Mooi nummer, maar valt inderdaad niet echt onder de noemer "Post Rock"Deep Blue zei:Ik weet niet of het echt postrock is, maar zeker het vermelden waard hier:
The Postal Service
elke zondagavond om 10u schakel ik over naar duyster op stubru, heerlijk om mee inslaap te vallenstubru zei:Postrock is inderdaad een heel boeiend genre.
Ik kan jullie aanraden om het programma Duyster op Stubru eens te (her)beluisteren, of een van de schitterende verzamel cd's te kopen. Daar komt ook redelijk wat postrock aan bod.
http://www.stubru.be/programmas/duyster
Verder nog 2 goeie belgische bands in dit genre :
tóman : http://www.myspace.com/tomantheband
Krakow : http://www.myspace.com/krakowmusic (hoewel ze redelijk ingetogen klinken kunnen ze, zeker live, bij momenten behoorlijk ontploffen)
![]()
Toen ik 10 jaar geleden voor het eerst ágætis byrjun van Sigur Ros hoorde, kon ik het absoluut niet plaatsen, maar wist ik wel dat deze muziek mij enorm boeide. Het deed me vooral denken aan Sonic Youth, die slepende gitaren, daar hebben zij een beetje een patent op. Ik beschouw hen dan ook als een van de grondleggers van de post-rock. Vanaf dan is het zich meer en meer beginnen aftekenen als een eigen muziekstijl.Mirrorball zei:Postrock!
Echt een heel interessant en relatief nieuw genre![]()
stubru zei:Toen ik 10 jaar geleden voor het eerst ágætis byrjun van Sigur Ros hoorde, kon ik het absoluut niet plaatsen, maar wist ik wel dat deze muziek mij enorm boeide. Het deed me vooral denken aan Sonic Youth, die slepende gitaren, daar hebben zij een beetje een patent op. Ik beschouw hen dan ook als een van de grondleggers van de post-rock. Vanaf dan is het zich meer en meer beginnen aftekenen als een eigen muziekstijl.Mirrorball zei:Postrock!
Echt een heel interessant en relatief nieuw genre![]()
Twilight zei:Slint is zover ik gelezen heb min of meer een van de bands die het genre een beetje als eerste gedefinieerd hebben. Vooral natuurlijk de mijlpaal 'Spiderland', het tweede en laatste album van ze.
Vooral 'Good Morning Captain' vind ik een ontzettend goed nummer!![]()
Als loodzware soundscapes en complex gitaarwerk jouw hart sneller doen kloppen mag je Mono niet missen. De Japanse post-rock band maakt namelijk instrumentale muziek die je bedelft en in een trance meesleurd. Vergelijkingen met acts als Mogwai, Explosions in the Sky en Godspeed You! Black Emperor zijn snel gemaakt, maar na tien jaar heeft Mono wel een eigen plek verworven. De liveshows spreken voor zich: Het is een ervaring.
The Mount Fuji Doomjazz Corporation (Een alter-ego van The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble) is een project dat jazzy improvisatie, doom en drones tot een donkere kunst heeft verheven. Instrumenten als viool, cello, fluit, xylophone en trombone doen niet meteen evil associaties oproepen, maar TMFDJC bewijst het tegendeel met het stuk 'Succubus'. De mythe van Succubus gaat namelijk over een vrouwelijke demon die zich voedt met de energie van haar mannelijke slachtoffers, vaak met de dood als gevolg. Daarnaast speelt niemand minder dan Jason "Bong-Ra" Kohnen bas en piano in deze band!