1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handboek Pluggen voor Dummies

Discussie in 'Drugs' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Susanne

Susanne Bewuste gebruiker

Hoe slecht vergeleken bij snuiven is eenzelfde hoeveelheid drugs pluggen?

Hoezo gok je dat zo? Als je het snuift vind ik het totaal niet branden, wat is er met je endeldarm dat het zou branden?

2. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Als het goed is zitten er geen (amper)nociceptors
    In je darmen(in de anus wel).
    Dus het branden zal wel mee vallen.

3. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ik denk dat het op de lange termijn minder schade toebrengt, aangezien je in je neus een slijmvlies hebt wat gevoelig is en in je darmen zit dat niet (toch?).

Uiteraard wel er vanuitgaande dat je drugs écht schoon is, want vervuiling in je darmen word je een stuk minder gelukkig van dan vervuiling in je neus. Risico's bij onverantwoord gebruik zijn dus groter maar ik denk de langetermijnschade kleiner.

4. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Dus :grin: Dit kan ook met hasj? (Kleine stukjes in een lege capsule ofzo)

#durftevragen

Sorry als het dubbel is, ik ben een forum noob.

5. SkittlesAndMe

Nee niet zomaar. Dan moet je hasj eerst decarboxyleren. Hasj boter kun je bijvoorbeeld el pluggen.

Je kunt het alleen net zo goed opeten

6. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Wordt boter wel opgenomen in je endeldarm dan?

7. SkittlesAndMe

De boter weet ik niet maar de THC volgens mij wel gewoon. Gaat er meer om dat je de THC aan iets anders bindt dan de hasj zelf... lijkt me schoner om in je poepert te duwen :)

8. Benzoboss

Word thc in wiet koekjes niet eerst omgezet in je lever naar een andere actieve stof?

9. SkittlesAndMe

THC zelf is gewoon een actieve stof

10. Benzoboss

Klopt maar maar niet met oraale consumtie.
    Om deze reden is het ook beter om het niet te pluggen.

All of the active constituents enter the body when cannabis is consumed orally. It has been shown that the primary active component of cannabis, Δ9-THC, is converted to the more psychoactive 11-hydroxy-THC by the liver.[11] Titration to the desired effect by ingestion is more difficult than through inhalation, due to the long onset time for the effects

Bron: wikipedia cannabis consumption.

Had het ff gegoogled dit i wat ik bedoelde.

God wat ben ik toch een bet weeter (zucht)
    :wave:
    Je kan het idd beter eten.
    Het zal nog langer duuren voordat het werkt als het plugd (gok ik).

11. Psychedelibee

Toch vraag ik me af of de THC dan in de juiste vorm is om opgenomen op te worden. Je kunt bijvoorbeeld veel stoffen in hun freebase vorm niet snuiven, maar wel als het omgezet wordt naar een zoutvorm. Volgens mij werken de slijmvliezen in je endeldarm op een vergelijkbare manier als de slijmvliezen in je neus, dus dan lijkt de vorm waarin de stof komt me wel relevant.

Maargoed, hasj of een bewerkte vorm ervan pluggen lijkt me sowieso niet echt een goed idee.

12. SkittlesAndMe

We kunnen het testen, wie biedt zich aan? :grin:

13. Benzoboss

Ik :grin: .

14. StimsalaBanne

*Volgt topic met grote interesse. :grin:

15. SkittlesAndMe

Jij was degene die begon, dus nu ben ik wel nieuwschierig.. vraag je het voor de grap, of ben je echt van plan hasj te gaan pluggen?

En zo ja, waarom eigenlijk? :P

16. StimsalaBanne

Nee, het was geen grap, ik vind de smaak echt niet lekker. Tijdens het roken ist vaak ook kokhalsen. Eten nog erger, dus dacht nou als dat makkelijk gaat dan zo allicht. Maar door blijven roken en met kauwgom erbij, dan gaat het nog. :)

SkittlesAndMe vindt dit leuk.
  17. Fool

Fool Badass junkie

Dan zou ik een keer proberen om cholacespacecake te maken, in plaats van normale. Als je daarnaast de vaste (niet opgeloste) stukje wiet/hasj nog (na het verhitten) uit de boter filtert, zou je er echt niets meer van moeten mogen proeven. :P

18. @@@!

@@@! Newbie

Ik plug altijd m'n X en vind het een superoplossing!
    Nooit meer misselijk en over m'n nek! Kickt heerlijk warm en rustig in en veel sneller dan oraal. Eerst (deel van) pil vermalen dan met paar cc warm water uit spuitje vermengen, weer opzuigen en inbrengen.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  19. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Ik hoop dat je de MDMA wel hebt laten testen , aangezien het niet wordt gefilterd in de endeldarm. En bindmiddel vind je lichaam niet fijn.. of andere verschillende versnijdingsmiddelen.

20. @@@!

@@@! Newbie

Ik laat inderdaad altijd testen, niet zo zeer daarom maar omdat ik graag weet wat ik in m'n lijf krijg. Bindmiddelen en dergelijke worden niet door het darmslijmvlies opgenomen, alleen de werkzame stoffen, overige zaken komen er gewoon later met de ontlasting weer uit.
    Juist omdat de werkzame stoffen via het slijmvlies direct in de bloedbaan terecht komen (eigenlijk zelfde als snuiven) is het van essentieel belang om zeker te weten wat je tot je neemt. Dus testen: ALTIJD!

21. StimsalaBanne

Maar wat is dan de reden van het eerst oplossen in water? Of duurt het gewoon veel te lang in vaste vorm?

22. Psychedelibee

Zo vergroot je het volume en het oppervlak, waardoor het makkelijker opgenomen kan worden.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  23. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Na een paar uur spitten op internet, heb ik weer eens een beetje speed geplugd.

Het schijnt belangrijk te zijn dat je alle drugs helemaal oplost in water. Dan wordt het het makkelijkst opgenomen door de bloedvaatjes in de endeldarm. Capsules met poeder of hele pillen werken dus minder goed dan drugs opgelost in water.

Gebruik niet meer water dan je nodig hebt. Je wil dat je vloeistof zo geconcentreerd mogelijk is. De werkzame stoffen worden makkelijker opgenomen als het verschil in concentratie van de endeldarm en de aderen groot is.

Speed wordt beter opgenomen in een milieu met een hoge ph. Ik heb 150 Mg pep en 150 Mg baking soda (natrium bicarbonate) afgewogen en daar net zolang warm water bijgeroerd tot alles was opgelost. In dit geval 3 ml. Baking soda heeft een hoge ph en is niet schadelijk (denk ik) als je het in kleine hoeveelheden gebruikt. Daarna heb ik het spuitje volgetrokken en laten afkoelen.

De drugs worden het best opgenomen in de endeldarm (het laatste stukje vlak voor de uitgang). In het onderste stukje van de endeldarm lopen aderen die niet meteen via de lever gaan. In het bovenste stukje van de endeldarm lopen aderen die wel snel naar de lever gaan. Het is dus het beste om de drugs niet te diep te pluggen. Het beste in het onderste stukje van de endeldarm. Daarbij is het ook belangerijk dat je niet te hard op het spuitje drukt. Je wil de vloeistof niet onnodig diep spuiten en verspreiden ivm de concentratie.

De techniek van het pluggen. Zorg dat je een beetje “leeg” bent. Dus als je enige aandrang voelt eerst even #2 doen. Ga op een zij liggen. Zorg dat je je dominante hand vrijhoud. Dus ga op je linkerzijde liggen als je rechtshandig bent en andersom. Doe een klein beetje glijmiddel op je gaatje zodat alles soepel in te brengen is. Dit kan wondjes en infecties voorkomen. Trek je benen richting je buik. Steek het spuitje voorzichtig 6 a 7 cm naar binnen (je kan van te voren een elastiekje om het spuitje doen zodat je weet hoe diep je zit). Richt het spuitje richting de navel en druk voorzichtig en langzaam het spuitje leeg zodat de vloeistof zoveel mogelijk op de goede plek in de endeldarm blijft zitten. Haal het spuitje er uit en maak jezelf schoon (glijmiddel enz). Ga nu even rustig zitten. Volgens sommig fora is het juist niet goed om op je zij te gaan liggen. Je wil namelijk niet dat de vloeistof zich verspreid. Het moet in het onderste deel van de endeldarm blijven totdat het is opgenomen.

Bovenstaande tekst is mijn interpretatie van belangrijke informatie wat betreft speed pluggen.
    Deze informatie heb ik gelezen op verschillende Engelstalige forums.

Ik heb dit op mijzelf toegepast en
    na het inspuiten voelde ik na 5 minuten al effect en na 15 minuten maximaal effect voor 150 Mg. Met snuiven klapt het harder in maar in vergelijking met slikken werkt pluggen van pep op bovenstaande manier toch veel beter vind ik. Best een goed effect voor 150 Mg omdat ik de laatste maanden toch wel tolerantie heb opgebouwd.

Na vandaag even een drugspauze in lassen omdat ik het idee heb dat ik aardige tolerantie aan het opbouwen ben. Lichamelijk gaat alles nog helemaal goed omdat ik goed blijf eten, slapen en bewegen maar ik heb steeds minder effect van de pep.

Tijdloos vindt dit leuk.
  24. Zeekakeloekus

Zeekakeloekus Newbie

Geprobeerd met wodka. Werkt erg slecht. Mijn broek is nat. Ik reet deze methode 1/8 kipcorns.

25. Zeer goed uitgelegt bravo

26. Iemand ervaring met speed? Deel je ervaring.

27. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Ja hoor. Ik gebruik soms speed. Via de neus, mond of kont. Via de kont gaat gewoon goed. Het effect komt sneller op dan oraal gebruik en het is ook iets sneller uitgewerkt dan oraal gebruik.

Snuiven vind ik niet prettig dus als ik snel effect wil dat niet superlang duurt ga ik voor anaal gebruik i.p.v. oraal gebruik.

Disclaimer. Pep gebruiken is niet gezond en je kan er helemaal gek van worden.

Twirley Bird vindt dit leuk.
  28. streetboy

streetboy Newbie

Ik heb alle 3 geprobeerd en dit is mijn ervaringen.

neus: Heeft de beste kick maar mijn neus is zo fucked op na 4j coke snuiven dat ik ben overgestapt naar anaal .
    Ik doe 0.5gr coke poeder in een capsule en steek die in mijn kont.En het werkt heel goed ...Je hebt wel die rush niet van als je snuift maar werkt snel en werkt langer dan snuiven ...Dan heb ik oraal geprobeerd voor de fun en dat is een verspilling van geld.Met 0.5 gr in water te doen en uit te drinken voel je maar iets na half uur en is de moeite niet waard.Is gewoon geldverspilling.
    Conclusie anaal is het beste :)

29. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Even een vraagje dan hierover.
    Aangezien speed zo een zware agressieve drugs is en je plugt dat dan, gaat het dan niet helemaal kapot van binnen?
    Dat je daarna bij het poepen bloed poept?
    Lees dat mensen dat doen op dit forum.
    Kan me daar echt niks bij voorstellen.

30. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Zolang je het niet vaak doet kan het weinig kwaad. Snuiven bv is ook erg slecht voor je neus als je het vaak doet maar bij af en toe kan het ook weinig kwaad. Ik ga zeker dat pluggen eens proberen in de toekomst. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Rebell vindt dit leuk.
  31. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik pas, het is imo namelijk een uitgang en geen ingang. :tongueout:

Rebell vindt dit leuk.
  32. De Dunne

Dat geldt dan ook voor je neus...

Laatst bewerkt: 8 dec 2018
  33. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@De Dunne
    Met je neus kan je alle kanten op toch? Geurtjes gaan toch echt je neus in en niet er uit, door je neus kan je zowel in als uitademen en ook snotjes kunnen naar binnen (je neus ophalen) of naar buiten (snuiten).

Rebell vindt dit leuk.
  34. De Dunne

Das waar maar toch is je neus niet bedoeld om drugs te snuiven. Maar ieder zijn ding hoor. Qua seks moet ik ook niks aan de achterste maar drugs pluggen ga ik wel eens doen.

35. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Dat is naar mijn mening nooit bewezen!
    Die coke moet gewoon in de neus zo hoort dat :tongueclosed::tongueout::tonguewink:

Laden...
Vergelijkbare Topics - Pluggen Dummies
  1. Morenoargentin
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.904
  2. Gabbertje
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    3.147