de maag.) Zou het niet zo kunnen zijn dat hoewel psylocibine een soort dmt is, zo'n paddo daarnaast ook nog een kleine hoeveelheid andersoortige dmt bevat die dus wél in de maag wordt afgebroken?
Als ik die site vind dan 'edit' ik die link er nog wel even bij.

TrippyShit

Badass junkie
kapitein-x zei:
Ik heb enige tijd geleden op een of andere site wel gelezen dat paddo's een heel klein beetje dmt bevatten.

Psilocine en psilocybine zijn dmt's. Ik wist dit zelf ook niet, nooit afgevraagd, totdat vriendelijke RSW dit vertelde. Check it:

DMT - N,N-dimethyltryptamine
Psilocine - 4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine
Psilocybine - O-phosphoryl-4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine
Bufotenine - 5-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine

Mao-remmers zorgen ervoor dat deze stoffen minder snel worden afgebroken. Psilocine en psilocybine worden aardig snel afgebroken. Al tijdens de trip zover ik weet. Misschien omdat de mao-remmers de stoffen minder snel doen afbreken, hebben deze stoffen wel een kans om een voller effect te bereiken(?). Ik probeer ook maar wat te bedenken :P

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Om maar weer eens een beetje ontopic te gaan. Ik denk dat de toevoeging van tryptofaan al genoeg zou moeten zijn om tot hogere psilocyn en psilocybine concentraties te komen. hier in figuur 6.70 staat de natuurlijke synthese weg van serotonine, dmt, psilocybin en nog een paar andere. Bij alles hier is de beginstof tryptofaan.

Alhoewel de toevoeging van tryptofaan zou ook averechts kunnen werken, ik weet niet of paddos zelf ook tryptofaan aanmaken. Als ze dit doen dan zou toevoeging van tryptofaan ervoor kunnen zorgen dat de productie van tryptofaan stopt of verminderd. Alhoewel, kom net dit tegen.

Duidelijk toch, vooral deze zin :"The study of psilocybin biosynthesis in submerged culture of P. cubensis showed that radioactive tryptamine functioned as a better precursor than tryptophan (5-7). It was found that not less than 22.4% of the psilocybin formed was derived from the labeled precursor tryptamine (5). The level of psilocin was generally zero in the mycelial tissue from these experiments (5-7). ".

Tryptamine kan dus je paddos sterker maken, tryptofaan ook maar in mindere mate.

Nog ff iets over de monoamine oxidase remmers oftewel MAO remmers (MAOi (engels)). Het MAO enzym veranderd (oxideert) normaalgesproken de -NH2 groep (monoamine). Dimethyltryptamine heeft helemaal geen monamine groep, maar de 2 H's zijn vervangen door 2 CH3 groepen. Dus ik denk dat het MAO enzym niet zo heel erg specifiek is, het zal dus ook psilocin afbreken, wel in mindere mate, psilocybin zal hoogstwaarschijnlijk nog slechter worden afgebroken door de fosfer groep. Het nemen van een MAO remmer zorgt er dus dan ook voor dat deze stoffen nog veel minder snel worden afgebroken, hierdoor wordt de trip langer en zwaarder, ook zitten er nog andere stoffen in paddos zoals DMT, Baeocystin en norbaeocystin, die ook minder snel worden afgebroken als gebruik word gemaakt van een MAO remmer, dit zal de trip dus ook een ander character geven.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Flip Trip zei:
Om maar weer eens een beetje ontopic te gaan. Ik denk dat de toevoeging van tryptofaan al genoeg zou moeten zijn om tot hogere psilocyn en psilocybine concentraties te komen. hier in figuur 6.70 staat de natuurlijke synthese weg van serotonine, dmt, psilocybin en nog een paar andere. Bij alles hier is de beginstof tryptofaan.

Alhoewel de toevoeging van tryptofaan zou ook averechts kunnen werken, ik weet niet of paddos zelf ook tryptofaan aanmaken. Als ze dit doen dan zou toevoeging van tryptofaan ervoor kunnen zorgen dat de productie van tryptofaan stopt of verminderd. Alhoewel, kom net dit tegen.

Duidelijk toch, vooral deze zin :"The study of psilocybin biosynthesis in submerged culture of P. cubensis showed that radioactive tryptamine functioned as a better precursor than tryptophan (5-7). It was found that not less than 22.4% of the psilocybin formed was derived from the labeled precursor tryptamine (5). The level of psilocin was generally zero in the mycelial tissue from these experiments (5-7). ".

Tryptamine kan dus je paddos sterker maken, tryptofaan ook maar in mindere mate.

Nog ff iets over de monoamine oxidase remmers oftewel MAO remmers (MAOi (engels)). Het MAO enzym veranderd (oxideert) normaalgesproken de -NH2 groep (monoamine). Dimethyltryptamine heeft helemaal geen monamine groep, maar de 2 H's zijn vervangen door 2 CH3 groepen. Dus ik denk dat het MAO enzym niet zo heel erg specifiek is, het zal dus ook psilocin afbreken, wel in mindere mate, psilocybin zal hoogstwaarschijnlijk nog slechter worden afgebroken door de fosfer groep. Het nemen van een MAO remmer zorgt er dus dan ook voor dat deze stoffen nog veel minder snel worden afgebroken, hierdoor wordt de trip langer en zwaarder, ook zitten er nog andere stoffen in paddos zoals DMT, Baeocystin en norbaeocystin, die ook minder snel worden afgebroken als gebruik word gemaakt van een MAO remmer, dit zal de trip dus ook een ander character geven.

Ten eerste, bedankt voor de erg interessante reactie ! :)

Ik dacht eerst ook dat het met tryptofaan zou kunnen, een tijdje geleden. De kweker die ik ken zegt dat het alleen echt resultaat heeft met tryptamine en niet met tryptofaan. Ook had ik op bluelight iets gevonden dat zegt dat tryptamine de enige mogelijkheid is.

Sindsdien heb ik niet echt meer gekeken of het ook met tryptofaan kon. Maar hoe dan ook, tryptamine lijkt een stuk lonender, en als je tryptofaan hebt laat dit zich redelijk makkelijk omzetten tot tryptamine. Koken in oplosmiddel is genoeg, ik geloof dat als je er DMSO voor gebruikt dat de omzetting al in de buurt van de 40% komt.
Maar als het toch zou kunnen met tryptofaan zou dat nevertheless erg fascinerend zijn, zegt iets over de biochemische processen in de plant/paddestoel.

Verder om zelf ook maar offtopic te gaan, aangezien MAO-remmers ook boeiend zijn, tof stukje informatie. Ik had er totaal niet bij nagedacht dat DMT geen mono-amine is. Alleen misschien dat 2 methylgroepen toch de mono-amine nog redelijk benaderen ? Ik weet niet of dingen als D(i)PT wel oraal actief zijn, maar ik moet toch inderdaad een dezer dagen maar wat naslagwerk over die enzymen opzoeken.

Het valt mij zo op dat sommige psycho-actieven, en nu ff specefiek phenethylamines, die wel een mono-amine groep hebben (of nog 1 N-methyl, zoals MDMA) in redelijk grote doses genomen moeten worden (MDMA, Mescaline, Amphetamine), terwijl bij een phenethylamine als 2C-B de dosering 10 tot 20 maal lager ligt. Zou dat ook met de MAO-enzymen te maken hebben, en is in een stof als 2C-B de toevoeging van een relatief groot atoom als dat van broom de reden dat MAO-enzymen er dan minder vat op zouden hebben ?

Nieuwsgierig ik ben, ja.

Verder is een van de meest blasfemische, doch effectieve methodes tot het aanmaken van psychoactivum X, het aanpassen van het metabolisme van bepaalde micro-organismen, totdat ze kleine productiefabriekjes worden van die stof.

Ik had een tijdje geleden iets gelezen over onderzoek met DMT, en een virus/bacterie dat ze zo zouden hebben omgebouwd dat het in een host een constante flow DMT zou kunnen veroorzaken.
Niet iets dat ik zou willen oplopen :) Geen idee of het waar is trouwens, maar ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen. Bacterien worden nu al gemodificeerd om medicijnen te produceren.

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker

Iemand moest het doen, beetje laat, maar toch.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
'Ja deze paddo's hingen er wat slap bij, en ook de kleur was niet helemaal wat het geweest is, dus we hebben er twee Blaupunkt speakers ingezet, en ze metallic purple lak gegeven, met naglans'

Bovenaan