Psilocybe Cubensis Kweekset

gtje

Bewuste gebruiker
dat ziet er zeer goed uit :grin: hoeveel zit je nu totaal met je grammen paddo's ??

greetzzz gtje

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
gtje zei:
dat ziet er zeer goed uit :grin: hoeveel zit je nu totaal met je grammen paddo's ??

greetzzz gtje

Tussen de 500-700 gram schat ik, die laatste megastoel is loooooodzwaar, zou eigenlijk me maat ze weegschaaltje moeten lenen, maaargoed heb trouwens eergisteren een steeltje opgegeten, wou toen een dvd gaan kijken maar heb de hele avond met me neus in de kast staan kijken opzoek naar dingen wat ik niet wist, alle boeken en blaadjes bekeken (zon 3uur??), verder lichte visuals gehad zoals onze muur die over elkaar heen schoof en steeds een missie-gevoel (net alsof k elke x bepaalde acties moest doen), niet echt heel speciaal maar het effect was wel degelijk aanwezig, was alweer vergeten hoe chaotisch je hoofd hier van wordt :wave:

Van het weekend heb ik een groot feest waar veel kammeraden komen, neem dan ff een beste zak mee en zie wel of ze er wat van willen hebben (meeste zijn huiverig maar toch nieuwschierig), ik zal goed op ze letten natuurlijk :hearteyes: :hearteyes:

Er zijn wat sporen van de laatste oogst in de bak gekomen, het substaat aan de bovenkant is wat donkerder geworden maar ze staan alweer klaar voor vlucht 4 , blijft trouwens niet veel van het subtraat over, net alsof die paddos het opeten (zal ook wel zo zijn), bliijf gewoon die set kweken tot er totaal niks meer uit komt.

Misschien binnekort een **paar** nieuwe setjes kopen :stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
en gelijk heb je ... tsjaa 500 tot 700 gram is helemaal niet slecht en dat ik f*cking 3 vluchten :grin: dat bakkie heb je eruit verdient :grin:

greetzzz gtje

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ben benieuwd of er nog een vlucht uit komt, zijn wat sporen op de bak gevallen, niet veel maar de bovenkant is wel wat donkerder.

Waren trouwens ook wat hele kleine paddestoeltjes die erop/erom zaten die wat groen uitsloegen, heb ze met een lepeltje verwijderd (na ff goed dat lepeltje in de fik hebben gehad) :hearteyes:

Meer volgt als er paddos komen!

Peace! :smoke:

psysurfer

Belezen gebruiker
damn 500gram dat is echt veel :grin:
ik heb mijn bak maar 1 keer kunnen oogsten. ik was op vakantie en na een week stond de bak terug vol. Nu diegene waarbij de bak stond is er niet op gekomen om ze te plukken :rolleyes:
gevolg: mijn bak is helemaal zwart van de sporen. :(
zodra ik naar holland kan koop ik mij nog een bak of 2 :wink:
peace :wave:

keep on trippin

Bonoboei

Newbie
Goed geoogst allemaal!
Ik heb net ook zo'n bak besteld, ik denk dat ik hem boven in mijn kamer, naast mijn bed zet, dan zien mijn ouders hem hopelijk niet, en het is daar ook iets warmer.
Zal ik in de buurt een electrische verwarming zetten, of is het niet handig omdat ik die snachts uit moet zetten en de temperatuur dan niet constant is?
En moet ik iets met het water doen, bijv. steriliseren of spa kopen?
Voor het drogen haal ik wat AH dozen en leg ik er keukenrol papier in.
Bedankt!

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Bonoboei zei:
Goed geoogst allemaal!
Ik heb net ook zo'n bak besteld, ik denk dat ik hem boven in mijn kamer, naast mijn bed zet, dan zien mijn ouders hem hopelijk niet, en het is daar ook iets warmer.
Zal ik in de buurt een electrische verwarming zetten, of is het niet handig omdat ik die snachts uit moet zetten en de temperatuur dan niet constant is?
En moet ik iets met het water doen, bijv. steriliseren of spa kopen?
Voor het drogen haal ik wat AH dozen en leg ik er keukenrol papier in.
Bedankt!

Ik had hem gewoon op mijn schoorsteen mantel staan (we hebben CV dus geen warmte daarvan), kwam van 1 kant gewoon redelijk weinig licht op en de andere kant nog minder aangezien die naar de mantel wijst, het beste wat je kunt doen is hem gewoon ergens in de kamer zetten en zorgen dat de temperatuur in die gehele kamer in de 20-30 graden blijft, niet in de buurt van warmte bronnen zetten (iig heb ik niet gedaan, weet dus niet wat voor effect het heeft)

Het water kan gewoon uit de kraan, deed zelf altijd gewoon koud water, geen rare fratsen uitspoken aangezien je niet weet wat voor een effect het heeft, wat ik wel gedaan heb is de zijkanten met alluminium folie afgedekt en het in de kartonen doosje gezet, tevens een half bekertje water in de zak gedaan bij elke nieuwe vucht, verder gewoon vanaf blijven en geduld hebben, de paddestoelen weten zichzelf heel goed te redden.

Wel altijd even je handen wassen als je de paddestoelen plukt of uit de bak uit de zak haalt.

Goodluck met het kweken :hearteyes: :hearteyes:

OT: Dag 4 nog geen paddestoel te zien, begin toch het gevoel te krijgen dat me vorige oogst de laatste was, aangezien er nu ook "wat" sporen in de bak zijn gevallen en had ergens gelezen dat dat neit heel goed moest zijn, maar goed, als ik aankomende zondag nog geen paddestoel gezien heb gaat hij de prullenbak in, 500-700 gram verse paddestoelen uit een kweeksetje van 25euro is een vorstelijke oogst :wave:

gtje

Bewuste gebruiker
jacka 50-700 gram is zeker heel bevordelijk ... daar zal menig mens blij van zijn ( en jaren van kunnne trippen :grin: :P )

nice job hoor ...

greeetzzz gtje

Bonoboei

Newbie
Bedankt Theageofmen, Ik heb mijn pakket van Mushmush net binnen, en ik ga het vanavond soaken :) En dan wachten tot er iets leuks uit komt

gtje

Bewuste gebruiker
nice :grin: maar die ga je tog niet weggooien tog :openmouth: ????

dat zou zonde zijn kun je ze beter aan mij .....:P

greetzzz gtje

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Weggooien? .. hoe kom je daar bij :mrgreen:

K had gezegd als er nix meer in de bak zou groeien ik de bak weg zou gooien :smoke:

Hierna ga k gewoon vrolijk verder met vlucht 5 :P

Paddestoelen zijn altijd welkom, update volgt als ze groot zijn :rock:

gtje

Bewuste gebruiker
hey ouwe die box van jouw heeft zijn geld dubbel en dwars opgeleverd :grin: zeer mooi om te zien helemaal te geak zou het wezen als we nu een 5de vlucht mee gaan maken :grin:

toppie

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
gtje zei:
hey ouwe die box van jouw heeft zijn geld dubbel en dwars opgeleverd :grin: zeer mooi om te zien helemaal te geak zou het wezen als we nu een 5de vlucht mee gaan maken :grin:

toppie

Dikke stoelen te zien, nog een paar dagen, update volgt :rockband:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Dat is het zekers,

Heb er helaas geen fotos van kunne nemen maar oogst 5 was 105 gram nat, toch lekker, heb in totaal nu 700gram nat gekweekt, dubbel en dwars het setje eruit verdiend, binnenkort een philosyphers stone kitje halen, aangezien ik daar een keer lekker op getript heb :grin:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Het is nu trouwens afgelopen, was geen bruine subtraat meer te zien, alleen nog het witte, dus hij bekijkt nu de binnekant van onze container.

THE END

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Ha, even snel een vraagje. Mijn stoeltjes zijn heel gestaag en goed aan het groeien (eerste flush). De bak staat compleet vol, alleen nu het probleem, er zitten al een aantal flinke tussen en die gaan vandaag of morgen toch echt hun hoedjes openklappen. Maar er zijn dus nu weer nieuwe pins opgekomen. Moet ik dan toch gewoon degene die er klaar voor zijn er uit halen over een paar dagen en de kleintjes laten staan? En dan wachten totdat de bak niets meer doet voor de volgende flush?

In totaal staan er nu dus zo'n 40+ paddenstoelen in.. variërend van pins tot bijna klaar... :hearteyes:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Beter laat dan nooit zeggen ze.

Idd ik had ze wel toen geplukt, als ze echt uit hun voegen springen en er zijn nog een paar die nog wel een dag kunnen staan, kun je beter die bijna sporen beginnen te werpen eruit halen en die anderen nog een dag laten staan, heeeft bij mij bij alle oogsten goed geholpen.

Heb er trouwens nu al meerdere keren op getript, heerlijk, zijn echt goede paddestoelen!

Peace!

shokora

Wijs gebruiker
Mijn kweekset is intussen ook aan zijn 15e dag bezig. Ik heb super veel stoeltjes, ik tel er nu rond de 50 a 60. Maar ze blijven redelijk dun :( Ze groeien wel de hoogte in, maar ze worden niet heel erg breed. Gelukkig zijn ze nog niet volgroeid en hoop ik dat ze binnen een paar dagen een stuk breder worden :)

Als de eerste flush afgelopen is zal ik wel foto's posten (niet elke dag bij gehouden though).

Frisian User

Belezen gebruiker
wtf ?

bij mij is het nu dag 14/15 en de grootste is nu 4/5cm :( wat doe ik verkeerd ?
het is ongeveer 18 graden op m'n kamer (inderdaad wat te koud)

zou het helpen als ik ze op m'n computer beeldscherm zet (grote 4kante bak :mrgreen: ) ?

JJJ

Bewuste gebruiker
Frisian User zei:
bij mij is het nu dag 14/15 en de grootste is nu 4/5cm :( wat doe ik verkeerd ?
het is ongeveer 18 graden op m'n kamer (inderdaad wat te koud)

zou het helpen als ik ze op m'n computer beeldscherm zet (grote 4kante bak :mrgreen: ) ?
Als het kouder is dan groeien ze idd wel wat trager, en misschien blijven ze wat kleiner. Maar het schijnt dat ze ook sterker kunnen worden als het fris is. Verder worden ze in latere vluchten meestal een stuk groter dan in de eerste vlucht :) .

Finesse*

Belezen gebruiker
Ik heb tape om de zijkant van het doosje geplakt om ervoor te zorgen dat er geen paddo's tussen het doosje groeien die je volgende vluchten kunnen bederven.
Is ook misschien wel een slim idee, gewoon in 't algemeen.

Frisian User

Belezen gebruiker
Finesse* zei:
Ik heb tape om de zijkant van het doosje geplakt om ervoor te zorgen dat er geen paddo's tussen het doosje groeien die je volgende vluchten kunnen bederven.
Is ook misschien wel een slim idee, gewoon in 't algemeen.

Heb ik ook gedaan, maar daarna heb ik de hele zak in het doosje gedaan met het deksel open natuurlijk :) net wat meer isolatie (merk je echt wel ! want ze schieten in 1x bij mij de lucht in :wave: )

Nieuw hier maar ook bezig met een kweekset, dit is dag 11:

Heel raar maar ze groeien alleen maar aan de zijkant?:\

mikkelk

Belezen gebruiker
Slechtekont, vangt de zijkant waar je paddo's groeien meer licht dan de rest van de set?
Dit zou een reden kunnen zijn dat ze maar op 1 plek groeien namelijk.

Bovenaan