plannen voor truffels

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hallo, ik heb plannen om eens te beginnen aan truffels. Natuurlijk wil ik wel eerst wat info voor ik het doe. Ik heb al een post geschreven met de info van de lichtste truffels tot de zwaarste zodat ik mij een idee kan vormen van degene die ik wil proberen.

Ik heb besloten dus om nu psilocybe tampanensis te doen. Dit is dacht ik een lage. ( spreek mij tegen als dit niet zo is)

Ik heb nog een ervaringen met truffels dus als jullie dit geen goeie vinden om te beginnen zeg het mij dan.
http://www.deheksenketel.com/qc/--tt-kopen!-tt-,98.html

Ik heb de keuze uit de truffels die op deze site staan dus geef me gerust maar wat raad welke ik zou mogen gebruiken voor de eerste keer en hoeveel. Volgens deze site is het het beste als ik met tampanensis begin maar ik baseer me natuurlijk graag op meerdere bronnen , daarom dat ik het nog eens aan jullie vraag.

En voor de rest zijn er dingen waar ik moet op letten? Ik heb al gehoord dat je geen alcohol mag drinken dan en ten minste 3 maanden moet wachten tegen dat je opnieuw gebruik maakt van truffels.

En voor de mensen die al truffels hebben gedaan wat staat er mij te wachten? Want ik weet echt niets. Het enige waar ik goed ervaring mee heb is wiet roken.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

naturelover

Experimenterende gebruiker
Hoi, leuk dat je je interesseert in truffels! Ik heb meerdere truffeltrips gemaakt en wil je vragen proberen te beantwoorden.

De soort truffel voor een eerste keer trippen die ik je kan aanraden is de Mexicana (meer visuele effecten) of de tampanensis. Ik heb zelf de mexicana voor mijn eerste trip genomen en de visuele effecten zijn zeer mooi en fleurig. Ik denk dat tussen de 8 en 12 gram een mooie dosis is voor de eerste ontmoeting met dit mooie spul :grin:

Wat betreft de tijd tussen truffel trips: er treedt tolerantie op als je minder dan 2 weken tussen je twee trips houdt. Ik zou je aanraden om het niet vaker te doen dan eens in de maand. Zo hou je het speciaal :)

Verdere adviezen voor de eerste keer:
- neem de truffels in op een lege maag (+-4 uur voor inname niet meer eten).
- de truffels héél goed kauwen!
- mix het niet met andere drugs of alcohol.
- eet of drink als de truffels zijn ingewerkt niks met suiker (dus alleen water) want dit kan de trip afzwakken.
- doe het samen met mensen of een tripsitter die je goed vertrouwt en op een veilige en rustige plek (heel belangrijk!).

Wat je kunt verwachten: 30-60 minuten na inname begint alles te veranderen. Dan begin je te merken dat je zicht verandert, kleuren worden feller, je kunt holografische patronen in je beeld gaan zitten, objecten lijken te gaan 'ademen' (heel subtitel op en neer bewegen). Anderhalf uur na inname zit je op je piek, al je zintuigen werken in HD: geuren en kleuren zijn fantastisch! Kussens voelen super zacht, muziek klinkt haarscherp en alles heeft een soort sprookjesbos-waas onder zich heen.
Ook kan je uit een heel ander perspectief over dingen nadenken. Truffels lijken wel je lichaam en geest open te stellen om op een andere manier dingen waar te nemen. Truffels stellen je open om te filosoferen!

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. :wave:

Herbalisme

Bewuste gebruiker
theholyganja zei:
Hebben deze middelen een zware graad van verslaving?
Zeker niet, dit komt door diverse redenen. Ten eerste is het onmogelijk om er fysiek verslaafd aan de worden, er wordt geen nieuw deel aangemaakt in je hersenen die impulsen sturen dat je de stof nodig hebt om te overleven.
Ten tweede is het ook niet vaak voorkomend dat iemand er mentaal verslaafd aan wordt want meestal wordt iemand mentaal verslaafd aan een bepaalde drug omdat hij helemaal verzot is op het effect, bij truffels ( en andere psychedelische drug, behalve salvia ) treed er een sterke tolerantie, het effect neemt telkens sterk af, daarom is het ook aangeraden om telkens een pauze tussen de trips te houden.
Ten derde is een trip ook soms zwaar en heeft de persoon ook geen zin om veel te trippen.

Maar er zijn altijd personen die er toch een zeer sterke drang achter hebben ( Zoals ik ), als ik zou kunnen zou ik elke dag trippen, ik vind het gewoon buitengewoon fantastisch. Het geeft een mystieke betekenis aan het m'n leven, het is een beetje in contact komen met het buitengewone ...
Toch hou ik mezelf in en gebruik m'n verstand, daarom laat ik iedere keer een pauze tussen van ten minste 1 maand.

Met vele groeten,
Herbalisme

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je had het over een nieuw deel die aangemaakt wordt in de hersenen... Bij welke drugs is dit het geval?

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Het mooie van truffels is dat je wel heel gek moet zijn om hier uberhaupt verslaafd aan te raken :P
Je lichaam bouwt tolerantie op en nog een ding; meestal is het mentaal (en fysiek soms ook, koppijn, moeheid) zo zwaar dat je het echt niet zo snel wil over doen. 1 keer per maand is leuk, maar als je dit een jaar volhoudt dan wordt het wel heel erg saai en dat is zo zonde. Je eet je lievelingsgerecht toch ook niet een paar keer per week?

Daarnaast raad ik je aan om de eerste keer thuis te truffelen. Geen storende mensen, gewoon met jezelf, een sitter (wellicht dat die aan een jointje kan, of een héél lichte truffel neemt zodat hij in dezelfde sfeer komt (een jointje kan ook, alhoewel, binnen...) Zet je favoriete muziek op en als je eenmaal bezig bent komt de -wow- factor vanzelf. Zet voor de lol eens klassieke muziek op of iets anders wat je normaal niet boeit. Alles krijgt een heel mooi -vooroordeel-loos- karakter wat je de rest van je leven meedraagt. Een trip kan in sommige gevallen echt belangrijk zijn voor de rest van je leven! Plus dat het ook gewoon hartstikke leuk kan zijn.

Op dit forum zijn er heel veel verschillende onderwerpen met tips, inspiratie, leuke dingen die je kan doen tijdens een trip.. Hopelijk vernemen we snel een eerste tripreport van je! :)

Bovenaan